• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOBYTEKAkademický svět - tipy a triky
    Auditko by mělo pomoci akademikům při výzkumu i výuce, především sdílením rad a doporučení na užitečné postupy, aplikace či literaturu - jak si usnadnit práci, jak a co psát, jak se orientovat ve zdrojích a obecně možnostech moderního akademického světa. Dále by mělo zahrnovat i obdobné postupy pro přežití v akademickém prostředí – jak spolupracovat s kolegy, jak přistupovat ke studentům, jak učit. Všichni jsou vítáni, auditko není vyhraněně humanitní, naopak, z mé zkušenosti kombinace humanitních a přírodovědných přístupů zajistí vždy lepší výsledek.
    rozbalit záhlaví
    MIGUEL
    MIGUEL --- ---
    JINX: zvuk davam z webkamery...nejaka genius za necely litr...a funguje to uplne super...na tenhle semestr jsem se teda vybavil stolnim mikrofonem..nejaky noname na alze za 400kc, ale ono to proste staci, pokud teda nekdo z nas neuci zpev:)

    tragedie pouze byvaji vestavene kamery a mikrofony v notebooku/tabletu

    jo a jeste jednui vychytavku jsem si ted poridil na skolu - graficky tablet se screenem

    Wacom One - Grafický tablet | Alza.cz
    https://www.alza.cz/wacom-one-d5752254.htm?o=4

    pro me je tabule dost zasadni, navic se to da i super vyuzit pri praci

    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    JINX: headset (plantronics) se mi ošklivě nevyplatil, když jsem po nahrání tříhodinové přednášky skončila na ušním. Takže mám stolní mikrofon a nakonec asi budeme muset koupit i druhý, protože se o něj teď doma přetahujeme (na telekonference se zdá se hodí taky).
    DOKIS: Jabry jsem měla nejlepší sluchátka ever, ale laciné nejsou
    DOKIS
    DOKIS --- ---
    JINX: Tohle funguje dost dobre, ale cena je mimo:
    Jabra Evolve 75 Stereo MS - Sluchátka | Alza.cz
    https://www.alza.cz/jabra-evolve-75-duo-d5022681.htm

    Zkousel jsem tenhle stolni, coz je celkem fajn, ale problem je, ze ma tendenci chytat elektronicke ruseni z okoli a bez nejakeho elektronickeho filtru je to celkem otravne:
    Trust GXT 242 Lance Streaming Microphone - Mikrofon | Alza.cz
    https://www.alza.cz/trust-gxt-242-lance-streaming-microphone-d5353512.htm

    Pokud jde o stolni, tak celkem vtipne je, ze tohle funguje prekvapive solidne:
    Gembird MIC-205 - Mikrofon | Alza.cz
    https://www.alza.cz/gembird-mic-205-d2428670.htm
    JINX
    JINX --- ---
    Mate nekdo tip na sluchatka s dobrym mikrofonem pro online vyuku?
    KATIA
    KATIA --- ---
    KATIA: Tak tedy na další čtení a zjišťování oni relativně umožnili ten hybrid, ale přístup třeba UK a zřejmě i VSE a dalších jednoznačně "nic neřešíme, uvidíme, hlavně kontaktní výuka" až jim to tedy zase musí nařídit hygiena ve spolupráci s primátorem a teď teda plně distanční....
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    Tedy nechci to zakřiknout, ale zdá se, že parta, co ji mám na evropské právo, letos vůbec není špatná. Dokonce si i přečetli sylabus, udělali domácí úkol hned (a tím udělali myslím, že dostali víc než 60 %, ne že se proklikali na konec s nulou) a všeobecně projevují snahu. Začínám projevovat opatrné nadšení, že by se s nimi dalo dělat i něco víc, snad jim to vydrží!
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    KATIA: ja porad doufam, ze je to cele postavene na nejake stupidni poznamce pronesene nekde u kafe. To prece nemuze nikdo myslet vazne. Navic v soucasne situaci pomalu prichazi ke slovu i trestnepravni odpovednost, kdyz jsou rizika znama a je tady i cerstva zkusenost z otevreni vysokych skol v USA.

    Nase skola pro zmenu zakazala komukoliv opustit kampus, studenti nikam nesmi, na kolejich maji jeste zprisneny rezim, tak tam ted taky musi byt sranda. Tak zase treba by studenti z nudy mohli i studovat.
    KATIA
    KATIA --- ---
    ARCHIMEDES: já to pořád nemůžu nějak vydejchat. naprosto chápu, že by měli chtít, aby online/hybridní výuka měla nějakou kvalitu, stanovit nějaké základní principy atp. Ale tohle? (navíc fakta jako, že nejvíc studentů je v nejrizikovější Praze??).
    ARCHIMEDES
    ARCHIMEDES --- ---
    GAARQ: "Nezávislý úřad" zní na první pohled skvěle... než milí nezávislí byrokrati začnou demonstrovat svoji nepostradatelnost na striktním dodržování pravidel i v situacích, kdy tím prokazatelně dělají víc škody než užitku. (Podobně se začal chovat např. NKÚ vůči grantům ministerstev.)
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    zajímavé časy nás navštívily

    Vysoké školy mohou kvůli on-line výuce přijít o akreditaci - CNN Prima NEWS
    https://cnn.iprima.cz/...am-akreditaci-urad-hrozi-vysokym-skolam-ktere-prejdou-na-on-line-vyuku-9442
    MINGHAO
    MINGHAO --- ---
    DOBYTEK: Feyman technique a vůbec nejen akademické čtení a psaní, ale učení obecně; ale to je asi už hodně ambiciózní. Jinak teda toto video skvěle shrnuje Feyman technique včetně kontextu přehlcení informacemi a práce s krátkodobou a dlouhodobou pamětí: https://www.youtube.com/watch?v=V-UvSKe8jW4
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    LVA: vidíš, mám tu nějakou univerzální prezentaci o tradici evropského univerzitního vzdělání, tak jim to asi fouknu na začátek, ať vůbec tuší, co se od nich čeká
    LVA
    LVA --- ---
    DOBYTEK: Ja myslim ze i uplny zacatek, tj. Co je to vs, veda a vyzkum, druhy vyzkumu s priklad relevantni vasemu oboru, proc se vyzkum dela (vsecko to jsou navic pekne otazky, ktere lze polozit), znami vedci, atp. Pak kolobeh vyzkumu, komunikace ve vyzkumu (tady se osvetli publikace, konference, patenty).
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    FJERTIL: vidíš, vědeckou etiku by stálo zato jim vysvětlit!
    KATIA: prima, díky
    FJERTIL
    FJERTIL --- ---
    DOBYTEK: Jak hledáme a cituajeme odbornou literaturu a proč a proč ne Wikipedie.
    Něco obecně o vědecké metodice (nevím, co jsi za obor, ale třeba falzifikace) a vědecké etice, ať to ta nová generace zase posune více mezi kultivované země.
    A také důležité info, které se dostalo nám na začátku prváku: Nemyslet si, že se už všechno ví, jelikož středoškolské učebnice vznikají opisem a tak ty nejlepší jsou 20 let za výzkumem, mnohé déle.
    KATIA
    KATIA --- ---
    DOBYTEK: na referát se ti asi spíš hodí něco ve stylu "3 part essay", na články hledat IMRaD research writing...
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    KATIA: Cornell note taking zní jako výborný domácí úkol, to na ně zkusím!

    Psaní je obecně problém, se to právě pokusím propojit s formulářem na referát, přijde mi, že potřebují nějaký vzor, jak to má vypadat, že by byli schopni to vykoukat ze zadaných odborných článku, to si iluze nedělám.

    S mluvením je to úplně špatně, oni se stydí mluvit anglicky, kolikrát anglicky aktivně vůbec neumí, holky jsou navíc vedené k tomu, že mluvit nemají vůbec, takže to u prváků vzdávám :) Ale přemýšlím, v rámci online výuky, na Redditu se hodně řešily domácí úkoly a la prezentovat referát na videu, zkoušeli jste to někdo?
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    DOBYTEK: pokud to neobstarávají jiné předměty, měli by umět psát a mluvit. alespoň by měli vědět, co to obnáší a proč se to po nich chce, chápu, že to vyžaduje samostatné kurzy.
    KATIA
    KATIA --- ---
    DOBYTEK: akademické psaní obecněji - nejen, jak číst text, ale jak ho tvořit. je na to hrozně moc super videí online.
    možná obecněji také třeba jak si dělat poznámky, já občas dávám za úkol, aby si zkusili Cornell note taking
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    Tak jsem, navzdory protestům, dostala opět neoborové prváky v prvním ročníku na volitelný předmět, při troše štěstí jich snad už nebude osmdesát. Tentokrát to však chci pojmout trochu jinak, aby jim ty přednášky k něčemu byly v dalším studiu.

    Takže můj dotaz zní: jaké základní akademické dovednosti by si prváci měli osvojit hned v úvodu?

    Mám pro ně ppt o tom, jak napsat email, jak číst odbornou literaturu, ukážu jim, jak pracovat s elektronickými zdroji, co dál? Nějaké tipy, jak si dělat poznámky? Jak se připravovat na hodiny? Aktuálně ze zoufalství připravuji i formulář závěrečné práce, abych se vyhnula fiasku z předchozího kurzu...

    Ocením veškeré tipy /vzory, pokud máte.
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    HARDY: u nas mame povinne, elektronicky a vystup je viz nize :)
    HARDY
    HARDY --- ---
    DOBYTEK: Jedinou cestou, jak to udělat funkční, je za a) udělat hodnocení elektronické, aby se daly snáze rozepsat slovní hodnocení a za b) "povinné" tzn. v rámci výuky je dovést přímo do počítačové učebny. Nemusí vyplňovat všechny předměty, ale když vyplní půlku, ke které mají co říct, tak už to výpovědní hodnotu má. Takhle to dělaly nám a každoročně výtky opravdu řešili. Třeba tak, že nejhorší katedře sebrali odměny, které podmínili konkrétními kroky (vypracujte skripta), a my si to parádně ten rok vyžrali :-D
    Tam, kde jsem teď, papírová zaškrtávačka fakt smysl nemá, takže jí taky nikdo pořádně neřeší. Zvlášť když se vážně vyhodnocuje akorát poslední řádek "smysluplnost předmětu v rámci studia", takže nejsou ojedinělá hodnocení 1-1-1--5, od lidí, co to prostě nebavilo.
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    DOBYTEK: masárna, my tomu říkáme "předmětová anketa" a je to k ničemu. 1) je to dobrovolné a většina studentů na to kašle. 2) otázky jsou obecné a vágní, odpovědi tomu odpovídají. učitelé je stejně ignorují. 3) slovní hodnocení využívá ještě minimum z toho minima, co odpovídá.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam