• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PHOW_SAATCHDragon's Dogma: Dark Arisen
    rozbalit záhlaví
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    SADAKO: Jak se řiká "lidé jsou různé' :) ale já třeba nerefunduji hry proto, že je neumím hrát, spíš se pokouším se to naučit :D to je jen poznámka pod čarou k těm DS :)
    SADAKO
    SADAKO --- ---
    AIAX: Tak chtít bezchybnou/dokonalou hru je zase chiméra z druhé strany, po technické stránce tohoto bodu není lze dosáhnout, zejména když se bavíme o PC platformě, kde co stroj, to originální ekosystém. A koho jaký glitch dovede či nedovede k refundu, to bude taky zajímavá škála; mně šlo jenom o to, že nepovažuju za žádnou zpovykanost dát refund v moment, kdy hráče hra nasere, ať už technickou nebo jinou stránkou.
    Že by k tomu bylo hezké zapojit mozek a třeba se ještě před nákupem podívat na system requirements (a spočítat si, že si to DD2 v pre-order koupím sice teď, ale zahraju si ho za rok po upgrade a nebudu brečet, že můj už starší stroj nestíhá) to je zase jiná věc :D
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    AIAX: Pěkně vystiženo. Děkuji a gratuluji! ;)
    AIAX
    AIAX --- ---
    SADAKO: Hele, je stopro legitimní chtít bezchybný produkt, když do toho sypu vlastní vydřené peníze že.

    Ale na druhé straně je prostě fakt, že hry jsou prostě extrémně složité a komplikované záležitosti. A zvlášť v dnešní době. A zvlášť velká RPGčka z otevřeného světa. A zvlášť ty multiplatformní.

    V posledních deseti letech jsem snad neviděl jedinou takovou hru, která by vyšla bez gličů. Není to jenom Skyrim, co by rozbitý. Witcher 3 byl rozesraný (i když si to z nějakého důvodu už nikdo nepamatuje), Fallout 4 i Starfield byly rozesrané, samozřejmě Kingdom Come, o Cyberpunku nemluvě. Dokonce i Elden Ring byl po vydání trhavý a lidem mizely sejvy. U takových her vždycky trvá měsíce i nižší roky, než se doladí všechny bugy i bugísky, které se mnohdy ukážou, až tu hru hrajou statisíce nebo miliony lidí.

    Jediné takové větší výjimky, které mě napadají, jsou Red Dead Redemption 2 a Baldur's Gate 3. Jenže RDR2 vyšla na PC s ročním zpožděním a BG3 bylo několik let v předběžném přístupu, kde jim to zdarma testovali hráči.

    Takže jasně, můžeš říct "za své prachy chci dokonalou hru". Jenže u některých žánrů si asi budeme muset vybrat, že buď budou ty velké, složité hry vycházet trochu rozviklané a bude holt nějakou chvíli trvat, než se vyžehlí, anebo nebudou vycházet vůbec. Za sebe teda hlasuju pro možnost á).
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    SADAKO: já v mezičase Kozla podřezávám :)
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    VIRIK: hee! na Viktora taky koukam! :) resp. hlavne navody etc.
    (pardon za vsuvku:))
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    RUDOLF: já samo mám dobrý lidi co sleduju, a mají kolem sebe normální partu lidí co hrám rozumí a rádi hrajou (to třeba kolem sebe Bejk prostě nemá, má to debilní stádo). V ČR je to Viktor Břenek, kolem kterýho je poměrně kvalitní kontent o RPG hrách (včetně překladů novinek nebo PRG hodnot u jednotlivých zaměření) a v US je to Josh. Zajímavé je, že ani jeden nedělá hejt videa, Josh je dokonce jeden z nejlepších hráčů Elden ringu a natáčí hafo pomocných a vysvětlujících videí. Viktor zase miluje diablovky. Oba dělají videa, který spoustě lidem pomáhají rozplést lore, ovládání, systém RPG. stavění základen a podobně.

    Je zajímavé, že jak oba rádi rozebírají RPGčka, a zajímají je do hloubky, tak považují za velice kvalitní i Starfield a mají o něm taky instruktážní a info videa o různých herních mechanismech.

    Oba otevřeně a normálně komunikují, Josh je tolerantní i k mojí angličtině.

    Ale ani jeden prostě kolem sebe nemá to stovkové až tisícihlavové stádo, který se hned po skončení videa vydává zmasakrovat hodnocení hry na steam, Metacritic, současně tam vyhrožovat lidem který hru hodnotí pozitivně, nebo se nevydávají na X nebo facebook, aby tvůrcům hry psali, že je zabijou i s rodinou. A tím nejsou ani extra moc zajímavý pro agentury, sponzory a ani google.
    SADAKO
    SADAKO --- ---
    PHOW_SAATCH: Zase v dobách, kdy hry padaly jak listí na podzim, je asi (minimálně u nás) většina hráčů pirátila a trochu méně nasere padající hra, když jsi za ni zrovna nevysolil několik desítek éček :D
    A jako upřímně, každý chce všechno hned a bez námahy = chtít funkční hru není bez námahy já si třeba nemyslím, že by hráčská investice do hry měla probíhat na rovině technikálií, typu rozmrdalo se to, tak to 3x přeinstaluju a v mezičase podříznu pro jistotu kozla, podobně jako by obtížnost hry neměla vězet v mizerném ovládání. Nedivím se, že hru lidé refundují z technických důvodů.
    A já mám dost vysoký level tolerance na glitche a bugy, vyzenovaný zejména cca dvěma tisíci hodin v The Secret World/Legends, Funcom prostě na všechno sral a mně to časem začalo být totálně jedno, no tak ten konec jedné storyline dohraju napůl poslepu (rozsypala se tam grafika), GUI vidím, tak co, ale když se mi něco po instalaci odmítlo spustit, tak refund a čau, fakt nebudu přepisovat regedit jako v roce 2006.
    Na stranu další mi přijde velmi WTF představa, že by nějaké takové zásadní problémy měla DD2 a jestli má perfomance issues, well, je to od pohledu velice hezká hra, tak asi nebude svižně běhat na železe, co bylo state-of-art době vydání prvního Mamlas Efektu. :D
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    Hrajeme živě Dragon's Dogma 2. Podívejte se s námi na dlouho očekávané akční RPG od Capcomu
    https://www.youtube.com/watch?v=8A8vDBOAcDI
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    Dragon's Dogma 2 - Talos Monster Reveal Gameplay
    https://www.youtube.com/watch?v=WJx3JJbw3cI
    TALPENNY
    TALPENNY --- ---
    VIRIK:

    Stádnost. Neomylný vyčenichání do který prdele zalézt co nejhlouběji a do koho s rozeběhem kopnout, normálka :)


    RUDOLF:

    Že to je zábavní business vůbec nerozporuju a co se talentu týká čísla hovoří poměrně jasně. Informační hodnota opepřená rozjuchanym projevem pro kohokoliv 15+ tak nějak vládnoucího jazykem Shakespearovým IMHO ovšem téměř nula.

    To už mi přišel teda lepší Šopor s jeho dílem o UAE a to na něm jinak nenechám suchou nit. Objevnost pro neselektivní lajkovače Burj Khalifa případně tamtéž se (nejenom) prezentujících Ekatěrín z Petrohradu apod. asi celkem neni nutný rozporovat.

    Celý to trošku působí dojmem že to někde v pozadí diriguje nějakej YT Janeček co pro rozhněvané důchodce nastrčí Xavera, pro jejich vousy práskající (moto)potomky Mr. Mafii a Turka, pro teenagery snící o karieře plavčíka v USA Šopora a pro mladou rebelku tančícího případně existenci Fentanylu & problémů prezentujícího Kovyho .
    Případně pokud tato disponuje železem a headsetem tedy individuum typu Agraelus vzrušeně prezentujícím že u Helldivers je nejen nutná spolupráce ale lze i odemykat věci.


    VIRIK:
    :D Aha, chybí žlutá šipka u skuliny v roští a u verze 1.00 občas haprujou FPSka. To je v kelu, jdu smazat char creator a refundovat.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    AIAX: já začal hrát hry v době, kdy bylo normální, když ti hra za den 2-3x spadla a nikdy to pro mě nebyl důvod hru neopravit, nepřeinstalovat a nejet dál... v době Windows 3.11 jsem kolikrát reinstaloval z disket systém 1-2x do tejdne :D lidi jsou dneska strašně zpovykaný a co čtu takhle v diskuzích na Steamu, jsou schopný refundovat kvalitní hry kvůli úplnějm hovadinám, který jsou do pár dní/tejdnů stejně opravený.. doba je divná, každej chce všechno hned a bez námahy.. a i ty hry by se podle některejch měly hrát vlastně samy... co já se načet příspěvků o tom, jak jsou Dark Souls špatná hra a pak se dovzěděl, že ty lidi to zapíchli už před prvnim bossem :D
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    btw. tady je recenze 7/10

    Recenze Dragon’s Dogma II » Vortex
    https://www.vortex.cz/recenze-dragons-dogma-ii/
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    VIRIK: nevím jestli algoritmy a youtube policies mají tak zásadní vliv na stádní chování lidí. Pro mě je youtube, takový jaký si ho uděláš. Chtěli jsme demokratickou výrobu a distribuci obsahu, tak se holt musíme prokousat stádností, balastem a tím nejhorším z lidský společnosti. Mě takovýho stav přijde úplně přirozený a nijak nepřekvapující. Je to odraz youtube komunity. Jsou mnohem horší platformy na content, jako např. facebook reels, který generujou ještě víc balastu. Furt máme svobodu sledovat koho chceme a vytvářet si co chceme, pokud tím neporušíme autorský policies a světonázor a business plan youtube, případně jejich legální zázemí. Já k tomu, že je někdo blbý a zlý v rámci videa, mám vysokou toleranci a prostě vím, že ho nebudu sledovat a bude sledovat jiný autory. Pro mě je to spíš takový pozorování lidského hemžení, kdybych takový lidi potkával a musel se s nimi, takovýhle nesmysli řešit, tak jim to řeknu. Když mi taxikář cintá nějaký rasistický kecy, tak mu sejmu hodnocení a řeknu, že nemám chuť diskutovat. Když potkám někoho rozumného, tak mu hodím větší dýško. Stále funguje, podporuj čemu věříš a když někdo dělá něco špatně, zkus to udělat líp, pokud k tomu máš talent. Jinak se změna nedá dělat. Já si zkouším streamování a myslel jsem, že to budu zvládat lépe a nejde mi to:-) Ale to nevadí, mě baví ten zvláštní pocit, že hraju sám a někdo se dívá. Je to taková fetiš, kterou jsem v sobě objevil.

    TALPENNY: To co udělal Kovy v rámci dílu o drogový krizei v USA, není nejen to lepší v domácí kontextu, ale i na úrovni mezinárodní. Klidně bych to zařadil k PBS, Channel 4 (zas takovej přehled nemám) apod.. Míchá to lehké podání obsahu, bez akademičnosti s lidským přístupem. Zbytek jeho práce a týmu mě nechává chladným, je to prostě zábavní business na netu. Ale že umí vytvořit takovýho video čas od času, mluví o talentu a nějaký intelektuální vyspělosti a jsem rád, že takovýhle lidi úspěšnější než xaver aspol.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    u her jako jsou Elden ring nebo Dragons dogma je přímo základ, dělat chyby. Vybrat si špatnou zbraň, pawny, a je jedno jestli z důvodů – jdu se to naučit, protože nic o tom nevím, nebo jdu to zkusit jinak.
    A je i na každém, jak si postaví postavu a pawna, jestli jako dva příslušníky SS, nebo jako dva teplý příslušníky SS, nebo dva teplý přeoperovaný příslušnice SS, protože důležitej je tam ten role play. Kterej u tohodle hrozně moc funguje.

    Je to i důvod, proč mám tyhle hry rád, protože prohrát tady znamená i něco získat.

    btw. i u fromů máme tituly, co jsou "zahozené". Rudolf často hrál Armored Core a to prostě je takový hodně na pozadí a jen díky tomu, že je to čistý From soft a není to fantasy. Jednou jsem se ho na twitch zeptal, na základy jak hrát armored core... jak dlouho mi odpovídal – tři hodiny? Čtyři? A pak řekl, tak to by bylo uvedení do základů...
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    TALPENNY: jo, některé indie hry, když se dostanou do paprsků smrti u těhle aktivistických komand a rádobyintelektuálním novinářům umí spustit hodně nenávistnou kampaň. I na vortex se smáli vývojářům, co se snažili vysvětlit co ta hra má být. Takových titulů zacílených na konkrétní lidi je hodně a schytávají to právě často od těhle "hráčů". Lidí, kteří jsou z nějakého důvodu přesvědčení, že všechny hry musí být udělaný tak, aby se jim líbili a oni při tom cítili tu imerzi a pobavilo je to. Kdy někteří intelektuálně se tvářící tam vytvářeli teorie, že hra je vlastně zážitek a ti co je dělají by je měli dělat jako co nejčistčí zážitek.
    Si to podle mne spletli se zbožím od vlastního dýlera perníku.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    RUDOLF: kéž by to bylo jen o trhu, to by bylo dobrý. Ale tady jsou vyloženě milice, připravený někam jít a po něčem šlapat. Právě ten marketing už dlouhodobě udělal z prostoru internetu skutečné peklo. Tohle není o pěknosti díla, tady už jsme u řízeného vzteku.


    AIAX: kmeny, jo. V zásadě jde už o subkulturu. Jako jsou místa, který tomu odolaj – u sportu se z těch magorů nikdo nepodělá. Ale u titulů jako je Elden Ring, Ashen, DD a jim podobný to prostě mění nastavení lidí, který by si jinak – po svém – dílo užili. Místo toho se ta osobitost a individualismus popírá uniformalitou. DOcela by mne zajímalo, kolik lidí vlastně u fromoher jede podle manuálů z youtube.

    Jeden z důvodů proč PHOW_SAATCH: zakládal tento klub, je aby mohli i zde si lidi psát nejen typy a triky, objevený mechaniky, ale i cesty jak k čemu přišli, nebo na kolik endů v příběhu přišli. Dali si radu, jak zjistit jak třeba zachránit čarodějku, aby se otevřel skrytý level.
    TALPENNY
    TALPENNY --- ---
    VIRIK:

    Tak hlavně asi tak 90 procent těchhle divně se ksichtících pánů & dam poskytuje videa v "lepšim" případě někde kolem informační hodnoty YTbera Kovyho a jeho fentanylový krize i když někdy musim uznat přidanou hodnotu v podobě koz (skoro) venku. To je IMO asi tak jedinej racionální důvod proč na TOHLE ještě k tomu v kopírce pěkně po česku čumět. Zlatý pařani s pár k followers co bez ksichtu sharujou buildy a bossfighty.

    Když teda hodně žánrově odbočim tak top byl ten kriplí bandwagon na Golluma což byla fandovská Indie pro relativně úzkou výseč hardcore LOTR fandů u který kravaty nejen tlačili na datum ale ještě to opepřili cenou ála AAA. Až na vyjímky ukázkovej příklad "za lajkísky & nový lajkískáře sežeru natočenej i blitky ze silnice".

    Co se soundtracku a atmosféry týká IMO jedna z top her v řádu let a co se lore týká Jackson by k nim moh na školení. PS verze 1.00 se celkem dala a nic co by nebylo vpodstatě vzápětí fixlý, jestli má někdo potenciál dělat dobrý hry je to Daedalic a přesně tyhle koštata jejichž publiku si mj. stěžovalo že Gollum neni Hustej Asasín (případně rovnou nevede armádu) to úplně potopili.

    AIAX:

    PC verze 1.00 bude dle pár článků asi jedlá no :)
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    VIRIK: Tohle dokáže zvrátit jen tvůrce, který to uchopí jinak a bude to umět prodat publiku. Co si budeme povídat, lidi se chtějí živit výrobou videií, vytvoří se spousta obsahu a balastu. Není jiná cesta, než že to někdo udělá lépe než zbytek. Je to vysoce konkurenční prostředí. Za dobře udélaným videem je spousta práce. Né každá hra má svého VaatiVydia. Na druhou stranu, je to obrovská příležitost pro lidi s talentem z celého světa, aby se na nějaké hře udělali kariéru. Vidím to kolem her co dlouhodobě hraju, jedou rok na plný obrátky, tím že se semknou s nějakou hrou a komunitou.

    Teď jsme u prvních dojmů, pošli video, až o tom bude mluvit někdo zasvěcený do Dragon Dogma 2. Podle i tahle část lidí začne tvořit, až to bude ofiko venku, hlavně ve svým realtime komunitě a potrvá jim, než naokumulují dost obsahu na video, sepíšou scénář.

    On je vůbec problém, že herní žurnalistika není často na moc dobré úrovni a to co vidíme v ČR, je spíš hloupý.
    AIAX
    AIAX --- ---
    VIRIK: "Můžete se tvářit jako normální, protože hrajete trendy hru, na kterou se kultura hejtrů bojí zacílit"

    To je něco, čeho jsem si taky před časem všiml a co mě začíná už dost srát. Pokud hra (nebo studio) nemá početný fandom, který by jejich hry na netu bránil, tak je strašně jednoduché ji pošpinit nebo úplně shodit. Protože hejtovat je pro některé lidi zábava a pro jiné zdroj příjmů. Jsou celé Youtube kanály zaměřené na hejtování, zesměšňování, bugové kompilace atd.

    To je skoro jako s lidstvem kdysi v pravěku - když nemáš svůj kmen, tak jsi lovná zvěř.

    Ale nemyslím si, že je to tak úplně případ DD2, PC verze má teď na Metacriticu 90... i když bude mnohem podstatnější, jakou známku to bude mít na Steamu. Toho se trochu bojím, protože si lidi v poslední době extrémně zakládají na technické dotaženosti. Takže hry, která jsou sice hratelně super, ale mají nějaké glitche nebo performance issues, tam dostávají strašnou čočku. A z těch prvních recenzí to vypadá, že DD2 nějaké issues má.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    přitom ve skutečnosti mnohem víc lidí uteče, kdy se řekne FromSoft, než ji začne nadšeně hrát. Akorát se bojí o tom cokoli říct, protože by byl ušlapanej toxickejma fanouškama.

    A tohle já kolem Dragons Dogmy a obecně hrách od Capcomu vidět prostě nechci. Ať to zůstane u fotbalu.
    Co se týká lidí, ať si tomu dávají 1/10 nebo 8/10, je to jejich věc. Problémem je, když i recenzenti se leknou a kopírujou známky i hodnocení, aby nevystoupili z řady. A je ejdno, zda jde o TLOU nebo Fallout 76.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam