TUHO: Prosím jen zdroj jak si přišel na ten rok 1950?
Jestli useknul ten ČB graf a o budoucí predikci tak to se mu nedivím. myslím že dost důrazně dal najevo že do jednoho grafu různé metody měření (do jedné křivky) nepatří a za tím si stojím.
Až naleznu alespoň část té 6.té zprávy (ideálně v češtině) tak ti k tomu klidně napíšu konkrétně co je neoznačený a zavádějící graf. Možná někde na disku najdu i tu pátou zprávu, ale četl jsem ji asi před 4mi lety.
GOJATLA: Ano přesně v tom vidím ten problém, mi si tu pravou část co nás čeká můžeme upravit de facto jak chceme. Vždycky najdeme nějakou zákonitost něco co se v tom dá najít když budeš chtít. Je jedno jestli to půjde nahoru a nebo dolů. Ono zrovna se nacházíme v takovém bodu, že ta křivka opravdu může jít oběma směry.
1) Interglaciál by mě opravdu brzy skončit -tedy velký propad jako na začátku křivky (ale od toho bychom měli být vzdálení minimálně nějaké to století
2) Ano malá doba ledová se z toho dá taky vykouzlit velice snadno stačí jak nakroutíš tu nesmyslnou čerchovanou křivku. Ta doba by nás měla postihnout pravděpodobně mnohem dřív než 1)
3) CO2 nepopiratelně vypouštíme do atmosféry, skleníkový efekt je za předpokladu lineárního průběhu (bez antropogenního přičinění) docela snadno spočitatelný a může vykouzlit taky pěkně alarmující křivku
4) Můj názor je potřeba počítat se všemi těmi body (jsem to hodně zjednodušil, těch bodů tam vidím více), ale k tomu není moc velká snaha ani z jednoho tábora. Oba tábory s tím sice jakoby počítají, ale vliv těch bodů bagatelizují. Tedy zatím jsem nenašel něco z čím bych se ztotožnil.
Ano nejsem klimatolog, tak bych měl držet hubu a krok, ale pokud je někdo respektovaný vědět měl by na ty otázky umět odpovědět jinak než drtivá vědecká obec se shodla a basta.
A co mi vadí nejvíce je fakt že ta správa de facto nařizuje nějaké řešení (kulantně se tomu říká ukazuje cestu bez katastrofy :-)), které se máme držet. Jenže tak nějak nepočítá s tím, že většina světa není ekonomicky tak vyspělá jako nejbohatší země Evropy. Tedy řešení vlastně nedává. Protože ve většině zemí jsou rádi že energii mají vůbec nějakou. Pokud mají automobil tak ho prostě využívají velmi ekonomicky. Hodně zemí například v Africe zakázalo dovoz starých aut do své země. A je jasně vidět ten propad. Tedy že ty klidně i 50let staré auta jezdí do posledního dechu protože nové je naprosto nerentabilní a nesplatitelné a ta elita co má na ty nové (i když velmi "odlehčené ") vozy to fakt nespasí.
Tedy dál budou jezdit s autem, které má spotřebu ruského Zilu a plní normu EURO -10, protože na nic jiného nemají. Zatímco mi tu šrotujeme pro ně luxusní auta. Většina světa prostě v Tesle a spol nikdy jezdit nebude. Ani po roce 2030, ani po roce 2050,...
I u nás jezdí většina lidí v rachotinách a nikdy si nebudou moci dovolit nové auto- protože ekonomie. Osobně vlastním auto které jsem koupil sotva zajeté asi za 100k a jeho cena věřím že se s celkovými náklady za jeho život dostanu pod 0,5h/km. U mnoha aut to jde mnohem mnohem níže. Kolik lidí si koupí Teslu za 2M5Kč? Kdo věří, že to najede bez poruchy 5M km? Nikdo!
Tohle je cesta pouze pro úzkou skupinu obyvatelstva. I kdyby na to dosáhlo v tak krátké době desítky nebo i stovky milionů lidí, pořád a neúprosně táhne na zemi na devátou miliardu!
V Africe jsem vídal jak lidé topí EPS a jinými plasty, protože nic jiného není. Ostatně u nás donedávna jela ostravská raketa...
Tohle není o tom chtít něco změnit, ale mít tu možnost.
Do té doby než si to lidé u nás na obláčku uvědomí bude už pozdě. Možná by stálo trochu investovat toho CO2 a začít cestovat po světě a ne jen na dovolenou k moři. To by pak byli jiné informace do jejich další zprávy.
Vše co tahle zpráva ve světě způsobí je pouze větší propast mezi námi bohatými a chudými.