• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JVMLOKFATE RPG (OOC)

    Klub slouží k podpoře a organizaci Play By Post hraní FATE, domluvě HRÁČŮ a GM, diskuze o pravdilech, settingu, vyjasňování situací a veškerá další metakomunikace Out-Of-Character.
    K diskuzi bude přidružený klub (IC) sloužící k samotnému hraní a interakci GM a POSTAV. Přístup po předchozí domluvě pro hráče.

    Pravidla kompletně ke stažení zde:
    http://fatesrd.d20.cz/fate-core-system/1-zaklady.html#vitejte-ve-fate
    rozbalit záhlaví
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    JVMLOK: Koukám... 300+ nepřečtenejch, tak snad sem dobře pochopil s čim konkrétně :D


    JVMLOK: teoreticky. Záleží, kterou "verzi" pravidel hrajete. (Tohle je "dial", ne hard rule.)

    Původní verze (Fate Core vanila RAI, ale přiznaně ne moc dobře vysvětlená a pak zpětně ujasňovaná) je, že na jeden hod můžeš každý jeden aspekt vyvolat nanejvýš 1x za volňásek a nanejvýš 1x za bod osudu, tedy ne víc než 2x. FAE verze (a verze co pro jednoduchost propadla do pozdějších soupisů, např. Condensed - které ale i když jsou víc Core jsou pořád zestručněná verze podobně jako Accelerated) je, že omezená vyvolání aspektu jsou jen body osudu, ale volňásky jsou zcela unlimited.

    Tohle se bohužel dál komplikuje tím, že jeden konkrétní příklad v Core (a právě a pouze jeden příklad v Core a tady bych měl zdůraznit, že příklady v Core jsou bohužel známá slabá stránka Fate a jsou ne přímo chybné, ale místy zavádějící) naznačuje, že tohle omezení se vztahuje jen na vyvolání ze strany jednoho hráče / postavy - což je samozřejmě problém, protože vyvolání si lze formálně vzato v rámci jedné strany konfliktu / snahy předávat, což by znamenalo další omezení pro předávání (a nechávalo by to šedou zónu ohledně "dříve předaných" ale neutracených vyvolání). Lze to vyřešit tím, že řekneš, že předávání je jen vlastní utracení aspektu ve prospěch někoho jiného, nebo tím, že řekneš, že ten příklad je blbě. Závěrem obou řešení je, že volňásky jsou nadále omezené.

    Samozřejmě počet vyvolávaných různých aspektů je neomezený, tohle pravidlo jen brání protěžování a overkill-propalování jednoho aspektu naráz.

    Obecně umožnění unlimited volňásků dost mění dynamiku věci, zejména při CA s úspěchem se stylem (Tvůj současný případ) a nebo když se nastřádá víc CA na jeden aspekt naráz (dlouhodobou kumulací nebo od více postav najednou), ale má to vliv například i na posílení, protože posílení jsou vždy unlimited a pokud dovolíš unlimited i volňásky, tak efektivně posílením vezmeš část jejich niche a oslabíš tím jimi vytvářenou dynamiku (protože skládané volňásky je zastíní).

    Osobně mám ten FC vanila dial rád, protože i když to je mini-pravidlo navíc, tak brání přetížení jednoho aspektu a přehnanému významu jednoho úspěchu se stylem na CA a význam vícenásobných vyvolání líp rozkládá napříč scénou, což ten aspekt drží víc na očích. Nevýhoda samozřejmě je, že tam kde jde jen o jeden jediný hod pak ty vícenásobné volňásky na aspekt ztratí smysl.




    TLDR: tohle je otázka volby, ne hard pravidel. Moje osobní doporučení by bylo nechat platné omezení na 1 hod pouze 1 volňásek na 1 aspekt, důvody jsou, že to má dlouhodobě trochu lepší dopad na dynamiku scén. Pokud ale řeknete že hrajete unlimited, nic se nestane. Je ale dobré domluvit se, kterou variantu hrajete.


    BTW, teď koukám že jsem to už vysvětloval i v tom FAQ článku který jsem vám odkázal když jste tuhle diskusi otevřeli :) (i když trochu míň detailně, možná to tam ještě trochu víc rozepíšu o výše uvedené detaily...)

    D20 v kostce - Pravidla - Fate & FAE: FAQ a ujasnění
    http://www.d20.cz/clanky/pravidla/fate-fae-faq-a-ujasneni.html

    nadpis "Kolikrát můžu aspekt vyvolat na jeden hod (za volné vyvolání)"
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Aaaaha, tak ono je to na aspekt +2 za vyvolání...takze kdyz mám 2 volny vyvolani a vyuziju obe tak je to +4!
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    tzn musime dat dokopy aspon 4 uspechy abychom uspeli...
    Kdyz zapocitame +2 za aspekty a +3 za dovednost

    Pribyde nam k tomu jeste bonus za spolupraci, protoze jsme vsichni ve velicich pozicich, nebo muzou prospet jenom ti co maji stejnou dovednost?
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    KARADUM: ehh. uz mi to doklaplo. Opozice +4 znamena neco jako cilovy cislo pro hod, je tak?
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    KARADUM: Pockame na Acherona, zajimalo by me stejne jako tebe co nakonec vymyslime s tou stenici :)
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    Co potrebuji ujasnit:
    - Stenici chcete nechat na miste ci preprogramovat?
    - Navrhuji presun rozdelit na dva hody (oboji je to prekonani, kde muzete vyuzit vytvorene aspekty)
    -- Samotny presun (asi hod na veleni)
    -- Oklamani Rusu - at uz si maji myslet, ze stenice zustala na miste ci sla nekam dal (hod na skryvani bych rekl nebo podle toho, co se k oklamani uzije)
    Na presun tabora bych videl pasivni opozici proste z toho, ze ac mobilni nemocnice, tak to je neco jineho nez treba mobilni artilerie delana na rychle presuny mezi pozicemi palby a tedy je to dost narocne a rekl bych, ze to vyzaduje skvelou organizaci, tedy opozice +4.
    Na oklamani Rusu mate opozici (pouzivam vysledek z prvniho hodu, pletou se mi prikazy na odeslani) [ , -, -, -] +2 za stenici +2 za jejich dovednost = +1 protoze Federalove maji ocividne spatny den :D
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    KARADUM: Hlavne je treba rozlisit prekonani/vytvoreni vyhody. Protoze co jste delali - mobilizace tabora ap. z vetsiny odpovida vytvareni vyhody, ale napr. samotny rozkaz k mobilizaci bych osobne chapal jako tu akci samu - presun nemocnice.
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    JVMLOK: Nejen v ramci uceni, ale ty akce se prekladaji primo do nejakeho vysledku ve hre:
    Prekonani - posun deje,
    Vytvoreni vyhody - vytvoreni aspektu s volanim
    Utok - zraneni
    Obrana - zabraneni zraneni
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    JVMLOK: Za me klidne a slibuji, ze nebudu mit infarkt jako dnes rano, kdyz jsem videl, ze je 20+ novych prispevku :D
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    WOW, pěkně se to najednou rozjelo. :)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    BURKHAR: na nastenku IC
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    Vznikl aspekt "Cirkus jede dál" a Jára má dvě vyvolání zdarma.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    ALTAR_OF_FILTH:
    JVMLOK:

    A to by teoreticky znamenalo, že můžete dvakrát tuhle výhodu využít bez platby BO, tzn, 2x můžete v případě svých akcí při balení tábora získat +2
    A teď jdu na Daniela
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    BURKHAR: Myslím že jo.
    Měli bychm se domluvit, že i v zájmu učení to budeme dělat podle pravidel a každý hod pojmenujeme jedním ž těch 4 možných:
    -Překonání
    -Vytvoření výhody
    -Útok
    -Obrana
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Ale tady jsme co se pravidel týe asi ještě neprozkoumali.
    Čímž se nicméně nehodlám nechat zdržovat :D


    KARADUM: Boordel na pískovišti, pane GM
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    JVMLOK: I Járovo +5 takhle lze, nikolivě?
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    ALTAR_OF_FILTH: v tomhle ale počkám na vyhodnocení od GM, protože podle
    6. Akce a výsledky | Český překlad Fate SRD
    http://fatesrd.d20.cz/fate-core-system/6-akce-a-vysledky.html#vytvoreni-vyhody

    by mých +5 v podstatě znamenalo úspěch se stylem, což znamená vytvoření aspektu se dvěma volnými vyvoláními.
    To znamená že tebou přesně pojmenovaný aspekt by vznikl jako výsledek toho hodu :)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    JVMLOK: OK.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    BURKHAR: Poďme Karadumovi pomoct tím, že velkou část děje potáhneme vlastníma aktivitama a (nedáme mu šanci reagovat) Necháme na něj hlavně makropohled a a opozici.
    Během té doby můžeme fakt kreativně cytěžit všecky možné situace, ke kterým může dojít během podobného bojového poplachu. a vůbec nešetřete délkou textu a pořtem znaků. Masíčko pánové, masíčko na ty kosti! :)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    BURKHAR: Přímou řeč. Na začátku jsem to dělal jinak, omlouvám se
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    Pokud to chápu správně. tak cílem téhle roll session by mohlo být vytvořit aspekt "Tábor je v pohybu" a smyslem je nás přesunout někam jinam.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam