• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LWEEKSONY Alpha - digitální fotoaparáty
    Digitální zrcadla a bezzrcadla SONY Alpha.
    rozbalit záhlaví
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    MINER: To je ten kříž no. Já používám adaptovaný Canon EF 16-35/4L IS USM, který mám už historicky a pořád slouží líp než cokoliv co se nabízí. Ale ve spojení s adapterem to je děsné bago, kterého bych se rád zbavil. Asi nakonec skončím s 14/24/35 v pevných sklech. :) 24 už mám, tak teď je na řadě asi 14.
    MINER
    MINER --- ---
    LWEEK: Ukazuje to i v tom videu a je to fakt hukot.
    Nejdřív jsem si toho nevšiml, protože mi zkreslení zas tolik nevadí, takže jsem to přeskočil.
    Asi důležitý je, že i přes tuto korekci to pořád dává lepší výsledky než ten starej.
    Ale nevim o žádnym podobně velkym objektivu, kterej by byl lepší teda.

    MINER
    MINER --- ---
    MINER: For the record: DRO i v rawu ovlivňuje expozici, ale samotný raw ne: https://photo.stackexchange.com/questions/80115/what-exactly-does-dro-do-and-how-does-it-work
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Víz screen z youtube recenze Art of The Photography

    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Já jsem z nové 16-35 vysloveně smutný. Čekám na dobrou skladnou 16-35/4 od SONY už delší dobu protože Zeisska mi nesedí a vlastně ani GMko není za tu cenu kdoví jak skvělé. Potěšilo mě že co se týče ostrosti a práci s protisvětlem to funguje hezky, ale ta soudkovitkost je brutální. Jakože trochu soudkovitosti je cajk - to má kde jaký objektiv. Ale tady je ta soudkovitost na 16mm tak velká, že to pomalu připomíná rybí oko. A i na 35mm to má nezanedbatelný punch. Prostě ten obraz je pokřivený až to hezký není a korekce znamená velké ztráty v jemné kresbě. Pro krajinkáře v podstatě nepoužitelný sklo. :(
    MINER
    MINER --- ---
    MENTOL_: a všechny tyhle bestiality se do rawu neprojeví, je to jenom na JPEG?
    (Např. Canonův „Highlight tone priority“ ovlivňuje i raw (jestli to dobře chápu) – jinak pracuje s ISO, aby z toho vytřískal víc i do rawu)

    Takže u SONY to raw určitě neovlivňuje?
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    MINER: zkus nejaky uplne neutralni profil ve fotaku, creative style jak tomu rikaji, proste neutral a samy 0 jas/kontrast/saturace atd, vypnuty DRO
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    MINER: jako opticky lepsi z hlediska ostrosti atd se vubec nebojim, resim ted ciste nakolik ta korekce je pripadne na ukor sirky zaberu a aby byl v LR pak ten profil lepsi, tady ty JPG zatim vypadaji porad vlnite nahore ke krajum, coz me u Sony prekvapuje.
    Jinak treba jedno z tech poslednich malych G, 24/2.8G, ma snad nejvetsi ne-fisheye zkresleni co jsem kdy videl, opticky bez korekce je cca 21,5mm a po korekci cca 22,5mm, coz mi ve vysledku prijde spis fer, ale zase to neni ideal, kdyz je nekdo fakt nastavenej na 24mm. A tady kdyby bylo 16mm po korekci vic, tak to dost vadi (ale spis bych cekal, ze bude rezerva taky).
    MINER
    MINER --- ---
    LWEEK: Vnímám to stejně. Zebruje to dávno před tim, než se to začne pálit, takže je to k ničemu, páč člověk podpaluje a ztrácí detaily ve stínech.
    A v náhledu chci taky celou fotku kvůli kompozici, ne pidináhled s histogramy.

    Tohle mě na Sony štve vlastně nejvíc. Jinak jsem rád, že jsem odešel od Canonu (krom tedy ergonomie ještě:).

    Kdyby někdo měl tip, jak dostat ten alert přepalů na úroveň Canonu, tedy kdy už to opravdu těsně přepaluje, tak velmi ocením. Pokud to jde…
    MINER
    MINER --- ---
    MENTOL_: Tak to bohužel nevim, jestli je to postkorekce. Nedal tam rawy, jenom jpegy https://www.cameralabs.com/sony-fe-pz-16-35mm-f4-g-review/2/
    Ale vzhledem k tomu, o co lepší jsou ty kraje, tak bych čekal, že je to opravdu opticky lepší.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    MINER: fandim dost optickymu designu, co vyrovna korekci pozdeji, kdyz to pak je mensi/lepsi v jinych parametrech, ale je to tu na tech 16mm pomerne dost, tj. kdybych to kupoval, tak by me zajimalo jestli je to 16mm pred korekci a nebo az po korekci.
    Co me ale prekvapuje, a vsiml jsem si toho i jinde, ten profilem korigovany JPG z fotaku na 16mm nevypada moc dobre srovnane, coz nebyva zvykem - samozrejme na video to staci a treba v LR pak bude lepsi profil, ale divny.
    MINER
    MINER --- ---
    Porovnání nového Sony 16-35 F4 se starším ZEISS: https://www.youtube.com/watch?v=oUqUoRI8q2c
    Power zoom mě tak netankuje, páč netočim videa, ale i obrazově (imho o dost) lepší, trošku menší, ale hlavně se nic nevysunuje, takže odolnější.
    Za to oželim stabilizátor.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    PIPLA: clovek se za chvili nauci to odhadnout od oka, v tom RAWu je proste vetsi rezerva a zaroven zalezi co se jeste pro ten fotak nepocita jako prepal a co uz jo. Jednak je to to usuzovani z JPG a druhak pak technicky je treba prepal uz kdyz jeden barevnej kanal prestreli (a jak moc), ale zachranit to porad jde. A v ty interpretaci bude asi rozdil od toho na co jsi zvykla odjinud.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    PIPLA: No, jak Canon, tak i SONY tohle bere z JPEGU který nereprezentuje celý rozsah. Jestli chceš vidět víc, tak si nastav plochý kreativní profil. Fotky na displayi budou sice vypadat nehezky, ale uvidíš zase mnohem realističtější histogram. Možná by mohlo pomoct kdyby jsi zapla HDR. Tyhle funkce nemají na RAW vliv, ale do JPEG náhledu se propíšou.
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    NEVILL:
    LWEEK:
    jj, je to tak, ale když tu fotku pak nahraju do LR, tak ty přepaly tam nejsou, i když display ukazuje, že tam jsou... tak... nevím, u Canonu 5D IV to fungovalo dobře.. tady... to asi prostě tak dobře asi nefunguje... Zebru jsem našla, díky moc!
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    PIPLA: V live view se to dělá pomocí Zebry. Pokud vím žádný jiný způsob není. Je ale potřeba mít zapnutou simulaci expozice. Tedy Live View musí být zaplé a potom to najdeš v druhém menu, záložka 7, 4 položka ze shora "Zebra Settings". Blinking při prohlížení fotek uděláš tak, že mačkaš kolečko směrem nahoru "DISP" a přepneš se do zobrazení kde se zobrazují histogramy a tam by přepaly měli automaticky blikat.
    NEVILL
    NEVILL --- ---
    PIPLA: Pokud je to menu a ovládání u A9 trochu podobné jako u RX100 tak pro live view je na to položka v sekci nastavení pro video, jmenuje se to zebra setting (nebo česky je to nastavení zebry). Na vyfocené fotce prostě na ovládacím kolečku cvakneš nahoru, se tam přepínají ty různé údaje a náhledy a v jednom z nich uvidíš i přepaly.
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    Ahoj, prosím, pomoc! nemůžu najít, kde lze v Sony A9 nastavit, abych viděla přepaly - buď přímo v live view, nebo pak na vyfocené fotce, jestli tam mám přepaly, nebo ne. Canon to krásně uměl... gůglím a zatím nic. Díky moc!!!!
    DSTEPZ
    DSTEPZ --- ---
    LWEEK: Tu zeiss 35 jsem mel a poslal dal, kazdopadne skvely sklo. Nekde bylo kazdopadne srovnani se samyangem a nemas prakticky sanci poznat rozdil, takze zvaz, zda jeste neusetrit naky kacaky:)
    PSITLAPA
    PSITLAPA --- ---
    LWEEK: Tu Zeiss palačinku jsem měl, nebyla vůbec špatná ve smyslu barev, ty byly skvělý, ostrosti a velikosti a měl jsem s ní spoustu oblíbenejch fotek. Ale na to vzít si s sebou jen ji to není, ač k tomu velikost svádí. Prostě mi vždycky chyběla lepší světelnost a větší odpich. Těch 35 mm je moje nej ohnisko a naštěstí je už teď z čeho vybírat. Každopádně jestli máš GM24, tak jeho crop na 36/2 mm je dost fajn a máš pokrytá dvě ohniska. Teda já to tak dělám. Ale mám ještě další 35tky no. Z nových mi přijde bezvadná Sigma DG DN 35/2, což je spíš 32 mm a ten Samyang 35/1,8 seženeš za 6k v bazaru a taky vypadá dobře.
    Obecně nová řada Sigmy DG DN je podle mého gusta, má to krásný barvy, bokeh, rozumná velikost a pěkný zpracování. Třeba 65/2 mě láká dost a 90/2,8 velikosti mandarinky je na cesty prostě ideál.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Jak psal Mentol, Batisy si kupují lidi kteří jdou po jejich "feelu", ale poměr výkon cena za to spíš nestojí. Jsou 10 let starý, velký a těžký a rychlost ostření a optická kvalita prostě neodpovídají tomu co jde dneska dostat z Gé a Gé-eM ček :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam