• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    LEFTY
    LEFTY --- ---
    LEFTY: (asi jsem nezavřel /b tag, sorry)
    LEFTY
    LEFTY --- ---
    Citizen Sleeper / PS5 / 6 hodin ? / #dohrano
    Bál jsem se, že se to na PS bude blbě číst a ovládat, ale bylo to v pohodě.
    Příjemná hra, skvělej writing, výbronej soundtrack. Díky kostkám jsem si připadal jako s nějakým gamebookem :-) Dohrál jsem několik endingů a dvojku si určitě kopím. Atmosférou, herní mechanikou i příběhem je to příjemná změna tempa mezi open worldy, který teď hraju nejvíc.

    Zábavná historka - výpadek PSN mi dojebal herní dobu (proto těch 6 hodin odhaduju) a počítání trofejí.


    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    Attack on Titan A.O.T. Wings of Freedom/27 hodin/#dohrano

    Jsem ultimátně nasr... Hra není oficiálně podporovaná na deck, ale spustila se. Tak jsem doufala. Ovšem deck se často vypínal - asi přehřátím, takže několik misí jsem musela opakovat. Zdárně jsem dokončila hlavní linku a chybělo mi posledních pár vedlejších misí. Jenže se hra přestala spouštět a tak jsem zkusila reinstal. A to byla chyba. Přišla jsem o kompletní save!!!! Takže ani nevím, kolik procent všeho jsem dokončila.
    Když pominu blbiny decku, hra je fajn. Ideální na opáčko začátku anime. Sekání praciček titánů mě bavilo. Pár technických věcí bych vytkla, ale víceméně čupr záležitost i když s hořkým koncem
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    Dying Light 2: Reloaded Edition / PC / 93h / #dohrano

    nakonec víc než obstojné pokračování série, ačkoliv mi trochu trvalo než jsem si ho po jedničce oblíbil, dokonce jsem to hrál na dvakrát, rozehrál při vydání, pak odložil, dohrál dnes s kýblem dlc, patchů a vylepšení. a musím říct, že proti release verzi je tam neskutečný porkok a hra je 2x zábavnější!

    oproti jedničce se hra zatraceně zvertikalizovala. změn doznala také práce se staminou a celé temto se zpomalilo a víc ztaktizovalo. což tedy neznamená, že nepoběžíte nocí přispendlený k monitoru, v prstech křeče, myš létá až zapaluje podložku jak se zoufale snažíte nejkratší cestu k uv lampama nasvíceným safespotům a z kapes zoufale sypete veškeré návnady, granáty, miny, pasti a v posledním pokusu vaše durch prosrané trencle, tři volities v zádech, někde v pravo řve howler, zleva fluše spitter a vám už k dalšímu levelu chybí tak maličkooo! smrt znamená ztrátu expů a noc patří prostě jim.

    nedá se nic dělat, budu hodně srovnávat. dl1p probíhalo na začátku epidemie na území zkarantovaného breakout města. v dl2 se také nacházíme v zkarantovaném městě ale to je obehnáno polem bojových chemek, v které velitelé minulusti vsadili své životy. jo a je o dvacet let později. jsme poutník který odvážně cestuje mezi posledními městy, jak Kevin "The Postnam" Costner. nejsme samo tak uplně normálníí, jdeme si pro ségru kterou s náma v dětství zneužíval šílený vědec, který i přes konec světa dál pokračoval v šílené práci na šíleném léku, odhodlán obětovat šíleně moc dětí. jenže se ukáže, že si to z těch osmi let nepamatujeme kór moc přesně. hra má několik možných dobrých/špatných konců. mě se povedl zjevně ten nej, koho jsem mohl, toho zachránil, přidal se k lidu, ne k fízlům, zabránil odpálení raket, a nakonec odešel slavnostně s Lawan do prde... slunce západu. konec spoilerů.

    pohovořme o prostředí. zatímco harran měl řekněme max čtyři patra ve kterých se dalo skotačit a vysoké budovy vás pustily jen do interiérů, tady najednou lezeme po věžácích o desítkách pater, létáme mezi nima na padáku, houpeme se na laně se skobou. to funguje jinak než v dl1, je to fakt houpačka a přitáhnete se jen jednou asi jen o dva metry. s trochou snahy se da stále "vyskákat" po častech desetimetrová zeď ale na všechna dostupná místa se dá dostat i jinak a rychleji. v praxi tedy buď na dopřitáhnutí se k příliš vzdálené hraně, lze i v letu, nebo jak tarzan na lianě. chvilku mi trvalo si odvyknout, že to není instantí výtah, ale pak jsem si zvykl a ani to nevadilo, míst k zasekávání je všude kýbl a pohyb je stále jedna velká nádhera. parkour je jeden z absolutních trumfů dl1 i 2 a funguje naprosto famozně. k tomu se mirrors edge ani assasins creedové nepřibližují ani na dohled. všechno je plynulé, nikdy jsem se nezasekl, když jsem si někde nohy zlámal, naprosto jsem věděl kde jsem udělal chybu. město se navíc hodně mění ať postupem příběhu nebo nějakou vaší volbou v důležitých momentech. a je jich dost a mají na město a pohyb v něm velký vliv.

    jestliže prostředí a pohyb v něm je prvním trumfem série, pak boj je druhým... asi rovnou pokrem. takový festival rozverné brutality, proseklých hrudníků, vyhřezlích vnitřností a vzduchem svištících ledvin a bulev, to se hned tak nevidí. kam se hrabe serie Sniper s nějakým x-ray bullet timem nebo fatality z Mortalu. jedu čepele a to utínání údů, končetin, hlav, půlení trupů napříč i podél, trčící žebra, proseklé lebky, to je prostě radost nad radost. tohle není nic pro něžné duše. opět jako u pohybu, všechno je naprosto plynulé, údery na sebe navazují, krasně se kombinují, festival melee šílenství. zbraní všech druhů a typů dostatek. dl1 s nějakým patchem (frčel strašně serial Walking Dead) přidalo kuše, tady jsou luky součástí standartní výbavy. odemykání speciálních útoků, craftění vylepšení do socketů (tady levelujete recepty, ne věci, super vylepšení), a hlavně, hlavně! opravování zbraní! přišlo to stopro s patchem, dl1 drželo linku že časem se vám všechno rozbije a tím vás nutilo si nej zbraně šetřit. dl2 začalo stejně ale teď to již neplatí! juch!

    technicky je aktualně na hru radost pohledět. pravda, Harran mi prostě přišel útulnější a hrozně se mi líbilo jak z interiéru, nabytku a stylu obecně, strašně smrdělo, že autoři jsou poláci, asi jako když vezmete byt vaší osmdesátilete babičky a telportujete ho do vilky na pobřeží středozemního moře a za oknem jsou najednou palmy a písek :) dl1 byl takový... útulnější? na druhou stranu střešní habitaty přeživších, políčka s obilím, hospody, vaulty GRE, taky to má své kouzlo. hra stále umí čarovat s nasvícením, ozvučením, umí vtáhnout, dokázala mě zastavit v běhu a přimět se pokochat, zejména při změně noc/den. fps drží jak řemen ve 2k na 3060 medium i 4k na 4080 na max.

    a budu si remcat! zatímco zetka dokaží potrápit, lidská ai je tupá jak fošna z tvarohu. v momentě boje, to jo, to si dovedou pomáhat, útočit naráz, snažit se do dostat do zad a podobně. ale když o vás neví, tak lukem sundáte jednoho a pak postupně vraždíte ostatní, co se jdou juknout proč se tam valí najednou pět kámošů a co jim to trčí z lebek. klasika, jé mrtvola, to já do ni jdu dloubnout klacíkem. mhmmm. nehejbe se. kolem nikdo nevidím. tak asi umřel na cukrovku, no nic, stává se, doktoři nejsou, to já se raději beze slova vrátím na svojí pozici... twannng... jé, já umřel v šípem v hlavě!
    další remc bude na to, že fakt nemám rád když mě hra nutí se levelovat stejným skill setem jako v prvním díle. jo, dobře, jsem někdo jinej, je o dvacet let pozdějc, ale fakt se musím znova učit, že když zetko leží na zemi tak se mu dá dupnout na lebku a on tak nějak zdechne? divný žejo, lidi se chovaj stejně, koho by to napadlo.

    sumasumárum: v celkovém součtu má takhle vypadal pokračování série. větší, lepší, delší. ne všechno je v dl2 oproti dl1 změna k lepšímu, ale vetšina je. a pohyb vpřed je evoluce. rovnou tam hážu new game+ protože teď je to o hodně lepší hra než v čase vydání.

    GONZA223
    GONZA223 --- ---
    Kingdom Come: Deliverance - PC - 137,2 hodin

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Need for Speed: Unbound / 26h / Gamepass / #dohrano
    Já vím, závodní hra, ale tahle byla těžce příběhová. Byl to trochu šok, šel jsem do toho, protože jsem měl chuť na akrádové závody a dostal jsem lépe napsaný příběh, než mělo cokoli, co jsem kdy zkusil od Ubisoftu. Já vím, nízká laťka, ale je to Need for Speed.
    Celé reálie jsou dokonale absurdní. Ve městě Lakeshore je před volbami starosty a zároveň se chystá finále soutěže pouličních závodů. V něm máte šanci získat zpět auto, o které vás podfukem připravila bývalá kamarádka. Starostka chce vypudit z města pouliční závodníky, takže utrácí městské peníze za čím dál tím víc dopravních policistů. Pouliční závodníci pak zase ze svých petisetkoňových monster bojují proti útlaku a establishmentu. Je to absurdní, ale skvěle napsaný. Z počátku jsem příběh ignoroval, ale postupem času mě začaly bavit konverzace, které vede hráč s ostatními závodníky a svou crew. Jako chce to dobrou angličtinu, protože závody jsou divočina a číst u toho titulky nejde. Ale jsou tam skvělé hlášky a na konci překvapivé zvraty.
    Závody jsou těžké, ale není třeba všechno vyhrát, aby se dohrál příběh. Vyhrát se musí jen kvalifikační příběhové závody, ve kterých na vás na konci trochu počkají. Obtížnost je relativně fér, dráha je dobře značená, závodní část criterion umí.
    Jediný co mi tam nesedlo byl ten hip-hop setting. Najali rapera A$AP Rocky aby ve hře vystupoval a asi i vybral ostatní hudební podkres. Moc toho o něm nevím, ale připadá mi, že je to idiot. Dřív jsem i poslouchal nějaký hip-hop a bývalo to lepší.
    Komu se tyhle east coast sračky líbí, tak asi 5/5, pro mě mínus jedna za ty pazvuky.

    ERRTU
    ERRTU --- ---
    Kiosk / 2h / PC / #dohrano

    na jednu stranu je to fakt krátké jako prase, na druhou stranu co bych za ty dvě éčka taky chtěl žejo :) sledujeme kuchaře ve fastfoodu na pár metrech čtverečních v průběhu sedmidenní šichty, k obligátním hotdogům a burgerům se postupně přidají palačinky, kafe, salát a finalní friťák, k okénku přicházejí klienti atd.
    žádnou ekonomickou rovinu nečekejte, žádné upgrady, kosmetiku, nic takového. prostě nosíte ze skladu suroviny, ty krájíte, případně hodíte na grill a následně poskládate na talíř. postava se sice pohybuje jako po obrně, na druhou stranu jdou věci házet (krájí se dokonce doslova tak že na salát mrštíte nůž) a rychle to přejde do ruky. projde x více či méně creepy klientu, crrr, konec šichty, repeat.
    hru ozvláštňuje strašidelná linka náhodně se zjevujícího se temného ducha, tajemných telefonátů a v okolí pobíhajícího vraha. v momentě kdy vypadnou pojistky, které musíte nahodit ve skladu, máte garanci že přijde jump-scare. klienti trousí narážky na osud vašeho předchůdce, občas se přijde poptat policie, nebo vás informovat o jaké brutalitě zas došlo mimo výhled z vašeho výdejního okénka. bohužel se mi teda dvakrát stalo, že zazněla hudba, ale já koukal jinam než měl, takže jsem přišel o požitek z úleku :)
    finále mě drobet zklamalo, ale znova, co chci za dvě ečka?
    je to vývojářova druhotina a je to z te přímočarosti dost cítit, neodmítl bych delší, komplexnější a dražší verzi. už jsem promrhal víc času většíma kravinama, nelituju.

    ale kdo je schopnej během té herní doby splnit achievment "nakrájej 500 věcí", to mi teda hlava nebere.

    LEFTY
    LEFTY --- ---
    Catherine: Full Body / PS5 / 11 hodin / #dohrano
    Hele, v jádru je to puzzle o šplhání na věž s prvkama starýho dobrýho Sokobanu.
    To je ale obalený bizarním, ale pěkně udělaným dospělým a zábavným příběhem o věrnosti, lásce a strachu, do kterýho (i když je to říznutý japonskýma společenskýma konvencema) se člověk snadno dostane.
    Ve zkratce: náš hrdina Vincent, ve spokojeným dlouhým vztahu s KRÁSNOU Katherine si vrzne bokem s KRÁSNOU (ale jinak) Catherine, a jeho špatný svědomí a dilema se manifestuje nočníma můrama, kde musí společně s dalšíma nevěrníkama (ve formě beranů) bojovat o život šplháním na věž. Prostě něco, co se stává každýmu z nás, no ne? ;-)
    Ale ta hra má 13 (!) různých zakončení. A na to, abych je dostal všechny, mě to šplhání fakt tolik nebaví a najdu si je na youtube.

    Závěr nemám vyfocenej, protože celá poslední část má na PS blokovaný screenshoty. Tak vám tady přihodím pár zábavných obrázků z cutscenes a aktivit mezi šplháním.
    Všimněte si obrázku, na kterém má Vincent trenýrky, beraní rohy a polštář pod paží - v téhle formě leze každou noc na ty věže :-), potom jednou z "odvážných" fotky, kterými nás Catherine dráždí, a asi nejlepší ztělesnění údivu a děsu, které jsem kdy viděl :-)

    LEFTY
    LEFTY --- ---
    The Stanley Parable: Ultra Deluxe / PS5 / 4 hodiny / #dohrano
    Dohráno, jak se jenom taková hra dohrát dá. Do platiny mi zbývá jedna trofej, která spočívá v tom, že hra musí běžet celé úterý. Líbil se mi novej content, kterej perfektně dál ironizuje hry, jejich výrobu i jejich hráče.

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Sniper Elite Resistance / XSX / 11 hodín / #dohrano

    Eh, skôr DLC k Sniper Elite 5 ako samostatná hra. Bolo to okej, ale je to more of the same. 7/10

    GEE
    GEE --- ---
    BELIEVER: uplne chapu, tady se holt lame chleba a je potreba zacit grindovat. Ja tu poucen z prvniho hrani stravil fakt hodne casu a ono je to pak znat - jen to chce trpelivost a cas. Fakticky tam clovek stravi pulku hry
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Return to Grace / 3h / Gamepass / #dohrano
    Odvážná astronautka se v 36. století vydává na cestu ke Ganymedu, kde by se měla nacházet staletí opuštěná stavba z doby zlaté éry lidské civilizace.
    Vypadá to, že popularita "Deliver us the Moon" inspirovala vznik dalších scifi kraťasů, které jsou jen o málo víc než jen pouhý walking simulátor. Vzpomínám si třeba hry Tacoma nebo v poslední době Invincible.
    Grace má dobrou myšlenku, hezké zpracování a pár nedostatků (hlavně ve scénáři) se snadno odpustí. Komu se líbilo Deliver us the Moon tak si užije i tohle. Je to kratší a jednodušší, ale určitě ne horší.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TRAGED: Jé, tenhle tablet někde mám, myslím že pro PS3 nebo Wii, už nevím. Seženu hru a jdu do toho :-D
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    DEEFHA: Chces real challenge? Tady jedno mas :-]

    uDraw Studio: Instant Artist Achievements | TrueAchievements
    https://www.trueachievements.com/game/uDraw-Instant-Artist/achievements
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    DAVESADE: Sorry, já prostě musel... A Monster Hunter asi ne, nechci v tom strávit půlku života .-)
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DEEFHA: Cywe, radeji presedlej na Monster Huntera, tam jsou poradni dinosauri :).
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    GEE: Já měl FFXIII rád, už když vyšlo, ale nedohrál jsem ho. Zasekl jsem se právě, jak se ten svět otevřel. Všude byli obrovský dinosauři, který jsem nedal, a nevěděl jsem kam mám jít :)
    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    Born of bread/20 hodin/#dohrano

    Hráno na switchi. Takový mladší bratříček Paper Maria ve všech ohledech. Vtipné, nenáročné. Nechala jsem tam pár vedlejších úkolů, ale nějak mě to netrápí

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Color a Dinosaur (1993) / NES @ RetroArch / 1 hodina / #dohrano

    Tak si dneska dáme něco pro zasmání. To je tak: jsem vyloženě trofejní typ :-) A protože Infinite Backlog má trofej za tisíc RetroAchievements trofejí a já jich zatím nemám ani stovku, rozhodl jsem se zabřednout do hlubin tamního diskusního fóra. Mým cílem bylo najít hry, které mají co nejvíc trofejí, které by šly pokud možno co nejsnadněji a nejrychleji získat. Narazil jsem přitom na naprosto neuvěřitelné věci, které si vám dovolím po(s)tupně představit. Tohle je jedna z nich.

    Hra, ve které není co hrát. Šestnáct outlinových dinosaurů, které můžete obarvit deseti barvami resp. vzory. Hra, kterou časopis Nintendo Power v roce 1997 označil za devátou nejhorší hru všech dob ("...the article described the game as Mario Paint without anything fun in it"). To vše určeno pro děti od tří do šesti let a díky RetroAchievements komunitě nyní opatřeno celkem dvaceti dechberoucími trofejemi.

    Color a Dinosaur se v RA kruzích stal takovým svého druhu memem a je nepsanou povinností každého správného retrohráče tenhle klenot pokořit. Díky debilnímu ovládání mi to vzalo hodinu života, kterou už mi nikdy nikdo nevrátí. Ale dokázal jsem to! Níže zřete výtrysky mé kreativity a vězte, že se za ně omlouvám :-D





    GEE
    GEE --- ---
    Final Fantasy XIII/Steamdeck/56hodin/ #dohrano
    Zapomenutej a zatracovanej díl. A přitom zraje jako víno. Pamatuju si, že jsem se bavil už poprvé po vydání na PS3 a teď jsem se bavil znovu. Zároveň se mi potvrzuje, že generace PS3 her je na Deck jako dělaná - vypadá krásně a baterka vydrží klidně 4 hodiny.

    Třinácka vyšla v blbej okamžik, kdy byli všichni hotoví z open world RPGs. Je přístě lineární (až na jednu open location, která je ale dostupná poměrně pozdě) a to jí zlomilo vaz. Nicméně teď - když už je část hráčů open worldů přesycená možná konečně přichází čas, kdy se znovu dostane na výsluní.

    Soubojovej systém je jednoduchej. Hráč se stará o role jednotlivejch postav - kdo bude budovat combo counter, kdo tankovat a kdo se postará o léčení. Role je podle situace během souboje střídat a neustále se přizpůsobovat situaci. O samotný akce už se postará AI. Znovu - v době, kdy jedou auto battlery to najednou člověk vidí v úplně jiným světle.

    Další věc, která mi utkvěla v paměti byla skvělá hudba. A pořád skvělá je.

    Nepochybuju, že se po krátký pauze vrátím i k druhýmu dílu a poprvé rozjedu i ten třetí.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam