• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JVMLOKFATE RPG (OOC)

    Klub slouží k podpoře a organizaci Play By Post hraní FATE, domluvě HRÁČŮ a GM, diskuze o pravdilech, settingu, vyjasňování situací a veškerá další metakomunikace Out-Of-Character.
    K diskuzi bude přidružený klub (IC) sloužící k samotnému hraní a interakci GM a POSTAV. Přístup po předchozí domluvě pro hráče.

    Pravidla kompletně ke stažení zde:
    http://fatesrd.d20.cz/fate-core-system/1-zaklady.html#vitejte-ve-fate
    rozbalit záhlaví
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    tyyvole to je pondeli :)

    ALTAR_OF_FILTH: Tady bych se na chvíli zastavil.
    Tvorba postavy je podle FATE, aspoň jak jsem to včera pochopila a psal, rozdělená do několika fází, z nichž ta poslední spočívá ve vytvoření aspektů mezi postavami navzájem, a je to takovej pěknej kreativní moment

    Fáze jedna: Popište její první dobrodružství.
    Fáze dvě: Zkřížení cest
    Fáze tři: Opětovné zkřížení cest (Popište, jak se vaše cesta zkřížila s dalšími dvěma postavami)

    Možná by šel celý ten PbP úvod jako 3. fázi tvorby postav, kde jsme si eden druhého lehce ošahali, vyvořili si vztahy, které doplní to, co jsme si původně napsali do osobáků (Tadeáše mírně odpuzuje Ferdinandovo opilectví atp.)

    A tím můžeme v podstatě považovat tvorbu postavy za uzavřenou s tím, že pro první "Scénu" nebo situaci, teď nevím jak ta hierarchie ve hře funguje, máme platné aspekty (na nástěnce v IC)
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    ALTAR_OF_FILTH: Ani jsem to nebral jako osobni kritiku.

    JVMLOK: Toz, nastrelil jsem inspekci :D Na to vynucovani nejsem zvykly, ale budu muset.

    ALTAR_OF_FILTH: Napisi jeste explicitni aspekty hry do zahlavi.
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    Ale velmi relevantní podotek imho je, jak moc je potřeba aspekty řešit předem: Aspekty scény imho ne nutně (ty budou z části vyplývat ze situace, z části se budou dotváře). Aspekty hry, pokud tomu správně rozumím, je potřeba vyřešit předem.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Stejne tak muzes vybutit “spatne vidis na levy oko” (aspekt postavy
    Jako
    “Uklouzls na blate”(blato aspekt sceny)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    KARADUM: mj vynucovat jsou i aspekty hry nebo situace...
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    KARADUM: myslim jeste jedna vec, a to je ze s definici situace musis zacit ty, my pripadne doplnime. Tedka se to odehralo cely naopak a GM mohl byt rad ze vubec dostal hlasovaci pravo :-)
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    KARADUM: Ono to asi vypadá jako kritika, ale není, mea culpa maxima. A souhlasím stran té obvyklosti řešení. Spíš jde o to, že by bylo zajímavé většinu mechanik projet při první vhodné příležitosti, ne až to bude vysloveně třeba.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    KARADUM: ja prave tak delal ten problem postavy a aspekty ze to bude tvorit problemy za ktery se pak generuji body osudu?
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    Ja nevim, jak hrajete RPG vy, ale vyslovene je pravda dokud to neni revidovane treba kvuli nejake inkonzistenci, zbytek se da ujasnit/doptat. (A jsou tam dvere? ap)

    Ve FATE mi to prijde celkem jednoduche. Alespon moje interpretace:

    Mame aspekty, ty mohou mit ruzne trvani (ktere je nejak popsane v pravidlech - aspekt hry, postavy, situace, ...) ale jde to shrnout ze aspekt trva, dokud je platny. Aspekt nasi hry by slo oznacit "Eurovalky" a to bude trvat dokud bude valka. Aspekty uklizenosti padnou po nynejsi scene.

    Aspekt muze byt cokoliv a je to de facto vypichnuta zvlastnost sveta. Napr. nemusime mit explicitne aspekt na gravitaci ap. To jsou veci, ktere funguji na pozadi automaticky. Ale napr.

    Jedine, co jsme ignorovali jsou body osudu, mae culpa.

    Jak pisi pravidla, body osudu utracite abyste:
    • Vyvolali aspekt - pokud nemate vyvolani zdarma
    • Aktivovali trik
    • Odmítli vynucení
    • Vytvořili příběhový detail

    To vynuceni je kdyz DM pouzije aspekt proti vam a za to ziskate bod osudu:
    - neco se vam na zaklade vaseho aspektu stane
    - nejak se na zaklade vaseho aspektu rozhodnete (DM za vas)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    S dovolenim sem kopnu
    OD: ALTAR_OF_FILTH 10:37:12 17.5.2021 --- [08:54 :: sledované]
    Roger
    ALTAR_OF_FILTH
    KOMU: ALTAR_OF_FILTH 10:29:05 17.5.2021 --- [08:54 :: sledované]
    My jsme mu zatim nedali oc prostor
    ALTAR_OF_FILTH
    KOMU: ALTAR_OF_FILTH 10:28:51 17.5.2021 --- [08:54 :: sledované]
    Ale to vyzaduje aktivni praci GM :-)
    ALTAR_OF_FILTH
    KOMU: ALTAR_OF_FILTH 10:28:32 17.5.2021 --- [08:54 :: sledované]
    Pak jsem si to vybral, setridil, nektery jsem dal high level a z dalsich jsem si udelal rezervoir ze kteryho jsem stavel sceny
    ALTAR_OF_FILTH
    KOMU: ALTAR_OF_FILTH 10:28:14 17.5.2021 --- [08:54 :: sledované]
    Tohle je dulezity, pojdme to vzit do OOC
    ALTAR_OF_FILTH
    KOMU: ALTAR_OF_FILTH 10:26:54 17.5.2021 --- [08:54 :: sledované]
    Ja teda kdyz jsme hrali FAE tak jsem rozdal posadce kazdymu 3 lepiky a rekl jsem jim, at mi napisou co chteji, aby tam bylo
    ALTAR_OF_FILTH
    KOMU: ALTAR_OF_FILTH 10:26:14 17.5.2021 --- [08:54 :: sledované]
    Je to takovy kostrbaty jojo.
    ALTAR_OF_FILTH
    OD: ALTAR_OF_FILTH 10:19:56 17.5.2021 --- [08:54 :: sledované]
    Popravdě mi ta příprava hry připadá spíš jako účetnictví, než jako pen and paper RPG. Dost váhám, jak bych děckám kolem 12 vysvětloval rozdíly "aspektem hry" a "aspekt scény". A ve zjednodušené variantě bez všech těch věcí zase pořád nwm, proč bych měl použít jako základ zrovna FATE.
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    Imho bychom měli před dalším posunem děje vyřešit ty systémové věci. Principy PbP jsou asi víceméně jasné, komplikace spojené s tímhle způsobem hraní dtto. Takže bych se trochu zasoustředil na tu více "FATE" část hry (já hraju protom že jsem si právě chtěl vyzkoušet primárně ten systém, nepochybně v tom nejsem sám).
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    BURKHAR: Vozidla v tabore jsou k dispozici, tak ho muzes jen presmerovat tam, nebo pockat na to, az naskoci na motorku a ta blafne.

    Pak bych to posunul asi na dalsi scenu.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    ALTAR_OF_FILTH: neco jako “Svitime kdyz sviti”...”Doktoři na baterky”...
    Nevim. Tyhle aspekty jsou docela v pusobnosti Burkharova charakteru...
    Ja popremyslim jeste nad vecma ktery mam v asektech u Tadease, aby to ziskalo vyuzitelnost v settingu....
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    JVMLOK: Ok. Mě to jakž takž jde analyzovat, ale nemám správně poetickou duši na ta pojmenování aspektů. Z toho Acheronova
    chceme tedy podchytit, předpokládám:

    4) nedostatek a recyklaci technologií;
    5) poválečnou (zničenou) střední Evropu.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Jeste by asi bylo faj do Aspektu hry prevest veci co zminil ACHERON
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    ALTAR_OF_FILTH: a tohle do Aspektu hry, protoze to jsou supersysremovy zalezitosti ktery budou ovlivnovat spoustu scen
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    Řekl bych, že potřebujeme popsat stav kdy
    1) se toho zase tolik zatím neděje (resp. navalí se nám tam náklaďáky a vrtulníky plné zraněných);, ale tak nějak víme, že to přijde (po Mrázově vysvětlení té inspekce);
    2) nemáme dost lidí (hlavně kvalifikovaných profesionálů) ani materiálu (hlavně techniky);
    3) kromě velícího důstojníka tu zatím celému důstojnickému sboru tak trochu kape na karbid.

    Co ještě?
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Jeste teda je tam pekna pripominka ze "pokud aspekt nezasahne do hry, je zbytecne ho tam davat" takze bych odmazal ten "Kolem Visly jede konvoj" respektive tez bych ho pridal k dlouhodobym Aaspektum hry, mozna v trochu jinem zneni???
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    JVMLOK: Jo, super, takhle (když nedštíš síru) je to fajn. :) Naučit se to hrát správně a neohýbat to do zlozvyků z Dračáků a Šadóranů.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    BURKHAR: ALTAR_OF_FILTH Yep. Podle me se ted konecne bavime o tom, jak z toho udelat FATE.

    Pripominam nesmele, ze primarnim duvodem tohohle PbP je naucit se FATE :)

    ALTAR_OF_FILTH: Ja tam "ˇčekání na ofenzivu" nevidim teda, ale kdyby tam byla, ak bych ji asi taky videla jako aspekt hry, ne situace
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    JVMLOK: Imho by "čekání na ofenzivu" neměl být situační aspekt, protože to je stav, který přetrvává X cén (resp. může"). Ego by to spúíš byl aspekt hry, u kterého se ale předpokládá časem změna (což pravidla připouštějí, nakolik tomu rozumím).


    BURKHAR: Teď řešíme, jestli neupravit setup vyfutrováním herních aspektů kry a aspektů situačních, aby to byl víc FATE :)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    Tož co se teda děje?

    Máme možnost Mráze nalifrovat někomu v konvoji, nebo bude muset zažít krutý osud nepojízdné motorky?

    Jsou tam ještě jiná pojízdná vozidla?

    Může si vysílačkou Mráz přivolat zpět jedno HUMVEE?

    Samé otázky se hrnou Cimrmanovi hlavou a čekám, co GM, aby BURKHAR mohl skočit do IC. ;)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam