• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KERRAYAI Art - Tvorba za pomocí umělé inteligence: Midjourney, DALL·E 2, Stable Diffusion, OpenAI
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    KERRAY: prave. Kod ma upresnit zadani do nejmensiho detailu a vsechny krajni pripady.
    XCHAOS: od prelozitelnosti a gramatiky je jeste par kroku k dobremu programovani. Mluvim vic o semantice v dane firme, testovatelnosti, u UI to muze byt treba intuitivita.
    Nekde jsem ale zaslechl, ze AI uz umi generovat treba domenove modely firem, coz by mohlo byt predzvesti toho, ze si vezmr nejakou praci na sebe a prigramatori se budou moct posunout na jiny level.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TADEAS: "create general framework for optimizing procrastination for maximum number of lazy consuments" :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KOC256: tak ale to máš stejné, jako s tím uměním: spousta těch obrázků zobrazuje viditelně nereálné scény, dokonce někdy i fyzikálně nesmyslné a rozhodně často inženýrsky nesmyslné.

    Naproti tomu, u programu si ho AI může syntakticky zkontrolovat, zkusit spustit, poslat mu nějaký vzorek testovacích dat. Ve skutečnosti je to nesrovnatelně snažší, než když třeba generuje text nebo obrázky, kde hodně záleží na subjektivním dojmu konzumenta - tedy je to o emocích a hodně to závisí na tom statistickém srovnání, jestli něco podobného se líbilo, nebo ne.

    Zkrátka to programování je daleko víc šité na míru tomu řešení problému "hrubou silou", kde prostě AI má sílu bagru, sbíječky, dynamitu a možná i velkorypadla současně - zatímco my lidští programátoři jsme, málo platní, zkrátka jen "lopaty".

    Ovšem tohle je zde offtopic k tématu klubu. Programování není tolik o umění a je to více inženýrská činnost. Podle mě ale inženýrská činnost, která často zahrnuje průzkum celého stavového (parametrizovaného) prostoru je na činnost AI vhodnější, protože výsledky činnosti AI pak lze poměrně striktně klasifikovat jako použitelné nebo nepoužitelné. Naproti tomu v případě toho umění jsou silně zpětné vazby, protože estetické cítění je forma groupthinku, je to sociální konstrukt - takže ve skutečnosti to co hrozí je to, že lidem se budou líbit výtvory vytvořené AI, protože jim budou připomínat jiné výtvory vytvořené AI, o kterých mají sociální povědomí, že "se líbí".
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    TADEAS: (zapomnel jsem: fully automated, luxury)
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    KERRAY: to ma jednoduchy reseni: "pretend that you are an extremely competent system architect. write the general framework for utopian techno-communist logistics"
    :D
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    WOODMAKER: není to OT, kdo chce jenom obrázky, vyfiltruje si podle tagů... a klíčový je rozdíl mezi analytickým myšlením a kódováním - napsat kód může klidně AI, ale stejně budou potřeba lidi s programátorským a analytickým myšlením, protože málokdy bývá problém něco nakódovat, problém bývá to zanalyzovat a vymyslet tak, aby to bylo udržovatelný a řešilo správné problémy správným způsobem... když bude zadání vypadat tak, jak většinou zadání bez důkladné analýzy a chápání problematiky vypadají, AI to nezachrání :)
    KOC256
    KOC256 --- ---
    XCHAOS:
    Vůbec nevím jak toto funguje (mělo by fungovat), ale jako kámen úrazu vidím to, že k tomu nekonečnu fragmentu zdrojáků není ten textový popis. Tedy jak ma AI poznat co který zdroják dělá "v lidské řeči"? Ve chvíli kdy se toto naučí, tak to bude asi "jen" o skládání algoritmů (kusů kódů).
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    WOODMAKER: když jde psát příběhy nebo kreslit obrázky na základě textového popisu, jak by mohlo nejít nedělat podle textového popisu i software? je to řádově jednodušší: fragmentů zdrojáků je v open source repozitářích nekonečno, navíc u zdrojového kodu na rozdíl např. od textu lze kontrolovat nejen gramatickou korektnost, ale i syntaktickou správnost (přeložitelnost, apod.), takže ve skutečnosti je s podivem, že se umělé inteligence na programování nevrhly už daleko dřív (jistě v tom byl jistý podíl pudu sebezáchovu programátorů, to je pravda :-)
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    XCHAOS: ja tomu s tema zdrojakama furt nerozumim. To prece nejde delat software bez lidi. A psat kod umi kazdej, kdyz uz tusi, jak ten software ma fungovat. Ale pro tohle auditko to asi stejne bude OT.
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    já předtím o té diskuzi nevěděl, přestože jsem zkoušel hledat, a ano, zčásti se to překrývá, ale zároveň tam úplně nenacházím (všechno) to, co bych tu chtěl mít, a s tím obrázkem v záhlaví mě ani neláká to tam vkládat :D
    KOC256
    KOC256 --- ---
    NAVARA:
    AI ART je v tom pripade mnohem lepsi :-)
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    ALI: Bude někdo pod takovým názvem hledat AI art? A samotné "AI" nenajdeš, bo tři znaky minimum…
    ALI
    ALI --- ---
    hele neni blbost mit dve stejny diskuze k tomu samymu?

    [DALL·E mini i Craiyon - having sex with AI since [date format unknown]]
    KOUDY
    KOUDY --- ---
    What happens when you mix Ancient Egypt with Cyberpunk?

    BUBBLE
    BUBBLE --- ---
    Dneska jsme se doma skvele pobavili u tohoto. Nechal jsem to skladat basnicky na ruzny temata a scenare a fuguje to skvele. Vyzkousejte.

    OpenAI API
    https://beta.openai.com/playground
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    kdyby nekdo, kdo do ted AI vubec nesledoval, se vas ptal oc jde, napr. dite nejake, tak jsem udelala takovou nastenku

    AI | Wiki.js
    https://rozvoj.amentum.cz/umela_inteligence
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KOC256: důležité je ale najít vhodný nástroj, který do toho mlátit, aby se to rozbilo. Třeba rozbíjení strojů je složité... potřebuješ aspon pořádné kladivo. Když do stroje praštíš rukou, tak tě ruka bolí a stroj se ani nehne...
    DOUPLE
    DOUPLE --- ---
    jo no, leckdo z toho ma/bude mit mrzeni
    This artist is dominating AI-generated art. And he’s not happy about it. | MIT Technology Review
    https://www.technologyreview.com/2022/09/16/1059598/this-artist-is-dominating-ai-generated-art-and-hes-not-happy-about-it/

    Kazdopadne poslednich par tejdnu v img2img (v MJ --v 4) vidim obrovskej potencial pro storyboarding a pribuzny sketch profese v reklame i jinde.

    KOC256
    KOC256 --- ---
    XCHAOS:
    Ach ti neoludité ;-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam