• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRIShrajeme videohry s dětmi : Která hra vaše děti zatím nejvíc zaujala?
    tipy na videohry (batole?, předškolák, školák), co vás bavilo, jakou koupit myš, kontrolery, PC, tablet, nintendo, mobil. weby kde se dá učit jednoduše programovat. vtipné "didaktické" aplikace. zábava. hidden-object, tower defense, adventury, logické, RPG, turn-based souboje, sandboxy, crafting... mody do minecraftu. servery kde naše děcka můžou hrát spolu.

    Web (hlašte chyby, pište texty): hry.amentum.cz

    Skvělá game-based "škola" (nutno umět anglicky): recess.gg/explore
    rozbalit záhlaví
    KULHY
    KULHY --- ---
    CHA1NDLER: Zrovna nedávno jsem si říkal, že tohle těžko doporučit pro mladší děti (spíš tak pro teenagery co si už hry vybírrají sami). Celkově těžkopádnější mechanismy než Stardew Valley, morbidní svět a jeho humor, celkově dospělá témata, hodně čtení. Jako nemám problém se dětma bavit o smrti, ale prostě myslím, že to pro ně nebude zábava. Hra je to sympatická, ale nevidím tam ten hook na hraní pro děti/s dětmi. Máš jinou zkušenost?
    CHA1NDLER
    CHA1NDLER --- ---
    filr mlčí, nevím zda bylo..tak doporučuji:

    Graveyard Keeper on Steam
    https://store.steampowered.com/app/599140/Graveyard_Keeper/

    staň se správcem středověkýho hřbitova a zachraň svojí milou.. :)

    TRAGED
    TRAGED --- ---
    URZA: Nadherna hra uz od te doby, co vysla na PS3, stejne tak Flower od stejnychg autoru, ta je mozna jeste lepsi, uzasna relaxacni zalezitost podporujici i gyroscop v ovladaci.

    Flower on Steam
    https://store.steampowered.com/app/966330/Flower/
    URZA
    URZA --- ---
    Journey on Steam
    https://store.steampowered.com/app/638230/Journey/

    Visuálně nádherný, originální konecept, dobrá hratelnost i s dítětem - ani moc těžké, ani nuda - hrál jsem to s 5 letou dcerou, rozdělili jsme si, že ona ovládala šipky, já myš.

    Nebojuje se tam, občas se tam kooperuje s "příšerkama" a občas se tam objeví jiná postava, až později jsem zjistil, že to není AI ale jiný online hráči.

    Je to 3D (pohled zezadu za postavou) příběhovka, která se dá odehrát za pár hodin když víte co a jak nebo na tom strávit více dní, když to prozkoumáváte. Ale není to free world concept, je to dost pevně vedený příběh.

    Tím, že se tam nebojuje, tak je to ok i pro děti.

    KULHY
    KULHY --- ---
    Mám takový tip ne úplně pro každého rodiče a pro každé dítě.

    O víkendu jsem říkal sedmileťákovi — dneska vybírám hru já. Vybral jsem Barony, poměrně dost obtížné fantasy RPG roguelike z vlastního pohledu, kterým se teď tu a tam bavím. V zásadě lozíte podzemními kobkami níž a níž, čelíte monstrům, hladu, tmě, pastem, skromným hádankám, ale taky vlastní hamižnosti, sebekontrole a hlídání zdrojů. Celé to připomíná nějaké oldschoolové stolní RPG. Smrt je za každým rohem i špatným rozhodnutím.

    Vtip je v tom, že to vypadá podobně jako Minecraft a dá se to hrát kooperativně (po síti, internetu, ale hlavně i na jedné rozdělené obrazovce a to až ve 4 hráčích — společně mezi dostupnými platformami PC, Mac, Linux, Switch). Byl to jen pokus, ale říkal jsem si, že bude sranda pokusit se udržet malýho naživu. Naprosto ho to pohltilo, pochopil že všude je nebezpečí a zkrátka věnoval veškerou pozornost přežití a pomáhal kde to šlo, seznamoval se s mechanismy. Umírali jsem ze začátku pořád a vůbec mu to nevadilo – okamžitě se naladil na smyčku Try-Fail-Learn-Repaet (jeden z důležitých vzorců, který mi videohry vtiskly). Za chvíli už hlásil: táto už máš velký hlad, táto nemámě louče, bacha ty předměty jsou prokletý, je tam kostlivec, tady jsem už byli apod. Dobrý je, že když je pořád jeden naživu, stačí dojít do dalšího patra a obživnou všichni. Je teda jen pro rodiče otrlejší hráče a musíte trochu investovat čas do naučení se základů, ale případná frustrace jde snížit hromadou dostupných nastavení. Osobně mi přišlo, že jsme si to hodně užili.

    Barony: Quality of Death Update, Release Trailer
    https://www.youtube.com/watch?v=mOwOmV81NrQ
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    YMLADRIS: plus tady ma Recess zitra Parent play session a možnost dotazů, ale chápu že pro nás je to moc v noci

    We will share the newest updates with Recess, what your kids have been learning, and play some games.

    Gather
    https://app.gather.town/app/bhchkVipgiyUUFaH/recess5?_hsmi=276405926&_hsenc=p2ANqtz-9kx0uLvb2xK5_zXPrRa2TlxDYV7UfZ5WuleIzhyuWYunBoEjoyMSJv7a6zgNtw7ZQicgWxbmUJtG7aZdirym92o6kXKA

    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    MUXX: dva 160 a jeden 95 dolaru mesicne, ted presne nevim kterej kolik, je to na tech webech
    MUXX
    MUXX --- ---
    YMLADRIS: collaborativelaboratory tečka com >>>> https://www.collaborationlaboratory.com/
    kolik tyhle programy stoji $$$?

    colab vypada pekne, ale uz mame ve stredu kurz programovani v robloxu :/
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    repost z FB - learning by gaming (hlavně ten recess je hodně gaming). nutno umět anglicky. cil je aby děcka jednoho dne byly kvalitni clenove týmů

    Online kroužky v angličtině - problem solving v týmu, kde je pevná skupina a rozvíjí se vztahy. Koukala jsem, jaká je teď nabídka, a napíšu, co mě zaujalo. Obzvlášť by se hodili spolužáci do nově vznikající skupiny v CoLAB OD LISTOPADU, STŘEDY od 17h, kdybyste někdo měl zájem.

    CoLab: týmy 12 dětí. Jednou týdně hodinu spolu řeší nějakou "challenge". Facilitátor to netáhne, jen facilituje. Plus je k tomu koučing, tj dítko se může pobavit, co mu nejde, co rozvíjet.. když jsem jejich šéfovi na callu říkala, že náš syn je super napřed v logickém myšlení atd., ale jak malé děcko co se týče vyjednávání v týmu a sociálních dovednostech, tak se smál, že to je velmi časté.

    Dělají to tak, že se s dětmi domlouvají na malých úkolech (např. pro dítě, které pořád jen mluví a mluví, tak úkol Zkus příště vylákat názor z nesmělého člena týmu) a povídají si, jak to šlo. Respektující přístup, snaha aby děcka měly co největší "agency" samy. Dá se s tím Alanem pobavit, do komentáře dám jeho Calendly. Tady je hlavní výhoda, že ti facilitátoři věří, že má smysl se dětem individuálně věnovat a mají fakt tunu zkuešeností s rozvojem gifted dětí.

    collaborativelaboratory tečka com

    Quest : Felipe dělal v Brilliant dot org (mimochodem taky dobrý site pro nadaná děcka) a teď má tento start up - matematika hravou formou, ve skupině, prostřednictvím her. Hodinu týdně. Na webu toho moc nemají (joinquest dot com), ale když se jim pošle mail, tak zareagují hezky. První měsíc je na vyzkoušení, možnost full refund

    Recess : a tohle vypadá taky pěkně. Je to hodně "child-led". Používají prostředí Gather, což jsou takové jako by místnosti na mapě, někde děcka hrají žravé šachy, někde něco programují v Minecraftu atd. a lze mezitím volně přecházet. Nevím zda ten server běží úplně pořád, ale asi dost často. Jednou týdně je opět dedikovaná skupina, ve které se hraje Mindustry a mocně se diskutuje o tom jak to šlo atd. Syn měl call s někým jménem Ben a dost se mi líbil jeho styl (respekt k děcku a zároveň ale jim dávají ty challenge náročné, aby něco dokázali). Více o tom je na tryrecess dot com

    STAROJDA
    STAROJDA --- ---
    VONY: Dobře řečeno. U Brothers byl právě dobrý ten příběh, ikdyž tedy dost smutný. Snažení dávalo smysl. U It takes two už se příběh dávno vytratil a to ještě nejsme na konci. Podobně jako jsou hrdinové (tatínek a maminka) pak už otrávení z té knížky, tak i já jsem byl otrávený z toho, že to nekončí.
    VONY
    VONY --- ---
    STAROJDA: NOFNAK: Nás bavilo oboje, ale srovnávat se to nedá. It takes two je hra plná akce a soubojů. Pro 6letého je to asi trochu složitější a dlouhé, ale v 10 to syn dohrál už 3x. Brothers stojí spíš na dávkování krásných scenérií a překvapivých výjevů jako odměnu za posun ve hře. A taky je to jeden ucelený příběh, It takes two je spíš takový zarámovaný guláš zábavy.

    KULHY: Trochu to graficky stárne, tak si to zahrajte co nejdřív ;)
    ADAMBERNAU
    ADAMBERNAU --- ---
    Momentalne ma Amanita na Steamu vyprodej se slevami az 85%. Zakoupil jsem Chuchla. Pro detske hrani bych urcite doporucil Pilgrims, ktere dcera (6yo) dohrala samostatne asi trikrat.
    NOFNAK
    NOFNAK --- ---
    STAROJDA: Osobně hodnotím přesně naopak. Brothers jsme nedokázali dohrát. Za mne mizerná hratelnost, nuda.
    Naopak It takes two nás oba nadchlo jak herní dynamikou, tak příběhem či ovládáním.
    KULHY
    KULHY --- ---
    KULHY: Tohle jsem ztovna filtroval adventury, ale asi je tam vsechno mozny.
    KULHY
    KULHY --- ---
    A pokud jste nechytili tak Modrák ma další díl podcastu ze série hrajeme s dětmi.
    KULHY
    KULHY --- ---
    Tady taky jeden zdroj na hry pro deti:
    Best Point-and-Click Games for 6 to 8 Year-Olds - Family Gaming Database
    https://www.familygamingdatabase.com/search/age/6-8/genre/Point-and-Click
    KULHY
    KULHY --- ---
    STAROJDA: To mam na pomyslnym seznamu chci hrat, ale emoci mam vic nez dost. A je takovych vic.
    STAROJDA
    STAROJDA --- ---
    Uf, právě jsme se synem (6) dohráli Brothers: A Tale of Two Sons. Až pak jsem si přečetl, že to je rating 16+... Takže doporučit se to asi nedá, ikdyž to vypadá, že to prcek zvládl v pohodě. Asi mu některé věci tam ještě ani nedocházeli. Jiné jsem mu tak vysvětloval tak jak jsou. Smrt u nás doma není moc tabu, ale i tak to byla síla. Hra ale dobrá. Za mě lepší než It takes two (které je už moc překombinované a zbytečně dlouhé). Paradoxně se smrt dítěti vysvětluje lépe než rozvod...
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    koho by minulo, vyslo moving out 2

    Save 25% on Moving Out 2 on Steam
    https://store.steampowered.com/app/1641700/Moving_Out_2/

    coz reprezentuje ze na jednicku je 75% sleva vcetne datadisku
    Save 75% on Moving Out on Steam
    https://store.steampowered.com/app/996770/Moving_Out/

    za cca 6 ecek + 5 za 3 dlc je to kybl zabavy na hodiny pro celou rodinu, doporucuju.

    oba dily jsou skvele pro couch-coop, tri a vice hracu je idealni pocet, nektere veci je nutno odtahnout ve dvou a treti rovna nakladak a taha lehci objekty.
    zatimco jednicka je ciste o "z baraku do auta", ve dvojce uz jsme narazili na zahaneni zvirat do spravnych ohrad (mrchy slepice!) nebo vystehovavani nabytku z auto do baraku.
    minimalni vek hrajiciho potomka bych videl tak cca nad deset. s patnactiletou zabou se to asi uz mezi hrani s detmi pocitat moc neda... :)
    KULHY
    KULHY --- ---
    YMLADRIS: To je samozřejmě scénář ideál, že má hned na to možnost to někde zdravě ventilovat. Jenže to znamená, že máš všechno dobře naplánovaný a nic ti do toho nevleze. V naší realitě často nereálné. :) Většinou to pomine dřív, než by jsem bylli schopni se dostat k tomu řízenýmu ventilování. Pro mě je důležitější tomu rozmět a zdravě reagovvat.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    KULHY: syn mel loni obdobi kdy hodne hral Geometry Dash a delalo mu to dost vypjate stavy. Resila jsem to tak, ze po odchodu od PC se povinne HNED slo na trampolinu. Tj., k cemu syna vedes, jakou metodou si ma vybijet ten adrenalin a energii, misto aby to slo do zlosti na sourozence?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam