DOBYTEK: Ja se v tomto ridim heslem "nejsme materska skolka". Snazim se to i v teto situaci odprednaset co nejlip a v organizacnich vecech vyjit studentum vstric, ale vychazim z toho, ze oni se to museji chtit naucit. Mojim ukolem neni je presvedcovat, aby chodili na prednasky, delali poradne ukoly a ucili se. Ja je proste jen vyhazu, kdyz nebudou mit pozadovane vysledky. Pokud to ma nekdo problem zvladat, tak mu s tim zkusim poradit nebo i trochu pomoct, ale pokud se na to nekdo vykasle, tak s tim nic delat neminim.
Napriklad jsem zavedl to, ze pokud mi domaci ukol nekdo posle vic nez tyden pred terminem, tak se na to podivam a neco jim k tomu napisu. Pokud se na neco zeptaji den pred terminem, obvykle odpovidam den po terminu. Pokud je to nejaky drobny detail, tak odpovim rovnou, ale vetsinou to je dotaz, ktery jasne ukazuje, ze s tim ten clovek prave zacal. Takove systematicky nepodporuju :-)
Posledni dobou mame kolem 50% neuspesnych. Nekdo na to asi nema, par mohlo mit zrovna smulu, vetsina z tech neuspesnych se ale na to proste vykaslala. Bud to vzdaji nebo to tak odflaknou, ze neprolezou. Podle me uz jsou ve veku, kdy by si sami meli ujasnit vlastni motivaci. Metaforicky receno, ja jsem otevrel obchod, snazim se prodavat dobre veci a cekam ze zakaznici prijdou. Nebudu behat po ulici a nasilim tahat lidi dovnitr. I kdyz znam vicero lidi, kteri to delat chteji a dokonce to sami (casto i velmi dobre) delaji. Ja to jako napln moji prace nevidim.
(pozn.: cely prispevek je schvalne napsany o neco radikalneji, nez jak to skutecne vidim a delam. myslim, ze to je v tomto pripade prinosne zjednoduseni)