• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PHOW_SAATCHDragon's Dogma: Dark Arisen
    rozbalit záhlaví
    AIAX
    AIAX --- ---
    PHOW_SAATCH: Jj, taky nemám s čekáním problém, na Kingdom Come jsem čekal dva roky, na Cyberpunk tři, a to jsem byl na obojí hooodně nahypovaný.

    Jinak mám backlog dlouhý jak Václavák a navíc včera zároveň s DD2 vyšel na PC Forbidden West, což chci taky zkusit.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    AIAX: Jakožto STEAMer si počkam asi až na podzim. Teď dojedu nějaký herní resty, pak dam možná na chvíli opáčko jedničky, pak vyjde Elden Ring DLC a na podzim si vyhradim okno na DD2. Ono se to do tý doby aspoň trochu usadí a opatchuje.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    btw. začal jsem s bojovníkem a skutečně, stejně jako v jedničce, při levelování bpojovníka obrovský nárůst HP a síly u každého levelu. Myslím, že pro první 400 hodinový průchod hrou bude ideální začít takhle, pak hned si dám něco co mi vyleveluje staminu (navíc já zda miluju i lučištníky).


    Jinak prostě je to stejné, jako u Starfieldu, kde akorát k tomu došlo později. Prostě dělat RPG, kde si hráč sám musí odhalovat herní mechaniky a něco umět znamená hodně hrát, znamená dělat opravdu práci, kterou musí zaštítit schopný marketér. U Starfieldu zase se vytvořila teorie o engine (který je ale v cíli geniální a dělá co má).
    Youtubeři a twitcheři nejsou dobrými prezentéry her.

    Ti lidi jsou očividně u těhle titulů zmatení. Nevidí směrové šipky a i když tam jsou, co s tím mají dělat. Při stavbě kosmických lodí, obecně u crafting, jsou zmatení co co znamená.
    Speciální levelování jako má starfield nebo DD je pro ně španělská vesnice.

    A co teď? Nemůžete vysvětlovat lidem, jak fungují tajemství, který jsou designovaný, že na ně máte přijít sám.

    Zejména když herní novináři jsou fakt nemehla – tam kde stojí jejich postava po pěti hodinách s pidi HP, nahá uprostřed mapy, já po hodině vylezu s plnou výbavou a několikrát větším HP i silou hned ze základního tábora. //i u kingdom come se nejvíc šlo napakovat ještě ve skalici a to díky bylinkám a vybráním správného perku se i hned slušně naposilovat). Nebo kde ve starfieldu pláče, že všechno viděl stokrát (neviděl, jen se nemehlo potácí po území jedné frakce), já po 500 hodinách objevuju nové stavby, dungy, postavy a zjišťuju že jsem viděl cca 30 % hry.

    Jedinej kdo tohle umí je marketing SONY. Ten jedinej umí těm hlupákům na internetech, co ale ovlivňují veřejné mínění, nejen odolat, ale je i herní novináře, si omotat kolem vlastního péra. A SONY má pravdu, to chce prostě jinej přístup.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    Už vylézají hráči jedničky

    Dragon's Dogma 2 Review
    https://youtu.be/q04wzXTuS2Y?si=IReYpuz1qr72h9SL
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    No, já to mám na PS5 a na XSX.

    Verze na Xbox Series X je rychlá, krásná, má spousty fps, verze PS5 malilinko horší, ale tam je to taky v klidu hratelné, RPG je to komplexní, podle mne je hra krásná a hezká.

    To co píše AIAX: jsem i čekal, protože idioti v recenzích i velice sledovaní youtubeři neumí hru hrát a falešné dojmy co odprezentovaly prostě spoustu lidí popletli.

    Peníze ani výbava není problém, z úplně prvního tábora /všichni důkladně prokecaní) jsem po hodince a půl odjížděl s brněníčkama i zbraněma co měli a až potom jsem si všiml "mikrotransakcí" v truhličce.
    Není to nic, co by měnilo hratelnost a je to spíš symbolický.

    Nicméně mikrotransakce se staly hysterií a už nyní se můžeme dočíst, že změnu postavy můžete udělat za dva dolary a že to ve hře jde se nepočítá, protože je to práce a grind!
    Že je to RPG jak podle Dana Vávry a tedy cesta na volském povozu trvá reálně jak cesta na volském povozu, je hrůza, tady má přece moderní hráč kliknout, mají se objevit ohňostroje a hned být tam kde potřebuje a ještě mu hra musí napsat, jak je báječnej. Baldurs gate 3 je ještě naučil, že je má při tom ještě každá postava přeblafnout a ukázat kozy.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Vlezl jsem do jeskyne, horko tezko vylootil a pri odchodu na me zvenku nabehli obrneni goblini a behem okamziku me naporcovali...parada.
    AIAX
    AIAX --- ---
    Takže na Steamu "38% Mostly Negative", všichni to bombí kvůli performanci a mikrotransakcím.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    není důvod, je to ukecané RPG, potřebuješ rozumět tomu, co ti kdo říká, nebo kdo co říká za rohem, odposlouchávat.

    Takže japonštinu přenech pozérům, co se chtěj tvářit jakože.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    Ještě jsem si prošel tutoriál, zaujala mě ta mechanika po smrti a laodnutí. Jsem zvědavý co kluci japonský všechno vymysleli.

    A teď zásadní otázka!Má to hrát s japonským audiem?
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    RUDOLF: a těšil jsem si na nahotou postavu, trochu smutek;-) néjak od dagerfall mi to přijde must have v každým RPG mít svobodu být adamitou,
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    FRIZER: ještě víc se mi líbí, jak je to v úvodu zakomponované ve hře. Ale jdu spát. Ty animace těch trpících v cele jsou off, ale prd vím o tom světě. Třeba to má vysvétlení.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Postavy vytvoreny, za hodku jdu vyzkouset...na prvni dojem jeden z nejlepsich character "creatoru" s nejsirsi moznosti tetovani a jeho uprav.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    Ještě k DD1 - mně až po delší době došlo, že XP se dělej mezi všechny členy party... takže kdo chce levelit rychle, je dobrý pawny hodit po prvnim kempu ze skály a jet solo :D a kdo chce achivement za lvl 100 (nebo 150?), může si zkusit proběhnout Bitterblack Isle, při troše štěstí to zabere kolem půl hodiny, viz videa na začátku diskuze
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    SADAKO: Jak se řiká "lidé jsou různé' :) ale já třeba nerefunduji hry proto, že je neumím hrát, spíš se pokouším se to naučit :D to je jen poznámka pod čarou k těm DS :)
    SADAKO
    SADAKO --- ---
    AIAX: Tak chtít bezchybnou/dokonalou hru je zase chiméra z druhé strany, po technické stránce tohoto bodu není lze dosáhnout, zejména když se bavíme o PC platformě, kde co stroj, to originální ekosystém. A koho jaký glitch dovede či nedovede k refundu, to bude taky zajímavá škála; mně šlo jenom o to, že nepovažuju za žádnou zpovykanost dát refund v moment, kdy hráče hra nasere, ať už technickou nebo jinou stránkou.
    Že by k tomu bylo hezké zapojit mozek a třeba se ještě před nákupem podívat na system requirements (a spočítat si, že si to DD2 v pre-order koupím sice teď, ale zahraju si ho za rok po upgrade a nebudu brečet, že můj už starší stroj nestíhá) to je zase jiná věc :D
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    AIAX: Pěkně vystiženo. Děkuji a gratuluji! ;)
    AIAX
    AIAX --- ---
    SADAKO: Hele, je stopro legitimní chtít bezchybný produkt, když do toho sypu vlastní vydřené peníze že.

    Ale na druhé straně je prostě fakt, že hry jsou prostě extrémně složité a komplikované záležitosti. A zvlášť v dnešní době. A zvlášť velká RPGčka z otevřeného světa. A zvlášť ty multiplatformní.

    V posledních deseti letech jsem snad neviděl jedinou takovou hru, která by vyšla bez gličů. Není to jenom Skyrim, co by rozbitý. Witcher 3 byl rozesraný (i když si to z nějakého důvodu už nikdo nepamatuje), Fallout 4 i Starfield byly rozesrané, samozřejmě Kingdom Come, o Cyberpunku nemluvě. Dokonce i Elden Ring byl po vydání trhavý a lidem mizely sejvy. U takových her vždycky trvá měsíce i nižší roky, než se doladí všechny bugy i bugísky, které se mnohdy ukážou, až tu hru hrajou statisíce nebo miliony lidí.

    Jediné takové větší výjimky, které mě napadají, jsou Red Dead Redemption 2 a Baldur's Gate 3. Jenže RDR2 vyšla na PC s ročním zpožděním a BG3 bylo několik let v předběžném přístupu, kde jim to zdarma testovali hráči.

    Takže jasně, můžeš říct "za své prachy chci dokonalou hru". Jenže u některých žánrů si asi budeme muset vybrat, že buď budou ty velké, složité hry vycházet trochu rozviklané a bude holt nějakou chvíli trvat, než se vyžehlí, anebo nebudou vycházet vůbec. Za sebe teda hlasuju pro možnost á).
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    SADAKO: já v mezičase Kozla podřezávám :)
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    VIRIK: hee! na Viktora taky koukam! :) resp. hlavne navody etc.
    (pardon za vsuvku:))
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    RUDOLF: já samo mám dobrý lidi co sleduju, a mají kolem sebe normální partu lidí co hrám rozumí a rádi hrajou (to třeba kolem sebe Bejk prostě nemá, má to debilní stádo). V ČR je to Viktor Břenek, kolem kterýho je poměrně kvalitní kontent o RPG hrách (včetně překladů novinek nebo PRG hodnot u jednotlivých zaměření) a v US je to Josh. Zajímavé je, že ani jeden nedělá hejt videa, Josh je dokonce jeden z nejlepších hráčů Elden ringu a natáčí hafo pomocných a vysvětlujících videí. Viktor zase miluje diablovky. Oba dělají videa, který spoustě lidem pomáhají rozplést lore, ovládání, systém RPG. stavění základen a podobně.

    Je zajímavé, že jak oba rádi rozebírají RPGčka, a zajímají je do hloubky, tak považují za velice kvalitní i Starfield a mají o něm taky instruktážní a info videa o různých herních mechanismech.

    Oba otevřeně a normálně komunikují, Josh je tolerantní i k mojí angličtině.

    Ale ani jeden prostě kolem sebe nemá to stovkové až tisícihlavové stádo, který se hned po skončení videa vydává zmasakrovat hodnocení hry na steam, Metacritic, současně tam vyhrožovat lidem který hru hodnotí pozitivně, nebo se nevydávají na X nebo facebook, aby tvůrcům hry psali, že je zabijou i s rodinou. A tím nejsou ani extra moc zajímavý pro agentury, sponzory a ani google.
    SADAKO
    SADAKO --- ---
    PHOW_SAATCH: Zase v dobách, kdy hry padaly jak listí na podzim, je asi (minimálně u nás) většina hráčů pirátila a trochu méně nasere padající hra, když jsi za ni zrovna nevysolil několik desítek éček :D
    A jako upřímně, každý chce všechno hned a bez námahy = chtít funkční hru není bez námahy já si třeba nemyslím, že by hráčská investice do hry měla probíhat na rovině technikálií, typu rozmrdalo se to, tak to 3x přeinstaluju a v mezičase podříznu pro jistotu kozla, podobně jako by obtížnost hry neměla vězet v mizerném ovládání. Nedivím se, že hru lidé refundují z technických důvodů.
    A já mám dost vysoký level tolerance na glitche a bugy, vyzenovaný zejména cca dvěma tisíci hodin v The Secret World/Legends, Funcom prostě na všechno sral a mně to časem začalo být totálně jedno, no tak ten konec jedné storyline dohraju napůl poslepu (rozsypala se tam grafika), GUI vidím, tak co, ale když se mi něco po instalaci odmítlo spustit, tak refund a čau, fakt nebudu přepisovat regedit jako v roce 2006.
    Na stranu další mi přijde velmi WTF představa, že by nějaké takové zásadní problémy měla DD2 a jestli má perfomance issues, well, je to od pohledu velice hezká hra, tak asi nebude svižně běhat na železe, co bylo state-of-art době vydání prvního Mamlas Efektu. :D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam