• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LWEEKSONY Alpha - digitální fotoaparáty
    Digitální zrcadla a bezzrcadla SONY Alpha.
    rozbalit záhlaví
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    LWEEK: vsechno chapu, akorat vzhledem k tomu, jak se dneska fotky bezne upravuji, co na to davam za presety a barevny upravy, tak nejakej relativne nevyznamnej posun v teplote je uz minimum, ten WB +/-300K je jen nejaky vstupni parametr co stejne doupravim. A pak je to i vic otazka toho co si clovek vezme, ze je "dobre" jen podle toho, ze se mu to vic libi na AutoWB a to ostatni posunuty je "horsi". No a vysledek je to stejne vsechno vic o moji volbe jak chci aby to vypadalo a ne o tom, jak presne ten polotovar fotky vstupuje do procesu vs. "objektivni realita". Samozrejme si dokazu predstavit i nejaky discipliny, kde opravdu jde o presny vysledek co "nejrealneji", ale tam asi zase clovek nemusi stridat moc skel.
    Tj. neni jako dobre/spatne, chapu, ze je mozny trpet na "tonalitu"/preferenci vstupu, jen to neni myslim az tak zasadni faktor pro vetsinu lidi a urcite jsou i lidi co preferuji treba automaticky relativne teplejsi podani proti "chladnejsimu GM".
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    MENTOL_: Tak jasně. To je právě to. Každý pracuje jinak, používá jiný software a má jinou zkušenost. Já na tonalitu hodně trpím. Vše si kalibruju a dělám si i své printy. A i když to SONY zřejmě nikde netvrdí, praxe jasně dává zapravdu tomu, že to fuguje. Rozdíl je už když nasadím canoní L sklo na SONY. Okamžitě dostávám jiné barvy i když to není tak hrozné jako v případě Sigmy. S novými Tamrony zkušenost nemám. Jinak Lightroom umí vytvářet custom profily. Tak jsem to dřív řešil, ale to znamená pro každý fotoaparát a objektiv (případně i ohnisko) udělat spešl kalibraci. Kdo má doma X-rite tabulku tak ví o čem mluvím.

    LAUNCHER: ¯\_(ツ)_/¯
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    LWEEK: zkusenost s C1 nemam, ale korekce nativnich skel tretich stran s kontakty se ve fotaku ukazuji/aplikuji take (do JPG/videa) a kazdy slusny sklo ma nejakou dobu po uvedeni profil v Lightroomu, kde se automaticky pri importu narovna take (pokud import preset nema neco co to rusi), tam neni co resit.
    Jinak to, ze nektere znacky tihnou k nejake teplote je prilis velke zobecneni, muze to platit pro nejakou cast skel, ale ne pro vsechny a je potreba hledet model od modelu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LWEEK: Sorry ale unbook.

    Nemam zapotrebi pravidelne cist a nasledne se snazit demytizovat tvoje dojmy, zcela opacne nez moje realne zkusenosti s napr vernosti barev a kontrastu 85 DG DN Sigma vs 85 GM (ta Sigma ma mnohem sterilnejsi projev).

    Mejte se tu hezky, nezlobim se, ale proste na tohle nemam ani cas ani naladu.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    LAUNCHER: Já mluvím o korekcích přímo ve fotoaparátu. Capture One spolupracuje úzce se SONY a na fotkách mám defaultně aplikované korekce jako ve fotoaparátů. Například na té 28/2 se to automaticky ořízne z těch 26mm nebo kolik to ve skutečnosti má. Musím teda říct, že v Capture One vůbec docela zaperlili těmi novými barevnými profily které sjednocují podání ze všech fotoaparátů které podporují. Je super mít podobné barvy u Canonu i u SONY. Samozřejmě u originálních skel. U Sigmy to stejně jede do žluté.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LWEEK: Ad korekce - takto mas asi rozbity, protoze mi SW korekce na ne-Sony sklech normalne fungujou (Lightroom).

    Godox - Beru vse z Amazon.de a nejsem sam.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    LAUNCHER: Děje se to imho softwarově. Ono to je vidět už v náhledu. Jakmile použiješ objektiv jiné značky, tak tam nejsou korekce. A ty korekce se propisují i do RAWu. Alespoň to tak působi v Capture One.

    Jo jinak netuší někdo co se stalo s Godoxama na českém trhu? Skoro nikde nejsou k mání (nejsou ani v nabídce).
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PSITLAPA: Jsem tedy rad ze se shodneme, ze od Sony to jeste nezaznelo :-)

    Nesly a dole se doctes proc, napr. bod 3.
    PSITLAPA
    PSITLAPA --- ---
    LAUNCHER: o barevném slazeni GM dost casto mluvi Jakub Fiser i Jan Tichy, oba jsou ambasadori sony. Urcite jsem to slysel i v nejaky recenzi. Jinak asi neni ucelem, aby byl obraz ze vsech skel uplne stejnej, ale byl podobnej barevne. Takze srovnavat 50/1.2 a zoom a resit bokeh v detailu je samozřejmě dost nešťastný. Ale barvy u GM pevnejch by asi porovnavat sly.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MENTOL_: To tvrzeni s temi GM barvami bych poprosil bud ozdrojovat, nebo dale nesirit :-)

    Za me:

    1) Od Sony jsem to nikdy neslysel a to to myslim docela sleduju :-D
    2) Mam z toho neprijemny pocit, ze si nekdo spletl to "individually calibrated" s "kalibraci barev" ;-)
    3) Netusim jak by to melo fungovat u starsich mene kontrastnich GM vs rekneme krale kontrastu 135 GM
    4) Ve svete objektivu na foceni by to byl myslim svetovy unikat
    5) Ne kamo, na video to fakt skla nejsou, viz focus breathing napr u 35 GM
    6) Kdyby to byla pravda (neni), urcite by o tom bylo casto slyset, protoze to preci hezky zni, zjevne alespon nekomu
    7) Vemte si vystup z rekneme stareho 24-70 GM a porovnejte s 50 GM, zacloneneho na 2.8. Myslim ze podobnost barev srovnate v LR, ale ty onion rings co kresli 24-70 vs smooth 50GM asi tezko. Tzn i kdyby to melo stejne barvy, stejne ten obraz k sobe neladi, v tomhle extremnim pripade.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    PSITLAPA: rozdil 300 Kelvinu mezi sklama resi jen fotografove, nedokazu si predstavit klienta, ktery by s necim takovym prisel ;) a pokud je neco vic o "kvalite" a ne "kvantite", tak clovek stejne ladi pak kazdy foto. Jinak pokud na tom nekomu detailne zalezi, tak si muze hromadne zkopirovat nejakou korekci podle skla, ale rozdil v AutoWB bude i vetsi, kdyz to neni vse z uplne stejnyho nemennyho prostredi. A ani nevim jestli to je opravdu tak, ze GM treba maji vsechny stejny barvy, zni to spis jako takovy marketingovy "lakadlo" ;)
    PSITLAPA
    PSITLAPA --- ---
    Zrovna ta Sigma 85 DG DN na mě působí dost povedeně a vlastně i o fous líp, než to Gmko. Jinak ty barvy, jak to máte třeba při zakázkách? Jsou na to lidi hákliví, aby to všechno barevně ladilo?
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Za mě ty GMka jsou znatelně lepší, ale zase jestli to je takový rozdíl aby to stálo za dvojnásob ceny si musí každý v sobě srovnat sám. Na papíře rozdíl nepoznáte. Na druhou stranu spolehlivost AF a konzistentní barvy jsou plus. Optikou je prostě SONY dopředu a to i vůči optickým matadorům jako jsou Canon. Za kvalitu si člověk ale připlatí.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Nechci se rouhat, ale normalne mam pocit, ze jsem s tim mym aktualnim vybavenim, vlastne spokojeny. Ten pocit mam asi poprve v zivote.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PSITLAPA: LAUNCHER: Jinak nemelo jak se to posunout, jsem se ted k 85 nedostal.

    Ja mam cas na doceni jen o vikendu a jak mam hodne skel, tak nez to vsechno prostridam vzdycky... :-))
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    PSITLAPA: GM a X100V (ach jo) budu prodavat, ale jeste jsem se nedokopal napsat na to inzeraty :-)
    PSITLAPA
    PSITLAPA --- ---
    LAUNCHER: Jo, já myslel, jestli v tom není za poslední měsíc posun, všechny/oba si asi nenecháš. Já stále váhám, cena je stejná, ale to GMko už je na batoh.
    PSITLAPA
    PSITLAPA --- ---
    LAUNCHER: Tak kterej vede, Sigma nebo Gmko (85)?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Jestli jste jeste nevideli, tak vrele doporucuji mrknout na tohle:

    [PEPAZZ @ Digitalni fotaky a fotky...]

    a

    [PEPAZZ @ Digitalni fotaky a fotky...]

    Srovnani 35 je paradni. Srovnani 50 imho o dost horsi, ale porad zajimave.
    KEJML
    KEJML --- ---
    BASIK: Měl jsem ho na chvíli půjčenej s A6000 a přišel mi fyzicky hrozně obrovskej - z mýho pohledu se ztrácela hlavní výhoda ASP-C oproti FF. Jinak fotky mi na první pohled přišly dobrý, ale obecně se držím spíš low-endu - moje primární sklo je Sigma 30/1.4, která je velikosti +- maximum, co já osobně chci pravidelně mít na foťáku
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam