• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    KAOZZ: Vynechat trojku by byla škoda, je to asi nejlepší díl. Aspoň pro mě teda. Dohrál jsem ho ale bohužel už na 100%, takže konec. Druhý díl byl naopak můj nejmíň oblíbený, ale multiplayer to tehdy dost zachránil. Měl jsem tam dobrou partu, takže je na co vzpomínat.
    COMODORRE
    COMODORRE --- ---
    Silksong / PS5 / 87h #dohrano

    Velký smutek, že už je to za mnou. Masterpiece, Team Cherry to opět dokázal. Krásný design, hratelnost, hudba, obrovské množství nepřátel a bossů a ano, nebylo to snadné ale ten pocit satisfakce po zdolání těch nejtěžších z nich byl fakt něco. Pure gold. Škoda že získat platinu je tak nadlidský úkol, ale kdoví, možná to jednou zkusím.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    KAOZZ: Bude-li zájem, trojku rád zapůjčím :⁠-⁠)
    KAOZZ
    KAOZZ --- ---
    Forza Horizon 2 / Xbox One X / 25 hodin / #dohrano

    Jak jsem už naznačil v lednu po dohrané Forze Horizon, na dvojku došlo ještě v letošním roce. A protože jsem měl stále v relativně čerstvé paměti moje PTSD z ovládání aut gamepadem, tentokrát jsem opravdu vytáhl zpoza skříně závodní sedačku s volantem, otřel tunu prachu, vyhodil zkamenělé “závodní” ponožky, co z toho vypadly (ty pedály jsou fakt studený), koupil si v akci na Alze docela výhodný Gamepass Essential na půl roku (Forzu 2 mám v Games with Gold, takže bez toho to nešlo) a pustil se do závodění.

    Po Coloradu z Forzy jedničky jsme se přesunuli do fešné krajinky na francouzsko-italské hranici v okolí Monaca. Koncept hry se trochu změnil, patrně s ohledem na multiplayer, takže už není třeba dojezdit všechny závody ve hře a nakonec si dát finální duel, ale stačí dojet pouhých 15 šampionátů (ze 168 celkem), každý po 4 závodech a pak se odemkne finální závod. Tentokrát taky není třída vozů v jednotlivých závodech pevně určená, ale prostě se hra dynamicky přizpůsobí třídě auta, se kterým do eventu vlezu. Tuto změnu rozhodně kvituji. Po dojetí finálního závodu samozřejmě hra pokračuje, a po dalších 15 šampionátech si můžete finále zopakovat (je za něj hrozně moc prachů) a postupně tak doplňovat garáž o hodně drahé vozy. Nicméně hra ohledně endgame velmi spoléhá na zmíněný multiplayer, který už dávno nefunguje. Servery jsou vypnuté a hra už pochopitelně i zmizela z obchodu, takže je poněkud otravné, že mě hra pořád pomocí ingame sekvencí a pobídek “nutí” koupit si datadisky, kteréžto pokusy samozřejmě všechny skončí errorem. Ve hře je sice i několik dalších aktivit jako překonávat sám sebe v rychlostech dosažených u speed traps rozmístěných na mapě nebo výzvy, kdy se s určitým autem plní určitý úkol (rychlost, skill combo, časový limit), ale ruku na srdce, s ukončenou podporou hry a neexistujícím multiplayerem to naprosto ztrácí smysl. Pár jsem jich samozřejmě splnil, ale farmit je rozhodně nebudu. Čili já osobně hru po dojetí prvního finálního závodu považuji za dohranou.

    Se zmíněným volantem se hra ovládala řádově líp než s gamepadem, i když je to pořád jen prachsprostá arkáda. Bavil jsem se tak dobře, jak jsem si od hry sliboval a nevylučuju, že si v nejbližší době ještě pár dalších závodů zajedu, než hra půjde nadobro z disku. Další na řadě (někdy v budoucnu) je Forza Horizon 3, kterou bohužel nevlastním, ani se už nedá koupit, tak buď zkusím štěstí někde na aukru či bazoši, nebo ji úplně přeskočím. To ukáže až budoucnost.

    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    Gobliiins 5 / PC / 26.7h / #dohrano

    tak jsem z toho nejakej rozpacitej.

    puzzle nejsou moc slozity, ale:
    - nektery itemy se ve hre odkrejou az pote, co nekdo neco rekne - velmi otravne.
    - az prilis pouziva casovany akce, az je to -ane otravny. toho casu neni moc a pze to hraju na notebooku, kde ta presnost neni jak na mysi, dost casto to nestihnu.
    - autor vyslovene promarnil spoustu prilezitosti ke vtipnym animacim, kdy clovek ze zoufalstvi zkousi 'vsechno na vsechno'.

    engine:
    - ten kokotskej inventar je pres 1/4 obrazovky a vyjizdi porad. dost casto je za inventarem schovana questova vec a ta chujovina se tam fakt plete. v kombinaci s casovanejma akcema je to fakt nasiraci ("musim neco stihnout, ale nestih, protoze vyjelo menu").
    - neda se sejvovat! musi se udelat celej level najednou. do pici!

    a ted dalsi vec co je na tom podivna: ta sexualizace.
    Ignacius je starej devkar, ok, asi to ma bejt vtipny, ale vsechny interakce s zenskym pohlavim jsou... sexualne napjate. spousta koz, ale samozrejme Pierre (vyvojar) to nemuze nechat jen tak a musi tam proste bejt ten pixel navic: bradavka tycici se pod oblecenim. Kdyz da Oups pusu sve vyvolene, jsou ji videt kalhotky atp.
    je to divny - Pierre by mel mozna pred kreativni praci nekolikrat pohonit a dosahnout post-nut-clarity ;)

    MASLIX
    MASLIX --- ---
    CLAVEN: To si umim klidne predstavit i u sebe. Oriho mam porad na pedestialu v tomto zanru, ale hrat znova ho kvuli obtiznosti nejspis nikdy nebudu. Dig serie jsou jednohubky :-)
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    MASLIX: Dig 1 a 2 sú strašne comfy hry, dal som si obe viackrát :)
    MASLIX
    MASLIX --- ---
    SteamWorld Dig 2 / XSS / 16 hodin / #dohrano

    Od prvniho dilu velky skok kupredu. Konecne pouzitelna mapa jeskyni, volitelny teleport, lepsi gear (jetpack vs zebrik, sticky bomb vs dynamit...), variabilnejsi prostredi, skvele minihry v challenge jeskynich. Jen ta hudba je krok zpatky - uz se mi dlouho nestalo, abych ve hre hudbu musel uplne vypnout.

    Tentokrat secrets na 100%. Na uplne posledni upgrade jsem byl zase prilis chudy, tentokrat chybelo 900 zlata :-D

    MBR
    MBR --- ---
    Watch Dogs 2 / 46h / PS5 / #dohrano

    Takova vesela hackerska taskarice. Lajky, followeri, evil korporace, autonomni auta, roboti, orbitalni hacking a tak. Znate to.

    Ke konci je to s tema vsema DLCckama misty stereotypni, ale porad dost dobry.

    MBR
    MBR --- ---
    Ghost of Yotei / 55h / PS5 / #dohrano

    Za me osobne, naprosto subjektivne a vim ze nebudete souhlasit, je to zatim hra roku. Uvidime jeste co novej Metroid.

    Jinak jsem samozrejme nevycistil celou mapu, takze pokracuju v hrani a cekam na updaty a dlc.

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Sigi - Fart for Melusina / 2h / xbox / #dohrano
    Screenshot říká 39minut, ale dohrál jsem to až napotřetí. Ono to vypadá v pohodě, ale když si jeden nedá pozor a nenasbírá v obyčejných úrovních dost životů, tak je ten bossfight na konci celkem oříšek.
    Není to žádné veledílo, ale zaujal mě název a bylo to ve slevě.

    TOFI
    TOFI --- ---
    Mafia: The Old Country / PS5 / 15 hodin / #dohrano

    MASLIX
    MASLIX --- ---
    SteamWorld Dig / XSS / 10h / #dohrano

    Totalni good-feeling oddechovka a jednohubka. Chvilku mi trvalo, nez jsem prisel na to, ze misto umorneho mackani B pro tezbu staci B jen drzet :-D

    Neni to na 100% - secrets jen na 95% a na konci mi chybelo 1000 zlata na koupi posledniho upgrade. Urcite za to muze par smrti s plnym nakladem a parkrat mi tezbu rozdil padajici boulder. Ale co se tyka cistky mapy, tak 100% uz neni co tezit, takze mise uspesne splnena.

    Off to number two :-)

    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Vaporum / 30h / PC / #dohrano

    Krokovací (grid-based) dungeon ve steampunkovém prostředí.

    Trochu ostuda, že jsem to koupil až teď, osm let po vydání, za symbolickou cenu, místo abych podpořil slovenské vývojáře, kteří se věnují žánru už bezmála zaniklému.

    Je to moc dobrý.

    U podobně úzkých a dnes už téměř zaniklých žánrů je vždycky otázka, jestli ten jeden nový titul, co co občas vyjde, jenom shrnuje lety ověřené postupy žánru a dodává jim nový, modernější a líbivější kabátek, anebo jestli taky dokáže přijít s něčím novým.

    Vaporum splňuje obojí. Dobře se na to dívá, dobře se to poslouchá (některé postavy a deníkové záznamy jsou dokonce namluvené), steampunkový svět autoři hezky vymysleli a ještě líp převedli do textur, předmětů, monster a herních mechanismů.
    Novinky spočívají především v soubojovém systému. Problém tohohle žánru je v tom, že šikovné úkrokování a tancování kolem nepřátel je mnohem důležitější, než jak velkou šanci na zásah nebo uskočení má vaše postava/skupinka. Ve Vaporu se to rozhodli změnit tím, že řada monster dělá area damage soustředěnou na čtverce okolo potvory, a ještě navíc tyhle útoky po sobě nechávají trvalý efekt. Pokud si v jiných krokovacích dungeonech vystačíte s „úkrok-otočit-jeb, úkrok-otočit-jeb…“, tady byste tancovali v kyselině nebo ohni. Pořád lze kolem nepřátel tancovat, ale musí se to dělat chytřeji a taneční kroky víc měnit.
    Příjemným zpestřením jsou taky monstra, která jakoby porušovala čtvercovou síť, na jejímž principu všechno funguje, a vysílají laserový paprsek, kterým plynule přejíždí po místnosti.

    Co mě trošičku vadilo, to bylo až příliš časté používání setupu „vstoupíš do místnosti, zapadnou za tebou dveře a ze stěn vylezou nepřátelé“. Ale jinak jsem si to moc užil.

    629690-20251110223530-1

    629690-20251109094131-1

    629690-20251110214233-1
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    LEGI
    LEGI --- ---
    pardon, myslím, že tady jste někdo "recenzoval" 2D z boku něco ve stylu Limbo/Inside jen barevný a z "komunistický" dystopie
    pls osvěžte mi paměť, děkuju
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Alan Wake's American Nightmare (2012) / Xbox 360 / 5 hodin / #dohrano

    Když postupně, tak postupně. Jen jsem dohrál remasterovaného prvního Alana Wakea, pokračoval jsem tímhle asi-spin-offem. Rozhodně to není Alan Wake 2, což původně během vývoje nesprávně prosáklo ven, není to ani DLC (Alan Wake má svoje vlastní) a vlastně to není ani Alan Wake 1.5, ať to člověk bere jak chce. Ale rozhodně je to velice zábavná a svižná jednohubka, která sice lore původní hry asi nijak výrazně neobohacuje, ale rozhodně mu ani neubližuje. Už jen proto, že z něj čerpá velmi sympatickým způsobem.

    American Nightmare se hraje v podstatě stejně jako její o dva roky starší plnotučný předchůdce. Herní mechaniky jsou buďto-to-tožné, nebo drobně vylepšené. Nepřátelé se vyskytují v několika nových variacích a jde o mutace velmi zábavné. Hovory v rádiu, scénky v televizi a poztrácené stránky rukopisu jsou tu také a opět zásadně přispívají k pochopení příběhu. Ano, i ten tu je, ačkoli samozřejmě extrémně jednoduchý (i když ne zcela twistu-prostý). A proč "samozřejmě"?

    Tahle hra totiž vyšla exkluzivně jen na platformě Xbox Live a tam také doteď zůstává pečlivě locknutá (Windows port záměrně nezmiňuji, není prý moc povedený). Hra je tedy rozsahem menší, produkcí skromnější, příběhem prostší a mnohem víc akční, než Alan Wake. Kromě story módu má dokonce i samostatný arcade mód, který jsem ale naprosto vyignoroval. Kosení vln temných nepřátel a snaha o získání co nejvyššího skóre se mi totiž ke spisovateli ve tvídovém saku (ehm, totiž tentokrát v kostkované košili) vůbec nehodí.

    Mimo Xbox Live hra fyzicky nikdy nevyšla, jen ve formě download kódu ke speciální edici Alana Wakea. Případně jako download bonus pro předobjednavatele navazujícího titulu studia Remedy - Quantum Break. X360 market je už víc než rok zavřený, jak se tedy k téhle zajímavé hře dostat? Na pomoc přichází Xbox backward compatibility a investice $9.99, díky čemuž je možné oživit Alana Wakea s hřebíkovačkou v ruce i na moderních Xboxech. A za to patří Microsoftu dík. Ještě by to tak mohlo být v Game Passu, že :-)

    Když jsme u té hřebíkovačky - ano, nabídka zbraní je v téhle hře hodně pestrá, účinnější modely odemykáte postupně spolu s rostoucím počtem objevených stránek rukopisu. O důvod víc se o ně zajímat, jsou totiž opravdu... zajímavé, eh. Musím říct, že s upilovanou brokovnicí v jedné ruce a armádní rychlopalnou brokovnicí v druhé (a baterkou ve třetí...) jsem se konečně mohl cítit aspoň trochu OP, což se mi v předchozí hře série nikdy nestalo.

    Ano, i v tomhle je American Nightmare celkově víc arkádová: v jednom kuse střílet a rozhazovat flashbangy budete muset i ve story módu. Rozhodně víc a častěji, než konverzovat s NPC - už jen proto, že ty jsou v celé hře přesně tři :-) Ale vzhledem k tomu, jak je hra krátká a osvěžující, mi o vůbec nevadilo. Každopádně nelituju, že jsem si tenhle neprávem trochu pozapomenutý kousek zahrál.

    OK, a teď teda Quantum Break!





    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Dead Cells/ 17h / xbox / #dohrano ?
    Hele pocita se dohrano po prvni titulky, nebo se musi dohrat na true ending?
    Protoze pruchod s boss cell asi nedam. Je to krasna hra, hlavne co se tyce hernich mechanik je to proste nadherne vymazleny roguelite. Grafika je slusiva, hrozne se mi libi jak to vsechno odsejpa. Prohlizel jsem si ten lore, hrozne me bavilo, kdyz mi dropnul nejaky gear, ktery byl zaroven odkaz na jinou hru. Mozna se k tomu nekdy vratim a zkusim projit tema poslednima dverma (ktery chteji 5 boss cell) aspon s assist modem.
    Ale protentokrat jsem spokojen.
    Misto screenu hnusnych titulku davam krasny wallpaper, co jsem si dal na plochu, abych se motivoval.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    STSUNG_NAVANA: Zajímavý!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam