• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOJAProgramovani 40+
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    KOC256: Co výfuk.. ale těch 2.9 na stovku!
    KOC256
    KOC256 --- ---
    DAVIDOWITCH:
    Ještě větší :-)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    SATAI: Nehledě na to že dělat řidičák na motorku bude minimálně stejná buzerace jako byla na auto
    SATAI
    SATAI --- ---
    KOC256: a ty ostatní dvě věci je trapná nebezpečná nuda s velkou uhlíkovou stopou
    KOC256
    KOC256 --- ---
    SATAI: Tak milenku muzes vynechat. To je pravda ze je narocne…
    SATAI
    SATAI --- ---
    KOC256: to zní jako moc práce...
    KOC256
    KOC256 --- ---
    DAVIDOWITCH:
    - sporťák
    - motorka
    - milenka
    - …
    :-)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    A jak se taková krize středního programování řeší? Já si ke čtyřicátinám dal změnu zaměstnání, aby byla přeci jen nová sada výzev.. akorát teď musím přesvědčovat celou novou sadu lidí o spoustě věcí který jsme měli 10 jako osvědčenou praxi a mám pocit že sem na to možná už starej.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    MLEKAR_STEIN:
    To je klasický problém pohledu na svět rozdílných pozic. Pak každá izolovaná informace může být desinterpretována…
    KOLCON
    KOLCON --- ---
    DELVIT: a ti pod nimi jsou mananošové
    DELVIT
    DELVIT --- ---
    MLEKAR_STEIN: haha, požírači many :D to nezmám. To co popisuješ je trochu jiný případ, kdy se virtuální termíny vytvoří pravděpodobně na základně nějakého KPI a zákazníkovi je to vlastně jedno. Problém tady je ta mezivrstva lidí, kteří nejsou schopni konzultovat reálné termíny. Tam je lepší okamžitě skončit.

    Mě osobně vadí tyhle pseutermíny, když se ví naprosto jistě, že to nelze stihnout, všichni to vědí i včetně zákazníka. A všichni si hrajou, že to přeci stihneme nic se neděje. A když přijde termín, aj aj jaktože jste to nestihli, to nebudou bonusy atd. atd.

    Naštěstí jsem to zažil i jinak, kdy jsem zažil projekt, naplánovaný na 2 roky s pár set lidmi a kupodivu vyšel +/- týden, protože bylo kvalitní plánovaná i řízení.
    MLEKAR_STEIN
    MLEKAR_STEIN --- ---
    DELVIT: mě ani tak nikdy nevadilo, že termín je nesmyslnej. mě vytáčel ten klídek, pohodaod požíračů many a pocit, ze takhle je to normální a vpořádku. a nejhorší bylo, když člověk náhodou mluvil s někým od zákazníka a ten jen se podivil, "vždyť to nespěchá, to stačí az za půl roku" a požírači many pak zakázali technikům mluvit se zákazníkem bez dozoru :)
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    KOJA: No jo, to jsem zazil jednou, pak nejak ten kontrakt skoncil a zas tak moc me to nemrzelo :-)
    Pak nezbyva asi nez hledat jinou firmu. Kdyz to udelaji vsichni, firmy se rychle nauci a prizpusobi se.
    Byvaly sef mi jednou rekl: "We, programmers, rule the world now. Everyone's depending on us. So it should be us who set the rules. Not managers. We need to learn this." (on mel vubec dost zajimavych postoju a jako sef byl super)
    DELVIT
    DELVIT --- ---
    MIC: u odhadu chyby se dělá chyba nejčastěji a nikdy nevíš kdy se ze záležitosti na 5min ukáže věc na X měsíců, JANFROG by mohl vyprávět :0).

    Takže do žádných takových nesmyslů už se pouštět rozhodně nebudu. Vývoj/bugfixing, ano, ale s rozumným časovým horizontem.
    MIC
    MIC --- ---
    Zrovna tuhle středu jsem si při streso-nervení ze záseku u banálního problému "to by malo byť snadné, to bys mal stihnúť do troch hodin" poprvé vážně po skoro dvaceti letech řikal, že tohle kurva do důchodu nedám.
    DELVIT
    DELVIT --- ---
    KOJA: to máš sice pravdu, ale ve většině míst chtějí hotovo do určitého, často nesmyslného, data. Ty víš, že se to v odpovídající kvslitě nedá stihnout, ale všichni vesele dělají, že pohoda tabáček.
    NAVARA
    NAVARA --- ---

    Je mi…

    130 hlasy od 130 respondentů

    KOJA
    KOJA --- ---
    JANFROG: To mi prijde, ze se dost lidem jeste podari vyresit. Nejake mira kompromisu je nutna ale relativne malo lidi je tak uzce vyhraneno, ze by nenasli neco co je bavi a nekdo to potrebuje/zaplati.
    Castejsi kamen urazu je IMO budto nemoznost delat remeslo v takovy kvalite jak by clovek chtel (neresim proc a jestli to dava smysl) a nebo to, ze cloveku nedava smysl jak firma funguje - neadekvatni vybaveni, nesmyslny proces, nejaky manazersky cargo-cult, ... (ten pocit opet muze mit ruzny duvody).
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    KOJA: No jo, problem je, jak pretavit to "hrani si s pocitacema" do neceho co za co nekdo plati...
    DRUDRIGER2
    DRUDRIGER2 --- ---
    44
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam