Tak jsem zjistil, že děti vůbec nechápou vzrušení z grindění lootu v akčních RPG :D
Ok, tak aby to nebyl jen výkřík, tak dám zase minirecenzi - Zkusili jsme na Switchi Minecraft Dungeons. Imho dost kvalitní hra, promyšlená a dotažená. Ale trpí tím, že gameplay je až moc zjednodušený a monotónní.
Pár poznámek aneb proč to (a i není) fajn pro děti
- Minecraft svět je dobře přenesen do aRPG. Monstra, mapa, mechaniky. Je to minecraft :)
- Produkčně je to vymazlené. Grafika, ovládání, vyprávění (jednoduchého) příběhu. Daily questy, opakovatelnost.
- Je to čisté aRPG, tedy boj, levelování a hledání lootu. A tím, že je to jednoduché na ovládání, tak je to super vstupní brána do tohoto žánru.
- Paradoxně ta jednoduchost mizí u základního prvku hry - artefaktů. To je jediný zdroj variability boje (kouzla) ale je tolik druhů artefaktů, že se v tom děti ztratí. Něco se fakt těžko menšímu dítěti vysvětlí a něco se i hůř ovládá.
- No a jak jsem psal, děti ten loot nebaví. A pak je hra vlastně nuda. Furt se jen drží A (útok) a bojuje. Navíc je to i místy těžké. Mladší si nepřečte popisky, takže mu říkám já co má použít (= nuda). Starší to přečte, ale už prokoukl, že grind je vlastně nuda. Má pravdu :)