FRENNET: V současné čtyřtypové ani dvanáctitypové typologii Sci\ART, které jsem se učila já, teplá zima není - tyhle přístupy vychází z předpokladu, že zima = studené barvy. Ve dvanáctitypovém přístupu sice existují "mírně teplejší" zimy, a sice Bright Winter a Dark Winter, ale pořád mají studené barvy, jen o trošku míň, protože jedna je mírně do jara a druhá do podzimu a důležitější než teplota barvy je pro ně jiná charakteristika - sytost nebo tmavost barev.
Se systémem jaro - léto - podzim - zima přišla podle mých informací Suzanne Caygill už někdy ve čtyřicátých letech. Neměla tehdy žádné pevně dané vzorníky a typy byly spíš založené na pocitu, který (protože jí to fakt fungovalo a našli se lidi, kteří se to od ní chtěli naučit) se snažila nějak popsat. Nakonec přišla s tím, že, když by se míchaly zimní barvy, budou obsahovat černou, podzimní zase sienu, jarní čisté pigmenty a letní budou utlumené komplementární barvou (to je ta přímo naproti na barevném kruhu). I když založila akademii, na které to učila, a napsala knížku, nikdy neprozradila všechno a lidi, kteří její akademii absolvovali, tvrdí, že si toho spoustu nechala pro sebe (a občas - hlavně do knížky - prý přihodila i nějakou zavádějící informaci), protože se bála, že to od ní někdo okopíruje a přebere jí klienty. Takže je dneska hlavně v Americe několik desítek typologů, kteří se hlásí k jejímu odkazu (já u jedné z nich taky absolvovala kurz), ale každý si to dělá tak trochu po svém. Ale to jsem trochu odbočila - chtěla jsem tím hlavně říct, že v těchhle přístupech je teoreticky možné mít "teplou zimu", ale je to spíš o slovíčkaření, protože tady fakt není úplně jasná hranice a někdo tomu může říkat zima (protože to namíchal za pomoci černé) a někdo podzim (protože v tom vidí nějakou tu sienu).
Tak doufám, že to dává aspoň trochu smysl. Podle mě je nejdůležitější, aby barvy k člověku seděly a je už asi celkem jedno, jaký tomu dáme název.