• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TUHODezinformace o klimatu // Rage Against the Fossil Machine
    Jedním ze zásadních důvodů, proč je klimatická změna tak obtížné téma je obrovské množství dezinformací, které ho obklopuje. Sociologové identifikovali široké dezinformační hnutí, které je z části organizované fosilním průmyslem. Množství empirických důkazů ukazuje, že fosilní průmysl ročně vynakládá obrovské množství prostředků za cílem oddálit nebo neutralizovat politiky směřující k regulaci spotřeby fosilních paliv. Jak se ale v takové debatě vyznat? Jaká je česká debata v kontextu světa? Ale hlavně jaké subjekty se do dezinformací zapojují, jaké techniky a jaké prostředky používají k neutralizaci veřejné diskuze.
    rozbalit záhlaví
    YBUKO
    YBUKO --- ---
    TUHO: jj, Páral, samozřejmě, to jsem ani nemusel otvírat.
    TUHO
    TUHO --- ---
    Tydenik Hrot a dalsi starnouci muz bijici na poplach

    Vražedné povodně v Porýní-Vestfálsku jsou pro klimatické panikáře a německá média jasným důkazem, jaké katastrofy se na nás hrnou s globálním oteplováním, a zároveň přišly akorát v okamžiku prezentace šílené vize Evropské komise na boj s emisemi až do ožebračení posledního Evropana. V Česku jsme poněkud racionálnější, a tak ani tradiční klimatičtí experti si netroufli přisoudit nedávné moravské tornádo emisím sodovkového plynu.

    Oblíbená teze, že oteplování přináší větší počet extrémních jevů, je přinejmenším v případě povodní dost na vodě. A řada studií ji na konkrétních datech jasně popírá. Například i samotná Německá meteorologická služba ve své zprávě o klimatu z roku 2020 uvádí: „V létě nelze pomocí dostupných údajů z pozorování a známých metod v současné době identifikovat žádné trendy v počtu dnů s vysokou úrovní srážek. Dominuje zde krátkodobá a střednědobá cyklická variabilita.“

    Chystá se horší povodeň. Bruselská klimatická medicína vyprodukuje skutečné extremisty | Týdeník pro ekonomiku, politiku a byznys
    https://www.tydenikhrot.cz/clanek/chysta-se-horsi-povoden
    TUHO
    TUHO --- ---
    Nejakej kolovratek proti elektrromobilum na Seznamu:

    Komentář: Zastavte šílenství s elektroauty na baterky, dokud je čas! - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zastavte-silenstvi-s-elektroauty-na-baterky-dokud-je-cas-170399
    TUHO
    TUHO --- ---
    tralala

    KEB
    KEB --- ---
    SEJDA: ha, já si toho tak nějak nevšiml. Stydím se a jdu do kouta...
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KEB: vzdyt jsem to tu daval rano ;)
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    KEB: OK. ;) I do not want to spoil the party here, colleagues, but let us be realistic.
    KEB
    KEB --- ---
    R_U_SIRIOUS: smaž se a nespoileruj :-D
    R_U_SIRIOUS
    R_U_SIRIOUS --- ---
    KEB: Weigl? Ani jsem to nečetl, to byl snad nějaký týpek z klaudovského OI? Just guessing...
    KEB
    KEB --- ---
    KOMENTÁŘ: Rozdělme Evropskou unii – Jiří Weigl - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/komentare/clanek/komentar-rozdelme-evropskou-unii-jiri-weigl-40366899

    A kdo uhodne odkud tento pán je, dřív než dojde na konec článku, dostane bludistaka
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KEB: ja jsem celou dobu chapal clanek Koreckeho prave jako narazku, satiru, paradii na vymastenost byvaleho rektora MU Fialy.
    Takze nesouhlasim s Brozem, ze Fiala se svym uzasnym napadem prisel az po Koreckem.
    Podle mne spravne pojmenovava sloupek Koreckeho ironii Holasek, ale ironie je zjevne tak slabe slovo, ze v kontrastu s sarkasmem Koreckeho zanikne, a nemuze jej popsat presne.
    KEB
    KEB --- ---
    První jsem si přečetl brože

    Všichni hurá na učňák! Proč znovu zaznívají výzvy, aby lidé dali přednost manuální profesi před studiem? | Týdeník pro ekonomiku, politiku a byznys
    https://www.tydenikhrot.cz/clanek/vsichni-hura-na-ucnak-remeslnici-fiala

    Pak zkoušel najít zmiňovaný komentář a našel tohle

    https://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost/spolecnost-co-zpusobi-jedna-glosa.A210716_162843_p_spolecnost_wag

    A asi i ten článek, abych nakonec souhlasil s Brožem

    https://1gr.cz/fotky/pes/21/072/pnesd/WAG8cc65a_korecky.jpg
    TUHO
    TUHO --- ---
    PETER_PAN: Ja uplne umiram z durazu na uvedomelou spotrebu, kdy je na jednotlivce kladenej uplne absurdni pozadavek delat si vyzkum celyho globalniho retezce environemntalni zateze.
    Myslim, ze zakladni je uchopit problem primarne jako strukturalni, velkych infrastrukturnich celku. S tim, ze to vyzaduje fakt masivni koordinaci odbornych kapacit, vytvoreni specializovanyho ministerstva nebo odborny instituce a la CzechGlobe, ale se zamerenim na transformacni potencial. Akoratze u nas jsou ve velky casti i odbornici mentalne v 80tejch letech, utopeny ve fachidiotismu uzkejch disciplin, neschopny strategicky myslet. Takze moc optimista smerem do budoucna njsem .]]
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    TUHO: Ta cast kurzivou je strasne dulezita.
    Ja tohle v diskuzich opakuji stale, ale zkus se zamyslet nad tim co vsechno jsou duvody toho ze v ramci mainstreamu enviromentalni problemy neresime. Urcite bude jmenovat prumyslove lobby, magory jako VK, pohodlnost a lidskou vlastnost nechtit zmeny. A budes mit do znacne miry pravdu. Ja pridavam, ze tim kriteriem ktere to odblokuje je pristup ekologickych aktivistu stareho typu (Beránek, Patrik, ...) a te snahy primarne vnutit nejaky zivotni styl (kde ty temata jsou druhotny, primarni je zivotni styl) uzkou skupinou lidi ktera je v principielni opozici mainstreamu.

    Kdyz to zjednodusim, tak odblokovani bude mozne tehdy az retorika zmeni:
    z
    - "zakazme auta a veprove"
    na
    - "transformujme energetiku za 20 let, je to ambiciozni, ale zaspali jsme, kdyz to zvladnem bude elektrina do elektroaut a protoze se prestanou vyuzivat biopaliva nebude se muset vozit soja pres pul planety a bude i veprove - lokalni a lepsi"
    TUHO
    TUHO --- ---
    SEJDA: "Tvrdě však od nich požadujme, aby oni respektovali, že my – Češi, Maďaři, Poláci a Slováci a další Středo- a Východoevropané – v takové společnosti žít nechceme, že jsme do EU s takovými cíli nevstupovali a ani nám tehdy nebyly nastíněny. Máme vlastní zkušenosti s totalitou a sociálními utopiemi a nechceme je opakovat. Chceme si žít po svém a ne pod cizím diktátem."
    - ve skutecnosti je tohle postaveni hlasity, nikym nevoleny, nevladni, aktivisticky mensiny, slovy jistych kruhu :D

    Vědci zároveň připomínají, že Češi nejsou a priori proti klimatickým opatřením. Z průzkumu vyplývá, že se zhruba v pětkrát větší míře bojí důsledků neřešené klimatické změny, než důsledků opatření, které ji mají řešit.
    „Nadpoloviční většina navíc dává poněkud překvapivě najevo, že by byla ochotná kvůli ochraně klimatu změnit svůj životní styl. To všechno vytváří prostor pro dialog, jak chceme změnit svůj život: v jakém světě, v jakém socioekonomickém uspořádání společnosti chceme žít. Testování narativů nicméně ukazuje, že antikapitalisticky laděný protisystémový narativ tyto hlubší potřeby oslovit nedokáže,“ píší autoři studie.


    https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/zmena-klimatu-ceske-klima-rozdeleni-klimatem-pruzkum_2107221100_jab
    SEJDA
    SEJDA --- ---
    KOMENTÁŘ: Rozdělme Evropskou unii – Jiří Weigl - Novinky.cz
    https://www.novinky.cz/komentare/clanek/komentar-rozdelme-evropskou-unii-jiri-weigl-40366899

    Tak nevim, jestli se toto da pri patku vubec rozdychat. To je mi cvicenicko z retoriky.
    TUHO
    TUHO --- ---
    A new study by the International Council on Clean Transportation (ICCT) is debunking that with “a global comparison of the life-cycle greenhouse gas emissions of combustion engine and electric passenger cars.”

    The ICCT looked at the entire life cycle from sourcing of the battery materials to the production of the vehicle, both BEVs and ICEs, and then compiled driving data in different markets to get an average life-cycle emission from the use of the vehicles.

    The group then used the electricity mix of each region (Europe, US, China, and India) to develop average lifetime emissions.

    Study dispels myth that electric cars pollute as much as gas-powered cars due to 'dirty' grid - Electrek
    https://electrek.co/2021/07/21/study-dispels-myth-electric-cars-pollute-gas-powered-cars/amp/
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    OMNIHASH: Kdyt me znas. Kdyz jde o Greenpeace, slusny slovo ve slovniku nemam. Je to hlavne kvuli totalnim lžím o GMO, coz je neco co dokazu tak trochu expertne posoudit. To jaky informacni reflex se temhle hajzlům podarilo ve spolecnosti vytvorit - zablokovalo jeden z nejperspektivnejsich smeru aplikovaneho vyzkumu ktery muze zasadne pomoc ve vsech enviromentalnich problemech ktere ted mame.
    I co se tyka meho vyzkumu, tak behem cca 3-4 let chci (budu-li mit stesti) prejit ze zakladniho molekularne biologickeho vyzkumu na primo aplikovanym enviromentalnim vyzkum. Ma 2 zakladni napady a 1 z nich se tyka reseni methanu v atmosfere a potencial je velmi velky. A hadej jak by to dopadlo s aplikaci v EU? Takze z tohodle pohledu jsem demotivovany, ale porad to beru jako neco o co se ma smysl snazit.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    PETER_PAN: magor, sračka, mrdky, zmrdi... si začal chlastat už po obědě ne?
    KEB
    KEB --- ---
    AYOS: chápu tvůj pocit marnosti. Že téhle republice není pomoci jsem si uvědomil u prvních patnácti minut dokumentu merchants od doubt. Jak tam ten starý strýc popisoval svůj boj proti tabákové lobby.

    Nám není pomoci, protože v roce 2o2o zcela reálně řešíme, jestli nepostavil pomník někomu jako byl Kubera, který tvrdil že kouření je jeho ústavní právo bla bla bla.
    TUHO
    TUHO --- ---
    PETER_PAN: Akoratze veleopurtinista a prevlikac kabatu Dlouhy akorat proste siri mlhu, aby ziskal cas, otupil tlak na reseni. Jinak me u tehle "realistu", ktery neustale resej, aby nekdo neschudnul bavi, jak se vubec nepozastavujou na tak bazalni otazkou: proc kurva vubec tu klimatickou krizi resime. Jaky si mysli, ze budeme mit bohatstvi ve svete, kde globalni teplota poroste o stupen kazdejch deset let? No asi moc vleky nebude, leda ze se preorientujeme z vyroby aut na vyrobu gattlingu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam