• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRIShrajeme videohry s dětmi : Která hra vaše děti zatím nejvíc zaujala?
    STAROJDA
    STAROJDA --- ---
    HONCKA: prosímtě co za videa o Robloxu jsi viděl? Hrál si to sám někdy? Viděl si, co tam je za hry?
    Já jen, že Roblox u nás prcek hraje docela dost a to co píšeš je mimo. A to věz, že to hodně řeším. Závislé to je stejně jako jiné hry, to je jejich podstata. Roblox se nijak nevyjímá. A s gamblingem jsem se tam setkal maximálně na úrovni beden z CS, tedy že za herní měnu (nemyslím robux, ale někdy taky) otevřeš bednu a máš šanci na různý předměty. A tohle rozhodně není u všech typů her v Roblox (např. obbíčka nebo tycoony tohle nemají). A za mě fajn, že prcek už dávno chápe, co jsou procenta.
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    YMLADRIS: ten Roblox bych z toho vyhodil, po tom co jsem viděl ty videa, tak maj děti zákaz, ta hra hraje na na závislost a jsou tam dost silný prvky gamblingu
    Doporučil bych to max rodičům co by byly ok nechat své dítko obchodovat na burze z kryptoměnama (ceny předmětů mají price chart a na externích aplikacch jdou na nakupování zadávat regulerní burzovní pokyny)
    STAROJDA
    STAROJDA --- ---
    YMLADRIS: Tady ta slíbená minirecenze na Dorfromantik

    Hra má parádní koncept a zpracování. Radost pohledět. Ale tedy je znát, že to je early access. Hra si vyloženě říká o spoustu updatů, aby to získalo víc vrstev. A to hlavně v oblasti obsahu a interaktivity. Rozhodně stojí za to hru zkusit (a tím tvůrce podpořit) a čekat na další vylepšení. Zatím poslední update byl zimní skin a to není uplně ono.

    A co se týče hraní s prckem - bavilo ho to hrát, líbí se mu to. Jedna herní session je ale dost dlouhá (20+ minut) a to už ztrácel zápal. A znovu se k tomu jen tak asi nevrátí. Jiné hry ho pohlcují víc. Takže je to o té interaktivitě a větším obsahu. Co hra nedožene akčností a překvapivostí (protože je poklidná a stavitelská), měla by dohnat obsahem a bohatostí. Pokud ale máte děti, co nejsou tolik zvyklé na akční a složitější hry, tak si myslím že to za zkoušku rozhodně stojí. Hra je kvalitní a promyšlená a za to já musím dát vždy plus.
    KULHY
    KULHY --- ---
    YMLADRIS: Ja verim ze otazka vetsiny dnesnich rodicu uz neni zda hry maji deti hrat, ale spis jak moc, jake a kdy s cim zacit. :)

    Jinak moc hezky motivace…
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    nejakej thread na obhajobu a podporu videoher. neni muj zajem resit tu otazku zda videohry ano nebo ne, podle me si to fakt kazdej rodic musi hlidat sam, videt vyvoj ditete, ne se spolehnout na to co rekl vedec z oxfordu ci pani psycholozka

    ale tak pokud treba potrebujete argumenty pro rodinu o co se skrz ty hry pokousite, muze byt zajimave procist, nebo vyzkouset ty tipy na hry

    https://twitter.com/anafabrega11/status/1489596990765862921



    They learn how to make fast decisions, take quick action, and stay calm under pressure.

    They stretch our minds, force players to consider the consequences of their actions, and encourage them to prepare for the unexpected.

    Bejeweled focuses kids’ minds, distracts them from the stress of life, and helps them feel accomplished.

    Kids enjoy the thrill of exploring new places and then adding their touch by building their own landscapes, buildings, and more.

    They get to experience the satisfaction of making something new, releasing it to the world, and watching others use their creations.

    Kids learn how to achieve goals by communicating and coordinating with large groups of other players.

    ...

    To win these complex games, kids learn *conjecture and criticism.*

    They propose crazy ideas, debate proposals, and test their opinions by taking action.

    Through this process, kids practice tackling extreme challenges, like managing wildfires and colonizing space.

    STAROJDA
    STAROJDA --- ---
    Díky za připomenutí. Karty Pokémon prcek docela i chtěl (dřív). Na Pokémony koukal X sérií, na Switchi jsme hráli jednu hru (teda - já hrál...). A Karty mi přijdou jako dobrý most mezi počítačem a realitou.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    jinak je hotova KULHYho srovnavacka her od Amanita Design. Kdybyste meli nejake forum na sockach, kde by to mohlo nekoho zajimat, nebo kdyby se vas nekdo ptal, nebo ...

    Samorost, Chuchel, Machinarium a ti druzí — hry od Amanita Design | Amentum Wiki
    https://hry.amentum.cz/cs/Hry/hry-od-amanita-design
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    jenom chci potvrdit/pochlubit se, ze ano, videohrani v diteti indukuje impulsy vytvaret hry v realite

    podle me by melo stacit to jen ukazat, modelovat, .. ale mozna se chytnou jen deti urcite povahy

    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    STAROJDA: klidne pak hod minirecenzi, jak vas to bavilo. chtela bych udelat miniclanek o stavecich hrach
    STAROJDA
    STAROJDA --- ---
    Kousek vedle někdo hodil trailer na tuto gamesku. Koupil jsem a zkusím s prckem. V Robloxu hraje různé tycoons a stavěcí hry, tak tady to má aspoň inteligentněji. V nejhorším to prověřím sám :). Teď na STEAMu 10% sleva.

    Dorfromantik - Release Trailer (Relaxing Village Building Game)
    https://www.youtube.com/watch?v=ezrhlmMHPrE
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    HONCKA: Naposledy jsme si vyrobili domaci verzi Cluedo a tedka pro ne chystam String Railway. Velice snadno vyrobis i treba Machi Koro (to jsme teda dostali k Jezisku).

    No a pak si samo hry uplne vymyslime - dcerka prisla s napadem, ze se bude hazet kostkou (mam doma sbirku desitek kostek, roztodivne tvary, takze deseti stenna ji zaujala) a kazde cislo znaci jednu barvu a hra je o tom, ze se do okenek kresli veci, ktere maji tu barvu, co padla na kostce (kdyz padne 0, tak se hazi znova, 9 je volny vyber, jinak 1-8 zakladni barvy).

    Neni treba v tom hledat nic sloziteho. Akorat teda - ja mam deskovky rad zrovna jako pocitacove hry, jako dite jsem je sam vyrabel a tihnu k nim dlouhodobe, takze nam to s detma klape.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    STAROJDA: abych napravil komunikacni sum
    "venuji" = fundovani lide na patricnych univerzitach
    ja se venuji max. chytrym kecum na internetech :))
    STAROJDA
    STAROJDA --- ---
    QWWERTY: dík, hlavně za tvou sumarizaci po tom, co se tomu několik let věnuješ. To souzní s tím, co si o tom myslím, jen to máš víc vyfutrované. A tvůj příklad s dvěma studiema je fajn. Je na nich pěkně vidět docela omezení těchto průzkumů.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Mně pocitově přišly pro ty úplně malé děti nevhodné hry, kde na jednoduchý úkon (ťuknutí na obrazovku) je velká odezva (nadšené zvuky, tuna hvězdiček). Přišlo mi, že to může dítě odradit dělat v realitě věci, které neposkytují tak snadno dopamin

    Studie jsem se taky snažila číst, ale můj závěr už jsem psala: připadá mi že tyhle věci nejdou dobře zkoumat a že každý rodič musí především pozorovat svoje dítě
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    MAWERICK: jo, to ostatne rikali i kritici Spitzerovy Digitalni demence
    napr. Madeja a jeho When it comes to young people, we also need to bear in mind that puberty is a time of particular alterations in the brain. Brain research is only now starting to investigate this, so we know very little about structural changes in the brains of young people during media use.
    (to byl rozhovor 2014, takze dneska jsme mozna o trosku dal, ale neveril bych, ze o moc)


    btw na tohle tema - pokud mate (nebo vase dite) android a mate problem odhadnout, kolik casu s tim travite, velmi pravdepodobne uz tam mate built-in tracker
    How to Use or Disable Android’s Digital Wellbeing Dashboard
    https://www.makeuseof.com/use-or-disable-digital-wellbeing-android/
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    STAROJDA:
    QWWERTY:
    ono je to proste jako se vsim... kazdy extrem je spatne a je asi veci kazdeho kde se pokusi stanovit "to prave"
    konec koncu tyhle studie (a asi obecne vedy ktere se tim zabyvaji) nejsou uplne exaktni zalezitost. proste o mozku nevime dost aby se tohle dalo 100% urcit at uz tak anebo tak
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    STAROJDA: "ty studie bych chtěl vidět" -> Adolescent Brain Cognitive Development (ABCD) Study
    Publications Archive - ABCD Study
    https://abcdstudy.org/publications/
    https://abcdstudy.org/press-releases/

    venuji se tomu uz nekolik let a neexistuje jednoznacne pro/proti - v kazdym individualnim pripade musis vyhodnotit jaky obsah dite sleduje, jestli ma i dalsi nedigitalni aktivity, jestli jsou digitalni aktivity vic pasivni/aktivni, etc... neni mozno rict "tohle je dobre/spatne"
    napr. kdyz zacrolluju jenom skrz prvni stranku "Press releases" a vytahnu 2 clanky stary ani ne pul roku (odkazy na konkretni studie jsou socuasti tech clanku)

    Adolescents’ Recreational Screen Time Doubled During Pandemic, Affecting Mental Health | UC San Francisco
    https://www.ucsf.edu/news/2021/11/421701/adolescents-recreational-screen-time-doubled-during-pandemic-affecting-mental
    "Spending more time on screens has mental health effects, including more depression and anxiety, said Jason Nagata, MD, lead author on the JAMA Pediatrics study and UCSF assistant professor of pediatrics. "

    Do screens really hurt kids? Not much, and they may have some benefits | CU Boulder Today | University of Colorado Boulder
    https://www.colorado.edu/today/2021/09/09/do-screens-really-hurt-kids-not-much-and-they-may-have-some-benefits
    "School-aged children who spend more time in front of screens are only slightly more likely to have attention disorders, disturbed sleep or lower grades and are no more likely to suffer from depression and anxiety, finds one of the largest studies to date to explore how screen time impacts youth."
    STAROJDA
    STAROJDA --- ---
    MAWERICK: no právě ty studie bych chtěl vidět, klasika :). Zatím jsem narazil jen na hromadu článků s názory odborníků. A to neberu.

    Určitě ale platí, že rodiče si to musí nastavit. Takže jak píšeš - děláte to správně, protože podle sebe. Tak to má být.
    MAWERICK
    MAWERICK --- ---
    STAROJDA: napr zhorseny odhad vzdalenosti a vlastni pozice v prostoru, vztahu mezi predmetama (jestli se neco nekam vejde napriklad), horsi "prevod" treba nakresu do 3D prostoru a tak podobne...
    ale ano. novy fenomen to je a existuji studie pro i proti :) ale osobne se klonim spis k tem co rikaji ze to nejaky negativni vliv ma.

    Takze my treba se snazime u male (cca 2 roky) omezovat koukani do telefonu/hrani na 3-5 minut denne... a postupne budem pridavat... a uvidime :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam