• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CLOWNZEPPAPŘIZNEJME SE...
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    GIRAFFKA: hele, já dostala kvalitniho vzdelani ze spolecnejch zdroju a celý pracovní rok dělám v soukromém na sebe a za pěkný peníze.
    ADELHAIDA
    ADELHAIDA --- ---
    MAR_TINA: Já je v originální verzi vlastně neposlouchala, pár písniček (i ty Stánky) se hrály na táboře a text pro mě byl podobně uchopitelnej jako pro RANDOM_NIGHT. Třeba zrovna verš "Hrozny z vinic neposbírá" jsem vůbec nepochytila a zpívala jsem "rozhodně nic neposbírá". Takže slizskost i konkrétní obsah jsem mohla posoudit až někdy kolem 14 a to už úplně nešla přepsat ta nostalgická vstřícnost.
    GIRAFFKA
    GIRAFFKA --- ---
    TRISSIE, ADELHAIDA: jo! Ale! Meli jsme v rodine autora. Dilo bylo s je super, moralne byl ten clovek absolutni odpad. Naucila jsem se diky tomu oddelovat "mam rada jeho tvorbu" od "mam ho rada". Ze je nekdo curak, nemusi ovlivnovat kvalitu jeho dila.

    A ja teda priznavam, a je mi jasny, ze pro spoustu lidi tim budou automaticky komunista, utlacovatel atp., ze me vysiraj soukromy doktori. Ja chapu, ze si chtej vydelat normalni penize v normalni pracovni dobe, ale sere me, ze moje kozarka presla castecne do soukromyho a ordinuje pro objednany 8 hodin v tydnu (nejblizsi terminy v kvetnu) a pro neobjednany ma 5 hodin v tydnu. Vic nez pulku pracovni doby travi kosmetickejma procedurama. Sere me, ze se ji dostalo kvalitniho vzdelani ze spolecnejch zdroju a ze misto aby makala "pro lid", kterej ji studium zaplatil, picha buchtam botox do drzek...

    Ja si obecne doktoru fakt vazim, misty mozna az prehnane, ale triskaj se ve mne pocity ohledne svobody vs.vyzirkovstvi.

    Ja vim, ze furt ziju na pupku sveta a moznosti, co mam jsou v naprostym topu.
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    ADELHAIDA: zpětně hodnotím, že poslouchat od začátku metal a koukat na divný filmy byla dobrá volba :D

    Nedvědy jsou nenáviděla o to víc, že v mých pozdnějších nácti strašně letěli (tak rok 93 a pár po). A každý druhý kluk, který se mě nešikovně (to je v pořádku) snažil zaujmout, si myslel, že holky se balí na Nedvědy, tak je pouštěl nedejbože hrál.
    JONY
    JONY --- ---
    Dnes jsem vstal levou nohou.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Pche, before it was cool!

    [FRK_R23 @ PŘIZNEJME SE...]
    JONY
    JONY --- ---
    Nohavice je zmrd, ale Divoký koně pro mě navždy zůstanou zásadní písní.
    SALAMAN
    SALAMAN --- ---
    Nohavicovy písničky mě nikdy nebavily, takže ho můžu s klidným svědomím odsoudit jako zmrda, heč. Stejně tak jsem nikdy nepochopil popularitu Nedvědů. Takovej trochu láska páska vibe s hrozně vážnou tváří. Ale co já vím, já jsem s folkem skončil u Ryvolovek.
    DELIRIUM
    DELIRIUM --- ---
    Já sem si lámala hlavu, co je to parta Hů z trávy.
    RANDOM_NIGHT
    RANDOM_NIGHT --- ---
    Pro mě byly Stánky odjakživa napůl dada a napůl tajné poselství, že nejsem sama. U stánků a na levnou krásu jsem vnímala odděleně, my jsme byli chudí a u stánků na Arbesáku bylo všechno drahé, takže to nedávalo smysl, čili na levnou krásu postávaj, což sice taky moc nedává smysl, ale mluvíme o dítěti, které bylo schopno akceptovat básnické obraty jako „hubenej džoudžár ušounce ti vrátí“ a „kdo bez řečí nabídl celtu, když začalo lejt, ten lásku sil po lidech a na to netřeba blejt“. Smějou se času? Ok. S cigaretou špatně, jasně, s holkou, co nemá kam jít, já taky nikdy nevím, kam jít. Skleniček pár (obraz několika skleněných nádob) a pár tahů z trávy (učili se pískat na trávu a moc jim to nešlo nebo ji trhali, nevim dál, o existenci marihuany jsem se dozvěděla asi ve dvanácti a spojila jsem si to až po mnoha letech). Uteče den jak večerní zprávy, jasně, ty ti kolikrát utečou, taky občas najednou koukám, že místo poledne je osm večer a nevím, jak se to stalo, chápu. AuDHD jsem zjistila až v dospělosti, ale tyhle věci člověk jen tak nepřehlédne, jenom jsem si ještě myslela, že tak to mají všichni. Neuměj žít a bouřej se a neposlouchaj. Too close to home pro někoho, kdo má podezření, že je robot, a bojí se, že nehraje opravdového člověka dost přesvědčivě a že se na to přijde, protože neumí žít. Úplně chápu, že se bouřej a neposlouchaj, taky jsem pak začala. Jen zahlídli svět, maj na duši vrásky, stejně jako já jsem měla odmala pocit, že jsem stará, nic zvláštního. Tak málo je lásky. Ano. Ztracená víra hrozny z vinic neposbírá. To dává smysl, je to něco zjevně negativního a z toho moc odvedené práce nekouká. Zní to logicky. A taky jako rým pro rým, žádný náboženský odkaz jsem neměla šanci postřehnout, víru jsem nepochopila doteď. A ze slov a hlasů poznávám, jak málo jsme jim stačili dát, aha, vypravěč je mrtev, asi jsou všichni dospělí po smrti a město je plné osiřelých dětí. Tak trochu postapo. Vzhledem k tomu, že jsem odmala plánovala, že když se něco podělá, stanu se tulákem, ostatně v Koljovi a jeho hodinkách taky spousta dětí žila na ulici, neviděla jsem v tom nic až tak divného.
    Když projdu ten text slovo za slovem a vnímám ho v kontextu, ježí se mi obratle, a tak to nedělám. Musela bych to ostatně dělat cíleně a já nemám důvod. Nesnáším, když někdo hraje Stánky, protože stejně jako Dajána je to v podání většiny lidí odporná oddrhovačka. Ale když slyším originál, slyším ho ušima divného dítěte, které se rádo ztrácelo ve vícehlasech Brontosaurů, Spirituál Kvintetu a Blanketu, které doma hrávaly z magneťáku, a o víkendech jezdilo s rodiči do Újezda, kde se jejich parta scházela u Jirky Kronďáka, aby dělali na autech, s nimiž pak jezdili rallye, kovali zbraně, se kterými pak šermovali a hráli divadlo pod širým nebem na Dobronicích, a po večerech zpívali a hráli, na kytaru, na banjo, na mandolínu, na basu, a my děti jsme spaly vedle v pokoji se zeleným kobercem nepopsatelného odstínu, na který jsem jednou zvrhla herkules.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    ADELHAIDA: Nohavica MĚL krásný písničky. Od Mikymauzolea to šlo dolů a zbyla průmyslová tvorba (tomu už ani nejde říct "řemeslná" :-(
    SABRIEL13
    SABRIEL13 --- ---
    TRISSIE: Pro mě jsou Nohavicovy věci taky hrozně důležité, je to spousta vzpomínek, asociací a tak. A strašně mě rozčiluje, co je to za člověka, všechno to pokrytectví, prostě hnus.

    Vyřadila jsem ho ze všech playlistů, neposlouchám ho, nechci ho žádným, způsobem podporovat.

    Nakonec jsem došla k tomu, že si ho znova pustím, až umře. A budu prostě celej den poslouchat jenom jeho věci, a budu happy, že se můžu vrátit k té tvorbě a oddělit si ji od autora, protože autor už neexistuje.
    ADELHAIDA
    ADELHAIDA --- ---
    TRISSIE: Tohle je těžký, protože málokterej tvůrce vyhovuje člověku jak tvorbou, tak morálním profilem. Nohavica má krásný písničky, ale ty jo! Takovej Hutka, toho si člověk váží, ale zas těch dobrejch kusů má pomálu. Ze spisovatelů mám například moc ráda Marquéze, ale to je taky docela svině. Názory Tomáše Kluse se docela daj akceptovat, ale ta tvorba!
    MAR_TINA
    MAR_TINA --- ---
    GREATDRAKE: jako většina jejich tvorby.
    Nejhorší na nich byla ta slizkost.
    ARGANNAH
    ARGANNAH --- ---
    DA_NIELA: Ty verše o vinici jsou v Bibli v knize Izajáš 5:1-7, kdo se na to chce mrknout. Nepřekvapuje mě, že v sekularizovaném Česku ten kontext málokdo vnímá. Nedvědovi jsou, pokud vím, evangelíci, v některých textech je to dost cítit.

    Profesní deformace podruhé během pár dní v tomto klubu, kdo z vás to má. :)
    DA_NIELA
    DA_NIELA --- ---
    DA_NIELA: Tak nemam tak uplne pravdu, nasla jsem jakejsi jejich canc o Bibli.
    Nicmene na vyzneni Stanku to nema vliv. A uz se vyprovazim.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    ADELHAIDA: já mám takhle strašně ambivalentní pocity vůči Nohavicovým písničkám.

    Na jednu stranu putinovská estébácká děvka (že byl mladej a blbej, to bych s hořkou pachutí zkousla, akorát že už není mladej a na blbost se to už svést nedá), na druhou stranu ty písničky hrajou soundtrack k mým vzpomínkovým filmům - od Osmé barvy duhy ve walkmanu při cestách autobusem přes celou republikou k babičce na prázdniny, přes Darmoděje a Mikymauzoleum u táboráků s lidma, z nichž někteří už dnes nejsou naživu, Každý si nese své břímě v jednom z temnějších období mého života, a Kometu, kterou jsem všem dětem zpívala jako ukolébavku, a dodnes při zaslechnutí její melodie cítím tu sladkou miminčí vůni. A teď jak to rozmotat...
    GREATDRAKE
    GREATDRAKE --- ---
    ARGANNAH: ani pro mne není , pokud vyrůstáš v ateistickém prostředí, nemá to vůbec žádnou náboženskou knotaci. Žádný vztah, laciný rým co nic neznamená, konec konců jako většina té písničky.
    DA_NIELA
    DA_NIELA --- ---
    DA_NIELA: Proste vymezeni se vuci undergroundu...
    DA_NIELA
    DA_NIELA --- ---
    ARGANNAH: Jednak by to byl ojedinelejj vyskyt v jinak civilni tvorbe. Posvatny je jim leda kazdy rano.
    Druhak za tim vidim silnejc odkaz na flakacstvi a odpor k vire v lepsi zitrky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam