• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    NE7RA: jj jsou tam, ale v nastaveni je polozka "arachnophobia" a tou je vypnes pokud je potreba.
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    NAGASAWA: Pavouci included?
    TERZ
    TERZ --- ---
    Ghostwire: Tokyo/35h/#dohrano
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    NAGASAWA:

    Empire of the Ants - Release Date Trailer | PS5 Games
    https://youtu.be/yL5mXyAibyE?si=Y7HluIAwrnXlYg0V
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Empire of the Ants / 31 hodin (z toho jsem se 15 hodin kochal) / PS5 / #dohrano

    Na Empire of the Ants jsem se od prvního traileru vážně těšil. Audiovizuálně tahle herní adaptace knižní trilogie Bernarda Werbera vypadala na Unreal 5 enginu naprosto skvěle. Těšil jsem se na strhující exkurzi do světa mravenců, kteří na planetě zemi vytvářejí celé civilizace, které vedou války mezi konkurenčními druhy mravenců, stejně jako ty občanské. Jak to celé dopadlo? Tak trochu polovičatě.

    Vizuál je naprosto strhující a čistě podle mě tenhle titul postavený na Unrealu 5 patří mezi současnou desítku nejlíp vypadajících her. Míra detailu je extrémní. Prostředí vypadá fantasticky a když putujete různými biomy mezi spřátelenými mraveništi, tak jen nevěřícně zíráte, jak krásně je všechno vymodelované, kdy nemáte pocit, že se pohybujete po texturách, ale po objektech, kdy i to zatracené jehličí nepůsobí jako textura, ale jako tisíce na sebe mravenci naskládaných objektů. Stejně tak je skvělé i audio, kdy i průlet čmeláka vůči vaší velikosti působí, jako kdyby nad vámi proletěl Boeing B-52 Stratofortress. Audiovizuál: 10/10

    Jak je to s hratelností a principem celé hry? Vy sami jste v roli mravenčí dělnice číslo 103,683, která dostává od matky královny mise, které se dělí na průzkumné, sběratelské, taktické a strategické. To znamená, že jste věrnou, poslušnou a naprosto loajální součástí celku, která naprosto bez výhrad plní rozkazy pro dobro kolonie. Jednou vás pošle třeba na noční misi, kdy musíte zmapovat nepřátelské území termitů, podruhé zase najít feromony maskované infiltrátory, anebo třeba jen zavraždit několik světlušek, které potom dělnice odtáhnou do hnízda coby potravu. Potom přichází na řadu taktika a strategie.

    Ta je tak trochu založena na principu RTS her typu Total War což znamená, že se ocitnete na lokaci v roli dělnice velitelky, která má k dispozici centrální hnízdo a několik okolních, ve kterých můžete po obsazení zdrojů typu popadaného ovoce, anebo šišek vyrábět řadu bojových jednotek a to od dělníků přes vojáky s obřími kusadly, kteří trhají termity až po jednotky "plivající" kyselinu až po extrémní jednotky typu nosorožíků, šneků, zlatohlávků a další havěti, se kterou pomocí feromonů vytváříte alianci. Co jednotka, to cca několik desítek mravenců, takže na poli můžete ovládat bojové svazy, které vylepšujete tak, jak si to žádá konkrétní mise. Ze začátku jste hozeni rovnýma nohama do akce, kdy na vás hnízdech vyskočí kruhové menu a vy si připadáte mezi všemi těmi feromony, upgrady obrany hnízd a mravenčími kartografy trochu ztraceni, ale po pár hodinách systém prokouknete a stane se z vás ničitel kolonií termitů a agresivních černých mravenců.

    Tyhle bitvy generují skvělé momenty, ale často také hlavní kámen úrazu celé hry - obrovskou frustraci. Autoři se rozhodli pro na jednu stranu logický, ale na druhou stranu často extrémně frustrující prvek. Ve strategických misích nejsou waypointy, anebo možnost uložení. To znamená, že se dostanete do bitvy o nadvládu nad územím, která trvá klidně 30-50 minut a nesmíte to posrat. Když uděláte malou chybu, proklouzne k vám nějaká agresivní jednotka na kterou nemáte zrovna obranu, tak v misi končíte. Stejně tak když zvolíte například u čistě obranných misí, kde na vás útočí vlny nepřátel ze startu špatnou taktiku, tak končíte a to klidně po půl hodině upgradů, přesunů a adrenalinových bitev. Opakovat to je ubíjející. Takových misí není moc, ale pokazit vám to dojem dokáže a nemáte daleko k rage quitu. Abyste našli ideální strategii, tak musíte podobně zakletou misi zopakovat klidně 10x a systémem pokusů a omylů najít správné řešení. Tohle autoři těžce nezvládli a i když chápu jejich záměr vytvořit napínavou strategii, kde nebudete ukládat a nahrávat pozice po každém správném kroku jako šílení, tak tohle mohli vybalancovat. Výsledek je v tomhle ohledu poměrně dost schizofrenní. Strategická část: 6/10

    Včera jsem si na tenhle nešťastnej aspekt postěžoval vedle v Playstation auditku a jak tak koukám na reddit a youtube, nejsem sám. Z toho důvodu jsem hru nedoporučoval, ale když jsem se přes tyhle problematické mise dneska po vychladnutí dostal, tak Empire of the Ants opatrně doporučím s tím, že originalita prostředí a "vcítění" se do mikrosvěta převažuje nad zápory. Pokud by tihle mravenci zůstali ve studiu ještě o rok/dva déle, přidala by se encyklopedie s 3D modely, podrobnější informace o hmyzu, propracovala by se kampaň, tak to mohla být naprosto fantastická záležitost. Takhle je to jenom úžasná platforma, která zůstává z poloviny nevyužitá.

    6.5/10

    GEE
    GEE --- ---
    TRAGED: je ke konci, kdyz potrebujes proklickovat mezi tema litajicima robotkama preprogramovanejma na obranu. Sekce na par minut, ale fakt blbe zmaknuta - vision cones jsou obrovsky a dosahujou dokonce do save pointu (takze po reloadu musis couvat ze dveri)

    Mozna se to specificky zase jen blbe hralo na maly masince, ale frustrujici mi to prislo neskutecne
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    NAGASAWA: Bavi - jsem to prave mel rozehrany nekdy v minulosti. Ted jsem to zase koupil v bundlu s tou 4 a velmi rychle jsem se do toho opet ponoril. Je to super oddychovka.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    GEE: Vubec si tam stealth nevybavuju... Jedine co me fakt stvalo bylo prepojovani elektriky na orbite v beztiznem stavu.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Dragon Age The Veilguard / XSX / 69 hodín / #dohrano

    Dobré to bolo. Začiatok je trochu slabší, ale inak je to lepší Dragon Age než Inquisition, aj to má zaujímavejší príbeh, aj to ide hlbšie do lore. Mám k tomu nejaké drobné výhrady (95% writingu je úplne v poriadku, ale je tam asi 5%, ktoré sú poslabšie, niektoré zvraty sol videl prichádzať z veľkej diaľky), ale aj tak to je silných 8/10 a viac než dôstojné pokračovanie série.

    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    NE7RA: A baví? Po jedničce a čtyřce mě dost mrzí, že to nedostalo facelift a celá ta série je v podstatě kaput a přitom by to mohla být na novějším engine další vlajková loď Segy.
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    NE7RA: Já to hrál ještě na PS3, byla to pecka od začátku do konce. Bohužel Valkyria Chronicles 4 me už moc nechytla.
    JAMILLOS
    JAMILLOS --- ---
    CLAVEN: To souhlasím. Nicméně s World of Assassination nejsou porovnatelný, a nikoli proto, že by byly špatný.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    JAMILLOS: čo ja viem, ja som trebárs fanúšik Hitmana od prvej hry (Codename 47), a k novej trilógii som si hľadal cestu pomerne dlho. Nakoniec som si ho našiel, ale Blood Money a Absolution sú stále veľmi dobré hry.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    DEEFHA: Fyx mi sežral kus textu :⁠-⁠O Mělo to končit, že v backlogu je místa dost a DI už tam teda taky je :⁠-⁠)
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    BELIEVER: shocktrooper :) ja ze to zrovna hraju, tak me to zaujalo
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    NE7RA: Taky jsem si toho všiml ;) Aika a Vyse jsou hlavní postavy v Skies of Arcadia a ve Valkyria Chronicles mají cameo roli. Jsou tam vzájemně spřátelení a některé jejich hlášky ve VS na Skies odkazují.Aika je Scout a Vyse tuším sniper.

    Fina si nejsem jistej, jestli ve VS figurovala :)
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    JAMILLOS: OK, teď musím dohrát Plucky Squire, pak Deponii, pak snad konečně bude nálada na Nier... Ale v teda je :⁠-⁠)
    JAMILLOS
    JAMILLOS --- ---
    DEEFHA: Jenom upozorňuju, že to není věc á la Far Cry, kterou rychle přelítneš, za chvilku máš všechny perky, trochu si postřílíš a jsi hotov. Možná se to tak částečně dá hrát taky, ale jednak by to byla škoda a jednak by to v některejch místech bylo dost těžký. Ta hra je hodně o levelení, lootění, craftování a samozřejmě masakrování zombíků a nasávání atmosféry. Doporučuju nejdřív střední (Normal) obtížnost, jsou mezi nima totiž podstatný rozdíly (ne pouze v odolnosti nepřátel, ale např. jestli si můžeš kupovat munici, jestli ti menu inventáře zastaví hru nebo ne, jestli vidíš určitý typy nepřátel na radaru atd.).
    Když se tý hře věnuješ důkladně, ta návratnost je fakt skvělá. A na to, že je z roku 2015, je ta grafika pořád úchvatná. A ještě upozorňuju, že hra je specifická v tom, že den se dost liší od noci (přečti si o tom pak třeba něco na Redditu, ale bacha na spoilery); v noci totiž vylézají trochu jiný stvůry a jako začátečník bys proti nim neměl šanci. V jistým místě jsme se všichni málem posrali strachy – a to i nový lidi, který tu hru objevili nedávno. Taky je tam trochu specifický sejvování (respektive spawnování). Jo a DLC se ti objeví až po splnění určitejch úvodních questů. Doporučuju si tu hru ale nezkazit a začít s normálníma zbraněma, jinak by to bylo moc lehký (na druhou stranu na většinu těch DLC věcí na začátku stejně ještě nebudeš mít materiály, případně blueprinty). Samozřejmě jsou tam mraky easter eggů a pak si dej The Following. DLC typu Prison nebo Bozak Horde se ze začátku vyhýbej, to je až pro "nalevellenou" postavu, jinak by to bylo frustrující. Atd., je toho hodně a každopádně je to jedna z nejlepších her, co jsem vůbec hrál!
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    JAMILLOS: Dobrá, dobrá. Já teda tu definitivní edici za ty dvě kila v aktuální akci na PSN teda pořídím :⁠-⁠)
    JAMILLOS
    JAMILLOS --- ---
    CLAVEN: Psát že Absolution se nedotahuje na poslední trilogii je asi tak fér srovnání, jako že GTA1 není tak dobrý jako GTA V...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam