• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOBYTEKAkademický svět - tipy a triky
    Auditko by mělo pomoci akademikům při výzkumu i výuce, především sdílením rad a doporučení na užitečné postupy, aplikace či literaturu - jak si usnadnit práci, jak a co psát, jak se orientovat ve zdrojích a obecně možnostech moderního akademického světa. Dále by mělo zahrnovat i obdobné postupy pro přežití v akademickém prostředí – jak spolupracovat s kolegy, jak přistupovat ke studentům, jak učit. Všichni jsou vítáni, auditko není vyhraněně humanitní, naopak, z mé zkušenosti kombinace humanitních a přírodovědných přístupů zajistí vždy lepší výsledek.
    rozbalit záhlaví
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    KATIA: Cornell note taking zní jako výborný domácí úkol, to na ně zkusím!

    Psaní je obecně problém, se to právě pokusím propojit s formulářem na referát, přijde mi, že potřebují nějaký vzor, jak to má vypadat, že by byli schopni to vykoukat ze zadaných odborných článku, to si iluze nedělám.

    S mluvením je to úplně špatně, oni se stydí mluvit anglicky, kolikrát anglicky aktivně vůbec neumí, holky jsou navíc vedené k tomu, že mluvit nemají vůbec, takže to u prváků vzdávám :) Ale přemýšlím, v rámci online výuky, na Redditu se hodně řešily domácí úkoly a la prezentovat referát na videu, zkoušeli jste to někdo?
    KATIA
    KATIA --- ---
    DOBYTEK: akademické psaní obecněji - nejen, jak číst text, ale jak ho tvořit. je na to hrozně moc super videí online.
    možná obecněji také třeba jak si dělat poznámky, já občas dávám za úkol, aby si zkusili Cornell note taking
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    Tak jsem, navzdory protestům, dostala opět neoborové prváky v prvním ročníku na volitelný předmět, při troše štěstí jich snad už nebude osmdesát. Tentokrát to však chci pojmout trochu jinak, aby jim ty přednášky k něčemu byly v dalším studiu.

    Takže můj dotaz zní: jaké základní akademické dovednosti by si prváci měli osvojit hned v úvodu?

    Mám pro ně ppt o tom, jak napsat email, jak číst odbornou literaturu, ukážu jim, jak pracovat s elektronickými zdroji, co dál? Nějaké tipy, jak si dělat poznámky? Jak se připravovat na hodiny? Aktuálně ze zoufalství připravuji i formulář závěrečné práce, abych se vyhnula fiasku z předchozího kurzu...

    Ocením veškeré tipy /vzory, pokud máte.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    HARDY: u nas mame povinne, elektronicky a vystup je viz nize :)
    HARDY
    HARDY --- ---
    DOBYTEK: Jedinou cestou, jak to udělat funkční, je za a) udělat hodnocení elektronické, aby se daly snáze rozepsat slovní hodnocení a za b) "povinné" tzn. v rámci výuky je dovést přímo do počítačové učebny. Nemusí vyplňovat všechny předměty, ale když vyplní půlku, ke které mají co říct, tak už to výpovědní hodnotu má. Takhle to dělaly nám a každoročně výtky opravdu řešili. Třeba tak, že nejhorší katedře sebrali odměny, které podmínili konkrétními kroky (vypracujte skripta), a my si to parádně ten rok vyžrali :-D
    Tam, kde jsem teď, papírová zaškrtávačka fakt smysl nemá, takže jí taky nikdo pořádně neřeší. Zvlášť když se vážně vyhodnocuje akorát poslední řádek "smysluplnost předmětu v rámci studia", takže nejsou ojedinělá hodnocení 1-1-1--5, od lidí, co to prostě nebavilo.
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    DOBYTEK: masárna, my tomu říkáme "předmětová anketa" a je to k ničemu. 1) je to dobrovolné a většina studentů na to kašle. 2) otázky jsou obecné a vágní, odpovědi tomu odpovídají. učitelé je stejně ignorují. 3) slovní hodnocení využívá ještě minimum z toho minima, co odpovídá.
    JINX
    JINX --- ---
    DOBYTEK: O nas pisou vzdy tak 1-3 studenti z 30 takze je to uplne o nicem. A kvuli korone je tentokrat nesmyslne zrusili uplne.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    V rámci příprav na další semestr se probírám studentskými evaluacemi a trochu mi vrtá hlavou, co vlastně s nimi. Jak u vás vypadají evaluace, dává ten studentský výstup alespoň trochu smysl?

    U nás je to jasné, výstup je procentuální hodnota která se musí vejít do nějakého rozpětí a celé je to o ničem.
    Ale i ty otázky, co studenti zodpovídají jsou tak široké, že i kdybych chtěla, tak z toho nic nezjistím (například: Učební metody odpovídají obsahu a umožňují nám jej pochopit - ohodnoťte v rozmezí 1-5). Trochu mě to demotivuje, já se tu výuku snažím každý semestr trochu vylepšit, ale co s tím, když si studenti stěžují, že "výuka je příliš obtížná" a já si vzpomenu, jak málo po nich chci, nebo když si u hodin přednášených v angličtině studenti stěžují, že jsou anglicky...
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    RUZOVYKOLOUSEK: to nejsme vepři. ale jak říkám, v naší branži (chemie, biologie) k těmhle změnám docházelo velmi zřídka či skoro vůbec. journal of the american chemical society je pořád JACS, proceedings of the national academy of sciences je pořád PNAS. v naší branži spíš parazitují ty intl j na jménech prestižnější časopisů (např. analytical chemistry a international journal of analytical chemistry) a jsou často (ne vždy) predátorskými časopisy či mají pochybné etické standardy.
    SMOOKE
    SMOOKE --- ---
    ARCHIMEDES: i kdyz mam v tomto vydavatelstvi (mdpi) nekolik spoluautorsvi + nekolik hotvych revizi, tak jakekoliv jejich nabidky o publikovani/editorovani special issue zaryte odmitam. Nicmene, beru je jako zalozni moznost, kdyz nemas vysledky do grantu a potrebujes rychle publikaci
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    RUZOVYKOLOUSEK: v mé branži to platí docela jistě, ale chápu, že jinde to tak být nemusí ;-)
    ARCHIMEDES
    ARCHIMEDES --- ---
    ABAYO: Já jsem na MDPI postupně změnil názor, pokud je časopis sám ok (dost jich je alespoň WOS Q1/Q2, tam se jen trikově dostat nedá), teď už bych se nebál. Funguje to tam specificky, ale nemůžu říct, že špatně nebo neseriózně, místy skoro naopak.
    Už jsem se k tomu vyjadřoval ze zkušenosti autora i recenzenta taky vedle:
    [ ARCHIMEDES @ Nyx's Reviews aneb vedci na nyxu - na cem delate, na co jste prisli, co z toho bude? ]
    RAGUPKI
    RAGUPKI --- ---
    ABAYO: MDPI je vydavatelství, které (asi) není jednoznačně predátorské, ale na druhou stranu nepatří mezi vydavatelství s dobrou reputací. Ano, spamují lidi a nabízejí jim publikace. Dostal jsem od nich pár mailů a staršího kolegu vytrvale obesílali s žádostí o guest editora. Ani jeden z nás ale nemá potřebu vynakládat práci na publikaci u nich, protože existuje mnoho lepších a serióznějších časopisů. Nesázel bych na to, že ty maily jsou zacílené. Na druhou stranu, pokud tam chceš přispět a odpovíš jim, čeká tě dost možná normální recenzní řízení - bude to nejvíce záviset na editorovi, kterého dostaneš. Nedávno jsem se na to vydavatelství ptal ve vedlejším auditku.

    Zjistil jsem, že několik lidí z oboru, které znám, má publikace v jejich časopisech Entropy a Quantum Reports, a pár jich sedí mezi editory. Na druhou stranu, o většině z nich by se dalo říct, že jsou řekněme "politicky protřelí" :-) Zároveň ty publikace posílali do Special Issues editovaných přímo sami sebou nebo svými kolegy či známými (to se ale prý děje i jinde, prostě politika). Takže nejde o totální predátorskou frašku s falešnými lidmi, ale v životopise bych to mít nechtěl, je to něco mezi :-)
    KATIA
    KATIA --- ---
    KATIA: v mém obory bývají ty cally delší, více zacílené, ale to může být jen otázka stylu. časopis neznám.
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    cokoliv s "international journal" v názvu je divné.
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    ABAYO: cañadas de la fuente je autentický, i ta jeho adresa, to zvláštní vydání také. ale časopis IJERPH možná není přímo predátor, ale je pochybný.

    vydavatel MDPI byl na Beallově seznamu, byl sice stažen, ale stále podezřelý.

    She’d had a bad experience with the journal in question, the International Journal of Environmental Research and Public Health, while doing a review for the publication. She discovered a lack of rigour in some of the journal’s articles, was alarmed at its many retractions and corrections, and had concerns with the journal’s practice of publishing an “acknowledgement” issue with a very long list of reviewers to make it look credible.
    KATIA
    KATIA --- ---
    ABAYO: na první pohled to vypadá jako běžný call pro special issue. ověřila bych journal.
    ABAYO
    ABAYO --- ---
    Ahoj,

    prosím chtěla bych se zeptat, zda někdo tušíte jestli toto může být fake nebo ne..? Nevypadá to jako obvyklé spamy, které mi občas přijdou ohledně publikace článků, ale nevím vůbec, jak to v tomto světě chodí..

    Děkuju moc..



    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ACHERON: už jsme to tu naznačovaly: pravá čínská univerzita. Skutečná a v Číně.
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    DOBYTEK: já hodnotím velmi pozitivně, protože moji studenti mají za LS úspěšnost u zápočtu 95 procent, což se nikdy nikdy nikdy za dlouhá desetiletí nestalo. Takže si dělám zatím malý soukromý závěr, že online je naučit můžu, možná i víc seděli doma, tak se fakt učili. Ale je fakt, že kromě výuky na MS teams jsem jim byla k dispozici stále i na e-mailu a na skype. Mám asi vytrénovanou trpělivosti, protože když se dvacátý prvák ptal na totéž, tak už jsem ani brvou nehnula :D
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    DOBYTEK: a copak je to za instituci? :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam