• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    BESH
    BESH --- ---
    GREW: Takze budes mit clanek o poctu aut v Praze, ale zadny cislo nedas do nadpisu. Stejnak GREW jezdi vsude 2x az 3x a vsechny data jsou pochybny, GREW navic nema pocit, ze by aut bylo nejak moc, moc je jenom jejich regulace. Ok.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Páč realnej počet aut je mnohem vyssi.
    GREW
    GREW --- ---
    BESH: Tak mozna bych se primarne odpichnul od poctu osobnich aut a nebo bych naka cisla z nadpisu uplne vynechal?
    GREW
    GREW --- ---
    KAKIHARA: Ano, pokud to beres tak, ze pocet registrovanejch osobnich automobilu v Praze se nerovna realnymu poctu aut v Praze, tak jsou cisla presny...
    GREW
    GREW --- ---
    KUTAS: Obcas po Praze musim jezdit autem a to pak jezdim treba celej den po ruznejch bodech po cely Praze. A nejsem asi jedinej, kdo takhle krizuje Prahu. Jak pak te system vyhodnoti, kdyz stejnym mistem projedu treba 2-3x? A to kolikrat stejny misto projedou ruzny dovazkovy a "taxi" sluzby a jako foodora, wolt, bolt apod.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Čísla jsou přesný, jejich výklad je uz na kazdym soudruhovi.
    BESH
    BESH --- ---
    GREW: Cetl jsem to a na zaklade toho jsem se ptal, jake cislo tam melo byt, aby to nebyl clickbait?
    GREW
    GREW --- ---
    KAKIHARA: Coz potvrzuje moje slova, ze ty cisla jsou hodne nepresny...
    GREW
    GREW --- ---
    BESH: Precti si jeste jednou jednou, jakej je titulek toho clanku a co jsem k tomu napsal...
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Ano, jsem rozenej ve Vinohradsky nemocnici a v Praze uz ziju bezmala 40 let. A neprijde mi, ze mnozstvi aut v Praze je na hranici unosnosti... Ale co mi teda prijde, ze posledni roky se dela spousta veci proto, aby automobilova doprava byla co nejmin pohodlna a rychla (ubirani pruhu, nenavazujici zelena na hlavnich tazich, zpomalovaci krizovatky atd.), takze to pak znasobuje dojem, ze vsude moc aut v kolonach.
    BESH
    BESH --- ---
    GREW: A jak ty jsi dosel k tomu, ze to cislo je schvalne ohnuty do clickbaitu? Resp. kolik aut na osobu bys tak videl, ze by uz nebyl clickbait, ale znamka nejaky nesokujici normality?
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Zas je to vcetne lidi do osmnacti let.
    GREW
    GREW --- ---
    BESH: Kde si prosim te vycet, ze tvrdim, ze v Praze zadny auta nejsou? Ja jenom upozornil na clickbaitovej titulek, kterej si z dat (ktery jsou navic nepresny), vyzobava cisla tak, aby byl clickbaitovej...
    BESH
    BESH --- ---
    GREW: Je to tak, v Praze skoro zadny auta nejsou. Staci se podivat z okna a kazdymu to musi byt jasny.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    GREW: nedokážu vyhodnotit z jakých dat vycházejí, ale podle mě ten "traffic" na jednotlivých úsecích dokážou změřit docela přesně. Chápu zajímavost titulku, ale stejně jako nějaká auta Prahu nevidí, tak je hromada lidí z okolí Prahy (včetně mě) co do Prahy dojíždí autem.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: A bydlíš v Praze? Protože já jo a množství aut je daleko za hranicí únosnosti.
    GREW
    GREW --- ---
    KUTAS: Sice se pak v clanku pise, ze osobnich aut je na 1000 obyvatel "jenom" 750 a nikde se pak nepise, kolik osobnich aut z tech 750 je z firemnich flotil, leasingovejch spolecnosti atd. ktery maj sidlo v Praze, ale realne ty auta nevidej Prahu jak je rok dlouhej, ale tak co by clovek neudelal pro clickbaitovej titulek, ze jo... :D
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    KUTAS: Svět podle ODS
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    A jedna statistika z Prahy…

    Na tisíc obyvatel 940 vozů. V Praze opět stoupl počet aut, od roku 1990 je jich trojnásobek - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/na-tisic-obyvatel-940-vozu-v-praze-opet-stoupl-pocet-aut-od-roku-1990-je-jich-trojnasobek-221753
    BESH
    BESH --- ---
    Podle výsledků hlasování má dojít během deseti let k přeměně 145 000 m² ulic na zelené plochy. Dalších 462 000 m² bude během deseti let proměněno na stezky pro pěší a cyklisty a pro autobusové a tramvajové pruhy. Vše na úkor aut. Deník Neue Zürcher Zeitung plochu přirovnává ke čtyřiceti náměstím Sechseläutenplatz, což je jedno z největších náměstí v Curychu.

    Město zatím neuvedlo, jaký konkrétní dopad na počet parkovacích míst změna bude mít. Už dříve soud potvrdil rozhodnutí zrušit šest tisíc stání pro auta.


    Více místa pro stromy a kola. Obyvatelé Curychu v referendu odhlasovali omezení aut - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/vice-mista-pro-stromy-a-kola-obyvatele-curychu-v-referendu-odhlasovali-omezeni-aut-221735/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam