• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    MELDACyberpunk 2077 - Nová, dlouho očekávaná hra od CD PROJEKT RED
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    VIRIK: Není pravda. Nadace je politiky plná. Heinlein nepsal o ničem jiném než o různých politických modelech, ať o teologickém systému sekt v Cizinci v cizí zemi, konspiračním hnutí a anarchii v Měsíc je drsná milenka; fašistickém režimu v Hvězdné pěchotě, koneckonců i v dětských Hvězdných dvojčatech jsou jasně definované liberálně/konzervativně orientované postoje.
    P. K. Dick v Klanech alfanských měsíců staví na hlavu úplně celé vnímání systému a politických postojů na úrovni psychiatrické diagnózy
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    ano, aby měl JVMlok pravdu, musí lhát.
    tohle: úvaha o tom, že transhumanismus není CP, když Sterlingův Schismatrix, pro existenci žánru zásadní dílo, je koncepcí Mechanistů a Tvárných v podstatě bible transhumanismu.

    tu nikdo neřekl, napsal jsem pravej opak a to, že transhumanismus je pevnou součástí právě CP oproti megapolím s neopny a synthy hudbou od vangelise. A pak to ještě zopakoval Kid. A LoliRape to nikde nepopřel.

    Prostě jsis to vylhal.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    VIRIK: Ja jsem v pohode, bavi mne jak se bavite o sekundarnich projevech hlubsich socialnich hnuti a prezentujete je jako "Jev" nikoliv jako "projev".
    Za mě třeba zásadní CP kniha je Flashbacks, nejen že popisuje dobu kdy se rodily ideály hnutí a podává přímé svědectví o sociálních jevech, které ve finále vydíme použité v kulturních artefaktech: Black Panters, emancipační hnutí, Huxleyho škola a otvírání vědomí, první úvahy o "sdílené halucinaci" a virtuální realitě, a v neposlední řadě taky vydefinovnání termínu cyberpunker ve etymologickém smyslu: Kybernethes + punk => člověk navigující mimo systém

    LOLIRAPE: Freejack souhlasim, Lawnmover man a Videodrome

    A pobavila mě úvaha o tom, že transhumanismus není CP, když Sterlingův Schismatrix, pro existenci žánru zásadní dílo, je koncepcí Mechanistů a Tvárných v podstatě bible transhumanismu.
    Tolik k mému "Hejtu".

    Sterklingové asni Gibsoni v čechách očividně nejsou proto, že lidi s talentem diskutují na nyxu místo toho aby se pokusili něco originálního vytvořit.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    MELDA: jo a tohle je taky zajímavý, protože u tebe je to "syntakovou muziku", ale u Walter Jon Williamse je to steelová kytara a u Gibsona to byli i gotici :) a později první technaři. :)

    ono asi dojdeme k tomu, že se bavíme o různých věcech, který jen spolu souvisí.
    Tou jednou je popová stylizace Cyberpunku a tou je to co říkáš ty.
    Pak je tu nějaká CP estetika, kterou popisuje třeba LoliRape.

    Další je to, o čem mluvím já a to je literární žánr, kterej je možná i dost zatíženej intelektualismem a politickými manifesty, hackingem a podobnými tématy a další bude CP a jeho vliv na sci-fi jako žánr, kde způsobil renesanci žánru a i díky té navázané estetice dokázal oslovit mainstream. Taky spousta autorů se najednou nebála ani tý politiky, zprava, zleva, sociálních témat, nebo filozofie a sci-fi přestala být přeracionálně přetechnizovaná.
    Mimochodem, CP se rozhodně nedefinuje noirem a megapolema a neonama, to je jen jeho odraz v komerci.

    Já třeba z pozdějších let miluju Greg Egana, což taky vychází z CP, ale taky z asimova nebo clarka (a řeší se tam silně i politika, jsou to vlastně přiznané anarchistické romány, homosexualita, je to silně technické, racionální a současně i moderní a nesmírně dobře napsané). Rozhodně tam nemám problém s propleteností těch žánrů, kořenů v CP, ale už bych to tam rozhodně nevkládal, stejně jako knihy od Dicka bych si tam nedovolil řadit. Egan je prostě zase o parník dál. CP je vzdálená minulost, i ty korporace se vyvinuly rozhodně jinak a v současnosti se neprojevují negativně a destruktivně (naopak, kolikrát jsou případy kdy ony jsou nositelem nějaké modernity, ale i spravedlnosti nebo kulturní progrese) a i individualismus je už chápaný jinak (kde neoliberalismus ten starý pojem odhaluje jako sobecký) a je už taky dneska kriticky pojatej jinak, a i společnost jinak reaguje na technologické vynálezy a to, jak technologie proniká do života i těla, v tom všem byl CP někde úplně – no v hodně věcech se minul. Hacking je dnes úplně něco jinýho. A podobně.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    jsem zase u tý pohledničky, mimochodem
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    MELDA: "netahám do toho politiku"

    jenže CP ji tam tahal. Tím se lišil od ostatních proudů sci-fi.
    To není o tom co ty kam taháš nebo ne, ale o tom co si o tom mysleli jaksi ti, co to psali a podepisovali manifesty.

    Taky mám rád nacismus a můžu říct, ale nebudu do toho tahat politiku, líbí se mi jen ty uniformy a speerova architektura, jenom se nesmím pak divit, že budu za blba :D (nebo mne zavřou)

    "magapole s plno neonama a vznasejici se auta". - to jsou vlastně sedmdesátky, najdi si na twitterech nebo jinde účty co se věnují tehdejším ilustracím, sci-fi časákům a komiksům, je tam toho plno. Ten styl pak právě porodil ty osumdesátky.
    MELDA
    MELDA --- ---
    VIRIK: Jenze on hlavni problem bude asi v tom, ze ja Cyberpunk hlavne beru jako vizualizaci prostredi a te doby a od toho se odrazi to s cim to srovnavam a porovnavam. Netaham do toho nejakou politiku a podobne. Proste pod pojmem cyberpunk si predstavuju syntakovou muziku, magapole s plno neonama a vznasejici se auta a podobne.

    Treba takovy Paty element...to je proste taky kultovka... ale proste moderniho razeni :-)

    Kdybych mel brat co je cyberpunk podle knih a spisovatelu, tak tam muzu zaradit i Neznalka.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    jinak ano, pokud je vše relativní a Blade Runner z roku 1982 je zakladatel CP [MELDA @ Cyberpunk 2077 - Nová, dlouho očekávaná hra od CD PROJEKT RED ] (což mimochodem netvrdí ani LoliRape, on mluví o estetice), tak ano, tak je CP i Metropolis a středověcí alchymisti, co stavějí umělé lidi a snaží se je oživit za pomocí šému. Protože vše je relativní, vše je možné, vše je postmoderní a jakýkoliv narativ lze přepsat.
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    MELDA: Útěk z New Yorku je hrozná pecka
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    ještě bych připoměl Trnkovu Kybernetickou babičku.

    Jiri Trnka. Cybernetic Grandma, 1962 (Subtítulos en español)
    https://youtu.be/C5kdV0sQTqY
    LOLIRAPE
    LOLIRAPE --- ---
    MELDA: aha, moje chyba. Tohle jsem tam uplne nepoznal. Zkusim se zamyslet. Ceka me dlouha cesta autem
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    nebojme se tam narvat i Cronenbergrovu tvorbu


    jen malá poznámka, asi to nechcete, nebo vám to nedochází , ale při snaze se mi vysmívat se akorát shazujete sami, protože to vy se snažíte do jednoho s mnoha žánrů narvat kde co, a zejména prostě filmy, které čerpají z více proudů a nejenom sci-fi. Zejména tedy filmů, na kterých pracovalo několik producentů, scénáristů, režisérů a výsledek je nějaký kompromis (například u Total Recal navíc tam měl poslední slovo Arnold).

    To je jako galerie vaší blbosti a ne moje. Jenom vás varuju, že se zbytečně shazujete, sami.
    MELDA
    MELDA --- ---
    PRAASHEK: Kurva. zase spatne :-)
    MELDA
    MELDA --- ---
    LOLIRAPE: Ale ty jsou az starsiho date...vse kolem roku 95.

    ja se snazim dostat na osumdesatky a neco malo pred, kdyz BladeRunner z 82 roku neni zakladatelem toho zanru :-)
    LOLIRAPE
    LOLIRAPE --- ---
    MELDA: tyvole, ty jedes dneska pecky.

    Jinak ukazkovej cyberpunk jsou veci okolo Network 23 Maxe Headrooma, Freejack, Super Mario Brothers a Johnny Mnemonic.
    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    MELDA: to je klasická politická veselohra
    MELDA: etiologická bajka
    MELDA
    MELDA --- ---
    A teda jeste bych se optal, kam b se zaradil film Loganuv utek :-)
    MELDA
    MELDA --- ---
    A pamatujete na Escape From New York, kultovni film s Kurtem?
    MELDA
    MELDA --- ---
    A co Metropolis od Fritze Langa z roku 1927
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    TRAGED: jinak soudím, žes nepochopil co jsem psal, proto se buď vrať do školy, nebo se zeptej.

    U RB jsem řekl, že z tvůrců nikdo CP ani neznal a tak ho těžko mohli točit. A spousta z vás, i na games.cz nebo ta tvá bejvalka, jste řvali že i kniha je CP. Což ani jedno není pravda a ani být nemůže, protože to časově a dobou vzniku neodpovídá.

    U Total Recal ale máš řadu lidí, co už ale i CP dobře znali, respektive ty témata je bavila, a bylo to aktuální a byla i oblíbená (nechci říkat komerční). FIlm navíc vznikal nejenom dlouho, ale jeho scénář byl mnohokrát přepisovaný.

    Ale asi ses rozhodl manipulovat a plést několik věci dohromady, a cítit se při toma si nějaký lepší, přitom asi skrýt to, že ses v minulosti mnohokrát pletl (ale já ti to nebudu připomínat).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam