• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JVMLOKFATE RPG (OOC)

    Klub slouží k podpoře a organizaci Play By Post hraní FATE, domluvě HRÁČŮ a GM, diskuze o pravdilech, settingu, vyjasňování situací a veškerá další metakomunikace Out-Of-Character.
    K diskuzi bude přidružený klub (IC) sloužící k samotnému hraní a interakci GM a POSTAV. Přístup po předchozí domluvě pro hráče.

    Pravidla kompletně ke stažení zde:
    http://fatesrd.d20.cz/fate-core-system/1-zaklady.html#vitejte-ve-fate
    rozbalit záhlaví
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    SIRIEN: Zlatej kluk. to TLDR priste napis jako prvni :) protoze ten text nad tim je tak plnej terminu techniku, ze ho pomalu nechapu. Ale to FAQ je jasny jak facka :)

    Dovolim si predpokladat, ze ostatni souhlasi s tim, ze budeme brat "1 volňásek" + případně jedno BO vyvolání /aspekt/hod, tedy max +4 z jednoho aspektu, pressne ve zneni toho FAQ.

    S dovolenim...dokoncim tu upravu tabora za svoji postavu a necham prostor Acheronovi, a az skonci, tak to posuneme dal...
    Burkhare, můžu pouřít jedno volné vyvolání z toho "Cirkusu na kolečkách" na posílení?
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    JVMLOK: Koukám... 300+ nepřečtenejch, tak snad sem dobře pochopil s čim konkrétně :D


    JVMLOK: teoreticky. Záleží, kterou "verzi" pravidel hrajete. (Tohle je "dial", ne hard rule.)

    Původní verze (Fate Core vanila RAI, ale přiznaně ne moc dobře vysvětlená a pak zpětně ujasňovaná) je, že na jeden hod můžeš každý jeden aspekt vyvolat nanejvýš 1x za volňásek a nanejvýš 1x za bod osudu, tedy ne víc než 2x. FAE verze (a verze co pro jednoduchost propadla do pozdějších soupisů, např. Condensed - které ale i když jsou víc Core jsou pořád zestručněná verze podobně jako Accelerated) je, že omezená vyvolání aspektu jsou jen body osudu, ale volňásky jsou zcela unlimited.

    Tohle se bohužel dál komplikuje tím, že jeden konkrétní příklad v Core (a právě a pouze jeden příklad v Core a tady bych měl zdůraznit, že příklady v Core jsou bohužel známá slabá stránka Fate a jsou ne přímo chybné, ale místy zavádějící) naznačuje, že tohle omezení se vztahuje jen na vyvolání ze strany jednoho hráče / postavy - což je samozřejmě problém, protože vyvolání si lze formálně vzato v rámci jedné strany konfliktu / snahy předávat, což by znamenalo další omezení pro předávání (a nechávalo by to šedou zónu ohledně "dříve předaných" ale neutracených vyvolání). Lze to vyřešit tím, že řekneš, že předávání je jen vlastní utracení aspektu ve prospěch někoho jiného, nebo tím, že řekneš, že ten příklad je blbě. Závěrem obou řešení je, že volňásky jsou nadále omezené.

    Samozřejmě počet vyvolávaných různých aspektů je neomezený, tohle pravidlo jen brání protěžování a overkill-propalování jednoho aspektu naráz.

    Obecně umožnění unlimited volňásků dost mění dynamiku věci, zejména při CA s úspěchem se stylem (Tvůj současný případ) a nebo když se nastřádá víc CA na jeden aspekt naráz (dlouhodobou kumulací nebo od více postav najednou), ale má to vliv například i na posílení, protože posílení jsou vždy unlimited a pokud dovolíš unlimited i volňásky, tak efektivně posílením vezmeš část jejich niche a oslabíš tím jimi vytvářenou dynamiku (protože skládané volňásky je zastíní).

    Osobně mám ten FC vanila dial rád, protože i když to je mini-pravidlo navíc, tak brání přetížení jednoho aspektu a přehnanému významu jednoho úspěchu se stylem na CA a význam vícenásobných vyvolání líp rozkládá napříč scénou, což ten aspekt drží víc na očích. Nevýhoda samozřejmě je, že tam kde jde jen o jeden jediný hod pak ty vícenásobné volňásky na aspekt ztratí smysl.




    TLDR: tohle je otázka volby, ne hard pravidel. Moje osobní doporučení by bylo nechat platné omezení na 1 hod pouze 1 volňásek na 1 aspekt, důvody jsou, že to má dlouhodobě trochu lepší dopad na dynamiku scén. Pokud ale řeknete že hrajete unlimited, nic se nestane. Je ale dobré domluvit se, kterou variantu hrajete.


    BTW, teď koukám že jsem to už vysvětloval i v tom FAQ článku který jsem vám odkázal když jste tuhle diskusi otevřeli :) (i když trochu míň detailně, možná to tam ještě trochu víc rozepíšu o výše uvedené detaily...)

    D20 v kostce - Pravidla - Fate & FAE: FAQ a ujasnění
    http://www.d20.cz/clanky/pravidla/fate-fae-faq-a-ujasneni.html

    nadpis "Kolikrát můžu aspekt vyvolat na jeden hod (za volné vyvolání)"
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    SIRIEN: Potrebujeme poradit :)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    KARADUM: nene zadna chyba...ja si treba nejsem jistej, jestli to znamena, ze muzu naprat dve volny vyvolani a pak jeste za FP jedno dokoupit...RAW by to slo, ale RAI nevim jestli je to tak mysleno nebo jestli se neco neztratiilo v prekladu
    Jak se herdek tagujou ID :)

    @SIRIEN
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    JVMLOK: Ah, mae culpa.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    JVMLOK: Též to tak dle pravidel chápu. Prostě to zvládneme. ;)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Jestli to chapu spravne: Pouziju svoje dve volny vyvolani, Burkharovo volny vyvolani a +6 a pak jeste zaplatim BO a ziskam dalsi +2 takze dokopy +8, a zustane jedno volny vyvolani od Burkhara na pripadny prehozeni hodu

    Reci pravidel...dame velkou ranu :)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Uz jsem to nasel

    4. Aspekty a body osudu | Český překlad Fate SRD
    http://fatesrd.d20.cz/fate-core-system/4-aspekty-a-body-osudu.html#volna-vyvolani

    Volná vyvolání
    Za vyvolání aspektu nemusíte vždy platit bodem osudu. Někdy to je zdarma.

    Pokud uspějete v tvorbě výhody, „zbyde“ vám na onen aspekt volné vyvolání. Pokud uspějete se stylem, dostanete dvě vyvolání. Některé další akce vám také dávají posílení zdarma.

    Stejně tak získáte volné vyvolání na jakýkoliv následek, který způsobíte v konfliktu.

    Volné vyvolání funguje jako to normální, až na dvě věci: nepřesouvají se žádné body osudu a můžete je zkombinovat s normálním vyvoláním kvůli lepšímu bonusu. Můžete tedy použít volné vyvolání a zaplatit bod osudu na stejný aspekt a získat +4 na další hod postavy nebo navýšit o +4 pasivní opozici. Nebo můžete rozdělit benefity a dostat přehození a +2 bonus. Můžete také spojit několik volných vyvolání dohromady.

    Poté, co své volné vyvolání využijete, můžete aspekt dále vyvolávat zaplacením bodů osudu, pokud je stále ve hře.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    KARADUM: No púrave v te kapitole je cit.:
    "Pokud skládáte výhody, všichni provedou akci vytvoření výhody jako obvykle a volná vyvolání, která získají, předají jedné postavě. Pamatujte, že lze skládat mnohonásobná volná vyvolání na ten samý aspekt."
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    JVMLOK: Jj, presne tak.

    Je to de facto jako by si protivnik hodil a padlo mu 4. Abyste tedy proti tomu uspeli, musite to alespon vyrovnat.

    Ad to opakovane volani, pokud se nemylim, tak to, ze mas dve volna volani neznamena, ze muzes vyvolat aspekt opakovane pro dany hod. Per hod muzes jen jednou. Jinak bys totiz mohl klidne za BO pouzit jeden aspekt trebas 3x.

    K tomu spolecnemu prispevku, tak se muzes podivat na tymovou praci: SRD. De facto by tedy vsichni meli mit danou dovednost, ktera se pouziva alespon na +1. Tedy v tomto kontextu je v podstate lepsi prave to vyuziti ruznych specializaci postav k vytvoreni vyhod a potom sdruzeni pomoci predani volnych volani tomu, kdo bude vyzvu resit, tj. tobe s velenim.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    KARADUM: omlouvam se za torpor, napisu behem odpo
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    A stejne tak se do toho da pridat jeste Burkharovo Cirkus jede dal, jak to ctu, protoze to je ten pripad tymove prace, kdy se vsichni podileji na "Vytvareni vyhody" a pak se vyvolani predaji tomu, kdo bude hazet "Prekonani"
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Aaaaha, tak ono je to na aspekt +2 za vyvolání...takze kdyz mám 2 volny vyvolani a vyuziju obe tak je to +4!
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    tzn musime dat dokopy aspon 4 uspechy abychom uspeli...
    Kdyz zapocitame +2 za aspekty a +3 za dovednost

    Pribyde nam k tomu jeste bonus za spolupraci, protoze jsme vsichni ve velicich pozicich, nebo muzou prospet jenom ti co maji stejnou dovednost?
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    KARADUM: ehh. uz mi to doklaplo. Opozice +4 znamena neco jako cilovy cislo pro hod, je tak?
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    KARADUM: Pockame na Acherona, zajimalo by me stejne jako tebe co nakonec vymyslime s tou stenici :)
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    Co potrebuji ujasnit:
    - Stenici chcete nechat na miste ci preprogramovat?
    - Navrhuji presun rozdelit na dva hody (oboji je to prekonani, kde muzete vyuzit vytvorene aspekty)
    -- Samotny presun (asi hod na veleni)
    -- Oklamani Rusu - at uz si maji myslet, ze stenice zustala na miste ci sla nekam dal (hod na skryvani bych rekl nebo podle toho, co se k oklamani uzije)
    Na presun tabora bych videl pasivni opozici proste z toho, ze ac mobilni nemocnice, tak to je neco jineho nez treba mobilni artilerie delana na rychle presuny mezi pozicemi palby a tedy je to dost narocne a rekl bych, ze to vyzaduje skvelou organizaci, tedy opozice +4.
    Na oklamani Rusu mate opozici (pouzivam vysledek z prvniho hodu, pletou se mi prikazy na odeslani) [ , -, -, -] +2 za stenici +2 za jejich dovednost = +1 protoze Federalove maji ocividne spatny den :D
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    KARADUM: Hlavne je treba rozlisit prekonani/vytvoreni vyhody. Protoze co jste delali - mobilizace tabora ap. z vetsiny odpovida vytvareni vyhody, ale napr. samotny rozkaz k mobilizaci bych osobne chapal jako tu akci samu - presun nemocnice.
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    JVMLOK: Nejen v ramci uceni, ale ty akce se prekladaji primo do nejakeho vysledku ve hre:
    Prekonani - posun deje,
    Vytvoreni vyhody - vytvoreni aspektu s volanim
    Utok - zraneni
    Obrana - zabraneni zraneni
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    JVMLOK: Za me klidne a slibuji, ze nebudu mit infarkt jako dnes rano, kdyz jsem videl, ze je 20+ novych prispevku :D
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    WOW, pěkně se to najednou rozjelo. :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam