• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LWEEKSONY Alpha - digitální fotoaparáty
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Jé teď jsem si vzpomněl na dalšího fotografa který se víc než úspěšně živí Wild life. Byl jsem s ním kdysi v kontaktu. Ale je tomu pěkných pár let co jsme hovořili naposledy. A koukám že se mu snad i pořád daří. :) Neznáte se? Jeho manželka vede cestovku Away a je to takový český kontakt právě do mnoha afrických států. Mimojiné pro jiné cestovky domlouvají ubytování a tak.

    VÁCLAV ŠILHA
    https://photo-silha.cz/o-mne/
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LWEEK: Necekej zadnou romantiku :-))

    Fungoval jsem tam jako solution architect pro SW pro fakturaci elektriny pro Botswana Power (3.5 roku) a nasledne jsem delal rok kontraktora (sefa tymu pozarniku?) co resil ruzne prusvihy s fakturaci elektriny a vody v Joburg :-)

    Mam na to paradni vzpominky, hlavne na tu Botswanu, tam jsou uzasny lidi. Joburg uz neni uplne moje srdcovka, je to neco uplne jinyho. Ale taky to bylo super, jen jinak. Botswana je takova africka divocina a mestecka, jak si to clovek predstavuje na zaklade knizek v detstvi. A to vcetne Goborone :-))

    Jinak jo, z game reserves jsem mel a jeste mam dost kamaradu. Ono po case znas v Gabs spoustu lidi, ma to 230k obyvatel. No a mimo mining a game reserves tam neni moc co delat...

    Mam i vsemozny vtipny i mene vtipny pribehy, ale vsechny konci dobre - jsem zivej :-)))
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    LAUNCHER: Popravdě nevím jak to je se SONY servisem (co se týče kvality a rychlosti). Tady bych si tipl, že na tom bude Tamron lépe. SONY posílá všechno do německa. Někde jsem četl že jsou rychlí a trvá to cca týden. Tamroni se dost pravděpodobně servisují v ČR. Jestli se to za poslední půl rok nějak nezměnilo. To je jedna z věcí, kde je asi lepší zatím zůstat u Canonu. Zas na druhou stranu většina servisních prací na Canonech bylo seřizování AF které se mělo tendenci časem posouvat mimo focal plane. :) A je taky pravda, že když jsem si nechal měnit patici u 300/2.8 II, tak jsem na náhradní díl čekal týden a něco.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LWEEK: "profesionál do takového skla nepůjde... mluvím o lidech co se snaží tvořit kvalitní obsah" - Souhlas. Lide co se snazi tvorit kvalitni obsah maji spise napr. 2x ARRI plus kompletni sadu ZEISS Supreme Prime. Nikoliv Tamron zoomy.

    Nicmene, co se Tamron a "best in class" tyka, tak Zeiss Batis 18/2.8 je bran jako nejlepsi soucasne siroke astro sklo, tlaci ho mmj Lonely Speck. Tenhle Zeiss je brandovany Tamron, ver tomu nebo ne.

    Tak bych mohl pokracovat. Ale nechci, sam mam na ne trosku pifku. To co predvedli s tema 2.8 primes na Sony je ostuda. Ale ty zoomy jsou treba pro me v pohode. Pro Tebe nemusi byt a nic proti tomu.

    Pozadavky profesionala nad ramec vyse napsaneho ale neznam a netroufam si posoudit. Mmj predpokladam bude mit Sony lepsi servisni pokryti, coz se IMHO muze hodit.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    LAUNCHER: A ještě k tomu že jsi čtyři roky fungoval v Botswaně. To ti upřímně závidím. V Botswaně jsem byl zatím jednou a je to ráj. Teda z hlediska wildlife. Žití tam může být asi trochu drsnější. Fungoval jsi tam v rámci nějaké soukromé rezervace?
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Ještě bych svou trochu do mlýnku. Já se fotografií neživím a taky mám bílé objektivy. Takže spadám asi do kategorie zbohatlých amatérů. Ale popravdě. Na techniku si půjčuji a pak ji splácím. Občas někde něco vydělám fotografií jako třeba když jsem prodal exclusivní práva na fotografii kočky rybářské jedné holandské firmě, která to dala na přebal kočičích konzerv a letáky. Ale chtěl bych se tím časem zkusit živit. Problém u mě je spíš to, že mi moje práce nedává prostor a čas se tomu věnovat dostatečně abych si vyrobil renomé. Protože o kontaktech a spolupráci je to především. Na druhou stranu špatně na tom nejsem. Znám osobně snad všechny aktivní wildlife fotografy v ČR a většina z nich zná i mě. Ne protože bych jezdil na jejich workshopy ale protože si ke mě chodí pro rady ohledně fototechniky. Znám se také s lidmi z Canonu a nově rozjiždím spolupráci se SONY imaging v ČR. Tak třeba se mi časem poštěstí si splnit sen a fotit full time jako třeba Ondra. :) Který mimochodem předtím dělal stavební geologii. Trvalo mu to patnáct let si vyrobit renomé aby ho to živilo.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    LAUNCHER: S tím bych souhlasit uměl. Šlo mi jenom o to tvrzení, že se nelze živit wildlife fotografií. Dokonce znám profesionálního wildlife fotografa, který fotí na H6D II. To je fotoaparát za meloun a vydělal si na něj focením přírody. Ondra si taky nežije špatně. Nedávno zahodil svou Canon výbavu za několik set tisíc aby si během jednoho roku koupil vlastní SONY výbavu A9, A7III, 600/4, 200-600/5.6-6.3, 70-200/2.8 a 24/1.4, plus obě TCčka. Žije v paneláku v Praze. Má rodinu, dvě děti. Za rok podnikne tak 6 expedic. A je to jeho jediný příjem.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Co se týče Tamronů, měl jsem je v hledáčku. Říkal jsem si, pořídím 17-28, 28-75 a 70-180 a mám za pár šupů pokrytů všechny základní ohniska. Ušetřím peníze a baťoh bude lehčí. Njn, jenže čím dál víc jsem zjišťoval, že vlastně nejsou tak úplně boží jak by se zdálo. Rozhodně to jsou zajímavé objektivy. Hlavně pro amatery a poloprofesionály. Ale profesionál do takového skla nepůjde. Nemluvím teď o profesionálech typu "svatební fotograf z předměstí", ale mluvím o lidech co se snaží tvořit kvalitní obsah.

    Zajímavostí je, ale je to vlastně logické, že profesionál je klidně schopný fotit na malý senzor (pokud ho to vysloveně neomezuje technicky), ale optické kvality objektivů jsou vždy na prvním místě. Drtivá většina objektivů na trhu jsou celkem slušné skla. Pokud bychom to měli srovnat s érou filmových objektivů třeba v devadesátých letech tak posun je obrovský. Rozdíly se pomalu a jistě stírají. Ale pořád platí, že některé skla mají lepší podání než jiné. A nejde vždy nutně o ostrost nebo zkrocení základních optických vad. Jde o výraz který se promítne do celkového vyznění fotografie.

    Ad bokeh. Kvalita bokehu není o tom jak moc rozmaže pozadí. To je fyzikálně dané. Jde spíš o to, jakým způsobem rozmaže. Jestli třeba netvoří "onion rings" kolem CoC koleček. Jestli nemá přehnaně moc laterální chromatické aberace. Nebo jestli třeba nedochází k nějaké deformaci obrazu. A neposledně třeba i kvalita koleček v okrajových částech obrazu. Jestli to jsou pořád kolečka.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LWEEK: No vsak, 90% majitelu bilych objektivu kteri s tim foti wildlife, co jsem potkal, byli moviti amateri. Jak rikam, mam za sebou 4.5 roku v Botswane a Jizni Africe, domnivam se, ze jsem za svuj zivot potkal vice Wildlife amateru, nez ty, priletali k nam pravidelne v kazdem letadle ;-)

    Ostatne na 400/2.8 GM foti moc rad a na Sony Gang CZ je hodne znamej treba Ladislav Svěnčík, ktery dela projektaka v OKIN BPS.

    https://www.linkedin.com/in/ladislav-svěnčík-4027b145

    https://instagram.com/ladislavsvencik?igshid=s7qgrelof3wo
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    LAUNCHER: To se mě netýká, je mi jedno, buď si kde chceš. Ale cítil jsem potřebu reagovat na krapet zavádějící informace.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    LAUNCHER: Cituji "Profici asi tezko, wildlife se neuzivis. Wildlife se venuji prevazne moviti amateri."
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    LAUNCHER: Hele ten vlčák asi nebude focený 70-180. Takovýhle bokeh nedáš ani na 180/2.8. To vypadá spíš na něco mnohem světelnějšího jako je 135/1.8 nebo 85/1.4 případně 1.2. A u té první fotky je ten bokeh divný jakoby se trochu zdvojovali detaily. Na podobný defekt trpěl stará původní Canoní 100-400. Jakoby se nejprve hrany zdvojili a pak teprve se začali rozmazávat.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LWEEK: Nerozumim jak to koliduje s moji vetou.

    4.5 roku jsem pracovne stravil v Africe a 90% lidi s bilyma objektivama tam byli lide, kteri se zivili necim jinym nez focenim.

    Ad "zase blbost" - Hele jestli Ti tu vadim a/nebo mas pocit ze Ti tu placam blbosti, staci rict. Ja sem fakt chodit nepotrebuju a muzu si o Sonkach chodit popovidat jinam...
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    LAUNCHER: Zase blbost.
    Ondřej Prosický: http://www.naturephoto.cz
    Péťa Bambousek: https://www.sulasula.com/cs/home-new/

    O těhle vím z první ruky, protože je znám osobně. Nejsou to žádní milionáři z chatrče. Oba měli normální zaměstnání a postupně se vypracovali tak aby je focení divočiny živilo. Je to těžké a nemůže to dělat asi každý, ale jde to.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Mne teda bokeh z Tamron 70-180mm prijde paradni a naopak jsem na nej slysel samou chvalu.

    A nejen to, jsou lide co na nej presli z GM, protoze ma spolehlivejsi AF nez GMko.

    Jedinou jednoznacnou nevyhodou je nemoznost pouzit extender a nepritomnost opticke stabilizace / musite spolehat pouze na IBIS.

    Nemam ho doma, ale mam ho aktualne hodne nastudovany, protoze zvazuji nakup.

    https://www.instagram.com/p/CEivIidHZLH/?igshid=lkd6bu8pm3gg

    https://www.instagram.com/p/CFrQB1Gnkzo/?igshid=igkji8luliqe

    https://www.instagram.com/p/CFO2x8rhAEc/?igshid=1lmts2wewsfcu





    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KURE: Profici asi tezko, wildlife se neuzivis. Wildlife se venuji prevazne moviti amateri. Ostatne staci si vygooglit ta jmena na LinkedIn nebo Xing a najdes jejich primarni profesi...
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    LWEEK: Myslím samozřejmě Tamron. Jo ale bacha, je to plasťák. Holt je to vždycky o nějakých kompromisech.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Tak bacha, i profíci mají v arsenálu 100-400 nebo 200-600. Záleží co jdou fotit. Obecně vzato 100-400 jsou dobré objektivy v poměru velikost/obrazová kvalita. Většina x-600 objektivů má na konci kvalitu horší než kvalitní 100-400 s 1.4x TC. No a pak přišla sony a udělali to co měli udělat už dávno jiní. Rozhodli se obětovat širší ohniska aby mohl vzniknout objektiv který je na konci fakt velmi ostrý. Vlastně srovnatelně se 100-400 objektivy. SONY 200-600 má mnohem víc předností. Má kompletně vnitřní zoom takže nenasává bordel. Maličnost která je ale pro wildlife fotografy dost podstatná. A navíc nemění během zoomování balanc. Neposledně většinu optiky je vzádu, takže nemá tendenci padat na hubu a netrpí na zoom creeping.

    Mimochodem SONY chystá nějaký mega spešl objektiv na jaro. Objektiv o kterém tvrdí, že trhne ne o trochu, ale o celý autobus, světový rekord. Kéž by to byla 200-600/4 nebo tak něco :D Nechme se překvapit.

    Sigma teleobjektivy jako je 70-200 a 100-400 jsou bohužel nic moc. Docela dobrý je ten nový 70-180/2.8. Hlavně svou velikostí, ale opět má takový divný bokeh.
    KURE
    KURE --- ---
    LAUNCHER: hmm, myslím že to neni fair porovnání.
    kdo má a pochlubí se na instagramu se sony 400 nebo 600? profíci.
    kdo se pochlubí sigmou 100-400? kdejakej trouba jako bych byl já.
    takze porovnáváme obrázky ze dvou velmi odlisných kategorií,
    joe average na svym dvorku vs profík v nejaky atraktivní lokaci.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    LAUNCHER: na ten novej 70-300 samozrejme zadnej neni, neda se svitit ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam