• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    SALVATOR: Dal jsi i to DLC ve škole? To se mi na tom celým líbilo snad nejvíc :-)
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    DEEFHA: No jednak škoda, právě už kvůli tomu, jak nádherně to vypadá a jak zajímavý to je settingem obecně, jednak těma vedlejšíma questama a chore aktivitama člověk leveluje, ať už to jsou XP za duše a questy, nebo náramky za vyčištění bran. Nevim, jestli bych endgame zvládnul, kdybych se do toho "vedlejšího" obsahu tolik nepoložil.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    SALVATOR: Main quest by za těch dvacet hodin asi šel, ale přišlo by mi to škoda. Já v tom nechal 60+ na platinu a bavil jsem se celou dobu. Repetitivnost mi nevadí, já jsem tenhlencten chore typ :-)
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    Ghostwire: Tokyo / PC / 77h / #dohrano

    No, naštěstí to bylo dostatečně zábavný, abych to dotáh do konce a hodně tomu pomohlo, že se mi fakt líbilo, jak to vypadá, ale i když to Bethesda jen vydávala, tak to v mejch očích trpí tím, čím spousta her od Bethesdy: mapa jak kráva a úplně na každým kroku namrdáno ikonkama nějaký aktivity, který sou ale v 90 % případů těžce repetitivní. Sem jdi, zlikviduj enemáky, najdi tohle, tohle a tohle, vyčisti bránu. Sem jdi, zlikviduj enemáky, najdi tohle... Dost to zachraňujou taky hodně variabilní vedlejší questy a neobvyklej setting využívající nám poměrně exotickej folklor.

    Mimochodem naprosto nechápu, jak to někdo může prolítnout pod 20 hodin, jako třeba kolega BIMBAS.

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Still Wakes the Deep / PC / 6 hodin / #dohrano
    Docela překvapení, čekal jsem temnější walking simulátor a vyklubal se z toho slušnej horor. Jen se mi klasicky líbila víc první polovina, když člověk ještě moc netuší, oč se vlastně jedná. Ale ve výsledku i tak dost dobrý :)

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    PALADIUS: ja som hral ITT trikrát s rôznymi ľuďmi, z toho prvý raz s manželkou, ten príbeh fakt nebol dobrý.

    Ale v Hazelight hrách je príbeh dôležitý asi ako v pornofilme, takže cajk.
    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    CLAVEN: YMCA, na It Takes Two byl super právě ten vývoj postav, a jak si ti dva k sobě postupně zase našli cestu, když si uvědomili, že potřebují jeden druhého. No a podle toho s kým hraješ je ten příběh důležitý více, nebo méně. K hratelnosti - Split Fiction mě totálně odstřelilo právě tím závěrečným boss fightem a vlastně mě napadá, proč tuhle mechaniku "prolínání" nevyužívali trochu víc, protože to jsem fakt prožil s otevřenou hubou.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    PALADIUS: YMMV, lebo mne sa viac páčil príbeh SF, v ITT bol vyslovene cringe a obe postavy mi liezli na nervy.
    Ale iste sa zhodneme, že tieto hry sa hrajú pre fantastickú hrateľnosť a nie pre príbeh.
    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Split Fiction / 20 hodin / #dohrano

    Borci z Hazelight Studios potvrdili, že příběhové co-op akce fakt umí a těžko v tomhle žánru mohou hledat konkurenci. To dokazují nejen vysoké prodeje (na steamu peak bezmála 260k), ale i extrémně kladné recenze, které se pohybují okolo 97-98%. Je to zkrátka takový dospělejší a akčnější brácha It Takes Two, byť ty akční scény nejsou tak originální a místy začnou spíše splývat. Vizuál je ale naprostá bomba a díky opravdu povedené optimalizaci mi to na 4K televizi běželo okolo 120fps.
    Výhrady bych mohl mít snad jedině k příběhu. Hrdinky bohužel nejsou nijak výrazné, motivy a emoce jsou kýčovité, až tlačené na sílu. It Takes Two bylo takové uvěřitelnější a procítěnější, že člověk i tu slzu dojetí na konci uronil. Každopádně Hazelight studio si zaslouží pozornost, protože to dělají opravdu dobře a funguje to.

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    South of Midnight / XSX / 10 hodín / #dohrano

    Grafika veľmi pekná, príbeh a Southern folklór zaujímavý, design postáv na jednotku.
    Bohužiaľ hrateľnosť priemer, boje dosť repetitívna nuda (s výnimkou boss fightov), ale zase sa dajú preskočiť. Na druhú stranu, žiadne bugy.
    7/10

    KULHY
    KULHY --- ---
    TAP: Please no! :) Na Playdate mám hrozný FOMO. Krásnej kousek hardware i pěkný hry a toolkit.
    TAP
    TAP --- ---
    Casual Birder / 2h / Playdate #dohrano

    První Playdate zářez. Jedna z her Season 1, který bych si rád poctivě prošel všechny. Hrozně rád bych tady vysvětlil, co Playdate je, co je jejich herní sezóna a co za ulítlej ekosystém to všechno je, ale zatím nemám slov, postnu tady nějaký ilustrační odkazy. Ve zkratce konzole od Panicu, co se po 20 letech v dev a indie game publishing (Untitled Goose, Arco, Thank Goodness You're Here...) branži rozhodli nadělit si dárek - vlastní střelnou konzoli s klikou.

    Casual Birder je malá vtipná adventura, která vypadá jako typická plochá rpgmaker záležitost. V momentě, kdy ale ve hře vytáhnete foťák, pochopíte twist (pun intended) - pomocí kliky konzole ovládáte hloubku ostrosti objektivu. Přes hledáček foťáku tak dostává prostředí skutečnou hloubku prostoru, a gameplayem se stává ostření poletujících opeřenců. V kontextu Playdatu asi jedna z "větších" her, co jsem zatím zkoušel byly věci na pár minut, resp hříčky na vyhánění highscore v žebříčcích.

    Btw Playdate zvedl nedávno cenu, ale nabízí (pod podezřele utajeným linkem) refurbed kousky za příznivější obnos, ale počítejte s ostrým clem a poštovným. Každopádně ano, když jsem si ho takhle pořídil já, můžete i vy.
    Playdate Store
    https://play.date/shop/playdate-refurbished/

    Panic, Playdate, Infinite Independence - MinnMax Spotlight
    https://youtu.be/ZSZcJH0ewKw?si=5TCT4dm8B7lc8B9o


    Panic Podcast: Season 1, Episode 6: The Story of Playdate
    https://youtu.be/z3lREw_gf8E?si=abbZ44iOzCZj6TPp


    MIKLO
    MIKLO --- ---
    Road 96 / PS5 / 7 hodin / #dohrano
    Mám tenhle typ her rád a dlouho se mi nestalo, že bych u něčeho v kuse vydržel 3 hodiny. Pak to ale začne poměrně strmě upadat a být hodně repetitivní, ale i tak to byl pěkný zážitek. Hra má skvělý soundtrack. Mohlo by to být trochu dotaženější a propracovanější, vzhledem k faktu, že se titulky na konci hry svou objemností podobají hollywoodskému bijáku, ale ze hry máte pocit, že to musela dělat parta nadšenců tak o 10 lidech. Nějaký screeny mám, ale nedaří se mi je teď vytáhnout, takže obrázek je z netu pro ilustraci.

    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Prey / 25 hodin / #dohrano

    Letošní rok se mi daří dohrávat hry, na kterých už leží pěkně silná vrstva digitálního prachu. Tentokrát je to ze soudku mnohokrát rozehraných, ale nikdy dohraných děl. Prey mi herně nejvíc připomínal Dishonored, nebo Deus Ex: HR. Zbožňuju, když vám dá hra volnost a každé nepatrné zákoutí může obsahovat nějaký zajímavý loot, suroviny nebo easter egg. Když si můžete zvolit mezi tichým soubojem nebo full Rambo módem. Když můžete dveře rozbít, najít k nim klíč, nebo se proplížit skulinku ve zdi. A k tomu všemu temná a hutná atmosféra s povedeným příběhem a několika konci, podle vašich rozhodnutí (na post-titulkovou scénu se fakt vyplatí počkat!). Jediné, co mě trochu mrzelo byl pohyb mezi stanicemi - za celou hru jsem si zapamatoval tak 2-3 trasy, ale jinak jsem bloudil, nebo zoufale googloval kudy kam. Mapa nebyla udělaná zle, ale prostě mi nějak nesedla. Horší orientaci mělo snad už jen Control - který jsem z podobnýho důvodu taky nikdy nedohrál. Kdoví, možná už na něj nastal čas?

    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Crysis Remastered Trilogy / PC / 34 hodin / #dohrano

    Návraty do minulosti přes remastery mám čím dál radši a tahle trilogie rozhodně není odfláknutá. Dá se na ni koukat i dnešníma očima a zároveň mi připomněla starej střih FPS kampaní první dekády.

    Crysis 1 (10 hodin): Přestože můj stroj původní jedničku a tehdejší benchmark ještě jakž takž utáhnul, tak jsem ji tenkrát nedohrál a i teď mi přišla oproti dvěma pokračováním nejslabší. Příjemně ale překvapil soundtrack Inona Zura, kterej slyšitelně trénoval na Fallouta.

    Crysis 2 (11 hodin): Koridorovější dvojka už vyloženě připomíná katastrofickej film, kde všude kolem vás padají mrakodrapy, zatímco se snažíte jako supervoják prostřílet Manhattanem.

    Crysis 3 (13 hodin): Třetí díl je nejblíž vysněný hře na Predátora. V postapokalyptickejch ruinách města můžete jen s lukem a neviditelným pláštěm lovit jednoho nepřítele po druhym a rozebrat tak celou jednotku, než stihne zavolat posily. Anebo si zapnout maximální sílu nanoobleku a čelně na ně zaútočit pod rouškou denního světla.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    NAGASAWA: Fixnuto, projeví se krátce po 10:00.

    Jinak pro ostatní - já jsem shodou okolností začal hrát Stellar Blade zhruba ve stejnou dobu jako kolega NAGASAWA :-) Občas jsme o tom v poště prohodli pár slov, bylo to docela fajn. Nakonec jsem ale trochu zpomalil a i když už mám taky dohráno, hodím sem report až s platinou. Na ní právě pracuju v rámci New Game+ a musím říct, že mě už dlouho nic takhle moc nebavilo. Jako že bavilo, no snad si rozumíme :-D Prostě ta hra je hodně super.
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    Viewfinder - 4.4 hod., na steamu zrovna v akci za polovic (12,5e).
    Hrozne prijemna puzzle jednohubka, vzdalene pripomnelo Witness stylizaci anebo lehce Superliminal mechanikami. Puzzly jsou originalni a zajimave, ale nejsou to zadne silene zakysy, na pozadi lehky storytelling, za dva vecery zfouknute.
    Viewfinder - Announcement Trailer | PS5 Games
    https://www.youtube.com/watch?v=k_lIQ2EZRH8&ab_channel=PlayStation


    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    NAGASAWA: Vždycky mě potěší, když vývojáři myslí v celkovém konceptu hry na kompletionisty, kteří se často počítají sotva na procenta, anebo promile a přizpůsobí jim kompletně NG+, ačkoliv by do toho vůbec ten čas navíc nemuseli unvestovat. Takovej smysl pro detail je vždycky známkou solidní hry. Pokud by měl tuhle kolega Deefha čas a náladu přepsat mi u Stellar Blade celkovej čas v tabulce z 89 na 103 hodin, budu rád :) Díky

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    MATEEJ: na Citizen Sleeper je dobré, že v rámci jedného playthrough môžeš vidieť niekoľko koncov. Ja som mal myslím 4 rôzne (ale sú tam určite aj ďalšie).
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Citizen Sleeper / 17 hodin / #dohrano

    The writing hits hard. Really hard.

    Pokud má hra v mé unavené duši vyvolat nějaké emoce, tak musí její jádro spočívat v psaném textu, ten na mě pořád funguje líp, než motion capture a full voice acting.

    Citizen Sleeper se obvykle definuje jako RPG, ale podle mě to je spíš interaktivní román s puzzle prvky. Ty jsou místy spíš otravné a zdržující, ale asi jde o úmyslný design, který (úspěšně) podtrhuje určité aspekty příběhu a atmosféry hry.

    Už ani nevím, kdy naposledy jsem se ocitl v situaci, kdy si říkám „ještě jedno kolo, abych viděl, jak se posune zápletka s tímhle NPC, aha, tak to je fakt zajímavý, to jsem nečekal, a za pět kol se za ním mám znovu zastavit, ale mezitím zkusím posunout tuhle další dějovou linku…“ a najednou je půl druhé v noci.

    Sn-mek-obrazovky-2025-04-05-214308



    Sn-mek-obrazovky-2025-04-05-214343
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam