• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    DOBYTEKAkademický svět - tipy a triky
    Auditko by mělo pomoci akademikům při výzkumu i výuce, především sdílením rad a doporučení na užitečné postupy, aplikace či literaturu - jak si usnadnit práci, jak a co psát, jak se orientovat ve zdrojích a obecně možnostech moderního akademického světa. Dále by mělo zahrnovat i obdobné postupy pro přežití v akademickém prostředí – jak spolupracovat s kolegy, jak přistupovat ke studentům, jak učit. Všichni jsou vítáni, auditko není vyhraněně humanitní, naopak, z mé zkušenosti kombinace humanitních a přírodovědných přístupů zajistí vždy lepší výsledek.
    rozbalit záhlaví
    KATIA
    KATIA --- ---
    ATUARFIK: zkus to spíš v téhle diskusi, jestli tam někdo není: [Nyx's Reviews aneb vedci na nyxu - na cem delate, na co jste prisli, co z toho bude?]
    (Ale osobně bych je normálně oslovila napřímo)
    ATUARFIK
    ATUARFIK --- ---
    Intruder zdraví místní.

    Nejste prosím někdo odtud? https://cetep.eu/

    Mám prosbu jménem jednoho pražského gymnázia. Mají zájem o propojení, aktuálně jim jde o možnost pozvat do školy někoho jako jednorázového hostujícího přednášejícího (pořádají akci ve stylu TED).
    KATIA
    KATIA --- ---
    GAARQ: viz syllabus. Informujte o tom prosím ostatní. Pa
    DOBYTEK
    DOBYTEK --- ---
    GAARQ: mně vždycky dere, když se studentů na něco zeptáš, a oni řeknou, že neví. Jak nevíš? Držíš v ruce encyklopedii a slovník s fulltextovým vyhledáváním, čumíš do něj celou hodinu a nakupuješ boty, tak ho sakra použij taky k něčemu produktivnímu. Ale ne, to je požadavek zcela nesrozumitelný, protože vyrostla generace, které se chytré telefony ve škole tak dlouho zakazovaly, až teď nevědí, co s nimi.
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    nenávidím studenty :D proč se člověk píše se všemi těmi podrobnými informacemi o předmětech, jejich výuce a zakončení do informačního systému, do osnov apod. když se pak každý ptá na to, co je už napsáno tam? i moje trpělivost má své meze a psaní neustálých variant na jedno a totéž je vysilující. jsou to dospělí lidé, jsou tu dobrovolně, ze svého rozhodnutí. nemůžu je poslat do dža, když si v roce 2024 neumí student vysoké školy najít info v univerzitním informačním systému?

    rant over.
    PAN_UZIVATEL
    PAN_UZIVATEL --- ---
    Ahoj, nemate nekdo navod, jak efektivne stuovat odborne texty a literaturu? Nestudji nyni VS, ale snazim se nacitat. Nyni jsem se vratil k nejake studii po mesicich, abych docetl a musel jsem zase od zacatku, nic si uz nepamatuji. Sice jsem si neco zatrhaval, ale mam dojem, ze chapu v moment cteni, ale za par dni uz poradne nic nevim. Diky moc za rady.

    P.S. Bohuzel jsem se nenaucil ucit ani na VS.
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    Zdravím kolegy. Kdyby tu byl náhodou přítomen někdo z Mikrobiologického ústavu AV ČR, byla bych vděčná za drobnou konzultaci. Díky.
    ARCHIMEDES
    ARCHIMEDES --- ---
    GAARQ: AI nevím, ale "popřednáškový rauš" se mi minimálně občas povede :)
    GAARQ
    GAARQ --- ---
    nevíte o nějakém nástroji na aktualizaci kulturních referencí? :D často se mi stává, že prostě netuším, jaký moderní pop-kulturní kousek obsahuje stejné odkazy jako mě známá díla. když chce člověk mluvit o nejistém světe, moderní mládež netuší, kdo autor jako autor nebo film "total recall". pro ně je trilogie pána prstenů od jacksona film pro pamětníky. umí to AI? to jsem ještě nezkoušel, ale ta je na fakta obvykle dost natvrdlá.

    mimochodem, dnes jsem se při přednášení tak rozjel, že jsem se cítil jako sjetý, dopamin ze mě tekl i ušima... funguje to někomu podobně? ;)
    SLL_QUY
    SLL_QUY --- ---
    https://iris.ai

    A comprehensive platform for all your research processing: Smart search and a wide range of smart filters, reading list analysis, auto-generated summaries, autonomous extraction and systematizing of data.


    Iris.ai Explore Tool - Introduction
    https://www.youtube.com/watch?v=yC_f3UAoW5A


    Iris.ai Focus Tool - Introduction
    https://www.youtube.com/watch?v=z7S5QEH8g7g
    DOTCOM
    DOTCOM --- ---
    PAN_UZIVATEL: Asi zalezi jestli jde o vysokou skolu nebo v.v.i.
    JINX
    JINX --- ---
    PAN_UZIVATEL: tak to nevim jestli neni lepsi zeptat se naprimo
    PAN_UZIVATEL
    PAN_UZIVATEL --- ---
    Ahoj, je tu nekdo, kdo ma os. zkusenost s akademickou pudou? Mam jen par otazek smerovane k organizaci vlastni prace ap. Dekuji.
    MAFO
    MAFO --- ---
    JINX: obor od oboru, fakulta od fakulty... i na jedné fakultě se to může dost lišit...
    ale vesměs to asi bývá spíše všimné...
    MIGUEL
    MIGUEL --- ---
    JINX: tak uspesne vedene phd prace jsou jednim ze zarezu do profesury (karierni rust) podobne i odborny konzultant ma nejaky bodik.
    JINX
    JINX --- ---
    BEZPRIZORNI
    BEZPRIZORNI --- ---
    Zdravím,
    potřebuju, ideálně v R, udělat mapku odběrových míst, všechny byly na ploše cca 100x300 m kousek od Bubovic. Nemůžu najít vhodné mapové podklady, nemáte někdo zkušenost s něčím podobným, případně rovnou funkční skript?
    SUMIE_DH
    SUMIE_DH --- ---
    Zjednodusena verze https://www.biodiversitylibrary.org/ pro milovniky starych klicu --> https://biostor.org/. Super kdyz se do BHL nechcete norit ale jen treba vytahnout par konkretnich veci o tom co uz odtamtud mate na disku.
    KATIA
    KATIA --- ---
    KATIA: Přijde mi to praktické- tip ma softwary, co pomáhají vyhledat články
    KATIA
    KATIA --- ---
    PULKA
    PULKA --- ---
    JINX: U nas (FF UK) myslim normalne jo, urcite dostane bonus v nizkych desitkach tisic, kdyz to dodelas vcas.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam