• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KETHAMINAInkluze ve školách
    KETHAMINA
    KETHAMINA --- ---
    ROMANICAK: sorry, dlouhá léta v sociálních službách mě od toho držela, ale za 3 roky ve školství jsem podlehla. Je to asi takovej exkluzivní systém jazyka, kterýmu nemá nikdo rozumět :)

    Pokusím se tomu vyhnout, dík za upozornění.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    Zaujalo mě to téma nadaného žáka. Synovec je dost nadaný a učitelé co segře doporučují je jen to ať ho přihlásí do menzy, že si konečně bude moci promluvit s rovnými.

    Je jiné "normálnější" řešení?

    Ono to je jak píšete. Občas dotáhne špatnou známku, protože příklady počítá z hlavy a nějak ho nenaplňuje, že by měl psát postupy atd.
    MONI
    MONI --- ---
    CASTROL: těmi kurzy v Aj myslel: http://www.ctm-academy.cz/online Je to on-line studium zajišťované univerzitami v USA. Stipendium dávají jen pár nejrychlejším, jinak jsou placené a probíhají úplně mimo systém českého školství...
    DA_NIELA
    DA_NIELA --- ---
    ROMANICAK: IVP je individuální vzdělávací plán, NIDV je Národní institut dalšího vzdělávání, SYPO je Systém podpory rozvoje učitelů a ředitelů a NNo je neziskovka ;-)
    ROMANICAK
    ROMANICAK --- ---
    KETHAMINA:
    Slo by prosim nejak osvetlit ty zkratky? Neznaly jako ja se v tomhle absolutne nemuze vyznat, diky.
    KETHAMINA
    KETHAMINA --- ---
    PETER_PAN
    CASTROL: celkem výstižně to v članku píšou "Učitelé však často nepoznají, že mají ve třídě nadaného žáka, anebo to poznají a rodičům doporučí návštěvu poradny, ti to však nechtějí dál řešit."

    V každém kraji je minimálně jedna poradna, která se na nadání specializuje, stejně tak má podporu pedagogům zajistit NIDV. V KAP (krajských akčních plánech) se kraje nadání věnují, koncipují zejména spolupráci při přechodu z Mš/Zš a Zš/Sš. Taky projekt SYPO (NIDV), který finančně i metodicky podporuje zavádějící učitele a metodické kabinety, má za cíl nadání podpořit.

    Mám zkušenost i s několika NNO, které spolupracují se školami. Vím, že Mensa s gymnázii i ZŠ organizuje volnočasové kroužky pro nadané. V Praze i Brně vím o školách, co mají specializované třídy pro nadané, ale neznám detaily organizace výuky.

    ADD: tohle je bohužel současná situace v mnoha školách i u znevýhodněných žáků - IVP se dělají jen na papíře. Kromě přístupu školy samozřejmě záleží i na pedagogovi a jeho možnostech i složení a počtu žáků ve třídě. V některých případech myslím, že to není v lidských silách :(
    ADD
    ADD --- ---
    CASTROL: Mam zkusenost, ze nas donutili jit do poradny, vyfasovali penize na nakup pomucek, tedy knizek pro skolu, a synovi se dal nikdo nevenoval. Poradnou doporuceny program neposkytovali a kdyz syn praci, ktere se ostatni venovali 45 minut, vypracoval za deset a zacal si kreslit, byl karan.
    Skola kasajici se individualnim pristupem. Nechci vedet, jak to vypada jinde.
    CASTROL
    CASTROL --- ---
    Abych tady uvedla pro jistotu svůj kontext: já se pohybuju kolem škol od roku 2005, převážně v pozici fundraisera. pomáhám jim získávat peníze a administruju projekty. Od roku 2010 dělám lokálně se školami v regionu Frýdlantsko - jak se základními, tak se středními. Myslím, že moje hlavní nevýhoda je, že neučím (jen mám seminář na VŠ a to se obvykle nepočítá) a moje výhoda je, že znám zblízka poměrně hodně škol, různé potřeby učitelů i ředitelů. Mám to štěstí, že mě občas pustí na návštěvu i do hodin. To mi hodně pomohlo mít respekt k učitelské profesi v běžné třídě a měla jsem to štěstí, že jsem viděla opravdu skvělé učitele i v běžných malých školách. Pochopitelně dělám i MAP, vedu svoje projekty zaměřené na inkluzi - doučování, školní asistenty, sháním specialisty, kteří objíždí malé školy a individuálně pracují s dětmi. Zobu pro náš region to, co mi připadá užitečné a smysluplné. Inkluze je mi blízká jako myšlenka, že "je potřeba co nejvíce přizpůsobit systém konkrétním dětem a ne přizpůsobovat děti jednomu systému". Nicméně když v praxi pozoruju, že občas v běžné škole zůstane dítě, které tam reálně učitel nechce, tak se mi zdá, že to není dobře... Sorry za ten elaborát
    CASTROL
    CASTROL --- ---
    PETER_PAN: ten článek jsem teď četla a je mi poněkud podezřelý. Vyvolává dojem, že to je v režimu "pomalé"děti proti "rychlým". Přitom oba konce té škály potřebují speciální péči "větší pozornost i citlivý přístup". Navíc se tam píše cosi o stipendiích v angličtině na vysokých školách. To se asi týká až středoškoláků a vysokoškoláků....Nicméně věřím těm postřehům, že to jednak učitelé často nepoznají a dvak se tomu rodiče brání. Věřím, že ze strany učitelů se může nadaný žák jevit jako lempl, kterého výuka nezajímá a ze strany rodičů to je strach, že budou jejich děti přetěžované. Máte s těmi nadanými žáky nějakou zkušenost?
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    PETER_PAN: četla jsem, a jako...

    na jednu stranu jo, na druhou stranu celá inkluze, tedy nejen pro zvýhodněné, ale i pro znevýhodněné děti, funguje na principu "voják se stará, voják má". Ani tu inkluzi pro znevýhodněné dítě nikdo nedostane na zlatým podnosu, musí to rodiče vyběhat a vypapírovat, pokud chtějí nadstandardní přístup (pomůcky, asistenta, atd). Akorát že u toho problémového dítěte je samozřejmě výrazně vyšší motivace to kolečko absolvovat.
    KETHAMINA
    KETHAMINA --- ---
    ADD: chápu, že máme každý jinou hladinu emocí v textu a asi i schopnost je vnímat. Možná se časem posuneme do více striktních hranic, ale beru- li inkluzi jako životní postoj, nejen prostředí ve škole - prospělo by asi více tolerance na všech stranách :)

    zkoušela jsem hledat nějaký výzkum k očekávání rodičů/ veřejnosti od rodičů, ale nic moc nového jsem nenašla. I to mi přijde jako zajímavé téma. Vzhledem k průběrnému věku pedagogů v českých školách - jak nadhazuje třeba článek na IDNES https://www.idnes.cz/...i-skoly-stredni-skoly-ministerstvo-skolstvi-platy.A180910_111328_domaci_lesa bych si troufla říct, že práce s žáky, kteří mají speciální vzdělávací potřeby může být pro starší pedagogy/ pedagožky celkem oříšek. Taky celkové PR inkluze, které je vedeno spíše Bleskem nebo TV Barrandov, moc ke konstruktivní diskuzi ve společnosti moc nepomáhá, jak ze strany odborníků, tak i rodičů. Bylo by fajn, kdybychom si tu dopřáli takovou pokusnou vlaštovku :)
    ADD
    ADD --- ---
    KETHAMINA: Pokud jde o mou poznamku, byla vyprovokovana rozhodne vic obsahem, ktery se mi zdal diskusi neprispivat, nez konkretnimi jednotlivymi chybami, ktere se vloudi do textu kazdemu. Od ucitele bych cekala, ze bude vnimat, co rika partner v rozhovoru. Narazela jsem na celkovou formu emocionalnich prispevku - minimalne mne se lepe reaguje na prispevky, ve kterych jsou rozpoznatelne jednotlive vety.
    Pokusim se nadale sve poznamky polykat a neventilovat. :-)

    (Pristup "sve znalosti pouzivam jen v pracovni dobe" me ovsem zaujal a budu o nem asi jeste dlouho premyslet.)

    KETHAMINA
    KETHAMINA --- ---
    Vzhledem k dotazům a podnětům, které se mi hromadí v poště, najdete na nástěnce anketu, která se snaží zmapovat váš zájem o témata od této diskuze. Prosím hlasujte v ní :)
    KETHAMINA
    KETHAMINA --- ---
    Ad gramatika a spol, bez ohledu na vzdělání a formy vyjadřování diskutujících - bylo by fajn jít po obsahu, nikoliv vždy formě. Sepíšu nějakou hlášku do záhlaví, že je fajn se respektovat a neútočit - dala jsem tam obecně, že je dobré se vyvarovat napadání diskutujících - asi je to moc obecné.
    KETHAMINA
    KETHAMINA --- ---
    GRANTORINO: Pokud to není tajný (klidně mi napiš do zprávy) v jaké MČ nebo obci pracuješ, např. MAP dělá často školení pro práci učitele a asistenta ped, konají se různé peer group na sdílení zkušeností.

    Na FB je třeba prima diskuze Inkluze v praxi, kterou moderuje NIDV
    Veřejná skupina Inkluze v praxi | Facebook
    https://m.facebook.com/groups/332912440539633
    - jsou tam informace na různé semináře, webináře i diskuze o konrétních tématech.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    Ja si tu teda dam priste zalezet na gramatice a budu to i v tom mobilu prepisovat, kdyz si vsimnu, ook. /ale hacky, carky, velka pismena vytukavat nebudu, to sorry/ Co jsem chtela rict, jsem rekla.
    Urcite nechci branit dalsi vecne fajn diskuzi. Myslim, ze prostoru je tu dost :) a ja se rada priucim, zatim jeste ze skolstvi nezdrham, i kdyz samozrejme o tom premyslim, tak snad bude od zari restart na nove skole, kde budu mit lepsi podminky a treba tam budou mit i fungujici skolni asistenty. I kdyz se vetsina spolecnosti porad tvari, ze se statni skolstvi nemeni, tak mam jiny pocit a vse je o lidech, prostredky uz jsme si snad zvykli vsichni, ze nejsou, takze se musi pracovat na tom jinak. Skoleni je ted spoustu, takze treba priste navrhnu reditelce neco k te spolupraci s asistenty a kouknu teda, co k tomu kde pisou. K te inkluzi jsme byli akorat proskoleni, jak funguje IVP a jak ho sestavit, spoluprace s PPP, no nejsem prvostupnova uca a na druhym stupni jsem jeste PA nepotkala, takze detaily k umisteni PA neznam.
    ORIKA
    ORIKA --- ---
    ADD: hele, taky me ty chyby chytly za oci, nicmene jsem dosla k zaveru, ze dulezitejsi je obsah sdeleni...a taky nejak nemam potrebu zbytecne rejpat, kdyz je jasny, ze to potencialne dobrou diskusi odvede uplne do pr...Coz se presne stalo.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    A takova to mohla být fajn a věcná diskuse...
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    Takze plat prodavacky je ok, ale jinak ma bejt ucitel vybornej na cj, snad vas uklidni, ze v diplmoce jsem mela na sedesati strankach dve chyby a ve zkousce z cj na pedf i na maturite bez chybicky... A cj neucim, dik za optani, ty vetny rozbory a vecny opravovani, to by me fakt nebavilo....
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam