• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LWEEKSONY Alpha - digitální fotoaparáty
    Digitální zrcadla a bezzrcadla SONY Alpha.
    rozbalit záhlaví
    MINER
    MINER --- ---
    LWEEK: Vnímám to stejně. Zebruje to dávno před tim, než se to začne pálit, takže je to k ničemu, páč člověk podpaluje a ztrácí detaily ve stínech.
    A v náhledu chci taky celou fotku kvůli kompozici, ne pidináhled s histogramy.

    Tohle mě na Sony štve vlastně nejvíc. Jinak jsem rád, že jsem odešel od Canonu (krom tedy ergonomie ještě:).

    Kdyby někdo měl tip, jak dostat ten alert přepalů na úroveň Canonu, tedy kdy už to opravdu těsně přepaluje, tak velmi ocením. Pokud to jde…
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    PIPLA: No, jak Canon, tak i SONY tohle bere z JPEGU který nereprezentuje celý rozsah. Jestli chceš vidět víc, tak si nastav plochý kreativní profil. Fotky na displayi budou sice vypadat nehezky, ale uvidíš zase mnohem realističtější histogram. Možná by mohlo pomoct kdyby jsi zapla HDR. Tyhle funkce nemají na RAW vliv, ale do JPEG náhledu se propíšou.
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    NEVILL:
    LWEEK:
    jj, je to tak, ale když tu fotku pak nahraju do LR, tak ty přepaly tam nejsou, i když display ukazuje, že tam jsou... tak... nevím, u Canonu 5D IV to fungovalo dobře.. tady... to asi prostě tak dobře asi nefunguje... Zebru jsem našla, díky moc!
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    PIPLA: V live view se to dělá pomocí Zebry. Pokud vím žádný jiný způsob není. Je ale potřeba mít zapnutou simulaci expozice. Tedy Live View musí být zaplé a potom to najdeš v druhém menu, záložka 7, 4 položka ze shora "Zebra Settings". Blinking při prohlížení fotek uděláš tak, že mačkaš kolečko směrem nahoru "DISP" a přepneš se do zobrazení kde se zobrazují histogramy a tam by přepaly měli automaticky blikat.
    NEVILL
    NEVILL --- ---
    PIPLA: Pokud je to menu a ovládání u A9 trochu podobné jako u RX100 tak pro live view je na to položka v sekci nastavení pro video, jmenuje se to zebra setting (nebo česky je to nastavení zebry). Na vyfocené fotce prostě na ovládacím kolečku cvakneš nahoru, se tam přepínají ty různé údaje a náhledy a v jednom z nich uvidíš i přepaly.
    PIPLA
    PIPLA --- ---
    Ahoj, prosím, pomoc! nemůžu najít, kde lze v Sony A9 nastavit, abych viděla přepaly - buď přímo v live view, nebo pak na vyfocené fotce, jestli tam mám přepaly, nebo ne. Canon to krásně uměl... gůglím a zatím nic. Díky moc!!!!
    DSTEPZ
    DSTEPZ --- ---
    LWEEK: Tu zeiss 35 jsem mel a poslal dal, kazdopadne skvely sklo. Nekde bylo kazdopadne srovnani se samyangem a nemas prakticky sanci poznat rozdil, takze zvaz, zda jeste neusetrit naky kacaky:)
    PSITLAPA
    PSITLAPA --- ---
    LWEEK: Tu Zeiss palačinku jsem měl, nebyla vůbec špatná ve smyslu barev, ty byly skvělý, ostrosti a velikosti a měl jsem s ní spoustu oblíbenejch fotek. Ale na to vzít si s sebou jen ji to není, ač k tomu velikost svádí. Prostě mi vždycky chyběla lepší světelnost a větší odpich. Těch 35 mm je moje nej ohnisko a naštěstí je už teď z čeho vybírat. Každopádně jestli máš GM24, tak jeho crop na 36/2 mm je dost fajn a máš pokrytá dvě ohniska. Teda já to tak dělám. Ale mám ještě další 35tky no. Z nových mi přijde bezvadná Sigma DG DN 35/2, což je spíš 32 mm a ten Samyang 35/1,8 seženeš za 6k v bazaru a taky vypadá dobře.
    Obecně nová řada Sigmy DG DN je podle mého gusta, má to krásný barvy, bokeh, rozumná velikost a pěkný zpracování. Třeba 65/2 mě láká dost a 90/2,8 velikosti mandarinky je na cesty prostě ideál.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Jak psal Mentol, Batisy si kupují lidi kteří jdou po jejich "feelu", ale poměr výkon cena za to spíš nestojí. Jsou 10 let starý, velký a těžký a rychlost ostření a optická kvalita prostě neodpovídají tomu co jde dneska dostat z Gé a Gé-eM ček :)
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    KURE: Batis je obecne ok, zvlast kdyz clovek jde vylozene po nejakym tom "Zeiss looku", ale vlastne ani jedno to ohnisko co nabizi uz dnes neni nicim vyjimecny a jiny skla to casto prekonavaji z ruznych pohledu. Z hlediska dost priclonenyho foceni to je pak spis koukat na konkretni modely vseho moznyho proti sobe, vetsinou ty skla lidi hodnoti vic podle vykonu na plny diry. Z druhy strany u takhle klasickych znacek nebude asi nic spatne na f/5.6+, ale zalezi na tech dalsich faktorech, fakt nevim jestli bych koukal na pevny moc.
    KURE
    KURE --- ---
    LWEEK: jj ja s tim pocitam tak klidne až k vanocum.

    ještě, objektivy zeiss Batis. dobry?

    p.s. díky panove za tuhle debatu :)
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    MENTOL_: To je právě to. SONY vydalo 40/2.5 G v pancake provedení, ale není to 35mm. SONY má 1.8 verzi, není špatná, ale není to zrovna pancake, a 1.4 GM je luxus ale to už vůbec není pancake. :) Uvidíme, to jsou taková niche skla. V zásadě mi aktuálně ve skle nic nechybí. Spíš mi chybí druhé tělo na cesty. Možná je taky na čase doprodat Canoní výbavu. Ta už se mi tu hodně válí.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    LWEEK: jasny. Ja jsem prave 50GM chvili zvazoval, ale nakonec jsem si pockal na ten Samyang 50/1.4II a jsem dost spokojen ( http://www.klapper.cz/gallery/samyang-50mm ), ale na uplne nejrychlejsi pohyby jako behajici deti a psi to neni no, porad je to postaveny hlavne na dobry optice za skoro 1/4 GM s vahou 420g a dostacujicim AF na portrety a bezny pohyb.
    U ty 35 si rika kde kdo, ze mu bude stacit 35/2.8, ale mam pocit, ze to je snad jedno z tech nejvic rotujicich skel na bazarech, vetsina tech lidi proste zjisti, ze to neni ono na 2.8 :)
    Ja mam prave na lehky a univerzalni foceni kde nejde o max bokeh a 1.8 staci Sam 45/1.8, sedi presne mezi 24 a 85 jako jedno sklo, neni to pancake, ale 160g je porad nejlehci a nejmensi f2-a-min AF sklo ( http://www.klapper.cz/gallery/samyang-45mm ). Samozrejme zase ne na nejvic pohyby. Ale pro hardcore zastance 35mm to taky neni :)
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    MENTOL_: 35 je takový univerzál na cokoliv. Proto zvažuju, že bych ho měl jako pancake a bral ho tam kde nechci moc vyčnívat nebo když chci jít hodně nalehko. 50mm není sice moje oblíbené ohnisko ale ukazuje se, že na spoustu věcí mi chybí. Většinou na reportáž v menším prostoru. Například na focení dětí je to hodně praktické. 85/90 je už moc dlouhé a 35 pro změnu na portréty krátké.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    LWEEK: foceni ceho hlavne tou 35/50?
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    MENTOL_: 14 mám v hledáčku. To je rozhodně velmi zajímavé sklo. Mám 24/1.4 GM a plánuju ho doplnit nějakou 35tkou. Docela zvažuju i ten 2.8 pancake od Zeisse, protože nepotřebuju aby byl brutálně low light a spíš ocením kompaktnost. Pak mám v merku 50/1.2 GM a pak už snad asi jen tu 600/4. Ale tohle všechno musí vydržet. Prvně potřebuju druhé tělo.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    LWEEK: no vsak jsem se opravil, 28/2 je "shitka" samozrejme :)
    To 20G jsem chtel hodne moc po Nikonu, kde jsem ji mel, fakt pekny, ale nakonec jsem ho prave skoro nepouzival a kombinace 14GM+Samyanf 24/1.8 ho uplne odsunula.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    MENTOL_: Počkej, myslíš 28/2 ? 20/1.8 G je opticky libový objektiv. Je stejně kvalitní jako 24/1.4 ale levnější a lehčí. Jen to ohnisko 20mm je takové zvláštní. 16-35/4 je fajn pokud se přicloní. Na krajinky úplně v pohodě. 2.8 je ostřejší, to žádná, ale taky dražší a těžší.

    Tamroni jsou super výkon cena, ale nesedí mi jejich podání. Někde se prostě ušetřít muselo.
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    MENTOL_: *28/2 za zenitem. Jinak 20/1.8G je taky super a zitra ma Sigma uvest novou 20/2, tak jsem zvedav jeslti jsem to 20G stihnul prodat vcas :)
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    KURE: presne tak, 60MP je moznost, kdyz o ni clovek v danou chvili stoji, ale nema to byt metla co te porad tlaci do nesmyslny a v danou chvili treba hlavne neuzitny maximalizace.
    Kdyz chci co nejvic realnych MP/prostoru pro orez, tak si priclonim, zajistim cas, drzim iso dole atd. A kdyz ne, tak je uplne jedno, ze to nebude o moc vic nez treba 24MP uroven treba z reportaze atd - vysledek z celyho obrazu na HD/4K pro klienta/na socky vyjde na stejno a daleko vic pak zalezi na zpracovani.
    Jinak na ty pricloneny krajinky je myslim skoro vsech GM skoda, kdyz i skoro kazdej ne-GM a zejmena 2.8 zoom udela pekny f/5.6 :)

    LWEEK: jestli myslis lepsi zaverku jako zvuk, tak R4 ma super, asi tak pulku zvuku A7 III. Ale samozrejme to nesnima jako A9 na tichou.

    LWEEK: souhlas s tou 85/1.8, na dnesni pomery porad slusny a s porad nejlepsim AF, byt trochu "sterilni" obraz dle meho. Ale 20/2 je uz teda za zenitem, nejen sterilni a proste "plochej" obraz, ale ani ne moc jinak opticky dobry. To sklo proste poslouzilo v dobe, kdy nebyl lepsi budget, ale opticky uz dnes nebrat. A 16-35/4 taky nebylo nikdy moc extra, pokud clovek nehoni ten rozsah na milimetr, tak Tamron 17-28/2.8 je proti tomu o dost lepsi, skoro na urovni i toho GM.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    KURE: Letos se předpokládá nové Rko a nová A9, ale spíš asi až koncem léta.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    KURE: Jestli fotíš ze stativu krajinky tak určitě to Rko přinese své benefity. Jestli fotíš hodně z ruky tak bych asi váhal. Jinak downscalování funguje, ale nejsem si jist jestli je to tak přímočaré jak to zní. Každopádně nedá se šlápnout vedle. Od třetí generace jsou všechny SONY super. :)
    KURE
    KURE --- ---
    LWEEK: no já tak trochu doufam že až vyjde A7RV, tak zlevní IV :)
    KURE
    KURE --- ---
    LWEEK: no jenže to neni nevýhoda ne?
    protože pokud za jinak schodných podmínek vyfotíš 60Mp a je to mázlý vs 24MP a je to ok,
    tak zmenšením fotky z těch 60 na 24 musíš dosáhnout stejný zdánlivý ostrosti a stejnýho množství detailů. (doufám že to píšu srozumitelně)

    Jo A74 je pěkná, ale já chci ty megapixly :D Upřmě jen kvůli FF bych neupgradoval, to co fotim nestojí na hloubce ostrosti, jsou to většinou krajinky. A video nedělam.
    a na ty velky RAWy jsem myslím zařízenej dobře.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Možná do té doby SONY představí A7RV a bude vymalováno. Teda pokud ho nedají za 140 tisíc. Asi nakonec skončím u té A7IV. Je to nejrozumější varianta.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    KURE: Přesně tak. Nasytit víc pixelů není jednoduché. Vstupuje do cesty nejen rozmazání otřesy, ale i atmosferické jevy jako zvýšená vlhkost ve vzduchu, rychlejší nástup difrakce apod. A neposledně RAWy jsou velké jako kráva. Takže pak to přetřídit a zpracovat a neposledně uchovávat je mnohem náročnější. Já bych doporučoval spíš A7IV, 33mpix je super vstupní tělo do FF světa. Detailů hafo a navíc ten foťák umí fotit s bezztrátovou kompresí a má lepší video schopnosti a pár vychytávek navíc.

    Já teď vlastně taky váhám kudy se vydat co se týče fotoaparátu. Mám A9 a chtěl bych k tomu něco co nabídne větší rozlišení a lepší závěrku. Nejraději bych A1 ale to už je do očí bijící nesmysl. Kdybych byl ochotný dát 200k, tak raději za 600/4 :) Takže se rozhoduju mezí A7čkami čtvrté generace. A7RIII nechci, má na můj vkus přiliš zastaralý AF.
    KURE
    KURE --- ---
    LWEEK: ja si myslim, že nejaký zoom potřeba je. ne vždycky se dá dojít tam, kde bys potřeboval bejt pro nějaký konkrétní ohnisko. ovšem styl rorhodně nemam :D

    LWEEK: proč? kvůli tomu že tolik pixlů se snáž rozmaže než míň pixlů?
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Jo a ještě si dovolím jednu poznámku. Focení s A7RIV není vůbec jednoduché. To je foťák který bych doporučil spíš někomu hodně zkušenému neb může být i zdrojem velkých frustrací.
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    KURE: Záleží jaké máš potřeby. Dobré kombo je širokáč plus portrét. Pokud chceš něco za dobrou cenu, tak bych šel do 20/1.8 G a k tomu 90/2.8 G Macro. Pokud necheš tahat moc tak 16-35/4 (popř. 2.8) a k tomu třeba tu 90/2.8 G. Případně tu 90 vyměnit za 70-200/2.8 II, která je poměrně lehká a opticky brilantní. Jinak je potřeba znát jaké ohnisko máš rád. Je tu 14/1.8 GM pro extrémní široko, 24/1.4 GM super cestovatelské sklo, 35/1.4 GM ideální záklaďák také vhodné na cesty (tady se liší přiznivci 24 nebo 35mm - záleží na stylu focení). Typicky potom doplnit něčím delším 85/1.4, nebo naprosto geniální 135/1.8 GM. Ale víš co, to není o tom jaký z těch objektivů jsou dobrý. Všechny jsou skvělý. Jde o to co fotíš a jaký máš styl. Jestli nemáš styl nebo jasno, tak jdi do zoomu.

    Malý bonus, pokud někdo chce jít do FF a hledá budgetový setup, tak 28/2 a 85/1.8 jsou skvělá skla za super cenu obojí dohromady se dá koupit pod 20 tisíc.
    KURE
    KURE --- ---
    MENTOL_: jsem rad, že moje teorie o použití apsc objektivu je v praci použitelná.
    Jen tim jako vyzyvam k nejakymu racionalnimu/pragmatickymu pristupu a nepodlehat ty honbe za nikym jinym neviditelnym pixelem tolik
    jo to je varování který je rozhodně na místě... :)
    MENTOL_
    MENTOL_ --- ---
    KURE: Jo, na maximalni clone se rozdil ukaze, ale u tech 1.4-2 skel je prave otazka, jestli to je tak kriticky podstatny, kdyz toho zaostrenyho je pak dost malo. Tim nerikam nemit ostry skla, ale ne na kazdym ohnisku se hnat za kazdou cenu po extremni ostrosti v rohu na plnou diru jako maji GM treba - to proste neni prakticky a je mi jedno, ze mam 60MP, detail v bokehu neni zadnej a pokud jsou na f/4-5.6 podobny/stejny na tu krajinu treba, tak me to netrapi.
    Ale neco jinyho je mit treba 14GM, ktery je super ostry do rohu na 1.8 a ten roh je velmi casto v hloubce ostrosti, tam se to hodi dost, a neco jinyho je mit 35mm+, kde uz to tak casty a v realu podstatny neni dokud clovek nepricloni podle zaberu.
    Tj na 14GM a 135GM nedam dopustit (135 oted hlavne kvuli i AF a min moznosti), ale mezitim mam hodne novejsich Samyangu a stredovej Tamron 28-75 a jsem hodne spokojen (ten Tamron teda by chtel vymenit za novejsi verzi nebo 35-150/2-2.8 treba, ale na fotky z akci je to jedno pri odevzdani do 4K).
    A pak jeste k tomu prehledu - je to samozrejme postaveny na testovani jednoho kusu a striktne podle R4 v idealnich podminkach - s vyssim sumem, ne dostatecne rychlym casem atd ten detail treba stejne nebude realizovan. A ja mam treba Samyang 24/1.8 AF ted dost oblibenej, mel jsem kdysi 24/1.4GM a vubec mi to nechybi na tomhle ohnisku, a vim podle svyho a i podle rezenzi, ze obrazem konkuruje 20G, ktery je v seznamu o dve pricky vejs, tj. minimalne o jednu je v prumeru niz.
    Jinak vyhoda prechodu na R4 je, ze vsechny skla co mas na APS-C muzes vesele dal pouzivat v cropu pred pripadnou postupnou vymenou a vubec o nic neprijdes s 26MP, a ten crop z FF senzoru byva i o trochu lepsi na DR a sum. Tj 70-350 by ch si urcite chvil nechal i kvuli dosahu treba, plus Sigma 16 vykryje 1,25x crop cca, 10-18/4 taky pokryje na nejaky ohniska FF atd.
    Kazdopadne ty jsi zvyklej na tu skoro stejnou hustotu pixelu na A6600, takze vis co se ti kdy libi na 1:1 priblizeni, ale je potreba vzit v uvahu, ze z tech 60MP, kdyz se to zmensi na 24MP, tak ten level detailu i treba z porovnatelne o neco horsiho skla/clony muze byt porad i vyssi, proste protoze se toho v tom obraze "nabere vic". A i kdyz se neziska vzdycky treba vsech 60MP, tak zpravidla vzdy vyrazne vic nez jen tech vychozich 24MP (krome foceni v cropu samozrejme). Jen tim jako vyzyvam k nejakymu racionalnimu/pragmatickymu pristupu a nepodlehat ty honbe za nikym jinym neviditelnym pixelem tolik, nenechat si sekerou diktovat jak ma clovek kacet stromy ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam