• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    THESTOUPA: Je to na Switchi dobry?
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    THESTOUPA: Gratulace!
    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    NieR:Automata The End of YoRHa Edition/70 hodin/#dohrano

    ERRTU
    ERRTU --- ---
    JUNGLER: vzdy kdyz ctu ze nekdo hral nebo dohral neco v build enginu (duke, witchaven, blood, shadow warrior), tak proste musim zpropagovat jednu totalne zapomenutou hru:
    -74% NAM on GOG.com
    https://www.gog.com/en/game/nam
    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    SALVATOR: Ten už mám taky připravenej :)
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    JUNGLER: Tak to by tě moh bavit taky DUSK.
    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    JUNGLER: Aj, koukám, že jsem se upsal v herním čase. Trvalo to 16 hodin, ne 26. Prosím o opravu :)
    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    Blood / 26 hodin / Steam Deck / #dohrano
    Čistá dokonalost. Poprvé se mi podařilo tehle skvost dohrát. Od dětství jsem to zkoušel xkrat a pokaždé jsem to zabalil po několika prvních levelech. Jsem zvyklej nastavovat u stříleček druhou největší obtížnost a tady je to později pro mě takřka nehratelný. Poučen jsem tedy další pokus rovnou začal s druhou nejlehčí obtížností a už se to dalo zdolat.
    Tahle hra je naprosto legendární. Do dneska si pamatuju jak jsem byl vyplesklej z kopání do zombie hlav. Jako děcko jsem dotáhl na kolečku přes půlku vesnice počítač ke kamarádovi, kde jsme počítače spojili serial cabelem a kromě bitev v Dukovi jsme si dávali i fotbalový zápasy v Bloodovi :).
    Každopádně single kampaň je taky úžasná a konečně jsem si ji celou prošel. Atmosféru má Blood hutnou a lví podíl na tom má hudba a zvuky. Ať už dokonale záhrobí řev zombiku tak především skvěle zpracovanej vřískot hořicích kultistů. Zombici a kultisti jsou v hojném počtu skrz celou hru a považuju je za nejzábavnější nepřátele. Rád bych vypichnul i to, že jsem do dnešní doby v žádné jiné hře nepotkal tak skvěle a zábavně zpracovanej vrahací dynamit. Tady je ta zbraň naprosto brutálně zábavná a když se povede nějakej pěknej vrh po kterým se po místnosti rozletí hromada roztrhaných mrtvol kultistů a další svoloče, tak je to hotovej balzám na duši 😂.
    Už na mě v backlogu čeká Bloodem hodně inspirovanej Cultic. Tesim se :)

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    The Room Two (2013/2016) / Steam Deck / 4 hodiny / #dohrano

    Dvojka pokračuje přesně tam, kde jednička končí. Hraje se úplně stejně, má podobnou obtížnost i hrací dobu, takže nebudu zbytečně nosit dříví do lesa a znovu psát, o čem že to je :-)

    Snad jen jedna poznámka, na kterou jsem u jedničky zapomněl - všechny hry téhle série poskytují nápovědu ve formě textových hintů. Ty se vám nabídnou v okamžiku, kdy algoritmus usoudí, že už moc dlouho tápete a nic neodemykáte. V menu se tahle "nápověda" dá vypnout, ale klidně ji nechte zapnutou. Za využití hintů není žádná penalizace např. co se trofejí týče a kromě toho jsou ty rady úplně k ničemu:

    Najdu třeba na boční hraně stolu nějakou podezřelou škvíru, která vypadá, že v ní něco je a dalo by se to třeba něčím vydloubnout. Chvíli bádám kolem, co by tam šlo vrazit, ale nic nenacházím. Rozsvítí se indikátor hintu a já zajásám, že se aspoň dozvím, co jsem kde přehlédnul. A milý hint mi vítězoslavně sdělí: "Na boční hraně támhletoho stolu je nějaká podezřelá škvíra. Nedalo by se do ní něco strčit?" ¯\_(ツ)_/¯

    Jinak moc pěkné, puzzle mě bavily pořád stejně. A samozřejmě jsem hned rozehrál trojku.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    The Room (2012/2014) / Steam Deck / 4 hodiny / #dohrano

    Aktuálně už čtyřdílná série puzzle-solving her The Room mě úplně minula. Původně totiž všechny hry vycházely jen pro mobily (na mobilu prakticky nehraju) a nejdřív pro iOS (jsem z opačného tábora). Nicméně když jsem objevil IB challenge What's in the Box?, tak mě ty hry docela zaujaly. Puzzle já totiž rád, a tyhle navíc měly být prostorové. Když jsem nakonec zjistil, že celá série už je i na Steamu a aktuálně za osm éček všechno komplet, tak nebylo co řešit.

    O hře (resp. o hrách, protože už hraju dvojku a je to pořád to samé) se toho moc říct nedá. Je tam sice nějaký tajemný jakože příběh, který se vám odhaluje ve formě starých dopisů, ale není moc důležitý. Dopisy a další indicie nacházíte během řešení komplikovaných 3D hlavolamů. Ty jsou obvykle ve formě nějakého boxu nebo truhly či krabice, do které se musíte dostat, většinou odemčením zámkového mechanismu. Jsou tu ale i puzzly jiného druhu (skládání částí, různé přesouvání, mačkání prvků ve správném pořadí, hrátky se světlem atd.) a navíc máte k dispozici brýle, kterými vidíte svět kolem sebe takříkajíc v jiných barvách (je to jakýsi pohled do alternativní reality, ve které zase musíte řešit nějaké další úkoly). Jakmile rozlousknete jedno puzzle a něco otevřete, najdete uvnitř něco jiného a můžete začít zase zkoumat, jak se s tím zachází. To je všechno.

    Zajímavé je, že všechny ty 3D puzzly jsou naprosto precizně vymyšlené, z hlediska fyziky se chovají úplně reálně a vlastně by mohly existovat ve skutečnosti, protože nevyužívají žádné "nadpřirozené" prvky. Jsou to prostě funkční 3D modely skládaček a strojků, které do sebe navzájem zapadají. Vlastně se ale není čemu divit, protože studio Fireproof Games, které za sérií The Room stojí, původně fungovalo jako externí dodavatel 3D assetů pro různá jiná vývojářská studia. Mají tedy v tomhle směru bohaté zkušenosti a na jejich hrách je to opravdu vidět. Na další díly se moc těším, je to bezvadný večerní relax. Doporučuju!

    GEE
    GEE --- ---
    A Space for the Unbound/PS5/14hodin/ #dohrano
    Tenhle nenápadnej indie kousek ze všeho nejvíc připomíná adventury starý školy je zajímavej hned z několika důvodů

    - vizuální styl je jednoduše překrásnej - a to hlavně v pohybu
    - příběh je překvapivě hlubokej a propracovanej. Nebojí se složitejch témat jako jsou deprese a úzkosti. I přesto, že jsou tu prvky fantasy a magie, neschovává se za ně
    - jinou hru od autorů z Indonézie jsem snad ještě nehrál

    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    BIMBAS: Rogunu sem rozjel podruhy, prijde mi nejzabavnejsi a protočim asi i ten endgame vsechny obtiznosti, bavi mě to zase po letech
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    CHEWBACCA: me chybi jeste roguna. Kazdy rok dam jednoho :D Je to supr
    CHEWBACCA
    CHEWBACCA --- ---
    Book of Demons / PC / 36h / #dohrano

    po třetí dohráno za třetí char. tentokrát za Mága. Skvělá vtipná reinkarnace diablo1 v Cartoon podobě se spoustou zábavných mechanik.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    BIMBAS: ja som to dohral 3x vrátane DLC a bola to nakoniec jedna z mojich obľúbených hier predchádzajúcej generácie.

    Dosť to závisí od toho, ako veľmi máš rád staré Elder Scrolls, zvlášť Morrowind.
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    Kingdom Come: Deliverence / PC / 75h / #dohrano

    Píšu to jen v rámci klubu do počtu :) Na disku čeká sice dvojka, ale jedničku jsem měl několik let rozehranou. No a asi takhle - skončil jsem prvni hrani nekdy v 66h a zbytek hry jsem probehl za tech zbylych 9. Zatracene doufam, ze se ve dvojce poucili, protoze jsem velice rozporuplny, jak tu vec mam hodnotit. Nastesti tomu dava solidni zaklad setting, lokalizace a patriotismus, protoze zpracovani je klasicky česky na laso. Ten naš smysl pro realističnost a komplexnost občas neguje zabavnost. Princip ukladani neni pro me, vulgarnost cele hry zarucuje ze to detem neukazu, i kdyz bych chtel. Cekat az mi vyleti odnekud kunda nebo zmrd nechci.
    Ma to byt postavene na open wordu kde si mas penize nejak vydelat. Main questy ti davaji penize za nic. Hlavni postavy se i pri oblehani volne prochazi, bez zbrane, bez ochranky jen tak po prilehle vesnici. A jako quest zajit za nim aby ti rekl ze mas jit zpet byl doslova usmevny. Chtena volnost open worldu a nutnost fixnich udalosti zavdava dost konfliktů. Udelas pro nekoho ukol, stoupne ti reputace, ale obratem te serve protoze odbila urcita hodina a stojis mu v dome kde nemas byt. Skripe to, strasne. Jizda na koni jinak nez po sirokych cestach je pain.

    Hele jako klobouk dolu za pocin, o tom zadna, ale hrat to znova FAKT nebudu, natoz vyzobavat questy....a to jsem nekdejsi šermíř :D Nechapu jak to znamej mohl dohrat asi 5x
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Shadow Warrior 2 (2017) / PS5 Pro + Portal / 24,5 hodin / #dohrano

    Já už fakt nevím, co ti Poláci ve Flying Wild Hog hulí :-) Reboot devadesátkové klasiky Shadow Warrior z roku 2013 se mi nakonec docela líbil. Nad trojkou jsem zlomil hůl už před lety, takže mi zbývala už jen dvojka. A musím teda říct, že je to zase úplně jiná hra. Čekal jsem vlastně něco mezi jedničkou a trojkou, ale dostal jsem něco, co mě dost překvapilo. A prvních deset hodin jsem nevěděl, jestli pozitivně...

    SW2 není lineární. Je to semi-openworld s hubem, ve kterém si vybíráte hlavní a vedlejší questy i grindovací "náhodné" mise. Jsou tu obchody, ve kterých nakupujete zbraně a vybavení za sesbírané mince. K dispozici je 70 (!) různých zbraní, každá z nich má tři sloty a můžete je tunit pomocí stovek druhů vylepšení, které průběžně nacházíte. Vaše postava získává skills pomocí karet, které buďto najdete nebo si je koupíte, a karty se vylepšují pomocí bodů, které dostanete za levelování. Dál má samotná postava několik slotů na amulety a medailony, které si zase můžete opatřit různými způsoby. Později navíc získáte i možnost kombinovat základní vylepšení do silnějších v kovárně. Jsou toho všeho prostě tuny!

    Celých těch prvních deset hodin jsem se v tom podstatě jen snažil zorientovat... Abych nakonec zjistil, že je to vlastně úplně zbytečné. Hra mi tím vším ^^ sice připomínala o tři roky mladší Doom Eternal (je tu dokonce i obligátní dvojskok + air dash), jenže ten jsem nenáviděl. Tady jsem se nakonec začal královsky bavit. A to přesně v okamžiku, kdy jsem přestal zkoumat možnosti všech zbraní i jejich vylepšení a prostě si nasázel do zbraňového kolečka nějakou random katanu, pistoli, samopal, granátomet a samozřejmě mou oblíbenou brokovnici. Do jejich slotů jsem nasázel vylepšení s nejvyššími levely (ano, i samotná vylepšení mají levely...), moje skills jsem naklikal na jistotu (autohealing, víc rychlosti, víc ammo atd.) a pustil se bez obav do všeho, co bylo ještě přede mnou.

    Do konce hry jsem na to pak už ani nesáhnul, i když jsem mezitím nasbíral další zbraně a další vylepšení. Nebylo potřeba nic měnit a když to tak vezmu, nakonec jsem stejně nejvíc používal katanu a brokovnici :-) Chvílemi jsem si díky tomu připadal jako v CP2077, dokonce i design některých levelů mi futuristické město lehce evokoval (ale jen veeeeeeeeelmi lehce, rozhodně bych nerad CP2077 nějak urazil). A buďto jsem ten můj pseudo-build poskládal nějak vychytaně (o čemž pochybuji), nebo hra divně (ne)škáluje enemáky - ale prostě jsem nakonec neměl problémy ani s těmi největšími bossy. A ten pocit, když katanou na kousky rozsekáte něco pětkrát většího než jste vy, je opravdu k nezaplacení.

    Nevadil mi ani design jednotlivých úrovní, do kterých se z hubu prostě teleportujete (a můžete i během questu zpátky a třeba si dokoupit něco v obchodě, což sice zní docela zajímavě, ale nikdy jsem to vlastně doopravdy nevyužil). Úrovně nejsou ve stylu aréna / koridor / aréna / boss (což nenávidím), ale v podstatě celá úroveň je jedna obří aréna. Chodby potkáte minimálně, spíš je všechno opravdu otevřené, a to i vertikálně. Btw. úrovně by měly být částečně procedurálně generované, ale moc mi to nepřišlo, takže těžko říct. Na každém kroku narazíte na skupinky enemáků, které vás klidně pronásledují přes celou úroveň, pokud jim to dovolíte. Takže je lepší je radši hned rozsekat na kaši :-)

    V tom vám efektně pomáhá i prostředí, které je plné výbušných sudů, nádob s jedem, tlakových lahví s mrazícím plynem a tak dále. Stačí jedna střela a vypukne naprostý řetězový chaos, který je extrémně uspokojivé dirigovat. Úrovně jsou rozsáhlé a většina vašich "úkolů" spočívá v tom, že dojdete k nějaké bráně, tam zjistíte že od ní nemáte klíč, tak jdete zase někam jinam, tam klíč z někoho vytřískáte, vrátíte se k bráně, otevřete ji a za ní vás čeká něco podobného. Zní to hrozně, ale je to naprosto super, protože vy po úrovni sem tam nechodíte, vy se přes ni prostě probíjíte. Hra má tentokrát naštěstí mapu a naviguje vás tam, kam je zrovna potřeba. Ale pokud půjdete jinudy, je to jedno, protože zabloudit není kam ani jak.

    Celé je to zabalené do nějakého příběhu, který je buďto úplně blbý nebo divně překombinovaný, případně oboje dohromady. Každopádně je úplně nepodstatný a slouží jen k rozdělení herní doby na sérii hlavních questů (přičemž ty vedlejší jsou vlastně úplně stejné - prostě chodíte sem a tam a zabíjíte všechno, na co narazíte). Soudě podle 100 % game progressu jsem nakonec byl úplně všude, ale netýká se to trofejí. Tam mi jich ještě hromada chybí a pravděpodobně je nebudu dohánět.

    Jediný problém téhle hry tak vlastně vidím v tom, že je tak moc generická, až se z ní úplně vytratil Lo Wang :-/ Tedy on v ní samozřejmě je, stejně jako celá řada postav z rebootované jedničky. Wang má zase někoho v hlavě (ale na démona Hojiho to ani omylem nemá), zase hláškuje (ale často se opakuje a někam se úplně vytratil typický sarkasmus a humor), zase sbírá sušenky štěstí (v nich ale tentokrát nejsou praštěné hlášky, jen skutečné citáty!)... Ale kdybych se na začátku hry nedozvěděl, že je to Lo Wang, tak by to klidně mohl být kdokoli jiný a hra by myslím fungovala úplně stejně.

    Nicméně nelituju a až bude volná chvilka, tak možná ještě jednou zkusím tu trojku. Ale jen možná. Třeba už jsem na ni dostatečně ostřílený...





    LEFTY
    LEFTY --- ---
    LEFTY: (asi jsem nezavřel /b tag, sorry)
    LEFTY
    LEFTY --- ---
    Citizen Sleeper / PS5 / 6 hodin ? / #dohrano
    Bál jsem se, že se to na PS bude blbě číst a ovládat, ale bylo to v pohodě.
    Příjemná hra, skvělej writing, výbronej soundtrack. Díky kostkám jsem si připadal jako s nějakým gamebookem :-) Dohrál jsem několik endingů a dvojku si určitě kopím. Atmosférou, herní mechanikou i příběhem je to příjemná změna tempa mezi open worldy, který teď hraju nejvíc.

    Zábavná historka - výpadek PSN mi dojebal herní dobu (proto těch 6 hodin odhaduju) a počítání trofejí.


    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    Attack on Titan A.O.T. Wings of Freedom/27 hodin/#dohrano

    Jsem ultimátně nasr... Hra není oficiálně podporovaná na deck, ale spustila se. Tak jsem doufala. Ovšem deck se často vypínal - asi přehřátím, takže několik misí jsem musela opakovat. Zdárně jsem dokončila hlavní linku a chybělo mi posledních pár vedlejších misí. Jenže se hra přestala spouštět a tak jsem zkusila reinstal. A to byla chyba. Přišla jsem o kompletní save!!!! Takže ani nevím, kolik procent všeho jsem dokončila.
    Když pominu blbiny decku, hra je fajn. Ideální na opáčko začátku anime. Sekání praciček titánů mě bavilo. Pár technických věcí bych vytkla, ale víceméně čupr záležitost i když s hořkým koncem
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam