• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    V__MMáchův Industriál
    Podpořit další dokumentární práci možno třeba zde: https://buymeacoffee.com/viktormacha

    Mám rád těžký průmysl.

    Tak strašně moc, že jsem jeho fotografické dokumentaci věnoval posledních 13 let života.
    Jenomže svět vysokých pecí a tajemně dunících továrních hal z našeho světa pomalu mizí a tak se můj archiv pomalu ale jistě stává jejich pohřebištěm.

    Ale hutě a doly na fotografiích žijí dál. V galeriích, soukromých sbírkách, podnikových prezentacích, nebo třeba ve formě obrazů, které občas podle mých snímků vznikají.

    A abych už zbytečně nespamoval jinde, budu si všechno odkládat zde.


    Třeba to někoho bude bavit.


    Viktor
    http://www.viktormacha.com
    https://www.instagram.com/viktormacha/


    (poznámka pro mě, když vkládám fotku .))
    rozbalit záhlaví
    V__M
    V__M --- ---
    JONEZ1: Já jsem vlastně nakonec rád, že to Španělsko nevyšlo. Celých těch 14 dní tam lilo jak z konve, takže přeložení na bezlistý říjen bude ideální. Pokud teda zase nebude covid, nebo tak něco..
    JONEZ1
    JONEZ1 --- ---
    V__M:: skvělé zprávy.
    Ale víš co je vtipné. Jak jsi sem psal s tím Španělskem, když jsem to vyprávěl ženě, její první reakce byla: "Já bych si najala nějakého řidiče, nebo jezdila taxíkem".
    V__M
    V__M --- ---
    Španělsko nevyšlo, ze žalu jsem tedy resuscitoval všechny před-covidové povolenky v Anglii a světe div se, ono to vyšlo. Před pár hodinami jsem přistál.

    4 dny, 3 zrušené lety, 1 slévárna, 1 ocelárna, 3 válcovny, 4 kovárny a pár šachet. Plánování na minuty, ale klaplo to všechno do posledního puntíku. A to i přesto, že všechny půjčovny aut měly beznadějně vyprodáno a tak jsem si dva dny před odletem sehnal vlastního řidiče z řad anglických fanoušků.

    Tak buďte v pozoru, nové fotky a příběhy se blíží.

    V__M
    V__M --- ---
    Další vysoká pec vstupuje do historie..

    Pec nám spadla | Viktor Mácha
    https://www.industrialnifotografie.cz/blog/pec-nam-spadla-180.html
    V__M
    V__M --- ---
    Psal se rok 1896 a jakýsi Antonio Beltrame si založil v italské Vičenzi malou slévárnu se strojírnou.
    A v roce 2022 mne jeho vnuk, Carlo Beltrame, pozval do několika jeho hutí. Skupina Beltrame patří na poli těžkého průmyslu k největším rodinným firmám současnosti.

    Všechny fotky zde:
    Afv Acciaierie Beltrame, Vicenza | Viktor Mácha - industrial photography
    https://www.viktormacha.com/galerie/afv-acciaierie-beltrame-vicenza-425/
    Vicenza, Itálie, 2022



    Na snímku 140 tunová pec značky Tenova z roku 2010.
    V__M
    V__M --- ---
    KAERO: Tam jsem nikdy nebyl vpušten. :(
    KAERO
    KAERO --- ---
    Koukam ze neni nafoceno bohuminske dvojkoli. Uz je to asi trochu mimo velke hute a slevarny, ale me vzdy fascinoval pohled na dlouhe rady vylestenych dvojkoli, velka zhnouci kola nebo napravy polevane fluorescencni kapalinou.
    V__M
    V__M --- ---
    Čau, tady máte záznam mé přednášky o ukrajinském těžkém průmyslu, dokud je to aktuální:
    Ukrajina, černé srdce Evropy
    https://www.youtube.com/watch?v=wiqfwMxt20U
    V__M
    V__M --- ---
    KOC256: ano :))
    KOC256
    KOC256 --- ---
    V__M:
    Ten igelit je anticovid?
    V__M
    V__M --- ---
    Čau, ač pořád zdrcen nezdarem španělské expedice, archiv nezná emocí a musí být dál a dál aktualizován.

    Zde tedy nový set fotek z .... ne, tohle není Balkán, tohle je jedna z posledních žijících částí Vitkovic - válcovna obručí MRWheels z roku 1909.
    Komplet: https://www.viktormacha.com/galerie/mrwheels-ostrava-424/

    Pokud vše dopadne, budu tam po prázdninách pořádat komentovanou prohlídku v rámci festivalu Pestré vrstvy. Info dodám.


    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    V__M: fakt pech =/ tak snad v tom září bude správný pochmurno ;)
    V__M
    V__M --- ---
    TEAPACK: Nešlo. Expresní řidičák trvá 5 pracovních dní (sic!), takže by mi došel někdy v úterý, čili dva dny před návratem.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    V__M: To je škoda. Ono, nechat někomu doma plnou moc na vyzvednutí nového řidičáku a pak si ho nechat poslat DHL/Fedex do hotelu na cestě a mezitím to zkusit přes nějaký car-share/taxi? Sice by to stálo pár tisíc navíc, ale šlo by stihnout aspoň něco...
    BALAENA
    BALAENA --- ---
    V__M: šmankote... to je mi líto, jen to čtu...
    V__M
    V__M --- ---
    KOC256: Buď vše nebo nic. Do masterplanu nelze zasahovat.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    V__M:
    A nedávalo smysl to nějak prořídnout a stihnout alespoň něco?
    V__M
    V__M --- ---
    KOC256: Vše jsem zvážil a vzhledem k brutálně předimenzovanému itineráři (jako obvykle) byla tohle jediná možnost. Večer si ještě popláču do polštáře a pomalu začnu plánovat září.
    V__M
    V__M --- ---
    ENDER: Hm, zítra v 9:00 se mám hlásit na vrátnici v Bilbau. To asi nestíhám..
    KOC256
    KOC256 --- ---
    ENDER:
    Já si půjčil auto v Severní Makedonii jel jsem do Kosova, pak do Albánie a pak do Montenegra. Všude “pečlivé” kontroly a až při návratu zase do Makedonie (stejnou cestou) zjistili, že mi v půjčovně dali techničák k úplně jinému autu… BTW: to auto měla být zánovní Mazda II a v realitě to byla 6 let stará ochcávka v nouzovém režimu, ale automat a kůže…

    V__M:
    Po bitvě každý generál, ale prostě bych se snažil tam někoho dostat - alespoň poblíž, nebo letenky uhrát na nemoc - při tolika cestování nemáš nějaké pořádné pojištění? nebo zápůjčku auta trochu více nadivoko, většinou jsou v místech i méně profláknuté půjčovny…, a co jízda sockou asi IMPA pokud to mělo být po celém Španělsku?

    Ale asi předpokládám, že všechny možnosti jsi zvážil a opravdu to bylo no-way… :(
    ENDER
    ENDER --- ---
    V__M: sednul bych do auta v cr a jel autem z cech... Nejednu dovolenou jsem absolvoval bez ridicaku :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam