GREAT_R: jenže dobovej setting Rychlých šípů není o "mladý a nezralý", ale spíš o "mladý, ale za sebe plně odpovědný". Mně to plně konvenuje s vyprávěním mého dědy (ročník 1926) a jeho dětství na jihomoravské vesnici. Když jsi byl dost velký na to, aby ses nedržel mámy za sukně, tak už jsi byl taky dost velký na to, aby ses o sebe postaral sám, a dospělé do toho netahal. Dospělí v dědových příbězích figurovali buď jako antagonisti (sedlák, co je honil ze sadu, babka, co je hubovala), nebo jako nositelé "rodové paměti" (vyprávěnky od stařečka), nebo teda ty maminky, co daly chleba a ošetřily ty rány, co krvácely až moc a kapesník na ně nestačil. Ale že by někdo korigoval vztahy v klučičí smečce, tak to ani omylem.
Holky v Ostrých předmětech v tom umí chodit a vědí, jak to s dospělými uhrát, a část toho, co dělají, je právě ta maškaráda.