Alan Wake's American Nightmare (2012) / Xbox 360 / 5 hodin / #dohranoKdyž postupně, tak postupně. Jen jsem dohrál
remasterovaného prvního Alana Wakea, pokračoval jsem tímhle asi-spin-offem. Rozhodně to není
Alan Wake 2, což původně během vývoje nesprávně prosáklo ven, není to ani DLC (
Alan Wake má svoje vlastní) a vlastně to není ani
Alan Wake 1.5, ať to člověk bere jak chce. Ale rozhodně je to velice zábavná a svižná jednohubka, která sice lore původní hry asi nijak výrazně neobohacuje, ale rozhodně mu ani neubližuje. Už jen proto, že z něj čerpá velmi sympatickým způsobem.
American Nightmare se hraje v podstatě stejně jako její o dva roky starší plnotučný předchůdce. Herní mechaniky jsou buďto-to-tožné, nebo drobně vylepšené. Nepřátelé se vyskytují v několika nových variacích a jde o mutace velmi zábavné. Hovory v rádiu, scénky v televizi a poztrácené stránky rukopisu jsou tu také a opět zásadně přispívají k pochopení příběhu. Ano, i ten tu je, ačkoli samozřejmě extrémně jednoduchý (i když ne zcela twistu-prostý). A proč "samozřejmě"?
Tahle hra totiž vyšla exkluzivně jen na platformě Xbox Live a tam také doteď zůstává pečlivě locknutá (Windows port záměrně nezmiňuji, není prý moc povedený). Hra je tedy rozsahem menší, produkcí skromnější, příběhem prostší a mnohem víc akční, než
Alan Wake. Kromě story módu má dokonce i samostatný arcade mód, který jsem ale naprosto vyignoroval. Kosení vln temných nepřátel a snaha o získání co nejvyššího skóre se mi totiž ke spisovateli ve tvídovém saku (ehm, totiž tentokrát v kostkované košili) vůbec nehodí.
Mimo Xbox Live hra fyzicky nikdy nevyšla, jen ve formě download kódu ke speciální edici
Alana Wakea. Případně jako download bonus pro předobjednavatele navazujícího titulu studia Remedy -
Quantum Break. X360 market je už víc než rok zavřený, jak se tedy k téhle zajímavé hře dostat? Na pomoc přichází
Xbox backward compatibility a investice $9.99, díky čemuž je možné oživit Alana Wakea s hřebíkovačkou v ruce i na moderních Xboxech. A za to patří Microsoftu dík. Ještě by to tak mohlo být v Game Passu, že :-)
Když jsme u té hřebíkovačky - ano, nabídka zbraní je v téhle hře hodně pestrá, účinnější modely odemykáte postupně spolu s rostoucím počtem objevených stránek rukopisu. O důvod víc se o ně zajímat, jsou totiž opravdu... zajímavé, eh. Musím říct, že s upilovanou brokovnicí v jedné ruce a armádní rychlopalnou brokovnicí v druhé (a baterkou ve třetí...) jsem se konečně mohl cítit aspoň trochu OP, což se mi v předchozí hře série nikdy nestalo.
Ano, i v tomhle je
American Nightmare celkově víc arkádová: v jednom kuse střílet a rozhazovat flashbangy budete muset i ve story módu. Rozhodně víc a častěji, než konverzovat s NPC - už jen proto, že ty jsou v celé hře přesně tři :-) Ale vzhledem k tomu, jak je hra krátká a osvěžující, mi o vůbec nevadilo. Každopádně nelituju, že jsem si tenhle neprávem trochu pozapomenutý kousek zahrál.
OK, a teď teda Quantum Break!


