• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TOMMastodon 🐘 / Fediverse - decentralizovaná sociální síť
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    no, dělám sice reklamu svojí konkurenci (ale taky velkoobchodnímu dodavateli - ISP sponzující f.cz umí přeprodat i DSL)
    @cetin@mastodonczech.cz
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Abyste si nemysleli, že Mastodon je jen pro levičáky a cykloaktivisty, tak tady máte pokus o "autíčkářskou skupinu":
    @autickariczsk@schmaker.eu

    ("skupina" ve Fediverse je nástroj, který v případě zmínění v tůtu tento přepošle všem svým followerům... asi jako to historicky dělaly mailing listy)
    TOM
    TOM --- ---
    XCHAOS: netušil jsem, že nelze mazat komentáře pod vlastními příspěvky
    Evan Prodromou: "So, here's a problem I have with Mastodon: let's …" - CoSocial
    https://cosocial.ca/@evan/111597912663500277
    jinak jsem si ale nevšiml, že by se mu u free Palestine sbírky argumentačních faulů seběhla nějaká armáda ošklivých trollů...
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    @evan@cosocial.ca - neznal jsem:

    Director of Open Technology at Open Earth Foundation (OEF).

    Founder of Wikitravel, StatusNet, identi.ca, Fuzzy.ai. CTO of Breather, TRU LUV and MTTR.

    Creator of pump.io. Co-creator of GNU social.

    Co-chair of the Social Web Working Group at W3C. Co-author of ActivityStreams 2.0. Co-author of ActivityPub. Co-author of OStatus.
    LUDWIG_
    LUDWIG_ --- ---
    Untangling Threads - Erin Kissane's small internet website
    https://erinkissane.com/untangling-threads
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    World Wide Web Consortium: "Happy holidays from the World Wide Web Consortium…" - w3c.social
    https://w3c.social/@w3c/111624546202130728
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Eugen Rochko: "We're testing a couple new follow recommendation …" - Mastodon
    https://mastodon.social/@Gargron/111584468009586021
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SATAI: já to v reálu absolvoval včera :-)
    SATAI
    SATAI --- ---
    XCHAOS: "stačí" :-D
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SATAI: jako stačí lidem, co odešli na Bluesky, vysvětlit, že Mastodon má kromě hashtagů i sofistikovanější DM, než měl Twitter...

    ale jinak problém je, že do Fediverse odcházejí nerdi, kterým imponuje technický princip Fediverse; na Bluesky odcházejí lidi za těmi, se kterými se buď zkamarádili díky algoritmu Twitteru, nebo se tam s nimi dlouho kamarádili...
    SATAI
    SATAI --- ---
    XCHAOS: A?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    SATAI: ?
    satai: "Twitter rozjebaný tak, že by tomu slušela velryba…" - Mathstodon
    https://mathstodon.xyz/@satai/111616850484968147
    SATAI
    SATAI --- ---
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Here’s why the fediverse is the future of social networks, and the web - The Verge
    https://www.theverge.com/23990974/social-media-2023-fediverse-mastodon-threads-activitypub
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Mike McCue: "Here's a condensed list of the accounts we are fe…" - Flipboard
    https://flipboard.social/@mike/111602961501910219
    zejména asi @theverge@flipboard.com vypadá oficiálněji, než dosavadní neoficiální feedy
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Ok, některé celebrity asi přeci jen chceme... :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    @w3c@w3c.social ;-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CBRPNK: ok, chápu, kam míříš, ale chápeš, že si prostě chceme užít sociální sítě bez celebrit?
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Mastodonczech.cz oznámil migraci na Superhosting Zdeňka Cendry
    David Slížek: „OZNÁMENÍ: Ještě před koncem roku čeká Mastodoncze…“ - MastodonCzech
    https://mastodonczech.cz/@davidslizek/111600816984443130
    CBRPNK
    CBRPNK --- ---
    XCHAOS: Dobře, rozumím. Tohle je příliš komplexní problém, který jsem zhustil do několika vět. Zkusím to vysvětlit podrobněji.

    Problém Instagramu a obecně sítí od Mety tkví v tom, že dosáhly tak velkého rozměru, že je neuživí jen tak nějaké prodávání uživatelských dat třetím stranám. Musí tedy omezovat organický dosah příspěvků, aby v nich vynikly ty boostované. Těží z toho dvě strany - samotná Meta a potom firmy, kterým influenceři propagují jejich zboží. Pokud v dnešní době chceš být influencer, tak jestli nejsi veřejně známá osoba, tak musíš buď vymyslet dobrý content, který lidi chytne (podcast, umění nebo cokoliv jinýho, co má potenciál lidi zaujmout během pěti vteřin, během kterých tvůj obsah ve svém streamu příspěvků zkonzumují) a vytvoříš si svojí komunitu, nebo si prostě ty followery a dosah koupíš.

    To je jeden z nejzásadnějších bullshitů sociálních sítí. Generují kvanta lidí, kteří nemají svojí vizi a ne úplně čistými praktikami získávají vliv. Většina těhle osob efektem sněhové koule získávají další followery, kteří nepátrají odkud se vzalo těch deset (v některých případech až stovky) tisíc sledujících před nimi. Mají zpravidla společnou jednu věc, dobře se na ně kouká, jsou sympatičtí nebo obojí = jsou krásní. Na tom není nic špatného, bylo jim naděleno a nedá se proti tomu nic namítat. Potom ale je tu ten faktor placených spoluprací, které s vyšším počtem followerů jde ruku v ruce. Firmy sledují dění na sociálních sitích a umí si to spočítat. Vidí, že mají dosah a potenciál přesvědčit svoje oddané fanoušky o skvělém produktu, který vyrábí/nabízí. Potud to taky chápu, ale kámen úrazu přichází v tom, že drtivá většina těhle stars sociálních sítí tu samotnou propagaci flákají a neřeší, jak ten výsledek vypadá. Prostě upatlaně propagují výrobky o kterých se neobtěžovali si ani načíst základní informace a podle toho to potom i ve výsledku vypadá. Já vím, že to vypadá blbě takhle napsaný (a že u toho zním sakra arogantně), ale v tom případě jsou opravdu hloupí. Kdo nikdy neviděl modelky propagující kapesníčky nebo herečky pějící ódy na menstruační kalhotky, ať hodí kamenem. Úplně nejvíc mě ale štvou ti, co nabízí prostředky na hubnutí v hodnotách x tísíc korunj, které neobsahují nic, co by mělo zoufalému člověkovi pomoci zhubnout.

    Taky mi snad dáš za pravdu, že tvůj příspěvek, na který reaguju je irrelevantní, protože ve Fediverse se tohle prostě neděje. Nevšiml jsem si firem, které by přes populární postavičky propagovaly svoje výrobky. Tudíž mi je jedno, že mi tam skáčou příspěvky od kohokoliv. Jsou to příspěvky od normálních lidí. Jenom si počkej, až tvoje oblíbená celebrita, který se směješ v Rytmusu života, bude tvořit politologická vlákna na téma palestinsko-izraelské krize :) Tyhle rychloobrátkové sociální sítě mají tendenci řešit aktuální problémy a témata. Bude s tím ještě srandy kopec.

    XCHAOS: Btw, nebudou protože jsem ošklivý a zlý. A vzhledem k tomu, že jsem vyplodil takhle dlouhý post na Nyxu, tak jsem se přesvědčil o tom, že jsem bohužel i hloupý, protože si dostatečně nevážím svého času.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam