VOY: Souhlas, že to nemusí být pro každého. Např. pokud chce někdo "nový webový framework" bude to mít fakt těžké :-D Ale pokud uspěje tak klobou dolů. Ale jsou i oblasti, které nejsou tak konkurenční a šance na úspěch je lepší.
E2E4: Ano, to se určitě může stát a asi se to i děje. Jednou jsem měl kontrakt a ptali se mě na doporučení někoho dalšího do týmu. Dal jsem tip na kvalitního programátora, který něco málo zveřejnil a z jeho projektů jsem viděl, že za hodně krátkou dobu udělal hodně dobré práce i na projektech co nebyly open source. Ale oni stejně prostě chtěli člověka, který o tom tématu točí videa a píše knihy a dle mého názoru měl o něco horší dovednosti a on sám přiznává, že má imposter syndrom. Ale tak to prostě je... nabídky na práci mu chodili sami a bylo jich o něco víc než jich chodilo mě.
JANFROG: V mém případě to riziko nebylo až tak velké, protože jsem na to dostal dobré sponzorské příspěvky, který mi ten čas dobře pokryly. Pokud by někdo chtěl tip tak Adobe teď hodně šlape do Adobe Express a mělo by být celkem jednoduché něco sehnat. Nevím jak dnes, ale tak půl roku nebo rok zpátky chtěli fakt hodně někoho sponzorovat :-D
https://developer.adobe.com/fund-for-design/ a ještě vám dají nějaké menší mediální prostor, kde můžete něco říct ...já dělám v jejich UXP a tam už šance na sponzorování je mnohem nižší než dřív.
VOY: To je work-life balance dilema. Určitě se snažím dělat úspory a snažím se aby se v čase zvyšovali a daří se to.