• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JVMLOKFATE RPG (OOC)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    JVMLOK: "Po proudu Visly jede konvoj..."
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    BURKHAR: Visla.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    Teče kolem tábora nějaký potok / říčka / řeka?
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    JVMLOK: Večer dopíšu, jak to asi teď vypadá a uvidíme, zda bude GM souhlasit.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    JVMLOK: A dokonce máme ZÁLOŽNÍ GENERÁTOR! To nám musí leckdo závidět.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    JVMLOK: Proto mám v plánu vyrazit s Danem na ten smeťák, aby se dalo něco vylepšit. V tuto chvílu není materiál a vzhledem k situaci je teď náš MASH technicky ve stavu "state of the art". ;)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    BURKHAR: HEle nechtel bys jako tech postava trochu doklepnout ty technicky aspekty...infrastrukturu, spojeni, energie atp...
    budes to nejvic vyuzivat, tak at je to k dobru

    Ja zkusim dva aspekty z oblasti Ezopičovin a Okultuna
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    BURKHAR: Hned udelam po veceri.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    KARADUM: Tož já si počkám, jak Mráz zjistí, že motorka nejde ani nastartovat (kouř se konat nebude, neboť palivo vůbec nejde z nádrže, o to se Jára postaral), ani mu zařadit kvalt a bude to prostě dost zjevné. Je to asi jako kdyby sis sedl na motorku, chtěl ji nastartovat a jediné, co by se dělo, by bylo protáčení startéru na základě šlapání na startovací páku. Jenom takový kovový zvuk startéru a alternátoru, nic víc. Ani kontrolka se nikde nerozsvítí. Je to prostě rozbité. Tož to asi odehraj za Mráze, pak můžeme reagovat a řešit. Včetně změny scény a navození nových aspektů.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    KARADUM: 2057 sedí víc a nemusíme vymýšlet hyper-super-trooper-pičovinky.
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    BURKHAR: Za me zelena.

    Co jsem mel puvodne v umyslu by bylo Mraze nechat nasednout, ta by bafla jeste treba s nejakym dramatickym cernym kourem. Mraz by zanadaval jak v armade nic nefunguje a vinici by se tvarili jako ze nic.

    Jinak nemocnice je vybavena vlastnimi vozidly, standardne nejake "jeepy", tedy mohou byt humvee-like stroje, podobne stroje upravene na prevoz pacientu, vetsi prevoz pacientu, a pak nejake vetsi vozy co lze rozdelat pro osetrovani bliz na fronte a slouzi i jako zazemi u polni nemocnice. Plus logisticke vozy.

    Coz me vede na myslenku, ze asi jeste zkoriguji rok, 2117 je asi moc do budoucna a jiste uz by se nejezdilo s humvee. Stacilo by vam 2057 trebas?
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    JVMLOK: Default FATE. Ty faze se daji menit (napr. hasici v jednom FATE modulu maji aspekty podle historie "jak jsi se stal hasicem", prihoda z detstvi co utvari charakter, rozhodnoti pridat se k hasicum a motivace a pak nejaka zkusenost uz ze sboru). Hlavni je, aby ti vzniklo dost aspektu na hru a pripadne muzete zacit s tim, ze si aspekty dotvorite behem hry.


    ACHERON: Ano.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    JVMLOK: me se to jako napad libi ale pochopil jsem to dobře ze aspekty by se měly dat aktivovat?
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    BURKHAR: "Kocour není doma, myši mají pré" je dost dobrý :)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    tyyvole to je pondeli :)

    ALTAR_OF_FILTH: Tady bych se na chvíli zastavil.
    Tvorba postavy je podle FATE, aspoň jak jsem to včera pochopila a psal, rozdělená do několika fází, z nichž ta poslední spočívá ve vytvoření aspektů mezi postavami navzájem, a je to takovej pěknej kreativní moment

    Fáze jedna: Popište její první dobrodružství.
    Fáze dvě: Zkřížení cest
    Fáze tři: Opětovné zkřížení cest (Popište, jak se vaše cesta zkřížila s dalšími dvěma postavami)

    Možná by šel celý ten PbP úvod jako 3. fázi tvorby postav, kde jsme si eden druhého lehce ošahali, vyvořili si vztahy, které doplní to, co jsme si původně napsali do osobáků (Tadeáše mírně odpuzuje Ferdinandovo opilectví atp.)

    A tím můžeme v podstatě považovat tvorbu postavy za uzavřenou s tím, že pro první "Scénu" nebo situaci, teď nevím jak ta hierarchie ve hře funguje, máme platné aspekty (na nástěnce v IC)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    KARADUM: Paráda, je to jasné a přehledné.

    Můžu v rámci scény udělat ještě něco? Nejlepší by IMHO bylo nechat Mráze zjistit, že motorka je nepojízdná, tím by se vyvolal situační aspekt "Cimrmane, oprav to!" a Mráz by odjel v něčem jiném.

    Jsou tam nějaké Jeepy? Nechť prosím GM nastíní, co má MASH za vozový park. Cimrman to musí vědít, n'est-ce pas?

    Pak by se dalo uskutečnit scavenge na skládce, desátníci u motorky by byli zjebáni a nekladli by odpor. Oprava by zabrala reálně několik minut, ale Cimrman by trochu zdržoval a pak by s Danem jeli na zátěžovou zkoušku po opravě.

    Všechno by možná stihli, než se vrátí Mráz.

    Kocour není doma, myši mají pré (mimochodem, to by mohl být situační aspekt, až Mráz odjede).
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    ALTAR_OF_FILTH: Ani jsem to nebral jako osobni kritiku.

    JVMLOK: Toz, nastrelil jsem inspekci :D Na to vynucovani nejsem zvykly, ale budu muset.

    ALTAR_OF_FILTH: Napisi jeste explicitni aspekty hry do zahlavi.
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    Ale velmi relevantní podotek imho je, jak moc je potřeba aspekty řešit předem: Aspekty scény imho ne nutně (ty budou z části vyplývat ze situace, z části se budou dotváře). Aspekty hry, pokud tomu správně rozumím, je potřeba vyřešit předem.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Stejne tak muzes vybutit “spatne vidis na levy oko” (aspekt postavy
    Jako
    “Uklouzls na blate”(blato aspekt sceny)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    KARADUM: mj vynucovat jsou i aspekty hry nebo situace...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam