• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JVMLOKFATE RPG (OOC)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    KARADUM: Tož já si počkám, jak Mráz zjistí, že motorka nejde ani nastartovat (kouř se konat nebude, neboť palivo vůbec nejde z nádrže, o to se Jára postaral), ani mu zařadit kvalt a bude to prostě dost zjevné. Je to asi jako kdyby sis sedl na motorku, chtěl ji nastartovat a jediné, co by se dělo, by bylo protáčení startéru na základě šlapání na startovací páku. Jenom takový kovový zvuk startéru a alternátoru, nic víc. Ani kontrolka se nikde nerozsvítí. Je to prostě rozbité. Tož to asi odehraj za Mráze, pak můžeme reagovat a řešit. Včetně změny scény a navození nových aspektů.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    KARADUM: 2057 sedí víc a nemusíme vymýšlet hyper-super-trooper-pičovinky.
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    BURKHAR: Za me zelena.

    Co jsem mel puvodne v umyslu by bylo Mraze nechat nasednout, ta by bafla jeste treba s nejakym dramatickym cernym kourem. Mraz by zanadaval jak v armade nic nefunguje a vinici by se tvarili jako ze nic.

    Jinak nemocnice je vybavena vlastnimi vozidly, standardne nejake "jeepy", tedy mohou byt humvee-like stroje, podobne stroje upravene na prevoz pacientu, vetsi prevoz pacientu, a pak nejake vetsi vozy co lze rozdelat pro osetrovani bliz na fronte a slouzi i jako zazemi u polni nemocnice. Plus logisticke vozy.

    Coz me vede na myslenku, ze asi jeste zkoriguji rok, 2117 je asi moc do budoucna a jiste uz by se nejezdilo s humvee. Stacilo by vam 2057 trebas?
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    JVMLOK: Default FATE. Ty faze se daji menit (napr. hasici v jednom FATE modulu maji aspekty podle historie "jak jsi se stal hasicem", prihoda z detstvi co utvari charakter, rozhodnoti pridat se k hasicum a motivace a pak nejaka zkusenost uz ze sboru). Hlavni je, aby ti vzniklo dost aspektu na hru a pripadne muzete zacit s tim, ze si aspekty dotvorite behem hry.


    ACHERON: Ano.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    JVMLOK: me se to jako napad libi ale pochopil jsem to dobře ze aspekty by se měly dat aktivovat?
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    BURKHAR: "Kocour není doma, myši mají pré" je dost dobrý :)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    tyyvole to je pondeli :)

    ALTAR_OF_FILTH: Tady bych se na chvíli zastavil.
    Tvorba postavy je podle FATE, aspoň jak jsem to včera pochopila a psal, rozdělená do několika fází, z nichž ta poslední spočívá ve vytvoření aspektů mezi postavami navzájem, a je to takovej pěknej kreativní moment

    Fáze jedna: Popište její první dobrodružství.
    Fáze dvě: Zkřížení cest
    Fáze tři: Opětovné zkřížení cest (Popište, jak se vaše cesta zkřížila s dalšími dvěma postavami)

    Možná by šel celý ten PbP úvod jako 3. fázi tvorby postav, kde jsme si eden druhého lehce ošahali, vyvořili si vztahy, které doplní to, co jsme si původně napsali do osobáků (Tadeáše mírně odpuzuje Ferdinandovo opilectví atp.)

    A tím můžeme v podstatě považovat tvorbu postavy za uzavřenou s tím, že pro první "Scénu" nebo situaci, teď nevím jak ta hierarchie ve hře funguje, máme platné aspekty (na nástěnce v IC)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    KARADUM: Paráda, je to jasné a přehledné.

    Můžu v rámci scény udělat ještě něco? Nejlepší by IMHO bylo nechat Mráze zjistit, že motorka je nepojízdná, tím by se vyvolal situační aspekt "Cimrmane, oprav to!" a Mráz by odjel v něčem jiném.

    Jsou tam nějaké Jeepy? Nechť prosím GM nastíní, co má MASH za vozový park. Cimrman to musí vědít, n'est-ce pas?

    Pak by se dalo uskutečnit scavenge na skládce, desátníci u motorky by byli zjebáni a nekladli by odpor. Oprava by zabrala reálně několik minut, ale Cimrman by trochu zdržoval a pak by s Danem jeli na zátěžovou zkoušku po opravě.

    Všechno by možná stihli, než se vrátí Mráz.

    Kocour není doma, myši mají pré (mimochodem, to by mohl být situační aspekt, až Mráz odjede).
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    ALTAR_OF_FILTH: Ani jsem to nebral jako osobni kritiku.

    JVMLOK: Toz, nastrelil jsem inspekci :D Na to vynucovani nejsem zvykly, ale budu muset.

    ALTAR_OF_FILTH: Napisi jeste explicitni aspekty hry do zahlavi.
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    Ale velmi relevantní podotek imho je, jak moc je potřeba aspekty řešit předem: Aspekty scény imho ne nutně (ty budou z části vyplývat ze situace, z části se budou dotváře). Aspekty hry, pokud tomu správně rozumím, je potřeba vyřešit předem.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Stejne tak muzes vybutit “spatne vidis na levy oko” (aspekt postavy
    Jako
    “Uklouzls na blate”(blato aspekt sceny)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    KARADUM: mj vynucovat jsou i aspekty hry nebo situace...
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    KARADUM: myslim jeste jedna vec, a to je ze s definici situace musis zacit ty, my pripadne doplnime. Tedka se to odehralo cely naopak a GM mohl byt rad ze vubec dostal hlasovaci pravo :-)
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    KARADUM: Ono to asi vypadá jako kritika, ale není, mea culpa maxima. A souhlasím stran té obvyklosti řešení. Spíš jde o to, že by bylo zajímavé většinu mechanik projet při první vhodné příležitosti, ne až to bude vysloveně třeba.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    KARADUM: ja prave tak delal ten problem postavy a aspekty ze to bude tvorit problemy za ktery se pak generuji body osudu?
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    Ja nevim, jak hrajete RPG vy, ale vyslovene je pravda dokud to neni revidovane treba kvuli nejake inkonzistenci, zbytek se da ujasnit/doptat. (A jsou tam dvere? ap)

    Ve FATE mi to prijde celkem jednoduche. Alespon moje interpretace:

    Mame aspekty, ty mohou mit ruzne trvani (ktere je nejak popsane v pravidlech - aspekt hry, postavy, situace, ...) ale jde to shrnout ze aspekt trva, dokud je platny. Aspekt nasi hry by slo oznacit "Eurovalky" a to bude trvat dokud bude valka. Aspekty uklizenosti padnou po nynejsi scene.

    Aspekt muze byt cokoliv a je to de facto vypichnuta zvlastnost sveta. Napr. nemusime mit explicitne aspekt na gravitaci ap. To jsou veci, ktere funguji na pozadi automaticky. Ale napr.

    Jedine, co jsme ignorovali jsou body osudu, mae culpa.

    Jak pisi pravidla, body osudu utracite abyste:
    • Vyvolali aspekt - pokud nemate vyvolani zdarma
    • Aktivovali trik
    • Odmítli vynucení
    • Vytvořili příběhový detail

    To vynuceni je kdyz DM pouzije aspekt proti vam a za to ziskate bod osudu:
    - neco se vam na zaklade vaseho aspektu stane
    - nejak se na zaklade vaseho aspektu rozhodnete (DM za vas)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    S dovolenim sem kopnu
    OD: ALTAR_OF_FILTH 10:37:12 17.5.2021 --- [08:54 :: sledované]
    Roger
    ALTAR_OF_FILTH
    KOMU: ALTAR_OF_FILTH 10:29:05 17.5.2021 --- [08:54 :: sledované]
    My jsme mu zatim nedali oc prostor
    ALTAR_OF_FILTH
    KOMU: ALTAR_OF_FILTH 10:28:51 17.5.2021 --- [08:54 :: sledované]
    Ale to vyzaduje aktivni praci GM :-)
    ALTAR_OF_FILTH
    KOMU: ALTAR_OF_FILTH 10:28:32 17.5.2021 --- [08:54 :: sledované]
    Pak jsem si to vybral, setridil, nektery jsem dal high level a z dalsich jsem si udelal rezervoir ze kteryho jsem stavel sceny
    ALTAR_OF_FILTH
    KOMU: ALTAR_OF_FILTH 10:28:14 17.5.2021 --- [08:54 :: sledované]
    Tohle je dulezity, pojdme to vzit do OOC
    ALTAR_OF_FILTH
    KOMU: ALTAR_OF_FILTH 10:26:54 17.5.2021 --- [08:54 :: sledované]
    Ja teda kdyz jsme hrali FAE tak jsem rozdal posadce kazdymu 3 lepiky a rekl jsem jim, at mi napisou co chteji, aby tam bylo
    ALTAR_OF_FILTH
    KOMU: ALTAR_OF_FILTH 10:26:14 17.5.2021 --- [08:54 :: sledované]
    Je to takovy kostrbaty jojo.
    ALTAR_OF_FILTH
    OD: ALTAR_OF_FILTH 10:19:56 17.5.2021 --- [08:54 :: sledované]
    Popravdě mi ta příprava hry připadá spíš jako účetnictví, než jako pen and paper RPG. Dost váhám, jak bych děckám kolem 12 vysvětloval rozdíly "aspektem hry" a "aspekt scény". A ve zjednodušené variantě bez všech těch věcí zase pořád nwm, proč bych měl použít jako základ zrovna FATE.
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    Imho bychom měli před dalším posunem děje vyřešit ty systémové věci. Principy PbP jsou asi víceméně jasné, komplikace spojené s tímhle způsobem hraní dtto. Takže bych se trochu zasoustředil na tu více "FATE" část hry (já hraju protom že jsem si právě chtěl vyzkoušet primárně ten systém, nepochybně v tom nejsem sám).
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    BURKHAR: Vozidla v tabore jsou k dispozici, tak ho muzes jen presmerovat tam, nebo pockat na to, az naskoci na motorku a ta blafne.

    Pak bych to posunul asi na dalsi scenu.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    ALTAR_OF_FILTH: neco jako “Svitime kdyz sviti”...”Doktoři na baterky”...
    Nevim. Tyhle aspekty jsou docela v pusobnosti Burkharova charakteru...
    Ja popremyslim jeste nad vecma ktery mam v asektech u Tadease, aby to ziskalo vyuzitelnost v settingu....
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam