• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PHOW_SAATCHDragon's Dogma: Dark Arisen
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    Diky vsem za info! :) Casem asi vyzkousim. Vypada to hodne lakave.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    i vy extrémisti :D
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    SADAKO:
    Podporuji návrat k tužce, papíru a dračího doupěte pro začátečníky.
    SADAKO
    SADAKO --- ---
    Mě fascinuje to kolečko
    Hráči: "Udělejte originální hru!"
    Capcom: "DD1"
    Hráči: *většinová ignorace*
    CAPCOM, o 10 let později: "DD2"
    Vřešťani mezi hráči a streamery: "JAK TO, ŽE TAM NEMŮŽU MÍT VÍC POSTAV? FAŠISMUS! CHCI HRÁT ZÁROVEŇ FURRYHO, JEŠTĚRKU A ELFKU!"
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    PHOW_SAATCH: samozřejmě – ty hejty byly organizované v noci a jejich základem byly lži o zpoplatněných herních mechanikách.
    Akorát udělali obrátku jakmile to začalo být neudržitelné a od jisté chvíle se tvářili jako bojovníci za práva nebohých hráčů a bojovníčků proti zlým korporací.

    U některých titulů jim to prochází déle (Fallout 76), u některých kratší dobu, u některých naopak zase zkoušejí opakovaná lež se stává pravdou (tsarfield, Assassíni apod.).
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    Sovy nejsou tím, čím se zdají být" :)

    Dragon's Dogma 2 se na Steamu zařadilo mezi nejúspěšnější hry od Capcomu - Zing
    https://www.zing.cz/novinky/96480187/dragons-dogma-2-se-na-steamu-zaradilo-mezi-nejuspesnejsi-hry-od-capcomu/

    Nově vydané akční RPG pokořilo i sérii Resident Evil.

    Minulý týden vydané akční RPG Dragon’s Dogma 2 dokázalo navzdory technickým problémům oslovit velké množství hráčů. Data ze Steamu odhalují, že se minimálně na PC jedná o jeden z nejhranějších titulů v historii japonského vydavatelství Capcom. Dragon’s Dogma 2 hrálo v jeden čas více než 228 tisíc uživatelů.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    PHOW_SAATCH: asi obojí :D
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    VIRIK: Explodovat nebo explorovat? :D
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    OMNISLASH: DD2 je komplexní RPGčko, takže pokud se někde bojíš nějakého zlobra, prostě ho obíháš a expíš na menších nepřátelích. S klasickým RPG má společné to, že se otevřením inventáře pauzne hra a ty si mužeš klidně vypít elixíry.
    Nejde ti zlobr na levelu 12? Tak jdi explodovat a na 18 už půjde rychle. Jo, ta hra sice neukazuje všude čísílka, ale jsou to normální RPG tabulky.

    je to lepší než Kingdom Come, kde ale jsi taky mohl prostě se někde vycvičit a pak všechnu ubít pár ranami. Stejně tak to jde v Elden Ringu, kde ovšem stále je to o tvém skilu. No ale v DD díky systému pawnů a jejich učení, si můžeš z nich vytvořit útočící letku a ty sám můžeš fungovat jako podpora. Tam ti to potom dává strašně moc kombinací buildů a to nejen tvé postavy, i družiny, že si každý najde ten svůj. Myslím, že ID Lojza to jel za 4 mágy a ano, na začátku byl opatrný, ale z jeho party bylo něco jako postupující tornádo, napříč celou hrou a zabýval se pak hlavně managementem lektvarů.

    autosave a quicksave. Zde máš pevný základní save v hospodách a svých domech. V KC byla sejvovice, zde se platí za hospodu.
    JInak ale kdykoli kdy nejsi v boji, máš možnost si udělat svůj sejv. Před zlobrem, úkolem, čímkoli, kdekoli. Nebo si poplníš pár questů kolem pawnů (vybereš si podle jejich úkolu, kde odměna je wokestoun a kdybys náhodou v boji umřel, použiješ wokestoun. Jo, zde je cest několik.

    Dark souls jsou podlé, občas ti dávají do cesty nepřátele s hodně HP. To ale v elden ringu muselo pryč, a proto lidi jako já si ho vychvalují, lidi co prostě mají skill a seděl jim DS zase ER hanobí. No a DD je těžká pro ty, kdo odmítají být trpěliví a hrát skutečné RPG. Já si dal pár expedic kolem měst a odhalení mapy a zbraní u obchodníků, a před minotaury zdrhal. Až jsem se naučil na běžných tajtrdlících, šel jsem na minotaura a hledal jeho slabiny. Teď už vím co mu vadí a sundávám je s klidem a to mám level cca 25. Jo, je tu víc taktiky a máš deset způsobů, jak někoho sundat. A stejně tak vždy existuje i nějaký jiný způsob jak plnit i některé úkoly. Někdy ti to vykecají pawni, že už to viděli u někoho jinýho a nahodí hinty, jak to řešili.

    DD ale není podlé, je to právě koncept skutečnýho RPG, které ti dává více možností, jak věci řešit. Je to ale současně i hodně originální a svoje, což může (a taky že jo) vadit hodně lidem, kteří jsou zvyklí na nějaký szandard mainstreamu a na to, že vlastně hra je souboj s vývojářem. To tady není, tady je autor hry tvůj kamarád. Je to překvapivě koncept, kterej hodně lidí plete.

    DD je konceptem vlastně skutečně to, co býval Dungeons & Dragons a opravdu hrou na hrdiny.

    Nejhorší co se ti může stát, že se ti pokazí ten tvůj lehký save, quicksave a budeš se muset vracet do save v hospodě.



    //ano, v DD2 i jedničce jsou i souboje na desítky minut, ale já to třeba miluju. Nicméně jsou cesty, jak to zkrátit a každého hráče vždy potěší, že na to přišel a už to tu i padlo. Například u kouzel – začneš kouzlit a pawn začne kouzlit taky, a vaše kouzla se spojí a sejmou i obří wyvernu na tři rány. U velkých nepřátel není na škodu mít něco, co je shodí na zem, nebo někoho, třeba některou třídu thiefa, co má takovou kotvičku.

    Úplně prapůvodně jsem si dal DD jedničku normálně na klávesnici a jde to v pohodě. Ale vlastně vzhledem k hromadě různých útoků – je to taky třeba se naučit, jednodušší je to fakt na tom gamepadu. Náročnost učení je vlastně stejná, ale pokud ti gamepad nejde, klávesnice s myší je v pohodě. Je to jedna z mála japonských her, kde K+M je udělaná vlastně dost dobře.
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    PHOW_SAATCH: Ten gamepad to je fakt. Bez toho se to moc hrát uspokojivě nedá.
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    OMNISLASH: Oproti soulsovkám je to spíš taková rubačka, kde nezáleží úplně na timingu a učení se move setů, že by si opakoval souboje furt dokola. Třeba na začátku dostávám od velkejch monster bídu a zanparchodin s lepším gearem a větším levelem na ně naběhneš a dáváš bídu Ty jim. Zároveň v DD2 funguje dynamická obtížnost, která se mění na základě toho, jak moc Ti to (ne)jde. Takže toho bych se nebál, že to ragequitneš.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    A ještě teda jedna věc - v Dark Souls jsou consumables víceméně k ničemu, pokud neumíš obstojně bojovat, v DD jsou spotřební itemy zásadní.. tj. léčení, vrhací bomby apod., takže tady si chce opravdu najet obsah inventáře..
    AIAX
    AIAX --- ---
    OMNISLASH: Z vlastní zkušenosti se lidi dělí na dvě skupiny - ty, co na soulsovky nemají trpělivost a nejdou jim a nerozumí si s gamepadem a ty, kteří si to jenom myslí.

    Já byl pevně v té druhé, dokud jsem nedal Dark Souls 1 s ovladačem férovou šanci, a teď je to už deset let můj nejoblíbenější žánr. Ale nepopírám, že jsou lidi, kteří dají soulsovkám férovou šanci a stejně zjistí, že to prostě není pro ně.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    OMNISLASH: DD2 jsem nehrál, takže sorry, že odpovídam :) ale
    1/ pořiď si gamepad, DD je s Xbox ovladačem opravdu lepší, jen tomu chce dát čas, cca 3 neděle, než se vytvoří "svalová paměť" a budeš mačkat automaticky... je to jak s řízenim auta v autoškole :) já dohrál Dark Souls 1 na klávesnici a s gamepadem jsem pak dost zápasil (asi měsíc), ale ve výsledku - je to na něj prostě dělaný a je to poznat

    Jinak hlavní rozdíl mezi DS a DD je v tom, že v DS trvá boss fight v řádu desítek vteřin, v DD v řádu i (desítek) minut - já měl problém v tom, že jsem kolikrát musel někam odejít a musel jsem souboj v půlce vypnout.. třeba draci mi vycházeli na cca 15-20 min :D
    OMNISLASH
    OMNISLASH --- ---
    Dva dotazy na ty, co uz maji neco v DD2 odehrano. Diky predem za odpovedi.

    1) Jak obtizne jsou soboje ve srovnani se soulovkami? Hrozne se mi libi ten svet a atmoska soulovek, ale ty boje proste nedavam. Tyhle mlaticky mi nikdy moc nesly, ani na ne nemam trpelivost a drive bych souls hru vyhodil i s pocitacem z okna, nez dohral. Jak je to v porovnani s boji v DD2? Je tam pripadne nastavitelna obtiznost? DD1 jsem nejakych 20 hodin hral. Hrozne se mi libil ten svet, atmoska, lore,.. ale tezsi boje byly peklo. S gamepadem si nerozumim.

    2) Jak moc je to punishing? Jsem staromilec a ortodoxni zastance save / loadu dle prani hrace, ale ucim se pozvolna delat vyjimky (kdyz to ma hra dobre vyreseno). Nemam ale cas ani trpelivost opakovat sekce 30x, zvlast kdyz casto velkou cast toho pokusu tvori nutnost "dostat se zpet". Nikomu neberu, pokud ho to bavi, vidi za tim zabavne uceni, progress, etc,.. Pro me to ale neni a radeji se zeptam, nez abych se pak u toho zbytecne nasral. Treba ve Valheimu jsem z toho rostl, ikdyz jsme to jeli ve dvou. Byt ta hra byla skvela, tak mi prisla tak ohavne punishing, ze ikdyz jsme se dostali na konec, zarekl jsem se, ze znovu uz takhle trpet nehodlam. Jak je to tady? O co clovek pri smrti prijde a jak daleko od sebe jsou moznosti ulozeni, tj. jak moc velky usek clovek pri smrti opakuje?
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    BOBESH: tak v tý době XBOX one nabízel jen trh v americe a to ještě mimo kanadu :). PS4 nabízelo celý svět :)
    dneska je to jinak.
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    VIRIK: ha! dobry! diky!
    co sem tak cetl na internetech, tak se to stava docela casto, ze je pro studia vetsi priorita PS a treba ted ohledne DD2 to prej bylo taky a presto to na xboxu bezi lepe dle komentaru.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    BOBESH: no na XBOX nic extra není, dokonce se mi jednu dobu zdálo, že běží o něco hůře než PS4 verze. A že PS4 verze je zahlazenější. Ona v době vydání byla ta PS4 priorita.
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    TRAGED: estli si hydru dal nebo ne sem se neptaaal! :D jede to 60fps s hdr, nebo ne?
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    VIRIK: jo s tema japoncema a vetsi komunitou toe pravda! to sem zaznamenal u toho Monster Huntera treba.
    slo mi ciste o to, estli ps5 verzi ps4 DD:DA nejak vylepsuje, nebo se to hraje totozne jako na ps4 jen s ssd diskem-rychlejsi loading. naopak bych cekal, ze kdyz bych vzal na xbox series x, ze tam nejaky to "vylepseni" bude
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam