• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOJAProgramovani 40+
    Diskuze o obzive programovanim pro starsi a pokrocile.
    rozbalit záhlaví
    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    RAINBOF: Dobrej putPixel optimalizoval násobení, protože orotovat o 6, pětkrát sečíst a přičíst y bylo rychlejší než jeden mull.
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    KLEINZACH: no ja to delal tak ze jsem si udelal neco jako

    var xx  array[1..320,1..200] of byte absolute $B800:$0

    pak jsi si pomoci new alokoval pamet kam jsi si dal grafiku, a prostym mov v asm jsi to prsknul kam jsi chtel.
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    RAINBOF: a zrovna pascal mel praci s pointrama dost neohrabanou oproti C a borlandi asm v pascalu byl lehounky voser v 32bitech (muselo se to prefixovat 'db 6x'... fun fact: to db se dodnes udrzelo v nazvu sousedniho klubu ( [db -1/0 @ slyším Alenky v říší <div>ů následovat stream do backdooru] )), ale jinak po tomdle kombu vlastne tesknim dodnes :)

    uz si moc nevzpominam jak to bylo v C - myslim, ze v turbo C to jeste fungovalo, ale pri prechodu na borland (asi?) todle nativni prokladani c assemblerem nekde upadlo a uz se to muselo "lepit" zvlast, i.e. mit asm rutinu nekde v asm fajlu, tu prelozit zvlast a pak z C volat tudle vec? pro me total showstopper

    nejvic zajimavy mi tenkrat pripadlo c-- ( heh, nasel sem to na http://www.sheker.chat.ru/index_e.htm ) coz byl takovej mix asm a c:
    void copyvirtualscreen()
    {
      @WAITVSYNC();
      EDI=0;
      ESI=#screen;
      ECX=16000;
      $rep
      $movsd
    }
    
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    IXTREMIST:
    pcha, 320x200 je presne jeden segment takze pises rovnou do $B800 a to ti staci kouzlit s pointerama. Ve vyssich rozlisenich pak jen s viewportama v quirk mode :) a to pak jedes fofrem i z borland pascalu. (no dobre na init a tak jsem pouzival asm)
    SLEDGE
    SLEDGE --- ---
    JANFROG: Což znamená, že ze 4 her, které dorazily loni, by se ti tam 3 ani samy samotinké nevešly :) Takže právě proto tohle omezení, doufám, že to tím trochu zkrotím :)
    SLEDGE
    SLEDGE --- ---
    KLEINZACH: A ještě je tam jedno hledisko - vím, že když povolim VGA, některé soutěžící to odrazuje, protože by sice zvládli nějakou jednoduchou hříčku v textovém módu, ale je jim jasné, že jakmile někdo šikovný postahuje free assety, upraví je pro 320x200 v 256 barvách, tak se svojí jednoduchou hrou nemají šanci. Takže se na to vybodnou úplně a to mi přijde škoda :)
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    SLEDGE: Desitek MB? Moje (tedy spis otce :-) prvni PC melo 20MB HDD...
    SLEDGE
    SLEDGE --- ---
    KLEINZACH: Nejde ani tak o "challenge", ale o to, že když jsem povolil vyloženě volnej styl, scházely se mi hry s datovým objemem v řádu desítek MB, což se mi nezamlouvá. Jasně, ta CGA je trochu "voser", ale možnosti tu jsou, buď textový mód, nebo ta nová knihovna, co tam uvádím, a co umí zajímavý gr. mód 160x100 v 16 barvách. Před lety ten mód jeden soutěžící použil pro plošinovku Silly Knight, viz https://www.mobygames.com/game/dos/silly-knight :)
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    JIMX: tak tomu taky nerozumim.. 13h (320x200x256) je uplne krasnej a jednoduchej mod, kde nezacinas praci otazkou 'jak to kurva udelat min hnusny?' :) nebo mozna prave v tom ma bejt ta challenge?
    JIMX
    JIMX --- ---
    Ty kraso, CGA grafika ... neni to moc? Dyk to bude hnusny jak p*del :-/
    IXTREMIST
    IXTREMIST --- ---
    KOLCON: někde mám zastrčenou knihovnu. Ale stejně na 486 chceš valit grafiku přes assembler, jinak je to strašně pomalý.
    KOLCON
    KOLCON --- ---
    IXTREMIST: Co si pamatuju tak byl oser s grafikou a knihovnama
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    IXTREMIST: kdo pamatuje DJGPP a Watcom C + DOS/4G
    IXTREMIST
    IXTREMIST --- ---
    SLEDGE: Ha, 486 doma mám a Borland turbo C taky. Dík za tip, tohle bude osvěžující.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    SLEDGE: 40 mi ještě nebylo ale tohle je lákavé
    SLEDGE
    SLEDGE --- ---
    Něco pro "starší a pokročilé" a možnost, jak oprášit prastaré znalosti ;) Soutěž ve tvorbě hry pro DOS - https://www.high-voltage.cz/2022/soutez-tvorba-hry-pro-dos-hvdosdev-2022/
    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    NAVARA: Ono realna odpoved je jednou, cca pred deseti lety. Kdyz se clovek pobleje kazdy den kdyz ma jit do prace, tak uz je pozde a dlouho uz tam nema co delat. Dneska uz to vim.
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    XBAHNO: Možná už jsi také na hraně!
    SATAI
    SATAI --- ---
    RAINBOF: býval. Přechod z 8-9 na X.
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    Neni carbon nejakej framework v apple ?
    XBAHNO
    XBAHNO --- ---
    NAVARA: Prvni myslenka byla, jak dcera vyhodila na vanoce ne zcela vyhorelyho frantiska do kose... Bylo to na obzoru. Ze to neni TO vyhoreni me seplo az pozdeji.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam