Delam si ted porovnani 24'' kol od Rascalu a Woomu, tak to hodim i sem. Konkretne jde o modely do terenu/na lehci traily Rascal Wild 24 a Woom OFF 5 Air.
Co se tyka geometrie, tak Rascal ma o 1 stupen polozenejsi vidlici (68 vs 69) a o dva stupne postavenejsi sedlovou trubku (72 vs 70). Oboje povazuju za plus pro Rascal, ale budu rad za protinazor.
Co mi prijde u Rascalu naopak nevyhodny jsou prevody - 32 zubovej prevodnik mam na svem 29'' enduru a prijde mi, ze na ctyriaadvacitce nema co delat (porovnnani zprevodovani Rascalu a Woomu je na obrazku - Rascal je prvni, Woom pod nim).
Rascal ma sice desetirychlostni razeni (Woom 9), ale dulezitejsi je pro me jak vypadaji lehci prevody - tam vede Woom.
Co se tyka plastu, tak u Rascalu mi na pohled prijdou spis do lehciho terenu, ale soudim pouze podle toho jak vypadaji. RocketRon u Woomu na me pusobi lip.
Odpruzena vidlice u Woomu ma nastavitelnou kompresi a odskok, zamykatelne jsou na obou kolech. Woom ma vidlici od RST, Rascal vyrobce neuvadi. Obe jsou vzduchove.
Nevim jakej si udelat nazor na delku klik - Woom 135mm vs. Rascal 155mm. Spis se klonim k tomu, ze Rascal proste kliky a prevodnik "moc neresil". Na druhou stranu, kdyz si dcera ted o vikendu zkusila dvacitkovyho Rascala, byla prekvapena jak rychle to jede - to muze byt dusledek delsich klik, predpokladam.
Woom ma kola na pevnych osach. Rascal bych rekl, ze jede stale jeste rychloupinaky. K tem se mi moc vracet nechce, mame uz vsechny kola na pevnych osach.
Cely jsem to zacal resit hlavne proto, ze Rascal ma do konce zari akci na bronzove Wild modely, kdy s kodem RASCALWILDBRONZE15 vyjde ta 24'' na necelych 17tis. Tak treba nekdo vyuzijete, ja zatim pro Rascal moc presvedcenej nejsem, ale to se muze jeste zmenit.
Jestli vas k tomu neco napada, mate na neco jiny (nebo i stejny) nazor, budu rad za reakce.