• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LWEEKSONY Alpha - digitální fotoaparáty
    KURE
    KURE --- ---
    LWEEK: no já tak trochu doufam že až vyjde A7RV, tak zlevní IV :)
    KURE
    KURE --- ---
    LWEEK: no jenže to neni nevýhoda ne?
    protože pokud za jinak schodných podmínek vyfotíš 60Mp a je to mázlý vs 24MP a je to ok,
    tak zmenšením fotky z těch 60 na 24 musíš dosáhnout stejný zdánlivý ostrosti a stejnýho množství detailů. (doufám že to píšu srozumitelně)

    Jo A74 je pěkná, ale já chci ty megapixly :D Upřmě jen kvůli FF bych neupgradoval, to co fotim nestojí na hloubce ostrosti, jsou to většinou krajinky. A video nedělam.
    a na ty velky RAWy jsem myslím zařízenej dobře.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Možná do té doby SONY představí A7RV a bude vymalováno. Teda pokud ho nedají za 140 tisíc. Asi nakonec skončím u té A7IV. Je to nejrozumější varianta.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    KURE: Přesně tak. Nasytit víc pixelů není jednoduché. Vstupuje do cesty nejen rozmazání otřesy, ale i atmosferické jevy jako zvýšená vlhkost ve vzduchu, rychlejší nástup difrakce apod. A neposledně RAWy jsou velké jako kráva. Takže pak to přetřídit a zpracovat a neposledně uchovávat je mnohem náročnější. Já bych doporučoval spíš A7IV, 33mpix je super vstupní tělo do FF světa. Detailů hafo a navíc ten foťák umí fotit s bezztrátovou kompresí a má lepší video schopnosti a pár vychytávek navíc.

    Já teď vlastně taky váhám kudy se vydat co se týče fotoaparátu. Mám A9 a chtěl bych k tomu něco co nabídne větší rozlišení a lepší závěrku. Nejraději bych A1 ale to už je do očí bijící nesmysl. Kdybych byl ochotný dát 200k, tak raději za 600/4 :) Takže se rozhoduju mezí A7čkami čtvrté generace. A7RIII nechci, má na můj vkus přiliš zastaralý AF.
    KURE
    KURE --- ---
    LWEEK: ja si myslim, že nejaký zoom potřeba je. ne vždycky se dá dojít tam, kde bys potřeboval bejt pro nějaký konkrétní ohnisko. ovšem styl rorhodně nemam :D

    LWEEK: proč? kvůli tomu že tolik pixlů se snáž rozmaže než míň pixlů?
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Jo a ještě si dovolím jednu poznámku. Focení s A7RIV není vůbec jednoduché. To je foťák který bych doporučil spíš někomu hodně zkušenému neb může být i zdrojem velkých frustrací.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    KURE: Záleží jaké máš potřeby. Dobré kombo je širokáč plus portrét. Pokud chceš něco za dobrou cenu, tak bych šel do 20/1.8 G a k tomu 90/2.8 G Macro. Pokud necheš tahat moc tak 16-35/4 (popř. 2.8) a k tomu třeba tu 90/2.8 G. Případně tu 90 vyměnit za 70-200/2.8 II, která je poměrně lehká a opticky brilantní. Jinak je potřeba znát jaké ohnisko máš rád. Je tu 14/1.8 GM pro extrémní široko, 24/1.4 GM super cestovatelské sklo, 35/1.4 GM ideální záklaďák také vhodné na cesty (tady se liší přiznivci 24 nebo 35mm - záleží na stylu focení). Typicky potom doplnit něčím delším 85/1.4, nebo naprosto geniální 135/1.8 GM. Ale víš co, to není o tom jaký z těch objektivů jsou dobrý. Všechny jsou skvělý. Jde o to co fotíš a jaký máš styl. Jestli nemáš styl nebo jasno, tak jdi do zoomu.

    Malý bonus, pokud někdo chce jít do FF a hledá budgetový setup, tak 28/2 a 85/1.8 jsou skvělá skla za super cenu obojí dohromady se dá koupit pod 20 tisíc.
    KURE
    KURE --- ---
    MENTOL_: jsem rad, že moje teorie o použití apsc objektivu je v praci použitelná.
    Jen tim jako vyzyvam k nejakymu racionalnimu/pragmatickymu pristupu a nepodlehat ty honbe za nikym jinym neviditelnym pixelem tolik
    jo to je varování který je rozhodně na místě... :)
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    KURE: Jo, na maximalni clone se rozdil ukaze, ale u tech 1.4-2 skel je prave otazka, jestli to je tak kriticky podstatny, kdyz toho zaostrenyho je pak dost malo. Tim nerikam nemit ostry skla, ale ne na kazdym ohnisku se hnat za kazdou cenu po extremni ostrosti v rohu na plnou diru jako maji GM treba - to proste neni prakticky a je mi jedno, ze mam 60MP, detail v bokehu neni zadnej a pokud jsou na f/4-5.6 podobny/stejny na tu krajinu treba, tak me to netrapi.
    Ale neco jinyho je mit treba 14GM, ktery je super ostry do rohu na 1.8 a ten roh je velmi casto v hloubce ostrosti, tam se to hodi dost, a neco jinyho je mit 35mm+, kde uz to tak casty a v realu podstatny neni dokud clovek nepricloni podle zaberu.
    Tj na 14GM a 135GM nedam dopustit (135 oted hlavne kvuli i AF a min moznosti), ale mezitim mam hodne novejsich Samyangu a stredovej Tamron 28-75 a jsem hodne spokojen (ten Tamron teda by chtel vymenit za novejsi verzi nebo 35-150/2-2.8 treba, ale na fotky z akci je to jedno pri odevzdani do 4K).
    A pak jeste k tomu prehledu - je to samozrejme postaveny na testovani jednoho kusu a striktne podle R4 v idealnich podminkach - s vyssim sumem, ne dostatecne rychlym casem atd ten detail treba stejne nebude realizovan. A ja mam treba Samyang 24/1.8 AF ted dost oblibenej, mel jsem kdysi 24/1.4GM a vubec mi to nechybi na tomhle ohnisku, a vim podle svyho a i podle rezenzi, ze obrazem konkuruje 20G, ktery je v seznamu o dve pricky vejs, tj. minimalne o jednu je v prumeru niz.
    Jinak vyhoda prechodu na R4 je, ze vsechny skla co mas na APS-C muzes vesele dal pouzivat v cropu pred pripadnou postupnou vymenou a vubec o nic neprijdes s 26MP, a ten crop z FF senzoru byva i o trochu lepsi na DR a sum. Tj 70-350 by ch si urcite chvil nechal i kvuli dosahu treba, plus Sigma 16 vykryje 1,25x crop cca, 10-18/4 taky pokryje na nejaky ohniska FF atd.
    Kazdopadne ty jsi zvyklej na tu skoro stejnou hustotu pixelu na A6600, takze vis co se ti kdy libi na 1:1 priblizeni, ale je potreba vzit v uvahu, ze z tech 60MP, kdyz se to zmensi na 24MP, tak ten level detailu i treba z porovnatelne o neco horsiho skla/clony muze byt porad i vyssi, proste protoze se toho v tom obraze "nabere vic". A i kdyz se neziska vzdycky treba vsech 60MP, tak zpravidla vzdy vyrazne vic nez jen tech vychozich 24MP (krome foceni v cropu samozrejme). Jen tim jako vyzyvam k nejakymu racionalnimu/pragmatickymu pristupu a nepodlehat ty honbe za nikym jinym neviditelnym pixelem tolik, nenechat si sekerou diktovat jak ma clovek kacet stromy ;)
    KURE
    KURE --- ---
    MENTOL_: díky za reakci. Myslím že chápu co říkáš, že na krajinky není ten objektiv tak kritický, protože stejně nebudu fotit na max clonu, přičemž rozdíl mezi dobrým a excelentnim sklem je právě v obraze při max cloně.

    Teď mám takový ty nejproflaklejsi objektivy na sony apsc. Sony 16-55 f2.8, 70-350, 10-18 f4, a sigma f1.4 16, 30, 55mm. Sigma 70mm f2.8 makro, a Rokinon 23mm f3.5 tiltshift. Nejoblíbenější je asi ten 70-350, ale prijde mi, že každou chvíli mě baví jinej. Příklad jedna kočka z vánoc

    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    KURE: Mam R4, fotim i v cropu kdyz chci v dobrym svetle (tj. neni uz iso na hrane na FF, natoz v APS-C), vykresleni vsech pixelu moc neresim, dneska by mi stacila asi radeji A74 s lepsim AF a rychlejsim telem atd, mam to trosku pragmaticky. Z 60MP me bavi, ze muzu hodne rezat a zaroven to neni o tolik pozadu proti treba 24MP na sum kdyz se porovna celej obraz.
    Nicmene je potreba si trochu ujasnit, jestli jde o maximalni vykon u skel uz treba na pevnou diru pod f/2, kde je ale zpravidla drtiva vetsina plochy bokeh, a nebo jde hlavne o pricloneni na f/4-5, kde zpravidla kazdy to sklo vymackne nejlepsi ostrost v kombinaci s tema 60MP. Vlastne realisticky zadny sklo neda na plnou diru max co ten senzor umi (i treba 135GM je znatelne ostrejsi na 3.2-4) a zaroven zhruba od f/5 ten senzor pomalu klesa od absolutne spickovy ostrosti diky difrakci (kdyz to fakt clovek porovnava uplne priblizeny).
    Tj realisticky, kdybych chtel nejvic vostrejch 60MP co to jde, tak hledam skla, co kresli na f/4-5 co nejlip, vetsina pevnych i dobrych 2.8 zoomu maji pak uz dost pricloneno a daji to dobre. A skla od plny diry s f/4+ se na to vlastne ni nemuzou dotahnout, protoze jez se pricloni o 1-2 clony, tak je to za tou spickou senzoru. Ono je to podobny jako na ty A6600, ktera ma hustotu cca 54MP jako na FF.
    Pokud se bavime o foceni krajiny, kde jde casto o hloubku ostrosti a f/5 treba nestaci, tak uz se z toho nevymackne uplne kriticky to nejvic co jde, ale porad to muze byt super, zvlast kdyz jde o pokryti cele plochy do rohu, ten objektiv to jeste dozene, a vnimana ostrost je o ty hloubce vic, nez ze pixely uprostred by mohly byt o zdib lepsi na f/4 treba. Nicmene v realnym foceni je 5.6-8 uplne ok.
    Tady je takovy zjednoduseny shrnuti co je jak "vhodny" na R4, ale neni to 100% smerodatny, zalei proste co clovek foti - pevny sklo, co neni nejvic super na plnou diru treba 1.8 muze byt vic nez super na krajinu pricloneny a nema smysl se tahat s necim vetsi drazsim napriklad.
    Which Lenses to maximise the potential of the Sony A7RIV? for Sony E mount test/review on Sony Alpha Blog
    https://sonyalpha.blog/2019/11/10/which-lenses-to-maximise-the-potential-of-the-sony-a7riv/
    Asi by to chtelo upresnit jeste vic, s cim je dobra zkusenost doted a o cem se bavime bliz za ohniska a pripadny clony.
    BOLUDO
    BOLUDO --- ---
    KURE: Pokud chceš jít do A7R4, tak rozhodně G-mastery. Já teda nejsem krajinkář, ale tady bych volil hlavně 35GM, 24GM. Osobně občas na street sáhnu i po 135GM, ale to hlavně proto, že mám dlouhý ohnisko rád.
    KURE
    KURE --- ---
    MENTOL_: ja vim že je, právě.
    Ja mam a6600 a šilham po A7r4. A objektivu mam plnou almaru, a právě se mi nechce to samý opakovat s FF :D

    Proto jsem se ptal, jak jsem se ptal. Spíš na to co kdo nosíte, abych měl "real life" příklad.
    Ale můj záměr je mít skla který vykreslí všechny ty megapixly a další priorita je váha. Cena je pochopitelně vždy argument, ale ne uplně priorita.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    KURE: tech moznosti je na Sony FE dneska uz fakt hodne, chtelo by to asi trochu upresnit nejaky preference - velikost, vaha, budget, dlouhy/siroky/bystrozraky, co uz clovek ma..
    KURE
    KURE --- ---
    Poraďte prosím , co sebou berete za skla na krajinky a fotky z vejletu? Na FF.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    Kdyby nekomu chybela "ta spravna 50", tak cestuju uz mesic s novym Samyangem 50/1.4 II AF a pri 420g a cene do 17k je to proste ten idealni kousek mezi 1.8 moznostma, tezkym Zeissem/Sigmou a drahym GM. Neni to nejrychlejsi ostrici vec na bezici deti a psy do objektivu, ale jinak svizne a nemam co vytknout. Na video potesi uplne minimalni distortion a skoro zadnej focus breathing.
    Fotky tady:

    http://www.klapper.cz/gallery/samyang-50mm
    BOLUDO
    BOLUDO --- ---
    LWEEK: já bych zájem měl, psal jsem do pošty :)
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Kdyby někdo chtěl tak dávám pryč FE 85/1.8. Od doby co mám FE 90/2.8 macro G OSS ji už prakticky nenosím.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Petice žádá výrobce kamer aby do fotoaparátů zabudovali bezpečnostní prvky které by komplikovali krádeže stejně jako známe u mobilních telefonů.
    Petition · Secure our camera gear — Stop camera robbery · Change.org
    https://www.change.org/p/secure-our-camera-gear-stop-camera-robbery?redirect=false
    KURE
    KURE --- ---
    DSTEPZ: Ta diskuse evidentně nikam nevede. Buď opravdu nechápeš co chci říct a na co reaguji, nebo to předstíráš a trolíš. Tak či tak, díky a končím.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam