• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GURBONHraju hru a chci se vypovídat.
    DANIELSOFT
    DANIELSOFT --- ---
    DANIELSOFT: poradit nechci, chci na to přijít sám
    DANIELSOFT
    DANIELSOFT --- ---
    tak jsem zkoušel v Dragon Questu VIII létat a našel jsem místo, kde je hodně kovových slizů, které pokud se vám poštěstí zabít mají hodně XP, ale rády z boje utíkají. Ovšem nezapamatoval jsem si kde je a už ho znovu nedokážu najít. Taky mám asi najít vesnici, to jsem si řekl že budu postupovat systematicky odzhora dolů přes celou mapu, dokud neprojdu všechna místa, kam se dá jenom doletět, ale zatím se mi to nějank nechtělo dělat, tak až se dokopu.
    DANIELSOFT
    DANIELSOFT --- ---
    tak jsem v DQ VIII došel k bodu, kdy můžu lítat: a ten "létací" pták se děsně blbě ovládá :( tak mám hint, že je někde vesnice obklopená horama a já nejen že ji nemůžu najít, ale nedaří se mi ovládat to létání, prostě furt to nějak blbě driftuje nahoru a já se neorientuju :( chjo, asi se zeptám na redditu jak na to, je tam nápověda s controls, ale asi jsem blbej. zlatý 2D dragonquesty...
    KAPITAN_JACK
    KAPITAN_JACK --- ---
    Zrovna nehraju, to už mne přešlo, ale moji youtubeři začali hrát Starfield a díky tomu jsem se dozvěděl, že ta jedna věc, co jsem si myslel že na té hře byla chytrá, ve skutečnosti nebyla.
    Totiž, když si tam tvoříte postavu, tak si vybíráte Traity, a Trait Serpent's Embrace má popisek "You grew up worshiping the Great Serpent. Grav jumping provides a temporary boost to health and oxygen, but health and oxygen are lowered if you don't continue jumping regularly – like an addiction."
    A já jsem si tehdy myslel, jaké krásné pomrkávání na hráče. V Bethesďáckých hrách lidi pořád hopsají, je to větší zábava než prostě chodit, v Elder Scrolls jsou na to skilly, Fallout trochu ostrouhal tak tady je na to jetpack a perk. Serpent, had, jakože ta vlnovka, kterou hráč tím způsobem pohybu vytváří, moc hezké.
    Jenže teď jsem se dozvěděl, že "grav jump" je skok lodí mezi hvězdnými soustavami. Argh.
    DANIELSOFT
    DANIELSOFT --- ---
    tak pořád hraju DQ8, ale nějak necítím potřebu se vypisovat

    teďka jsem na redditu zjistil, že vyšel teaser na remake trojky:

    Dragon Quest Day 2024
    https://www.youtube.com/watch?v=pzirhKZyj00


    akorát už mně to přece jenom přijde takový jednotvárný, sice to koupím a snad budu hrát, ale myslím, že by to chtělo pro změnu třeba nějakou adventuru, že těma JRPG jsem po těch letech "přejezenej". mám Kathy Rain což doporučila kamarádka, kdysi jsem to rozehrál, ale už si to vůbec nepamatuju, tak možná začnu od začátku
    DANIELSOFT
    DANIELSOFT --- ---
    v DQ VIII velký bossfight s jinou "bojovou" hudbou, akorát byl dost jednoduchý, protože jsem nemohl projít předchozí pákovou pakárnou a tak jsem grindoval metal slimes, ze kterých je přehodně expů, pak to vyústilo v adventurní část, se kterou se nechci babrat, tak uloženo a pro dnešek konec
    DANIELSOFT
    DANIELSOFT --- ---
    DQ VIII minireport: hra normálně odsejpala a nic zvláštního se nedělo, teď jsem zakysl v nějakém bludišti s pákama a posuvnýma stěnama, kde se mi nedaří vykoumat, jak se dostat dál

    tak občas grinduju a jednou za čas si udělám výlet do toho dungeonu, ale zatím se nechytám
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    Podruhé hraju tanka v MMORPG, v Elder Scrolls online.
    Tohle bejvá normálně toxický AF
    Protože hraju s lidma z guildy tak se mě hráč omlouvá, že je squishy, máme lepší damage než s lidma co jsou náhodně vybraný, a dostávám instrukce co dávají smysl.

    Jo, dokonce i na otázku how do I bash? (Což je uplnej základ v ESO) se mi nevysmějou, a vysvětli mě to (napřed levý tlačítko, pak pravý).

    TEn veterán dungeon jsem nakonec nedala, už usínám nad klávesnicí, konzultovala jsem bakalářku, chodili mi tu řemeslnící a tak.
    DANIELSOFT
    DANIELSOFT --- ---
    Dneska jsem zakysl v dungeonu, kde nemůžu zatím najít cestu dál. Bludišťování je moje slabá stránka, baví mě hlavně boje.
    DANIELSOFT
    DANIELSOFT --- ---
    ten 3D svět v DQ VIII je trošku blbě fuzzy: kdo má čuchat kde se zaseknu o jednomilimetrovej rantl a kde normálně můžu jít dál, jedenáctka to má lepší
    DANIELSOFT
    DANIELSOFT --- ---
    inu trochu jsem se tu odmlčel... vytvářel jsem totiž vlastní hru, viz

    [DANIELSOFT @ Game Development]

    a poté
    (1) Dragon Quest Monsters Dark Prince mě přestal bavit, příště ty spinoffy nebudu kupovat
    (2) pochlapil jsem se a objednal z e-baye 3DS a Dragon Quest VIII
    (3) jakmile obojí dorazilo, musel jsem ještě koupit SD kartu do 3DS, kterou DQ VIII chtěl, to byl takový menší quest for Dragon Quest, nakonec nejmenší prodávaná karta v Datartu byla největší, kterou 3DS podporovalo, takže kompatibilita těsně prošla
    (4) teď hraju DQ VIII a čvachtám si, je to dobrá hra
    (5) po dohrání možná koupím sedmičku, ale ta má podobný systém vocations jako v šestce, která mi nevyhovovala, ale to nějak zatnu a dám
    (6) pokud tam bude nějaká mezera, budu pokračovat v těch Monstrech, nebo do té doby vyjde remaster DQ III (i když to jenom hádám)
    DANIELSOFT
    DANIELSOFT --- ---
    posunul jsem se v Dragon Quest: Monsters Dark Prince - konečně jsem našel cestu dál, jak se dostat k bossovi a po jeho porážce se mi odemkly tři nové lokace
    DANIELSOFT
    DANIELSOFT --- ---
    nějak jsem se sám od sebe probudil brzo ráno a už nezabral, protože jsem nechtěl nic zvojtit na netu hrál jsem Dragon Quest Monsters a povedlo se mi sehnat velmi dobrou nestvůru, která má Scorch i C-C-Cold Breath což jsou extrámně silné útoky, tak jsem v colosseu postoupil o dva fighty dál. Stále je zábava nižší než mainline DQ, ale dá se.
    KAPITAN_JACK
    KAPITAN_JACK --- ---
    Star Wars Jedi Survivor. Hra, co neví, jestli chce být Uncharted nebo Dark Souls.
    Parry/poise systém z DS je fajn, ale když se zaseknete na nějakém bossovi, nemáte pořádně možnost jak si vylevelovat zdraví/staminu/damage. Aspoň že jde snížit obtížnost a vypnout istafail QTE u (většiny) cutscén.
    Oproti Fallen Order má Cal alespoň nějaké rozumné oblečky, ale hra je zakáže změnit zrovna ve chvíli, kdy jsem to chtěl z roleplay hlediska nejvíc: Cal infiltruje imperiální základnu, ukradne důstojnickou uniformu a převlékne se do ní. V tuhle chvíli už nezměníte oblečení (ok), ale ani vlasy a vousy a já tak byl v tuhle chvíli zaseknutý s jágrem a soul patch, což určitě nebylo podle imperiálních regulí.
    Pobavil mne prompt "Press LS+RS to have Cal embrace his darkness". Kolik let uplynulo od "Press F to pay respects"?
    A asi největší hřích - v jistý moment se hra přepne do perspektivy jiné postavy, s jinými schopnostmi a movesetem. Za tu postavu pak musíte vyhrát extra těžký boss fight, o kterém navíc víte, že je z příběhové perspektivy předem prohraný. Jediný bod kdy jsem snížil obtížnost na minimum protože jsem chtěl ten boj prostě přeskočit.
    DANIELSOFT
    DANIELSOFT --- ---
    já teď konečně nějank popolezl v Dragon Quest Monsters: Dark Prince a už mě to baví o kapánek víc, ale stejně si myslím, že na mainlinovou DQ hru tyhle spinoffy nemají (a ani se o to nesnaží)
    DANIELSOFT
    DANIELSOFT --- ---
    tak se mi během vánočních svátků povedlo dohrát Super Mario RPG, takže už nemám rozehraná dvě JRPGčka zároveň a život je jednodušší :)
    DANIELSOFT
    DANIELSOFT --- ---
    tak jsem v Super Mariovi nakonec dal ty kvízové věci, popolezl jsem hodně dál a teď jsem na území nepřítele a jsou tam líté boje a jeden takovej debilní boss mě sejmul, budu pokračovat později nebo zítra
    DANIELSOFT
    DANIELSOFT --- ---
    protože mě přestal bavit Dragon Quest Monsters, rozhodl jsem se, že se poposunu v Super Mario RPG a dopadlo to následovně:

    bosse (resp skupinu bossů), které jsem minule nemohl porazit, jsem porazil, ve hře se má získat sedm hvězd, já sehnal šestou

    sedmá je v Bowserově hradu, kde jsem narazil na šest dveří: za dvěma jsou akční kursy, za dvěma soubojové a za dvěma hádanky. musí se úspěšně dokončit čtyři z šesti, dveře pokaždé pseudonáhodně vedou jinam

    - soubojové kursy jsem dokončil oba, žádný problém pro Tix. poslední boss byl trochu tužší, ale porazil jsem ho

    - hádankové: jeden je kvíz ohledně znalostí věcí ve hře, asi se tím dá nakonec pokus/omyl projít, já zatím narážím na omyl, další hádankový kurs jsou logické záležitosti na "šachovnici", i když jsem ajťák na toto jsem blbej jak troky, takže nic

    - v jednom akčním vůbec nedokážu skočit na tu plošinku a nevím wtf, v druhém akčním se nějak chodí po lávě a já vůbec nechápu kam se může chodit a kam ne, protože jsem barvoslepej a tam je to asi nějak barevně rozlišené tak, že to nevidím

    takže jsem zakyslej a musím časem dát ty hádanky nebo ty akce ale zatím je nedávám. v RPG mě v podstatě baví jen bojovat a tady to je vidět
    DANIELSOFT
    DANIELSOFT --- ---
    tak se možná divíte, že tu nepíšu nic o Dragon Questu, ale mně se ten koncept Monsters tak úplně nelíbí: nemůžu být prostě tolik "napojený" na svoje postavy a prožívat jejich level-up, když jsou to stejně příšerky, které časem budu z konceptu hry muset zfúzovat nebo vyměnit za jiné, přičemž ono fúzování je v podstatě náhodné arbitrary propojování dvou zrůdiček, dokud nevznikne něco silnějšího: tím pádem se mi to ani moc nechce hrát
    DANIELSOFT
    DANIELSOFT --- ---
    tak jsem se kouknul na YT na recenzi na Dragon Quest Monsters a pár drobností jsem si vyspoiloval... chjo
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam