• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KAJJAKVyvracení konspiračních teorií
    GORG
    GORG --- ---
    OMNIHASH: Argument jinde je too drsnější, takže je to normální? Tak se mrkni na to video třeba to poslední, co jsem linkoval. A vyjadřuj se k tomu.. ne nějakým obecným řečem , že je přece běžné, že se někde zakazoval vjezd některým autům už dávno atd. To většina víme. Zkus reagovat na ten content
    GORG
    GORG --- ---
    OMNIHASH: máš něco k tématu nebo to tu má být o mně a tvýcch představách, kde čerpám informace?

    Pokudd reaguješ na video, tak reaguj na to video a informace tam obsažené
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    GORG: a tobě příjde normání sbírat informace o urbanistice na základě youtube kanálu nějakýho kryptobro? Děláš to i opačně? Investuješ svý prachy de etéria na základě rad městskýho plánovače z Denveru?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    GORG: já se obávám, že point míjíš úplně ty. Tohle fakt není novej koncept, a v urbanistice se intenzivně řeší už od šedesátejch let, a 15 minutes cities je jenom poslední buzzword z dlouhý řady a rozhodně se svejma cílema nijak netají. Mě by jenom zajímalo, čím to, že zrovna náhodný provinční město v Anglii vyvolalo takovouhle odezvu u všech konspirátorů. Přitom třeba Londýn to má podstatně brutálnější a vybírá poplatky za vjezd asi v 10km2 v centru už přes pět let.


    GORG: ano, samožrejmě, podobný věci budou po velkejch městech kvapem přibývat. To není žádná konspirace, ale prostě nutnost. Tohle není žádnej pilotní projekt, podobnejch měst a systémů jsou na světě stovky až tisíce, a většina z nich o dost drsnější. Zpoplatněný parkování, mosty, vjezdy do města, nebo na férovku zákazy spalovacích aut nebo aut celkově aspoň na jeden den v tejdnu. Momentálně to zkouší třeba Zurich a Basilej. Když se podíváš na to mapku, co si sem sám postoval, uvidíš, že to reálně znamená zpoplatnění 6 ulic na konkrétním místě, proto mě fascinuje, že vás to tak tankuje, respektive ta schopnost uplíst konspiraci z jakýhokoliv náhodnýho konceptu.
    GORG
    GORG --- ---
    The WEF's New Plan For The Future: 15 Minute Cities!!
    https://www.youtube.com/watch?v=-VH11YOwPY4


    člověk kouká na kryptotýpka a i on už jede furt nějaký konspirace :-)

    každopádně tohlee video se zabývá řadou konkréttních faktů, které bohužel zvědátoři neřešili.. mluvili o tom obecně jako třeba Omnihash.. prostě urbanistika... a nové plány, které tentokrát oproti socíku uděláme lépe

    líbilo se mi aspoň že tam připustili pan Kořenář a Rota (?), že chápou,, že důvěřovat miliardářům z WEF je přecejen otazné :-)
    GORG
    GORG --- ---
    Já v tom celém vidím průser těch dobrých myšlenek... myšlenka jakéhosi zazelenání a zlidštění města jsou stejně sympatické jako technologická a jiná řešení různých disabilities.. to jsou ty hezké věci, jak se na to právě namotat.
    Při při pohledu na celkový koncept to na mě působí jako vějička toho líbivého... s čímž se propašujou ddalší věci.

    problémy s nadměrnou doprravou existují, a díky všudypřítomnému asfaltu jsou města tepelný zářiče... přitom by už i jen pár stromů v ulici pomohlo teplotu snížit a i to vypadá hezčejc
    GORG
    GORG --- ---
    How will the Council’s proposed traffic filters affect Headington?
    https://www.headingtonliveablestreets.org.uk/cotp-headington/




    OMNIHASH: Mně je nějakej woke Oxford ukradenej, ale vypadá to, že tam probíhá pilotní prrojekt něčeho, co bude zřejmě běžné ve všech městech.
    Zvědátoři tvrdí, že jde jen o lokální spontanní iniciativu, což ale neodpovídá pravdě..
    GORG
    GORG --- ---
    Stop the Traffic Filters & LTNs that will gridlock & divide Oxford — ActionStorm
    https://actionstorm.org/petitions/stop-the-traffic-filters-ltns-that-will-gridlock-divide-oxford-63e6a724edc83
    GORG
    GORG --- ---
    OMNIHASH: no nove tto uplnee neni.. ale imho popsatt ty celkove trendy, kam 15 min. m a great reset patri, jako beznou urbanistiku, uplne miji cely point.. a vyhyba se mu

    podobne jako to video Zvedator.. ja si to poslechl cele a drtiva vetsina obsahu je pokec o urbanistice... a jak by treba mesto vypadalo hezcejc bez tolika autt.. to ja si myslim taky, ale o to tu nejde zejo
    GORG
    GORG --- ---
    People can drive freely around their own neighbourhood and can apply for a permit to drive through the filters, and into other neighbourhoods, for up to 100 days per year. This equates to an average of two days per week.

    The alternative is to drive out on to the ring road and then back in to the destination.

    A maximum of three permits a household will be allowed where there are several adults with cars registered to the address.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    GORG: že tě tak zaujala zrovna taková díra jako Oxford, bezemisní/nízkoemisní zóny fungujou ve 300+ městech po celý EU včetně Prahy a zpoplatněný ulice/vjezd do centra má taky 15+ měst už pěknejch pár let.

    Map
    https://urbanaccessregulations.eu/userhome/map
    GORG
    GORG --- ---
    SHEALA: Nevím, jestli cyberware vyřeší všechny problémy se zrakem, pokud je třeba problém od narrození v mozku, ale oko předpokládám, že půjde úplně obejít.. a asi to i zažijou různý AR/VR fans, co budou chtít mít interface rovnou do mozku oko úplně obejít?

    Ad autonomie... nešlo by to vyřešit nějakou barvou hole, která říká okolí "všechno v pohodě.. nesahat" ? :) nebo to je ta bílá? chápu teda, že pokud se člověk c hce cítit samostatně, tak ho může ponižovat neustále snahy lidí mu pomáhat

    Já jsem relativně nedávno zjistil, že táta kdysi v mládí přišel o zrak v jednom oku... při práci s pilou mi tam vletěla špona.... řekl to, když jsem mu zmiňoval, jestli by ho nezajímaly VR čočky na mobil, a on že preej by mu to bylo k ničemu, protožee nevidí prostorově.
    Hlavou mi rychle projely různé scény z dětství jak nás veze na dlouhé střeky autem... :)
    Divil jsem se, jak teda může fungovat... mě nikdy nenapadlo , že nevidí prostor.. nikdy to nebylo znát
    Prej se to naučil
    Jako chápu, že při závodění v gamesách na monitoru taky chápem i s 2D, kde jsme v vprostoru... tam to možná j de snáz než třeba při normální pohybu, chůzi.. člověk musí intelektuálně si ten prostor nějak vysvětlit ze známých n aučeených faktů, jak fungují schody, dveře... předpokládám by bylo náročnější nebo možná nemožné pro někoho kdo nikdy neeviděl.
    Ale viděl jsem videa lidí, co prej nikdy neviděli, a dostali nějaký treatment , který jim umožninl zrak
    (Já jednou asi 15 minut neviděl prostorově a začala mě zachvacovat panika.. jak j sem se uměl pohybovat mi není úplně jasný doteď)
    GORG
    GORG --- ---
    15minutová města: Konspirační teorie vs realita - Proč to řešíme? #1579
    https://youtu.be/j-1SqWAYJwQ?t=703


    Tady tvrdí, že ten Oxford neměl nic společnýho s 15 minutovými městy a pak jsem natrefil na článek z října 2022, kde říkají ,že naopak to nastavvení filtrů dopravy bude právě skrze tech 15 min koncept

    Traffic filters will divide city into "15 minute" neighbourhoods | Oxford Mail
    https://www.oxfordmail.co.uk/news/23073992.traffic-filters-will-divide-city-15-minute-neighbourhoods/
    ROAD blocks stopping most motorists from driving through Oxford city centre will divide the city into six "15 minute" neighbourhoods, a county council travel chief has said.

    And he insisted the controversial plan would go ahead whether people liked it or not.

    Joint statement from Oxfordshire County Council and Oxford City Council on Oxford’s traffic filters
    https://news.oxfordshire.gov.uk/joint-statement-from-oxfordshire-county-council-and-oxford-city-council-on-oxfords-traffic-filters/
    The 15-minute neighbourhoods proposal aims to ensure that every resident has all the essentials (shops, healthcare, parks) within a 15-minute walk of their home. They aim to support and add services, not restrict them.

    For the benefit of Oxford residents, what we are aiming to do is to ensure that areas of the city such as Barton, Blackbird Leys and Rose Hill have all the essential services that areas such as East Oxford and Jericho already have.

    Under the traffic filters, residents will still be able to drive to every part of the city at any time – but in the future, at the times when the filters are operating, you may need to take a different route (e.g. using the ring road) if you want to travel by car.

    https://mycouncil.oxfordshire.gov.uk/documents/s63547/CA_NOV2922R05%20Annex%202%20-%20Consultation%20Analysis%20Report.pdf

    Takže tady Zvědátoři dost mystifikujou, když tvrdí, že to s 15 min. nemá absolutně nic společného, a že v Oxfordu šlo o tamější spontanní iniciativu. A že to konspirátoři zas popletli
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    Můj kamarád je nevidomý právník - nevidomý, nikoliv slepý. A není to Závodský. Navrácení zraku částečně nebo plně nevidomým je trošičku oříšek. Ono si to lidi často představují jako dichotomii slepý ( a uplně blbý chudák) a stoprocentně vidící.

    Na vidění se podílí různé struktury jak oka, tak mozku - čili to není jak ve shadowrunu že si pořídíte kyberoči a vidíte.

    Jsou druhy slepoty, kde nenastartuje aní ta správná struktura mozku, nebo nefunguje propojení zraková dráha. Může jít o makulární degeneraci, může jít o různé formy vrozené slepoty a poruchy funkce některých struktur oka.

    Situaci komplikují ještě takové věci jako to že jsou lidi co vidí částečně, takže například používají bílou (ne slepeckou :D ) hůl, a potom když sednou do tramvaje, vytáhnou mobil, na kterej se dívají.

    Nejvíc teda situaci komplikuje něco jako osobní autonomie, a lidi kteří se adaptovali na nevidomost, ale štve je chování typu "dneska mě někdo přes přechod převedl třikrát, a to jsem nechtěla ani jednou"

    Thank you for coming to my ted talk.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    GORG, GORG: uvědomuješ si, že manipulace lidma je primární účel celý urbanistiky a dopravního inženýrství? Jakákoliv akce v tomhle oboru je motivovaná snahou změnit lidský chování a vzorce tak, aby města fungovaly co nejefektivnějš.
    GORG
    GORG --- ---
    Traffic filters | Oxfordshire County Council
    https://www.oxfordshire.gov.uk/residents/roads-and-transport/connecting-oxfordshire/traffic-filters

    What are traffic filters?
    Traffic filters are intended to reduce traffic levels in Oxford by targeting unnecessary journeys by cars. All other vehicles including taxis, buses, coaches, all vans, mopeds, motorbikes and HGVs can still pass through these traffic filters at all times.

    The filters are not physical barriers but are time restrictions on six roads in the city intended to reduce the number of cars in Oxford.

    Cars should not drive through the traffic filters without a permit while the traffic filter restriction is in operation. Automatic number plate recognition (ANPR) cameras will monitor and enforce the restrictions.

    It will be physically possible to drive through the filters during restricted times without a permit, but you will receive a penalty charge notice (PCN) if you do so.


    The traffic filters cover very short lengths of road (just a few metres). Any vehicle can use the road outside the filter at any time without a permit.

    Residents in Oxford and some areas just outside the city will be able to apply for a permit allowing them to drive through the traffic filters for up to 100 days each year.
    GORG
    GORG --- ---
    HEDERAHELIX: Ok.. poslechl jsem si to.. Pár přiipomínek k tomu :)

    Stručně řečeno tam není ani tak vyvracení jako spíš poukázání na to, že řada těch tvrzení si lidi spojují za sebe, a nikde se to oficiálně netvrdí.
    To se i dá celkem čekat. Většina věcí od WEF zní jako progresivní snahy řešit reálné problémy.

    Taakže pokud jde třebba o Velkej reset, tak ten sales pitch není, že zrobotizujeme lidi do totalitního metaversa, ale začneme augmentací končetin.
    Lidi, kteří nemají funkční zrak, bude navrácen. Invalidi budou létat po metaversu myšlenkou resp. ovládat agumentované končetniny.
    Budou si také moci usnadnit placení implantovaným čipem nebo dokonce vytvořit nádstavbu mozku dalšími augmenty,
    ... a jak říká Šváb, vzniknou 2 skupiny lidí. augmentovaní, co si nechhají vylepšit tělo čipama, genetickým inženýrstvím,... a ti ostatní, kterým ujede vlak jako neandrtálcům,
    protože prý nebudou schopni konkurovat při hledání práce atd. I ohleedně AI je vtom směru údajně vhodné se propojit s počítačem.

    Oxford zavádí jen snahu trochu zregulovat auta a systém propustek. A koomu to vadí, může to přeci objet. Tak kde je problém?

    Tenhle debunking dost marginalizuje imho celou věc.. všechno to velké resetování často explicitně hovoří o radikální změně lidské povahy.
    Nejen mentální ale hlavně biologické.
    To co se maluje jako neškodná snaha miliardářů vyřešit problémy, je revoluce nemající obdoby za celou lidskou známou historii. Změna genů, implantáty, neurointerface s počítačem, AR/VR.

    K tomu mě napadá, že řada těch konspiračních teorií je oobdoba nebo podtyp futurologie.
    Pospojování si faktů do extrapolace v budoucnosti.

    Na konceptu 15 minutových měst samo o sobě nic špatnýho není. Ani na komunismu nebylo. A co navrhuje Velkej resetové Šváb zavedení stakeholder kapitalismu taky není úplně nutně na první pohled špatný.
    Navýšení role NGO v řízení korporací? NGO jsou přecce altruistické soukromé subjekty. Oni budou tím zástupcem hlasu lidu/veřejnosti... co bude mít možnost zasáhnout do řízení korporací. Korporací, které často ničí přírodu pro zisk.

    Nejvíc se proslavili svými hláškami, že v 2030 nebudete nic vlastnit, nebudete mít žádné soukromí, a budete šťastni.

    Varovné by mělo imho být, že ten článek i propagační video pak smazali. Proč to smazali? Ještě nejsme dostatečně psychologicky nastimulovaní, aby nám to přišlo v pohodě?

    Zrovna COVID a ty neslavný lockdowny ukázaly, jak se nemyslitelné stalo skutečností.. a velice rychle.

    Pomocí rozšíření trafic filtrů pilotně testovaných v Oxfordu bude omezení výjezdu z okresu hlídatelné mnoheem snáze.

    Kritici komunistických reforem by dnešním jazykem byli za konspirační teoretiky, kteří byli proti snnahám vyrovnat sociální nerovnosti.
    Ti dnešní holt ne úplně důvěřujou až ironiccky moc socialisticky znějícím budovatelům nových zítřků. Po zkušenostech.

    Správně aťt už je konspirace nebo ne.. všechny tyhle nápady by měly být předmětem veřejné diskuze. K. teoretizování by minimálně to téma už tedy mělo vystřelit do veřejné debaty.

    Alee to nevidíme. Jsou okřikování, nálepkování... ale to téma samotné se nedabatuje. O nás.. Bez nás.

    Nebo viděl nekdo nějakou veřejnou debatu na téma stakeholder kapitalismus? Transhumanismus? V mainstreamu vím o jediném místě, kde se o tom debatuje. Na World economic forum :-D

    Ironií je, že když si nějaká ty Davos videa z WEF člověk poslechne, tak tam i od řečníků zaznívají obavvy, že tohle všecchno může vést k totalitě, když si nedáme pozor.

    Proč není veřejná debata?

    Dokonce Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR (?) ve své mission statement zprávě o Průmysl 4.0 taky píšou, že tohle, co se chystá, bude tak radikální změna lidské společnosti,
    žeby k tomu měla být veřejná debata. Píšou tam, že nejde jen o technologickej aspekt ale že zasáhne do všech oblastí lidské společnosti. Ta propojení člověka se strojem atd-

    Ten text napsali už asi před 10 lety... doteď jsem neslyšel o jediný veřejný debatě... v médiích nebo na nějakém normální nemiliardářském fóru. Proto imho "o nás bez nás".
    Máme věřit těm mocným a vlivným, že to s náma myslí dobře. A nic k tomu neříkat. Hlavně ne nějaké své bujné teorie :-)
    NAMATHUR
    NAMATHUR --- ---
    GORG: THEY TOOK OUR ... !!!§!!§!
    Další vzkaz kanadského kovboje: "Vyrostl jsem v době, kdy jsme v autě měli pušky, zbraně, rybářské pruty, bednu s pivem, holku vedle sebe a za sebou psa na volno a jezdili jsme k jezeru na párty. Vyrostl jsem hluboko v horách, kluk z divočiny, dobrodruh, který 30 let dělal průvodce lidem z celého světa na jejich loveckých výpravách. A teď ti zku*vení globalisti chtějí ukončit můj způsob života. Už žádní domácí mazlíci, žádní koně, žádné ranče s dobytkem, žádný lov a žádné dobrodružství v divoké přírodě. Chtějí nás nacpat do tzv. 15 minutových měst, kde se nemůžete pohybovat dál než ve své 15 minutové zóně, protože když to uděláte, napaří vám pokutu a sníží vám váš sociální kredit. Něco ti teď řeknu, Švábe, WEF, Soroši, Gejtsi a vy další zku*vysyni: Přišel jsem na tento svět bojující, kopající a pokrytý něčí jinou krví a jestli si přijdete pro můj ranč a pro moje zvířata, tak přesně tak i odejdu."
    HEDERAHELIX
    HEDERAHELIX --- ---
    Když už se to tady objevilo...

    kanál Zvědátoři znáte?
    zrovna minulý týden to řešili:
    15minutová města: Konspirační teorie vs realita - Proč to řešíme? #1579
    https://youtu.be/j-1SqWAYJwQ
    GORG
    GORG --- ---
    Poslední konspirační teorie ještě ani nezaschly a už máme zbrusu novou

    Why do traffic reduction schemes attract so many conspiracy theories? | Peter Walker | The Guardian
    https://www.theguardian.com/environment/bike-blog/2023/jan/10/why-do-traffic-reduction-schemes-attract-so-many-conspiracy-theories

    How '15-minute cities' turned into a conspiracy theory | CTV News
    https://www.ctvnews.ca/climate-and-environment/how-15-minute-cities-turned-into-an-international-conspiracy-theory-1.6289898

    Normies tomu tlaku konspiračního bujení nestíhají čelit. :)

    Debunking namítá, že to "jen" má trochu ulevit dopravě.

    Ale my máme jasno... 15 minutová města budou Lockdown 2.0 .

    Problémy s náklady na výrobu i cenu elektroaut... nedostatečné dimenzování elektrické sítě i kapacity či nebezpečnost mraky elektroaut, které začnou hořet, vyřeší pozvolné omezení až k úplnému zrušení konceptu "osobní auto", protože osobní auto je buržoázní přežitek, když se dá jezdit na kole, koloběžce nebo pěšky, lenoši můžou jet MHD.. A auto nebude p otřeba, protože vše bude v blízkoosti 15 minut chůze.

    A až přijde další povel "Na značky!" ... omezení pohybu lidí jen v okolí domova už bude mít vybudovanou infrastrukturu.
    Už žádné složité dohadování, kam člověk může. Dohlédnou na to kamery, jestli checkpoint překročil někdo bez povolení.

    Pro začátek bude mít každý 100 povolenek na rok... ale to číslo se může dynamicky měnit v budoucnu. Stejně jako jiné parametry. I návyk na omezení pohybu. Tohle ten veškerý debunking ignoruje. Sic věřím, že na každé téma najdete i spoustu hoaxů.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam