• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOJAProgramovani 40+
    Diskuze o obzive programovanim pro starsi a pokrocile.
    rozbalit záhlaví
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    DAVIDOWITCH: KOJA: 3-4 dny to je docela dobry, ja o tom premyslim par mesicu, tak mesic ladim tooly aby se to snadno prezentovalo (to se celkem vsakne, primocarejsi UI se vzdy hodi) a pak nejmene tyden, spis dva ladim jen ten talk.

    Ja teda vetsinou jedu live demo a celou dobu trnu, ze mi to cele lehne pripadne ze mi nekdo z publika rekne abych neco s cim jsem nepocital. A cim delsi demo, tim vetsi sance, ze :-)
    KOJA
    KOJA --- ---
    JANFROG: Ja jsem se pred covidem chystal na lightning talk ale covid a nasledne vsechno virtualne to poslalo k ledu. Vyhledove me to asi nemine a duvody budou nejspis propagace a popularizace projektu. Hadam, ze casu mi to zabere mraky-u nas se resi jakakoliv prezentace (i interni) az uzkostlive a mene nez 2 drafty + rehearsal jsem snad nemel. Beru to, ze to tak proste je, snazim si na to zvyknout a zlepsit se v tom.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    JANFROG: pomohlo, ale ne dostatecne, resp doufal jsem ve vic, nikdy to neprekrocilo uroven privydelku. Mel jsem par stabilnich klientu, co byli spokojeni, objednavali konzultace a skoleni pravidelne, ale vubec to nesirili mezi svoje kamose :) . Bylo by treba toho self proma delat vic a hlavne asi byt i obchodak a byt trochu aktivni a to neumim.
    Pak jsem se nechal zamestat v polokorporatu a vydelam si tak hodne a stabilne, takze se to vyresilo samo :)
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    JANFROG: Ja se tomu od doktoratu snazim poctive vyhejbat, vetsinou mi to vyjde. Kdyz mi to nevyjde, tak to je tak 3-4 dny a to mam ty prezentace kratky (do pul hodiny). Prijde mi ze cim kratsi, tim tezsi to je.
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    CERMI_FOX:
    > kdy jsem chtel fungovat jako konzultant/architect freelancer
    To znamena, ze to nepomohlo? :-)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    JANFROG: haha :-)
    Proc - jako mentalni cviceni, jako sebepropagace z doby, kdy jsem chtel fungovat jako konzultant/architect freelancer a hlavne me to bavilo. S covidem to ale zmizlo, online me to vubec nebavilo a pak jsem zjistil, ze po tech letech, co jsem poruznu zvanil, mi to vlastne moc nechybi, prestavalo me to bavit, vykaslal jsem se na to.
    A jak dlouho - vetsinou vecer pred prednaskou, kdyz jsem chtel pripravit nejaky komplikovanejsi dema, tak dva vecery. Ale treba tyden jsem si psal osnovu, abych rekl vsechno, co s tematem souvisi a myslim, ze je zajimave nebo malo zname.
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    Hmm...tak stale sedim v kanclu a trapim se s prednaskou (ve smyslu "talk", ne "lecture") co budu mit za 2 tydny na jedne rekneme konferenci. Vsechno se se... a s deadlinem za zady nemuzu premyslet :-(

    Taky jezdite na konference a prednasite tam o tom co delate? Pokud ano, pak (i) proc? :-) a (ii) jak dlouho vam to trva pripravit?
    KOJA
    KOJA --- ---
    JANFROG: Souhlasim, to bych rozhodne nevycital, je mi jasny jak tezkej problem tohle je. Ja ale ani netvrdim, ze to copilot nezvlada, jen se ptam na zkusennosti jelikoz sam jsem si to zatim nevyzkousel.
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    KOJA: Tak zas undefined behavior apod bych tomu nevycital:
    1) otazka je, jestli vubec lze napsat netrivialni program bez jedine konstrukce, co je UB nebo implementation-defined
    2) jsem si temer jist ze ta trenovaci mnozina ma UB vic nez dost, takze pokud se to uci na ni, asi je nutne pocitat s tim, ze tam UB bude. Stejne jako v kodu psanem clovekem.

    :-)

    A ze se to blbe ladi, s tim bohuzel musim souhlasit.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    FRONEMA: mě se netrefuje skoro nikdy, krom nejjednodušších případů jako doplnění auto property, přemýšlím, čím to je. Máš r#? Jestli mi to nekoliduje s ním.
    KOJA
    KOJA --- ---
    FRONEMA: Tohle je mozna trochu oftopik ale jak bys popsal svou zkusennost s korektnosti copilotu?Jedna z veci co me osobne zatim brzdi je obava, ze zatimco syntaktickou a semantickou stranku veci budou mit zvladnutou asi dobre ale vyhnout se logickym chybam, undefined behavior a nespravnemu pouziti nejakeho API a pod. je z principu (asi?) nemozne. A prave to jsou pak bugy ktere se nejhur detekuji, opravuji a jsou pritom treba jeste exploitovatelne. Jak moc se ti stava ze pri review toho co copilot vyplodi ti zatrne?
    SAJAGI
    SAJAGI --- ---
    AMBIENTIUM: Používám (v Rideru), na něco je super a na něco hrozný, ale velká spokojenost, šetří mi spoustu práce.
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    AMBIENTIUM: Copilot ne, ale novy visual studio napovida zpusobem, ze castejs potvrzuju jeho predpoved nez pisu. (Skoro)
    AMBIENTIUM
    AMBIENTIUM --- ---
    Ještě k těm revolucím: zkoušeli jste někdo Github copilot? Fakt pecka… není dokonalej samozřejmě, ale je víc než dobrej…
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    DELVIT: Nebyla to oboje reakce na to, jak se vyvojar bitlockeru (?) nasral, ze mu autor Samby taky reverse-engineeroval protokol a zacal delat oss klienty?
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    DELVIT: Trochu me prekvapilo jak smahem zvladnes odsoudit pokrok v deep learningu jako nedostatecny, protoze jeste nemame Skynet. A treba i pitomej Google Translate jde realne pouzit na pochopeni dopisu od nemeckeho Finanzamtu, vrele nedoporucuju delat tohle se slovnikovym prekladem z nejaky Altavisty nebo co se to 2002 pouzivalo.
    Jako ve vetsine cool metod se to pochopitelne pouziva i nesmyslne, a pochopitelne nejaky neuronovy site existovaly i pred 20 lety, ale ten pokrok tam je obrovskej a misto poslednich 20 let je to treba poslednich 10, prave v takovejch "fuzzy" problemech co potrebujou zvladnout spatne definovatelnej kontext. (A jo, sem z oboru... a jo, dava mi praci netahat sem primo kvalitu grafiky :-D )
    KOJA
    KOJA --- ---
    KOC256: Wine sice nepovazuju za nic revolucniho ale to kam to Steam dotahl s Protonem je imo impozantni. Ja jsem vzdycky hral bud starsi nebo hw-nenarocne hry a prakticky celou svoji kolekci na Steamu ted muzu hrat bez problemu na Linuxu.

    Proton (software) - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Proton_(software)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    SPIKE411:
    nečerti se, já tomu fakt nerozumím. Jen mi laicky přišlo, že se to musí ladit pro každou aplikaci zvlášť. někde byly i seznamy, co v tom jede a co ne a i staré aplikace (starý FW, staré API) prostě nejelo všude...

    Ale fakt tomu prd rozumím. Je to jen pohled z venku...
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    KOC256: Tak jasně, vždycky budou pozadu. Ve Windows se objeví nějaké nové API, framework… ve Wine ho začnou implementovat ve většině případů nejdříve ve chvíli, kdy někdo narazí na to, že mu nejde provozovat nějaká aplikace, která to API/framework začala využívat, a nahlásí to…

    Pokud chceš 100% kompatibilitu s Windows, chceš Windows.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    SPIKE411:
    mě zaujalo a ne, wine není jesťě v tomhle plně funkční.. Což je věta kterou, jak jsem psal, slýchávám 15+ let kdykoliv se o WINE mluví.
    SPIKE411
    SPIKE411 --- ---
    CrossOver dodává komerční verzi a platí nějaké vývojáře
    Windows Software on Mac, Linux, and ChromeOS with CrossOver | CodeWeavers
    https://www.codeweavers.com/
    Na Wine je založený Proton
    https://www.protondb.com/

    Před lety vývoj nějak celkem stál a všechny zajímavé změny se hromadily ve forku wine-staging, ale pak se nějak dohodli, z wine-staging je v podstatě testovací větev, velká část změn se začlenila do hlavní větve a nové verze vycházejí každou chvíli.

    WINE - Phoronix
    https://www.phoronix.com/scan.php?page=search&q=WINE

    Částečně na tom staví taky ReactOS, ale ten má skutečně ještě hodně daleko k použitelnosti.
    Front Page | ReactOS Project
    https://reactos.org/

    Nevím, co tam chybí za významný posun?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam