• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOJAProgramovani 40+
    DWICH
    DWICH --- ---
    DWICH: Bylo míněno pro DJFRACTAL (ne AMBIENTIUM)
    DWICH
    DWICH --- ---
    AMBIENTIUM: Neznám váš setup, pro koho to děláte, jestli interně, externě. Dovolil bych si přidat ještě jeden pohled - kdo za to účetnictví nebo cokoliv to má být, bude zodpovídat? Z finančního / účetního hlediska? Bude to externí účetní / daňová firma? Bude to interní finanční oddělení? Někdo to být musí, kdo tomu bude rozumět. Někdo musí určit, co tam bude za procesy, jak se co má dělat. Někdo to bude vyžadovat po dalších, kteří tomu nerozumí, protože mají svoji expertizu někde jinde, např. vývojáři, projekťáci, obchoďáci. Ať už to bude jakýkoliv subjekt / člověk, tak ten ať si řekne, jak to má být. V jakém systému účtuje - kde on ohlídá, že ty platby přišly, odešly, že to sedí atd.

    Příklad z praxe - známej má firmu, která řeší spousty transakcí v několika zemích, nákup, prodej, vratky, sazby daní, prostě všechny tyhle věci, kterým má rozumět účetní firma. Tak si na to našel účetní firmu, která pracuje s účetním systémem a nechal napojit jeho e-shop, sklady a další systémy na ten účetní systém. Ať už je to Helios, Pohoda nebo cokoliv, to je jedno. Důležitý je, že teď za ty finance někdo zodpovídá a dělá to v systému, kterému ten tým účetních rozumí. A díky tomu to neposere. Což je ta hlavní věc, o kterou to jde: "Hlavně to neposrat" ® ©
    AMBIENTIUM
    AMBIENTIUM --- ---
    DJFRACTAL: já jsem tohle přesně (reporting, invoicing a handling plateb - žádné plánování, investice, účto ) dělal 2x ve dvou startupech (jeden byl už prodanej za několik mld.). Kombinace našeho kódu s integrací platebního providera. Hodně práce ale žádná věda.
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    E2E4: DAVIDOWITCH: SATAI: když jsem psal že jde o "část ERPček, která řeší finance a přidružené procesy" měl jsem na mysli zjednodušeně reporting, invoicing a handling plateb - žádné plánování, investice, účto, to ne... ono to není zas tak složité, jen jsem doufal, že někdo řešil právě toto

    v daleké budoucnosti toho nejpíše bude potřeba více, ale fakt na to teď není čas, zdroje, ani prostředky
    SATAI
    SATAI --- ---
    E2E4: programátorská varianta "je to jen sem přidat buttónek"
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    E2E4: Je to banda juniorů co dělají při škole. To sem taky býval optimistický. :D
    E2E4
    E2E4 --- ---
    DJFRACTAL: mně taky fascinuje, že chcete sami programovat něco, co je velké složité, náročné na specifické vlastnosti, má návaznost na legislativu, audity, každý rok se to mění.. a není to váš core business ani s tím nemáte zkušenosti.. navíc je to něco co potřebuje každá firma a na co řešení existují a jsou integrovatelná do všeho businessu..

    (jistě, dokonalá nejsou, spíš naopak, ale pořád 100x lepší než si to psát sám..)
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    KERRAY: díky, určitě se ozvu, až to bude na talíři, zatím by to pro nás byl overkill

    AMBIENTIUM: navymysleli jsme nic světoborného, nechci se pouštět do detailů, na to možná příjde čas někdy v jiné diskuzi
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    DJFRACTAL: těžko může být složitejší implementovat nějakou integraci/interface do existujícího ERP (kde to bývá na integrování všeho možnýho i nemožnýho stavěný, pokud je to co k čemu) než dělat implementaci s vaším hlavním oborem nejspíš úplně nesouvisejícího proto-ERP a tu integraci/interface ještě navrch k tomu

    mám blízko k firmě, která implementace ERP dělá, a zaznamenal jsem za ty roky desítky firem, kterým se ERP zdálo moc drahý nebo složitý na implementaci a rozhodli si to pořešit sami (nebo pořídit něco lacinýho) jenom proto, aby o pár let později, pokud nezkrachovali, přišli s tím, že to stejně musí zahodit, ať to stálo co to stálo, protože to potřebujou pořešit pořádně
    AMBIENTIUM
    AMBIENTIUM --- ---
    DJFRACTAL: já bych rád pochopil, co to přesně máte za finance flow. Mi přijde, že buď se vede nějaká evidence co kdo kdy kolik plus doklady atp. a exportuje se to pak do externího účetnictví nebo děláte samotné účetnictví (reinventing the wheel). Nebo děláte banku (přesuny prostředků z účtu na účet, tak, aby se nic neztratilo)? Mi přijde podivný, že byste vymysleli use-case, kterej jsme tady nikdo nikdy neviděli.
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    JARDABEREZA: pokud půjdem v budoucnu cestou Dynamics/NAV tak tohle bude migrovat samo :)

    Zatím to vypadá na čiště microsofťáckou infrastrukturu od Azure až po různé mikroservices. Náš reálný produkt má běžet pro max 5tis koncáků a zhruba 50 business partnerů dlouho, možná roky, než se vůbec rozhodneme/bude nám umožňeno testovat víc. Mnoho z nás zároveň pracuje na junior pozicích, nebo ještě studuje, takže se učíme metodou pokus/omyl s tím, že já jsem zodpovědný za minimalizaci těch omylů :D

    Protože máme velice specifický produkt s velice specifickou finance flow, jsou pro nás jakékoli zavedené hotové all-in-one ERP řešení velice špatně integrovatelné. Nadruhou stranu inspirace není nikdy dost.

    Díky všem za podněty a připomínky!
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    DJFRACTAL: Kolega mi ukazoval tohle: https://learn.microsoft.com/en-us/common-data-model/ ...sice tomu moc nerozumím, ale patří to do kategorie "best practice" a mají tam něco pro finance, ale nevím kolik např. https://learn.microsoft.com/en-us/common-data-model/schema/core/operationscommon/tables/finance/accountsreceivable/worksheetline/czcustadvanceinvoiceline ...mohlo by to pomoci s představou o struktuře dat.
    VDFLAT
    VDFLAT --- ---
    KOC256: Pohoda, atd., jsou imho overkill s omezenou moznosti integrace. Na mensi veci se nam osvedcilo Abra Flexi - tak 95 % ukonu z GUI lze vyvolat i pres API, takze to muze bezet primarne jako backend, nad kterym si postavis, co potrebujes.
    JINX
    JINX --- ---
    KOC256: To by člověk nevěřil ze nestačí v dnešní době zintegrovat Stripe a nějaké api třetí strany kde to bude vyřešeno.
    JIRIKK
    JIRIKK --- ---
    Ahoj. Máte někdo zkušenosti s API pro facebook marketplace? Potřeboval bych přidávat/editovat/mazat inzeráty. Kdysi jsem se o něco pokoušel s API pro facebook, ale bylo to dost peklo. Nejde mi ani tak o API samotnou, ale spíš o to, jak vypadá schvalovací proces - certifikace. Je reálné, že jako vývojář (ne firma) projdu certifikaci a budu moct upravovat inzeráty beznych FB účtů (samozřejmě po schválení uživatelem)?
    KOC256
    KOC256 --- ---
    DJFRACTAL: Zacina ti to dochazet. Faktury, hlaseni, dph. Vratky, ucetni archiv, … Integrace s bankama, … Kurzy, analyticke ucty, … Hodnota majetku, …
    Jak se tu pise. Spise se podivej na neco co existuje a pak podle potreb Pohoda, Helios, …

    Nebo proste si presne vypis co potrebujes. To ze napises ze chces rady v tomto odvetvi nic nerika o tom co presne chces…
    HOLAKAC
    HOLAKAC --- ---
    DJFRACTAL: hele na jakýmkoli rolloutu je FI modul většinou naprostej základ a hned po core modulu danýho byznysu většinou druhej nejobsáhlejší. To prostě nechceš dělat na koleni. Vyjde líp i nějak zintegrovat blbou Pohodu apod. Hodně záleží na obratu, objemu dokladů a požadovanou výši automatizace....
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    DJFRACTAL: hele imho je fakt past na vlastní pěst (!) ve startupu (!) implementovat funkcionalitu ERPček, když jich je na výběr spousta, často pay-as-you-go - a ideálně byste s tím měli mít minimum práce (interfacy, integrace), protože to bývá job těch, co to ERP poskytují...
    AMBIENTIUM
    AMBIENTIUM --- ---
    DJFRACTAL: tak já se přiznám , že nerozumím tomu, co se po Tobě chce.
    DJFRACTAL
    DJFRACTAL --- ---
    AMBIENTIUM: díkes. Implementace platebních bran, jak místních, tak mezinárodních, jsem už na starosti měl několik, jak v případě zavedených řešení (pluginy pro Shopify, Magento etc) tak u custom made e-commerce. O to vůbec vlastně nejde, to je záležitost pár dní, možná déle u někoho, kdo to prgá poprvé. Jak píšeš, je to snadné. Už se asi budu opakovat, ale všechno co tu řeším je v rámci malého startupu a mě jsou tady předhazovány metody těžkého korporátu. My nemáme čas ani prostředky outsourcovat co se nám zlíbí, nebo dokonce "najít si někoho kdo už to dělal", to je prostě sci-fi už jenom proto, že nejsou lidi a tím tuplem nejsou ti správní s velice vybranýma zkušenostma.

    Já jsem měl na mysli něco jako "best practice" když se navrhuje/implementuje ta část ERPček, která řeší finance a přidružené procesy. Takže ta účetní složka tam musí být alespoň v rámci nějakého přehledu/výpisů prodejů a nákupů. Můžeme navrhnout čistě jen implementaci payment gate a invoicing, jenže co pak? Pak by se všecko ostatní muselo řešit manuálně/psát do tabulek/nevim... a to se dá, když máš pár dodavatelů a desítky zákazníků, ale to rozhodně není náš případ.

    Mně třeba až tento týden došlo, ze vůbec nevím jak budeme řešit v reálu synchro s finanční institucí/bankou (aby finanční pohyby a zůstatky v aplikaci odpovídaly těm na účtě), protože to vypadá, že ani oni to nemají všecko automatizované a in vitro a mají tam x manuálních úkonů a y třetích stran.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam