• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KETHAMINAInkluze ve školách
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    jako uprimne ja z tech asistentu jsem na jednu stranu nadsena, protoze nekde to fakt funguje jo, ale nekde ani ten asistent nic nezmuze s tim jedincem. vidim to tak na 2 deti z 10, ktere to proste nedaji asistent neasistent... ty by proste potrebovaly pomocnou skolu. ale je fakt, ze tech treba 8 deti z 10 to s pomoci asistence ve tride daji. s temi poruchami uceni hlavne, taky by mozna se hodil asistent pro ty nadane deti, ktere naopak se nudi ve skole a potrebovali by dalsi praci. skutecne by bylo lepsi mit asistenta na tridu a ne pro konkretni jedince ve tride. plus kdyz to dite onemocni, je asistent doma, coz je vlasnte skoda, jenze zase pri tom smesnem platu ...
    druhy clovek ve tride je fajn, vetsi podpora, lip se zklidni nektere deti, prece jen jsou na to dva to je velky rozdil, plus muze vzit rusive dite a odejit na chvili ze tridy a vratit se, az se zklidni, jako lip se uciteli pracuje a spolupraci s nima si fakt chvalim.
    mam s nimi tedy zkusenost jen na prvnim stupni a delal jsem sama asistenta jedn mesic s deckem s lehkou mozkovou obrnou, pak jsem s tim sekla. hlidat porad, aby nekomu nevypichnul oko nuzkama, jsme uz proste nedala, takze smekam pred asistenty, kolik maji s temi detmi trpelivosti.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    GRANTORINO: já to chápu :-)
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    ANNAWA: no jenze to ten asistent tady ma v popisu prace, venovat se tomu jednomu. ze nepracoval jen s nim , tim naopak porusoval svou pracovni napln ;) a to je ten prusvih takrikajic
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    GRANTORINO: já to chápu, vím jak to myslíš, ale můj syn měl štěstí, že to, že měl asistenta, nevedlo k separaci, protože nepracoval jen s ním atd.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    ANNAWA: no ne, asi jsem to mozna rekla blbe, u nas v cr je systemove(!) pridelen k jedinci a ne do tridy. v podstate papirove je definovana jeho prace prave jen s tim jednim jedincem, kterymu ma delat podporu, takze stesti s tim nema co delat. mluvim o dvou ruznych systemech v realu i papirove.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    GRANTORINO: uff, až na jeden případ měl můj syn na asistenty navíc štěstí, ale je fakt, že snadný to vždycky nebylo.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    totiz ja jsem mela v ruce i casopis o skolstvi, kde to vubec bylo rozebrany podrobne zrovna finske skolstvi a treba financni podpora a podpora pedagogu je tam na uplne jine urovni. supervize pro pedagoga tady proste uplne chybi. takze zalezi na stesti na kolegy, pokud se objevi nekdo osviceny, ktery to pomaha juniorskym kolegum nebo vubec dobre vztahy mezi spolupracujicimi kolegy. ale na profesionalni urovni to zajisteno neni.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    ANNAWA: u nas je asistent obvykle pridelem k jedinci, coz ho prakticky odtrhava od kolektivu, dokonce neni vyjimka odsazeni od skupiny, zatimco tam je asistent brany jako asistence pro celou tridu a pomaha proste vsem, co to potrebuji akorat individualne, coz je dost zasadni rozdil :)
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    GRANTORINO: ale u nas take miva dite asistenta? Priznavam, ted to aktuálně v hlave nenam, asi ne vzdy, ale muj syn mel asistenta od první tridy do cca tercie na osmiletém gymnaziu. Ja jsem samozřejmě za inkluzi vděčná.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    dovoluju si sem prekopirovat tenhle prispevek k temaut, zachycen v diskuzi nahodne, ale k veci zcela..

    [ VONTRIX @ Ženy - čím vás štvou a proč to nechápou, praktické ukázky ]
    VONTRIX --- --- 17:59:12 5.4.2019 --- 17:472 odpovědi (+3)
    GRANTORINO: Prusvih se finskym skolstvim je, ze nejde vybrat nejakou jednu vec a naroubovat to na ceske skolstvi. Napriklad z dalky sleduju katastrofu inkluze. Ktera totalne rozvratila ceske tridy (alespon co vim). Tedy to funguje, jenze proto, ze "inkludovane" dite ma opatrovnika, ktery ho provazi. Takze ucitel se dale venuje cele tride a "inkludovany" jedinec ma vedle sebe podporu druheho ucitele/opatrovnika. Napriklad, kdyz me deti sly do tridy pro imigranty se naucit finsky, tak na tridu 8-10 deti, byla hlavni ucitelka a 2 pomocne ucitelky, ktere jim individualne pomahaly. Take 3 ucitele na 8-10 zaku!!! Vysledek ale byl - za rok deti prestoupily do normalni tridy se skoro plynulou finstinou a mely 2x tydne specialni hodinu, kde mohly probrat cemu nerozumnely, kde mely problem s jazykem nebo latkou. Navic - kdyz prinesl syn "4-", tak mi psala ucitelka, co bychom (rodice + ona) meli udelat, aby se to neopakovalo. Jak mu pomoci, co zlepsit u nas/ve skole... Proste jiny system...
    KETHAMINA
    KETHAMINA --- ---
    Srdečně zdravím, udělala jsem základní záhlaví a na nástěnku dala prvních pár odkazů, budu ráda za doporučení na další relevantní odkazy, které k tématu máte.

    A s radostí bych vykopla první téma a to je stanoviska rodičů k dění a rozvoji školy. Včera v divadle Kampa proběhla první větší debata ( záznam je možné si pustit tady https://www.facebook.com/ForumRodicu/videos/381064599411930/ ) - nestihla jsem tam dojet, ale i tak je zajímavé poslouchat ty různé názorové proudy.

    Jak se vy jako rodiče do dění školy zapojujete nebo jak vy jako pracovníci školy hodnotíte varianty zapojení?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam