Sponzorovaný obsah na Facebooku, který popírá realitu klimatické krize, vidělo jen v první polovině roku 2020 v USA nejméně 8 milionů lidí. Pří průzkumu skupiny InfluenceMap bylo identifikováno 51 dezinformačních reklam o změně klimatu, které uváděly, že změna klimatu je podvod a že fosilní paliva nejsou hrozbou. Podle zprávy skupiny InfluenceMap byly reklamy placeny konzervativními skupinami, jejichž zdroje financování jsou neprůhledné.
Sociální síť Facebook letos v září uvedla, že se „zavázala k boji proti dezinformacím o klimatu“. Ve svém prohlášení napsala: „Změna klimatu je skutečná. Věda je jednoznačná a potřeba jednat je každým dnem naléhavější.“ Některé popíračské reklamy se stále zobrazovaly ještě 1. října. Facebook přitom využívá kontroly faktů a zakazuje falešnou reklamu, ale současně říká, že tento proces „nemá zasahovat do individuálního vyjádření, názorů a debaty“.
Popíračské reklam jsou vysoce cílené, s největší pravděpodobností je uvidí muži ve věku nad 55 let ve venkovských oblastech Spojených států. Bývalý ředitel pro udržitelnost Facebooku Bill Weihl, současně působící v nevládní organizaci ClimateVoice, uvedl: „Upozornění na problém dezinformací o změně klimatu na Facebooku je zásadní, protože omezené pokusy společnosti o řešení problému nedokáží držet krok s taktikami jako zacílení reklamy.“
Facebook zveřejnil reklamy popírající klimatické změny | Memza - Mírná ekologie v mezích zákona
https://memza.cz/cz/facebook-zverejnil-reklamy-popirajici-klimaticke-zmeny