1000xResist / 16h / Switch #dohranoTím jak jsou áčkový tituly čím dál nablejskanější a zajetý žánry a frančízy si akorát žerou vlastní ocas, tím víc mě to žene při výběru her do temných zákoutí malých indie her.
1000xResist je dílo ze studia Sunset Visitor, což je hrstka lidí okolo experimentálního divadla/audiovize ve Vancouveru. V době pandemie se rozhodli svůj tvůrčí tlak nasměrovat do neprobádanýho území videoher a nezalekli se ničeho. V Unity tak za 4 roky prakticky na koleni zbastlili neskutečně osobní a poutavý vyprávění příběhu, který se motá kolem dědičných traumat, vzpoury a smíření, prvotního hříchu a odpuštění, symbolů a fanatismu, okupace, vyhoštění... zároveň jde o skvěle napsaný scénář ve sci-fi, cosmic horror, highschool a postapo prostředí a všechno je vyprávěno nelineárně, motá se přes sebe, samo se doplňuje a následně samo podráží... Zní to jako kočkopes, ale krásně to funguje. Přes lowbudget vizual je naprostá většina scén vymodelovaná jako obrazy z divadelní hry, má to svůj rytmus a kinetiku, drama i nonverbální režii. A skvělou hudbu a tak autentickej až civilní dabing, že se může jít celý motion capture herectví se svým uncanny valley postavit na hanbu.
O ději nic povídat nebudu. Autoři sami přiznávají inspiraci NieR: Automata, Kentucky Route Zero a walking simulátory What Remains of Edith Finch nebo Firewatch, což se nedá popřít, ale svébytnosti 1000xResist to neubírá ani o píď. Dílo, který pokládá složitý otázky, aniž by nutně mělo na všechny odpověď a i přesto do titulků odchází hrdě středem, s rovným hřbetem, byste si měli zahrát i vy.
#goty2024[TAP @ GameShots :: screenshoty z her]