• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NYX
    NYX --- ---
    ZUULUU dohrala Sekiro [PS5] a chysta se na alternativni konce...mam vyridit :D

    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    Cruel King and the great hero na Switch - 18 hodin, dojemná pohádka. Ještě mi zbývá pár side questů, ale stačilo

    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    Triangle Strategy (110 hodin)

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Borderlands: The Pre-Sequel (50h) - Komiksy jak ve filmu tak ve hrách jdou většinou mimo mě a když jsem viděl screenshoty ze hry Borderlands, tak mě to nijak neoslovilo. Pak jsem vyzkoušel dvojku a totálně mě to chytlo. Pustil jsem se teda po čase i do tohohle pre-sequelu. Ze začátku jsem s tím měl strašnej problém, moc mě to nebavilo, divný stereotypní levely, málo zbraní na tuhle hru a dostával jsem strašně na prdel, takže jsem se spíš naštval, vypnul to a nechal u ledu. Po čase mi to nedalo a rozehrál jsem to za jinou postavu a zase se to zvrhlo do totální jízdy jako druhej díl. Čekal jsem, že tak po 20h bude konec a ne že u toho strávim víc než dvojnásobek času, ale stálo to za to. Je to fakt chvílema dost masakr. Nejvíc mě asi dostal závěrečnej boss fight, kterej mi přišel skoro nekonečnej a klasicky masakrozní. Skoro jsem nestíhal, co se tam všechno děje :) Kupodivu nebylo tolik smrtí a opakování :)


    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Spider-Man: Miles Morales (PS4) 10 hodin.

    Engine perfektni, audiovizualni podani vyborny, Miles vcelku sympatak, fighty, jako od PlatinumGames a comba na jednicku, ale po uvodnich dvaceti minutach, kdy si rikate, ze vas ceka vypravna jizda se to preklopi do rozpacitych plottwistu, zacyklenych souboju a lehce nedotazenych bossfightu a to nepocitam az brutalni zaplavu sbiracich vedlejsich misi pro natazeni herni doby, ktere prekonavaji snad i otazniky na mori ve Witcherovi 3. To si vazne mohli odpustit. Chapu, ze bylo tech pet-sest hodin hlavni linky potreba necim naredit, ale sbirat bedny, pak casove schranky a pak jeste navic hledat zvuky? Hosi. Brzdete, to neni zabava. Vedlejsi aktivity jde pojmout o dost lepsim zpusobem. Kazdopadne chapu, ze tohle je bonus pro fanousky Marvelu, mezi ktere se nepocitam a v tom pripade to nejspis funguje na vybornou.

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Brothers: A Tale of Two Sons (cca 5h) - Taková fajn milá adventura se smutným koncem.

    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    A Short Hike (5h) – nesmírně milá adventura, nijak zvlášť upovídaná a bez špetky násilí, jen čirá radost.

    DR_K
    DR_K --- ---
    Crashlands - PS Vita, 64h. hmhm, jako vim, ze to byla jen jedna z mnoha "posekej x surovin, aby sis mohl vyrobit lepsi nastroj a sekat lepsi suroviny a lovit vetsi zvirata" her... ale byla to fakt velka zabava. krasna kreslena grafika, dobra gameplay, vtipny scenar, ideal oddychovka na vitu.

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    DEEFHA: když to bylo ještě relativně nový, někde u Score nebo Level bylo na CD demo a já si to zkoušel. Už tehdy jsem žral Bowieho, ale hra mě přesto nezaujala.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    WenJia na Xbox Series S, dotahuju resty. Jednou větou? Krásně malovaná 2D hopsací puzzle-plošinovka čínského původu s líbivým soundtrackem od ruských Stallod Orch.. V hlavní roli kočička! Tak to jsem si samozřejmě musel dát :-) Místy trochu připomnělo věci od Vanillaware (ale opravdu jen trochu). Hra ukazuje playtime 2 hodiny, Xbox skoro pět, tak nevím... Rozhodně to ale nebylo v jednom zátahu, mockrát jsem se někde zaseknul a hru na pár měsíců odložil. Kočička totiž kromě skoku a dvojskoku umí už jen přecházet mezi dvěma dimenzemi (ve stylu např. Guacamelee!), na čemž a na přesném načasování je založená většina gameplaye. A tyhle věci mi obecně moc nejdou :-) Naštěstí hra poskytuje dostatek checkpointů, tedy až na poslední level, který naopak nemá checkpoint žádný. Málem jsem prohodil heteropad obrazovkou. Parádní jednohubka!

    Btw. nevíte náhodou jak zemezit tomu, aby mi Xbox kazil screenshoty těma hláškama? Jsem si stoprocentně jistý, že se to dřív nedělo :-/





    GANDHI
    GANDHI --- ---
    DEEFHA: nemela by - Fahrenheit se iirc ovladal v pohode:) ( akdyztak se da dohrat taky za nejakejch deset minut:p)
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Můj milý deníčku:

    11.6.2022 Rozhodl jsem se doplnit si znalosti ohledně výtvorů Quantic Dream. Nikdy jsem od nich nic nehrál a prej to mají dobrý, takže začínám pěkně od začátku - Omikron: The Nomad Soul (1999) na Dreamcastu. Z ovládání mě zatím (po dvou hodinách) trochu pobolívá hlava a z grafiky cuká v oku, ale snad se to poddá :-) Dobrá hudba. Jak jen to ten Bowie dělal, že na co sáhnul, to bylo geniální...?

    22.6.2022 Eh... Takže Omikron po patnácti hodinách... To ovládání mě fakt drásá, vždycky vydržím tak maximálně dvě hodiny a pak se jdu vybrečet do kouta. Hra samotná je zajímavá, ale ovládání jí prostě hází trámy pod nohy. Plus v těch nejhorších misích jsou nejhůř umístěné checkpointy, takže často musíte jet celý ten úsek, u kterého jste málem vypustili duši (sic!), znovu a znovu... Už se těším, až to budu mít za sebou :-/

    5.7.2022 Dohráno, 23 hodin a v hlavě guláš. Čím dál jsem byl, tím větší chuť jsem měl to vzdát. Ovládání! Za tohle by měl někdo přijít do pekla: pro adventurní průzkum okolí se používá pohled třetí osoby s nepříliš inteligentní kamerou, rozhlížet analogem se nedá!; akční přestřelky jsou sice 1st person, ale s nemožností obrácení svislé osy (já to mám samozřejmě naopak, takže se mi při hraní dělalo špatně, jak jsem se snažil si to v hlavě obrátit) a protože Dreamcast má analog jen jeden, je ovládání obecně velice nepohodlné; no a nakonec face-to-face souboje ve stylu Tekken (eh, no nebo spíš Virtua Fighter), které jsou sice ze všech tří módů nejméně hrozné, ale je jich minimum a kromě toho je stejně opět sráží na kolena dementní kamera. Jaksi samozřejmě tlačítka v každém režimu dělají něco úplně jiného, z čehož se mi ten mozek opravdu skoro uvařil. Mimochodem - verze pro PC na tom prý není o moc lépe, spíš naopak.

    Přitom je to strašná škoda, protože samotný námět hry mě dokázal zaujmout a technické zpracování muselo být na svou dobu v určitých směrech jistě revoluční (a na Dreamcastu vypadá hra hodně slušně). Oceňuju taky značnou míru nelinearity, protože některé úkoly lze vyřešit různými způsoby, často docela nečekanými. Velkou roli v tom hraje možnost relativně volně přeskakovat mezi různými osobami ve hře, což si člověk hned neuvědomí a někdy řeší věci zbytečně složitě. Vždycky ale vyřešit jdou a navíc se ve hře nedá umřít: v případě smrti se hráčova "duše" převtělí do první osoby, která se dotkne jeho mrtvoly, a jede se dál v jiném těle, což je opět docela zajímavá mechanika. Btw. značnou část hry jsem strávil v těle Iman, což je postava podle manželky Davida Bowieho, které se díky motion capture pěkně vlnil low-poly zadek :-D David Bowie ostatně k celé hře složil hudbu, vystupuje v ní jako zásadní postava a ve hře lze navštívit také tři koncerty skupiny Dreamers, které je též virtuálním členem (trivia: skladby použité ve hře vyšly na Bowieho řadovém albu Hours, ovšem s jinými texty).

    Mno, abych to zbytečně neprotahoval - žádná prvotina asi není dokonalá a ani Omikron není výjimkou. Jako další mají Quantic Dream na kontě Fahrenheit z roku 2005, tak jsem zvědavý, jestli mi z toho zase praskne hlava :-)





    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Co si clovek nezahraje, kdyz ho neboli oci ze cteni :)

    Shadowrun Returns: CRPG
    Mirne omezene, ale prijemna delka kampane. 10h na Hard.
    Engine slape na Intel UHD, Linux a dokonce Android (Bohuzel uz pouze piratska verze, thank you Google.)

    JAACOB
    JAACOB --- ---
    DEEFHA: Jen doplnim svuj inside. O Unpacking a jeho successu jsem cetl, na letosnim Game Accessu jsem byl na prednasce autoru (dva hlavni devs - typek a zenska + externisti prave typu zvukar / prekladatele), kteri popisovali co vsechno a jak delali (prevazne tooling v Unity editoru). Za tou hrou je neuveritelne mnozstvi titerne prace dvou zapalenych humble devu a hrozne jim ten success preju. Kdyz jsem si uvedomil kolik casu museli stravit setupem vsech levelu, itemu a kokotin, tak ode me maji obrovskej kloboucek za trpelivost - hlavne u takoveho indie divnoprojektu, kdy nejaky finalni uspech neni vubec jistota. Je tam vazne obrovsky kus srdicka!
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    TERZ: Ma to aspon lehkej Street Rod feeling?

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    The last stop (7h, gamepass) : Má teď gamepass opustit, tak jsem to zkusil. Příběh má nesympatické postavy, ale není úplně hloupý. Problém je, že se nedá ovlivnit. Jsou tam sice různé konce, ale ty si hráč zvolí prakticky až po dohrání hry. Výhoda byla, že jsem to mohl celé dohrát přes xCloud na mobilu, hrát to na konzoli by bylo špatné využití času.

    TERZ
    TERZ --- ---
    Car Mechanic Simulator (26h)
    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Far Cry 6. Cca 40 hodin.

    Připravte se na revoluci! Tedy alespoň příběhem, hratelností rozhodně ne. Zkrátka další díl generické openworldové střílečky, která vás sice nijak neohromí, ale za ty roky už víte, co od ní čekat. 5/10

    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Lost Judgment: Kaito Files. 10 hodin / PS4

    Příběhové DLC, které si bere na paškál Yagamiho wingmana Kaito Masaharu zas a znovu ukazuje v čem studio RGG exceluje a tím je kombinace drama, feel good bizaru a filmových klišé, které pokaždě vystaví tak, že se u nich přiblble usmíváte. Tomuto DLC podráží nohy akorát poměrně vysoká cena osmi stovek, za kterou dostanete cca 8-10 hodin lineárního příběhu bez sidequestů, což je vzhledem ke zvyklostem poměrně málo, ale pro fanboye série snesitelné.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Unpacking na XSS. To je tak: už delší dobu si pohrávám s myšlenkou, že vytvořím simulátor rovnání nádobí do myčky (nevylučuju, že už něco takového náhodou neexistuje). Je to relaxační činnost, která dělá dobře mému OCD :-) Když jsem se včera v čerstvém Levelu dočetl o hře, jejíž náplní je vybalování věcí z krabic a rovnání do pokojů, zajásal jsem. Navíc jsem zjistil, že hra je aktuálně v Game Passu, takže jsem k ní večer sednul a za čtyři hodiny bylo hotovo.

    V životě jsem se stěhoval už mockrát a tohle bylo vlastně to samé, jen v pixel artu. Stejná nuda? Ale kdepak. Projdete si několik životních období bezejmenné hlavní hrdinky a během každého vybalování se dozvíte kousek příběhu jejího života. Úplně bez jakýchkoli dialogů nebo textových informací, prostě jen pomocí předmětů. Některé si s sebou budete stěhovat celý život, jiné v průběhu času zmizí a s nimi nejspíš i ty vzpomínky (dobré i špatné), se kterými se pojily. Tohle všechno si ale můžete opravdu jen domýšlet, resp. vymýšlet podle libosti, protože hra v tomhle směru nemá žádný konkrétní děj (ona nemá vůbec žádný děj, aby bylo jasno).

    Míra smyslu tvůrců pro detail je ovšem fascinující. Hra pokrývá období dvaceti let a člověk si během toho nemůže nevzpomenout na svoje vlastní dětství, mládí a to, jak se věci kolem postupně měnily. Hrdinka například během několika stěhování "upgraduje" svůj počítač z klasické béžové krabice pod stolem a CRT monitoru na barevný notebook pokrytý samolepkami, aby se nakonec propracovala až k profesionální workstation s kreslícím tabletem. Stejně tak z původního Game Boye Color pod polštářem se přes GBA a Game Cube dostane až k Wii se dvěma ovladači. Oblíbený hrníček postupem času získá několik prasklin a z kuchyně se přesune nejdřív do koupelny, kde poskytne prostor pro zubní kartáčky, až nakonec zmizí úplně. A když hrdinka přestane bydlet sama (ať už se jedná o společný studentský byt a nebo bydlení s partnerem), začnou se její předměty mísit s cizími, přičemž příběh často využívá vzniklých kontrastů nebo naopak nečekané harmonie.

    Hra se prezentuje jako "zen puzzle game about unpacking a life" a to ji myslím naprosto vystihuje. Nejsou zde prakticky žádné výzvy ve smyslu jakýchkoli frustrací, hru není možné nedohrát. (Snad jen pokud by vás obecně nebavilo vybalování věcí z krabic a jejich rovnání do pokojů, ale koho by to mohlo nebavit...?) Jediné, o co vlastně trochu jde, je umístit předměty zhruba tam, kam patří. Pokud dáte toustovač do vany, hra vás na to upozorní a dokud nedáte toustovač někam do kuchyně, nedostanete se do další etapy. Ovšem mimochodem - pokud dáte toustovač do vany, uslyšíte přesně takový zvuk, jaký byste slyšeli ve skutečnosti :-) Hra údajně obsahuje 14 tisíc (!) zvuků interakcí všech obsažených předmětů se všemi možnými druhy povrchů. Stejně tak je fascinující, jak jsou i přes pixelové ztvárnění všechny předměty naprosto dokonale identifikovatelné.

    Tahle pedantská pečlivost spolu s celkovou lehkou obskurností skoro vyvolává dojem, že hra pochází z Japonska - nicméně ne, je z Austrálie. A nasbírala neuvěřitelné množství nominací a ocenění, ovšem tady si myslím, že je to tak trochu kvůli zakončení celého příběhu hlavní hrdinky. Osobně jsem z něj byl trochu zklamaný, nebo to možná není to správné slovo, spíš otrávený. Tak nějak jsem totiž v průběhu tušil, že o něco takového půjde, což se mi nakonec opravdu potvrdilo. Dle mého zbytečné tlačení na pilu, určitě by to šlo i bez toho. A bez čeho že? To si zjistěte sami :-)





    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam