FATE CORE tvorba postavy
Projdeme kroky pro tvorbu vašich postav. Můžete psát sem nebo přímo mě. Cílem bylo původně seznámit se s FATE, tedy se držím základního FATE CORE CZ (viz nástěnka). Ač při ruce mám Fate Worlds: Worlds on Fire, kde hasiči jsou nám docela blízcí a je vidět, že tvorbu postavy lze také pojmout jinak, a také Mashed RPG, které je vyloženě M*A*S*H RPG ale na jiném systému. Zpětná vazba vítána, případně mohu upravit víc podle hasičů (mají jiné tři fáze pro získání základních aspektů než historii a ostatní postavy).
Idea postavy
Co bude základní koncept vaší postavy a co bude její problém.
Koncept je věta, která charakterizuje vaši postavu. Nejsnažší je zapojit vaši lékařskou pozici, ale nemusíte. Tedy koncept může být něco jako "vytříbený chirurg". Nabízí se také charakteristiky, tedy popisy které spíš charakterizují přístup postavy ke světu, tedy "zubař pacifista". Mashed v sobě mělo i nápady na koncepty. Vybírám ty, které nekorespondují přímo s povoláními. Pokud budete vědět jak je správně česky uchopit co nejméně slovy, tak sem s nimi, ale můžeme použít i jejich názvy. Samozřejmě můžete vytvořit i vlastní:
anděl = někdo kdo je v MASH vskutku pro to, aby zachraňoval životy, odvedenec = dostal se do armády v rámci odvodu, prošel tréninkem a je tam z donucení, kovboj = ten, co to má celé na háku
Můžete u toho myslet na to, jak vlastně chcete aby vaše postava zapadla do příběhu a co by měla řešit. Problém jsou nějaké osobní boje a překážky s kterými bojujete, ať už "vztekloun", "sukničkář" nebo specifické jako "nemá rád krev". Myslete u tohoto, co vlastně chcete za vaši postavu řešit.
Nedávná historie
Popište v odstavci nějakou nedávnou událost/dobrodružství. Ideálně spojené třeba s příjezdem na základnu nebo vstupem do armády či tak něco. K tomu si ještě stvořte aspekt, alias něco co se s tím pojí a co se bude později v příbězích zas používat.
Vztahy
Popište jak jste s dvěmi ostatními postavami (viz jejich popisy již zde uvedené) se setkali a jaký máte vztah. FATE to popisuje jako že buď můžete komplikovat dobrodružství nebo řešit situaci jiné postavy nebo obojí. Opět to můžete popsat menším dějem a ke každému stvořit jeden aspekt.
Dovednosti
Zvolte si z následujících dovedností tzv. pyramidu: 1 skvělá (+4), 2 dobré (+3), 3 slušné (+2) a 4 průměrné (+1).
Návrh na dovednosti, upravené oproti základnímu FATE, jinak viz základní FATE:
Odpočinek = dovednost na zbavení se vlastního stresu, Diagnostikovat, Ošetřit, Vyjednávat, Manévrovat, Přesvědčit, Sehnat = v armádě se holt často věci někde seženou,
Triky
Vyberete si 3 triky (zjednodušuji), modifikátorů dovedností. Triky volte k dovednostem jako něco, co vám ve vybrané, úzké, oblasti dá bonus. Např. u chirurga to, že je specialista na amputaci horních končetin. Možno také trik popsat tak, že dělá něco speciálního či umožňuje použít dovednost místo jiné. Opět, co mi dáte, to budete dostávat (dle možností).
Rest
Budeme mít 3 body osudu a budeme používat i standardní stres. Ale k tomu bych se dostal ještě později nebo nejlépe doporučil si pravidla přečíst. Také asi si dovolím jednu změnu oproti základu s tím, že všichni dostanou aspekt hodnosti. Jen nejprve zkusím zjistit, jak jsou ca hodnosti v polní nemocnici :)