• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    Gobliiins 5 / PC / 26.7h / #dohrano

    tak jsem z toho nejakej rozpacitej.

    puzzle nejsou moc slozity, ale:
    - nektery itemy se ve hre odkrejou az pote, co nekdo neco rekne - velmi otravne.
    - az prilis pouziva casovany akce, az je to -ane otravny. toho casu neni moc a pze to hraju na notebooku, kde ta presnost neni jak na mysi, dost casto to nestihnu.
    - autor vyslovene promarnil spoustu prilezitosti ke vtipnym animacim, kdy clovek ze zoufalstvi zkousi 'vsechno na vsechno'.

    engine:
    - ten kokotskej inventar je pres 1/4 obrazovky a vyjizdi porad. dost casto je za inventarem schovana questova vec a ta chujovina se tam fakt plete. v kombinaci s casovanejma akcema je to fakt nasiraci ("musim neco stihnout, ale nestih, protoze vyjelo menu").
    - neda se sejvovat! musi se udelat celej level najednou. do pici!

    a ted dalsi vec co je na tom podivna: ta sexualizace.
    Ignacius je starej devkar, ok, asi to ma bejt vtipny, ale vsechny interakce s zenskym pohlavim jsou... sexualne napjate. spousta koz, ale samozrejme Pierre (vyvojar) to nemuze nechat jen tak a musi tam proste bejt ten pixel navic: bradavka tycici se pod oblecenim. Kdyz da Oups pusu sve vyvolene, jsou ji videt kalhotky atp.
    je to divny - Pierre by mel mozna pred kreativni praci nekolikrat pohonit a dosahnout post-nut-clarity ;)

    MASLIX
    MASLIX --- ---
    CLAVEN: To si umim klidne predstavit i u sebe. Oriho mam porad na pedestialu v tomto zanru, ale hrat znova ho kvuli obtiznosti nejspis nikdy nebudu. Dig serie jsou jednohubky :-)
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    MASLIX: Dig 1 a 2 sú strašne comfy hry, dal som si obe viackrát :)
    MASLIX
    MASLIX --- ---
    SteamWorld Dig 2 / XSS / 16 hodin / #dohrano

    Od prvniho dilu velky skok kupredu. Konecne pouzitelna mapa jeskyni, volitelny teleport, lepsi gear (jetpack vs zebrik, sticky bomb vs dynamit...), variabilnejsi prostredi, skvele minihry v challenge jeskynich. Jen ta hudba je krok zpatky - uz se mi dlouho nestalo, abych ve hre hudbu musel uplne vypnout.

    Tentokrat secrets na 100%. Na uplne posledni upgrade jsem byl zase prilis chudy, tentokrat chybelo 900 zlata :-D

    MBR
    MBR --- ---
    Watch Dogs 2 / 46h / PS5 / #dohrano

    Takova vesela hackerska taskarice. Lajky, followeri, evil korporace, autonomni auta, roboti, orbitalni hacking a tak. Znate to.

    Ke konci je to s tema vsema DLCckama misty stereotypni, ale porad dost dobry.

    MBR
    MBR --- ---
    Ghost of Yotei / 55h / PS5 / #dohrano

    Za me osobne, naprosto subjektivne a vim ze nebudete souhlasit, je to zatim hra roku. Uvidime jeste co novej Metroid.

    Jinak jsem samozrejme nevycistil celou mapu, takze pokracuju v hrani a cekam na updaty a dlc.

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Sigi - Fart for Melusina / 2h / xbox / #dohrano
    Screenshot říká 39minut, ale dohrál jsem to až napotřetí. Ono to vypadá v pohodě, ale když si jeden nedá pozor a nenasbírá v obyčejných úrovních dost životů, tak je ten bossfight na konci celkem oříšek.
    Není to žádné veledílo, ale zaujal mě název a bylo to ve slevě.

    TOFI
    TOFI --- ---
    Mafia: The Old Country / PS5 / 15 hodin / #dohrano

    MASLIX
    MASLIX --- ---
    SteamWorld Dig / XSS / 10h / #dohrano

    Totalni good-feeling oddechovka a jednohubka. Chvilku mi trvalo, nez jsem prisel na to, ze misto umorneho mackani B pro tezbu staci B jen drzet :-D

    Neni to na 100% - secrets jen na 95% a na konci mi chybelo 1000 zlata na koupi posledniho upgrade. Urcite za to muze par smrti s plnym nakladem a parkrat mi tezbu rozdil padajici boulder. Ale co se tyka cistky mapy, tak 100% uz neni co tezit, takze mise uspesne splnena.

    Off to number two :-)

    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Vaporum / 30h / PC / #dohrano

    Krokovací (grid-based) dungeon ve steampunkovém prostředí.

    Trochu ostuda, že jsem to koupil až teď, osm let po vydání, za symbolickou cenu, místo abych podpořil slovenské vývojáře, kteří se věnují žánru už bezmála zaniklému.

    Je to moc dobrý.

    U podobně úzkých a dnes už téměř zaniklých žánrů je vždycky otázka, jestli ten jeden nový titul, co co občas vyjde, jenom shrnuje lety ověřené postupy žánru a dodává jim nový, modernější a líbivější kabátek, anebo jestli taky dokáže přijít s něčím novým.

    Vaporum splňuje obojí. Dobře se na to dívá, dobře se to poslouchá (některé postavy a deníkové záznamy jsou dokonce namluvené), steampunkový svět autoři hezky vymysleli a ještě líp převedli do textur, předmětů, monster a herních mechanismů.
    Novinky spočívají především v soubojovém systému. Problém tohohle žánru je v tom, že šikovné úkrokování a tancování kolem nepřátel je mnohem důležitější, než jak velkou šanci na zásah nebo uskočení má vaše postava/skupinka. Ve Vaporu se to rozhodli změnit tím, že řada monster dělá area damage soustředěnou na čtverce okolo potvory, a ještě navíc tyhle útoky po sobě nechávají trvalý efekt. Pokud si v jiných krokovacích dungeonech vystačíte s „úkrok-otočit-jeb, úkrok-otočit-jeb…“, tady byste tancovali v kyselině nebo ohni. Pořád lze kolem nepřátel tancovat, ale musí se to dělat chytřeji a taneční kroky víc měnit.
    Příjemným zpestřením jsou taky monstra, která jakoby porušovala čtvercovou síť, na jejímž principu všechno funguje, a vysílají laserový paprsek, kterým plynule přejíždí po místnosti.

    Co mě trošičku vadilo, to bylo až příliš časté používání setupu „vstoupíš do místnosti, zapadnou za tebou dveře a ze stěn vylezou nepřátelé“. Ale jinak jsem si to moc užil.

    629690-20251110223530-1

    629690-20251109094131-1

    629690-20251110214233-1
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    LEGI
    LEGI --- ---
    pardon, myslím, že tady jste někdo "recenzoval" 2D z boku něco ve stylu Limbo/Inside jen barevný a z "komunistický" dystopie
    pls osvěžte mi paměť, děkuju
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Alan Wake's American Nightmare (2012) / Xbox 360 / 5 hodin / #dohrano

    Když postupně, tak postupně. Jen jsem dohrál remasterovaného prvního Alana Wakea, pokračoval jsem tímhle asi-spin-offem. Rozhodně to není Alan Wake 2, což původně během vývoje nesprávně prosáklo ven, není to ani DLC (Alan Wake má svoje vlastní) a vlastně to není ani Alan Wake 1.5, ať to člověk bere jak chce. Ale rozhodně je to velice zábavná a svižná jednohubka, která sice lore původní hry asi nijak výrazně neobohacuje, ale rozhodně mu ani neubližuje. Už jen proto, že z něj čerpá velmi sympatickým způsobem.

    American Nightmare se hraje v podstatě stejně jako její o dva roky starší plnotučný předchůdce. Herní mechaniky jsou buďto-to-tožné, nebo drobně vylepšené. Nepřátelé se vyskytují v několika nových variacích a jde o mutace velmi zábavné. Hovory v rádiu, scénky v televizi a poztrácené stránky rukopisu jsou tu také a opět zásadně přispívají k pochopení příběhu. Ano, i ten tu je, ačkoli samozřejmě extrémně jednoduchý (i když ne zcela twistu-prostý). A proč "samozřejmě"?

    Tahle hra totiž vyšla exkluzivně jen na platformě Xbox Live a tam také doteď zůstává pečlivě locknutá (Windows port záměrně nezmiňuji, není prý moc povedený). Hra je tedy rozsahem menší, produkcí skromnější, příběhem prostší a mnohem víc akční, než Alan Wake. Kromě story módu má dokonce i samostatný arcade mód, který jsem ale naprosto vyignoroval. Kosení vln temných nepřátel a snaha o získání co nejvyššího skóre se mi totiž ke spisovateli ve tvídovém saku (ehm, totiž tentokrát v kostkované košili) vůbec nehodí.

    Mimo Xbox Live hra fyzicky nikdy nevyšla, jen ve formě download kódu ke speciální edici Alana Wakea. Případně jako download bonus pro předobjednavatele navazujícího titulu studia Remedy - Quantum Break. X360 market je už víc než rok zavřený, jak se tedy k téhle zajímavé hře dostat? Na pomoc přichází Xbox backward compatibility a investice $9.99, díky čemuž je možné oživit Alana Wakea s hřebíkovačkou v ruce i na moderních Xboxech. A za to patří Microsoftu dík. Ještě by to tak mohlo být v Game Passu, že :-)

    Když jsme u té hřebíkovačky - ano, nabídka zbraní je v téhle hře hodně pestrá, účinnější modely odemykáte postupně spolu s rostoucím počtem objevených stránek rukopisu. O důvod víc se o ně zajímat, jsou totiž opravdu... zajímavé, eh. Musím říct, že s upilovanou brokovnicí v jedné ruce a armádní rychlopalnou brokovnicí v druhé (a baterkou ve třetí...) jsem se konečně mohl cítit aspoň trochu OP, což se mi v předchozí hře série nikdy nestalo.

    Ano, i v tomhle je American Nightmare celkově víc arkádová: v jednom kuse střílet a rozhazovat flashbangy budete muset i ve story módu. Rozhodně víc a častěji, než konverzovat s NPC - už jen proto, že ty jsou v celé hře přesně tři :-) Ale vzhledem k tomu, jak je hra krátká a osvěžující, mi o vůbec nevadilo. Každopádně nelituju, že jsem si tenhle neprávem trochu pozapomenutý kousek zahrál.

    OK, a teď teda Quantum Break!





    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Dead Cells/ 17h / xbox / #dohrano ?
    Hele pocita se dohrano po prvni titulky, nebo se musi dohrat na true ending?
    Protoze pruchod s boss cell asi nedam. Je to krasna hra, hlavne co se tyce hernich mechanik je to proste nadherne vymazleny roguelite. Grafika je slusiva, hrozne se mi libi jak to vsechno odsejpa. Prohlizel jsem si ten lore, hrozne me bavilo, kdyz mi dropnul nejaky gear, ktery byl zaroven odkaz na jinou hru. Mozna se k tomu nekdy vratim a zkusim projit tema poslednima dverma (ktery chteji 5 boss cell) aspon s assist modem.
    Ale protentokrat jsem spokojen.
    Misto screenu hnusnych titulku davam krasny wallpaper, co jsem si dal na plochu, abych se motivoval.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    STSUNG_NAVANA: Zajímavý!
    STSUNG_NAVANA
    STSUNG_NAVANA --- ---
    vivid//stasis / 50 hodin / #dohrano
    vivid//stasis je takova vsehochut. Jedna se castecne o visual novelu, hudebni hru, puzzle hru a obcasne pobihani sem a tam v uplne jinem svete.
    O hru bych nezakopnul, kdybych vsude na discordu a twitteru nevidel screenshoty result screenu. Hra mi prisla podivne blede modroruzova a pixelart stylizace mi take neprisla uplne jako normalni volba pro hru tohoto typu. Hru jsem nakonec nasel a po chvili zmateni jsem se dostal do pribehu visual novely.
    Pribeh je o neurodivergentni nerd trans zene (lesbicce). Takze pokud vam nahodou prijdou dialogy divne, prastene nebo nerealisticke tak vezte, ze reflektuji realitu takove osoby (predpokladam, ze se jedna o zosobneni programatorky samotne. neznam ji takze tohle nemusi byt pravda). Tohle je napriklad jedna z veci, ktera me prisla dobra, ale chapu, ze pro lidi, ktere nenarazili na nejakeho takoveho cloveka to muze byt moc mimo (jejich) realitu. Nechci uplne rikat o cem je pribeh krome toho, ze Saturday se vydava na cestu najit svoji sestru. Abych zde zanechal svuj dojem, tak vam musim prozradit, ze se jedna o pribeh, ktery se zabyva vnitrnim bojem s traumatem (podobne jako v jinych hrach jako napriklad DEEMO nebo Clair Obscur) a zpracovane je to podle me velmi dobre.
    Pokud se clovek nezalekne toho, ze pribehem se naviguje skrze node chart tak vas nasledne asi nezarazi ani to, ze veskere hadanky, co ve hre jsou, jsou spjate nejakym zpusobem s informatikou a matematikou. Pokud tohle clovek bude mit na pameti tak si hadanky velmi usnadni. Ja jsem v prvni casti hry byl uplne vedle a skrabal jsem se na hlave docela dlouho. Az kdyz jsem konecne prozrel tak to bylo lepsi.
    Co se hudebni hry tyce tak me prijde hratelnosti ok. Nehraju 4k a rozhodne ne na klavesnici, takze jsem lehce trpel. Hra ma gimmick. Pouziva specialni noty nazvane bumper. Existuje bud levy nebo pravy. Je to nota, co presahuje dva sloupce a je treba ji potvrdit klavesou, co potvrzuje noty v jednom nebo druhem sloupci. Uprimne je to trochu matouci. Nema to judgment - takze to staci proste trefit. Zbytek hrani je takovy normalni. Padaji noty smerem dolu a na konkretnim miste je clovek musi potvrzovat. Jsou tam dlouhe noty, ktere je treba trefit nazacatku a take na konci pustit. Obtiznosti je celkem dost, 4 ruzne, a pak rozdelene na 1-17. Hra je sice obecne lehka, ale 15-17 levely jsou celkem overkill (pro normalni lidi urcite:-)). Ja jsem vcelku lama a jsem 1000tej na svete, coz je prej celkem dobry. Charty songu jsou vcelku dobre (predpokladam, ze hru moc lidi nehralo, minimalne ne moc lidi ji dohralo - 6 procent podle achievementu). Rozhodne lepsi nez nejmenovana free hra, co hraje snad cely svet.
    Hudba je elektronicka vsehochut. Je tam dost hardcoru a pro hrace hudebnich her dost znamych skladeb. Me se celkem dost libily boss songy. Akorat dost z nich obsahuje nejake vizualni silenosti a nebo miny (proste nesmite je trefit ani mit klavesu zmacklou) takze se mi ani nechteji moc hrat.
    Za me hru bych vrele doporucil, ale na internetu kvuli teto hre probehla spoustu ruznych flamewaru a spousta lidi se snazi tvrdit jak je hra spatna po vsech strankach.
    Jedna se o fanouskovky projekt par lidi a delany pro ty, ktere neco takoveho oceni. Hra ma sice svoje mouchy, ale rozhodne neni spatna.
    V early accessu nebylo moc moznosti jak hru ovlivnovat, co se tyka nastaveni napr. nebo toho jak clovek musel moc grindit songy (hudebni cast). Postupne casu vsak pribyla spousta ruznych nastaveni a ulehceni zivota pro, ty kterym hudebni hry napriklad zrovna nejdou nebo nechteji hrat moc, aby nasbirali body nutne k unlocknuti celeho pribehu. Dokonce ted pote, co jsem failnul posledni boss song nekolikrat za sebou mi to nabidlo moznost ho odehrat, aniz by me to failnulo. Sice jsem toho nevyuzil, ale muze to nekterym usetrit frustraci nad zasekem nad boss songem (hadanky a jejich lusteni bylo podminene obtiznosti a bylo nutne to tak dohrat a ja sam jsem puvodne vykrocil na nejvyssi obtiznost).

    Prikladam fotku jedno z papiru, kde jsem lustil. A jeste jednu hadanku na ukazku

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    GEE: Půjčím ti Xbox :⁠-⁠)
    GEE
    GEE --- ---
    DEEFHA: Quantum break ti závidím. Rozehrál jsem na Steam decku,ale nefungují tam filmečky (což je půlka hry), takže jsem jednoduse bez platformy,kde bych mohl hrát...
    STSUNG_NAVANA
    STSUNG_NAVANA --- ---
    BIMBAS: ja jsem si rikal, ze bych coop i s nekym zkusil, ale nejak se nam se spolubydlicim nakonec nechtelo, pote, co jsme si precetli jak to vypada a kazdej mame fakt jinou taktiku. hral jsem BG3 s ruznyma lidma, co jsem potkal ve VRChatu a to byl teda uprimne dost zazitek. Zvlast kdyz ty lidi v zivote nevideli pravidla dungeons and dragons. jednou jsem si jeste nabehnul do dark urge runu. Tady jsem se spis bal jak by to dopadlo. Oba jsme dost na officery takze by si z nas jeden nebo druhy asi ani nezahral :-)
    spoludbydlo ma taky v oblibe argentu s bolterem a myslim, ze ted hraje pyromancer psykera. ja bych argentu nejradsi zabil. ale neudelal jsem to teda (i kdyz mozna aspon pro achievement ty tri chudaky predam inkvizici jeste). taky jsem ji dal do ruky tezky bolter, ale obvykle mi s idirou umrela driv nez stihla neco udelat. nakonec jsem ji dal do ruku brokovnici a kladivo a pobihala spise na blizko (rana kladivem + burst po pushi). mel jsem ji jako jedinou postavenou na burst fire (az uplne na konci hry jsem dal Jae na to schopnosti taky, aby nemela na burst postih a mela zvyseny rate of fire o asi 27% a damage o 30% 200 momenta). nejak se obecne do moji party nehodila a spis prekazela. a musim rict, ze toho friendly firu jsem si zazil dost (umirani mych postav bylo obvykle prave kvuli tomu - navigatorka se moc neptala). v pozdejsi fazi hry mi nevadil damage, ale nekteri jako muj mily dark eldar, tak davali asi tak 10 ruznych stacku neceho jako toxin, bleeding, slow etc takze to bylo takovy nic moc. Navigatorka davala stabilne immobilize a burning, ze.
    jako na zacatku ctvrte kapitoly jsem si rikal, ze jsem mel jit slavit a hru ulozit. misto toho jsem se snazil u te hromady textu a vseho neusnout. jako tahle hra je dost test toho jestli clovek dokaze cist a pobrat pravidla. jako prislo mi, ze dost abilit je dost nevyvazenych. jako v pozdejsi fazi hry uz to bylo na jednu stranu jedno, ale jak jsem mel takove divoke buildy tak jsem treba u nekterych postav proste nemel co si vzit, aby to bylo k uzitku. priklad muj slavny dark eldar mel pres 100% armor, dodge a parry a vestina jeho abilit prave zvysovala obranu. Navigatorka neudelala za hru jediny utok a ehm no u vanguarda se tak nejak pocita, ze je to melee bojovnik, ze (takze ta spousta attack of opportunity abilit mi byla k nicemu). kazdopadne z jineho archetypu jsem treba mel u nekoho zvyseny ten rate procentualne o neco podle kdovi ceho a pak v jinem archtypu byla stejna vec, ale zvysovala rate o 1. nebo plosne zvyseny damage o 3%, kdyz muzu zvysit o 60 v jinym archetypu. Ano vyzadovalo to nejake dalsi talenty a tak, ale proste ty 3 procenta byly porad tri. A tohle bylo v ten moment vic jak muj utok takovy.
    predpokladam, ze tahle hra bude asi hodne niche i kdyz po vydani BG3 by treba nemusela nutne byt az tolik. uprimne mi to prislo stravitelnejsi nez prvni pathfinder. vim, ze teda oni delali sami az wrath of the righteous (navic teda svet warhammeru je mi blizsi).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam